nevyriešiteľný problém s motorom
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
nevyriešiteľný problém s motorom
čawte nexiáci, mám motor DOHC 66 Kw, nikdy som s nim nemal žiadny problém až teraz z ničoho nič. Prejavuje sa to takto: na začiatku začal strácať výkon, pomali sa rozbiehal, najprv nechceli ísť otáčky vyššie než 2500. Vo volnobehu išiel bez problémov, len ked sa mal pohnúť alebo zrýchlit bolo cítit, že je nejaký pridusený. Na daľší den si dal povedat ale zase len vtedy, ked som mu stúpil a otáčky boli viac ako 2500. čiže zase opak. po víkende státia som chcel íst do servisu, ale už nechcel ani naskočit, podarilo sa mi to až na štvrtý krát a teraz sa to prejavuje tak že už ani volnobeh nedrží otáčky, idú okolo 500 a bud sám skape až tak že skacká, alebo stačí ked len trocha pridám plyn a zdochne. Pokial sa mi podarí vystihnút dobrú dobu a pridat plyn motor pri zvýšených otáčkach ako tak ide samozrejme len na volnobehu. vypnem motor, počkám päť minút a opäť ide zdochnúť... Momentálne už nie je schopný rozhýbat auto. Má strašne divný zvuk, počujem sanie v takej miere že som z toho prekvapený... pritom nie je nikde nič povolené, ani dierka vo vedení...V servise mi odmerali tlak čerpadla, všetko o.k., rozdelovač bol vymontovaný dali mi novú cievku, veko, palec, káble zmerané o.k., sviečky vymenené o.k, zapal. cievka je rok stará, dokonca sa kontroloval výfuk či nie je upchaty kat., a čo sa týka kompresného tlaku tak sa zistilo, že je dosť malý, môžu byt na vine ventily alebo piestne krúžky? tesnenie pod hlavou som ešte nemenil za tie tri roky čo ho vlastním, ani rozvody. bytok vody nie je. olej už trocha viac... Motor má najazdených 128 000 km. Poradte ak máte s týmto skúsenosti...
- Reklama
- LordMMX
- Příspěvky: 1535
- Registrován: ned úno 20, 2011 05:06
- Bydliště: Halič /SVK/
- Kontaktovat uživatele:
Re: nevyriešiteľný problém s motorom
128 tisíc km? ... často som počúval že presne pri 128 tisíc km sa DOHC motory poberajú do večných lovíšť. môj sa tam odobral po 124 tisíc, ale to kvôli chybe servisáka ktorý zle nastavil rozvody. teraz tam mám motor z espera, ktorý má za sebou už 160 tisíc km (auto samo o sebe má 202 tisíc momentálne) a nie je problém. každopádne, asi je čas na generálnu opravu / výbrus, ak je nízka kompresia vo válcoch.
olej ti to žrať nemusí, na vine môže byť tesnenie pod olejovou vaňou. mne sa posmieval strýko že nexia je olejnička a že žerie olej, ale nakoniec vysvitlo že olej unikal cez staré rozpadnuté tesnenie a že motor ho nežerie.
olej ti to žrať nemusí, na vine môže byť tesnenie pod olejovou vaňou. mne sa posmieval strýko že nexia je olejnička a že žerie olej, ale nakoniec vysvitlo že olej unikal cez staré rozpadnuté tesnenie a že motor ho nežerie.
Daewoo Lacetti Premiere 2011 (Cruze)
Daewoo Leganza "Areum" CDX 2.0, central + alarm, el. okna, digi klima, dualbag, ABS/TCS
Daewoo nie je len značka... je to životný štýl !! :)
ex: Leganza, 2x Evanda, Lanos, Corsa, Nexia, Espero, Marea
Daewoo Leganza "Areum" CDX 2.0, central + alarm, el. okna, digi klima, dualbag, ABS/TCS
Daewoo nie je len značka... je to životný štýl !! :)
ex: Leganza, 2x Evanda, Lanos, Corsa, Nexia, Espero, Marea
Re: nevyriešiteľný problém s motorom
Ako keby som cital o mojom motore (espero 1.5 16v 245tkm?). Kedze ako dalsi priznak flusal olej cez vyfuk tak som si zohnal iny z vrakaca a pojde namiesto stareho. Co presne sa so starym stalo to budem zistovat az ked bude auto pojazdne.
Re: nevyriešiteľný problém s motorom
Ja by som skontroloval rozvody, je pravdepodobné že ti skočil remeň o nejaké 1-2 zuby. To čo si popísal sú príznaky zle nastaveného/preskočeného rozvodu. Pri rozbiehaní sa akoby dusí. Motor vtedy na voľnobeh ide, ale výkon nemá žiaden. Zas pri 128 t je ten motor práve akurát zabehnutý, no pokiaľ nemal pravidelnú údržbu, dostatok oleja a jazdilo sa s tým ako prasa tak je možné aby to potrebovalo GO. A propos, myslím že skočený rozvod vplýva aj na kompresné tlaky, ventily sa totiž neotvárajú vtedy keď by sa mali.
Re: nevyriešiteľný problém s motorom
Ako ja viem,tak na tieto motory nabehas v klude 500000 km,ja mam na 8V cca 250000 km a olej vobec nezere,ide krasne a hlavne menim casto vzduchovy filter!!!Menil som len tesnenie na viku ventilov,na vani a kable k svieckam a viko a palec rozdelovaca.A hlavne sa snazim mat cely motorovy priestor cisty.
Re: nevyriešiteľný problém s motorom
to: ozzman presne už som nad tým rozmýšlal, že by to mohol byt preskočený zub na rozvodoch, je dost zaujímavé že ked to mechanik vytáčal na neutrále po nejakom čase začal ísť zo strany rozvodov...nejaký dym a niečo smrdelo, ale povedal, že je to len vyparujúci sa olej na motore, vraj tak smrdí....no neviem.... inak o motor som sa staral aj bývalí majitel viac ako seba takže by som nechcel ani pomysliet že by mal v takomto počte km odíst. S tým olejom to nie je také zlé, si myslím že motor ho nejak nežere, len tečie cez olej. vanu, trocha presakuje pod hlavou... ďakujem vám za rady chlapi, skúste ešte popremýšlat či vás niečo nenapadne....
Re: nevyriešiteľný problém s motorom
No, ak smrdelo od rozvodov, môže byť zardhnutá kladka, remeň sa prehrieva a smrdí resp dymí, to aj môže byť príčinou že ti to skočilo. Alebo druhá možnosť že pri vysokých otáčkach sa cez guferá pretláčal pretlak z kartra. Ja by som nešpekuloval, už by som to ani neštartoval, zhodil dole dekel a skontroloval stav rozvodu. Každopádne si kúp remeň, kladky a vodnú pumpu a rovno všetko komplet vymeň. Je dosť dobrá pravdepodobnosť, že výmenou rozvodov sa to spraví. Pokiaľ si už samozrejme piest nedal s ventilmi rande na hornej úvrati
Re: nevyriešiteľný problém s motorom
ozzman máš pravdu zajtra volám do servisu, ak sa už nestalo najhoršie. nechápem prečo sa mu tak nechcelo pozrieť na tie rozvody, ako keby to niekoho malo zabiť aj keď som to hovoril. Ozaj a ten zvuk zo sania môže ovplyvňovať aj preskočený rozvod čo ty na to? ventily sa neotvárajú ako majú a potom takýto efekt s nasávaním plus tie kompresné tlaky. Myslím si, že mechanik čo má skúsenosti s týmito vecami mal vedieť zistiť príčinu a to takto.... zajtra zavolám a dám vedieť ako to dopadlo. Zatiaľ veľmi pekne ďakujem za rady.