Řada nešťastných příhod s Matizem
Moderátor: Blue Lanos
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: úte bře 27, 2012 12:33
Řada nešťastných příhod s Matizem
Zdravím vás,
jsem na fóru nový a stejně tak jsem čerstvým majitelem super autíčka Daewoo Matiz (r.v. 1998).
Před několika týdny jsem vyrazil koupit od kamaráda ojetého Matízka. Již na místě nešel nastartovat (to mělo být první vodítko), ale po několika vypnutí a zapnutí imobilizéru autíčko naskočilo a v pořádku jezdilo asi týden.
Dalším dnem jsme jeli s tatíkem na nákup a auto po cestě umřelo. Žádné cukání motoru - nic - prostě motor vypnul a musel jsem zastavit na krajnici. Vypnul jsem zapalování a Matiz znovu naskočil. Nevěnoval jsem tomu moc velkou pozornost a přisuzoval jsem to tomu, že jsem asi špatně zařadil (i když chování auta by tomu ani v nejmenším nenasvědčovala).
Autíčko zase chvíli jezdilo a já vyrazil na večerní kafíčko za kamarádem. Tam jsme se usnesli, že si uděláme výlet a tak jsme kolem 9 hodiny večer vyrazili. Byl únor takže byla docela zima. Já s myšlenkou toho, že budu sedět v autě jsem vyrazil jenom v triku. Jeli jsme asi 5km tam a při cestě zpátky auto opět zdechlo. Úplně stejným způsobem jako předtím, ale už jsme ho nenahodili. Tlačili jsme tedy auto přibližně 2,5 km ke kamarádovi, kam jsme dorazili asi v 11 hodin. On jako autoelekrikář se ujal podívat se, co se vlastně stalo. S baterkou a v zimě toho moc nevymyslel a tak jsem vyrazil dalších 2,5 km pěšky domů v triku.
Na druhý den jsem nabral otce a kamaráda automechanika a jeli jsme se na auto podívat. Všichni se shodli na tom, že je špatná elektrika a že bude potřeba zkontrolovat indučku, rozdělovač a svíčky. Dotáhli jsme tedy auto do servisu. Pan servisní na druhý den oznámil, že je špatná indučka a že objednává novou za 650kč a svíčky za 165kč.
Já nadšen vítězstvím jsem nabral potřebnou částku a vyrazil jsem do servisu si odvést auto.
Pan servisní mě ale čekal se zlou zprávou:,,Indučku jsem vyměnil a svíčky taky, ale nepomohlo to, takže to bude rozdělovač a ten stojí 4000-6000kč".
Rozesmutněn cenou jsem řekl, že si auto odtáhnu do garáže a počkám až se řešení najde samo. A taky našlo...
Několik dní na to se vrátil další kamarád z německa a doporučil mi autoservis jeho známého, kam jsme společně auto také dotáhli. Po několika hodinách zkoumání a testování se všichni přítomni usnesli na tom, že je to na 100% imobilizér a že bude potřeba ho odpojit. Nyní je auto pořád v servise a čeká se na odpojení imobilizéru.
Na konec bych rád řekl, že Matiz nezklamal - je to prostě jenom porucha a těším se, až konečně zase budu jezdit. A jestli to vyjde uvidíme se na srazu.
jsem na fóru nový a stejně tak jsem čerstvým majitelem super autíčka Daewoo Matiz (r.v. 1998).
Před několika týdny jsem vyrazil koupit od kamaráda ojetého Matízka. Již na místě nešel nastartovat (to mělo být první vodítko), ale po několika vypnutí a zapnutí imobilizéru autíčko naskočilo a v pořádku jezdilo asi týden.
Dalším dnem jsme jeli s tatíkem na nákup a auto po cestě umřelo. Žádné cukání motoru - nic - prostě motor vypnul a musel jsem zastavit na krajnici. Vypnul jsem zapalování a Matiz znovu naskočil. Nevěnoval jsem tomu moc velkou pozornost a přisuzoval jsem to tomu, že jsem asi špatně zařadil (i když chování auta by tomu ani v nejmenším nenasvědčovala).
Autíčko zase chvíli jezdilo a já vyrazil na večerní kafíčko za kamarádem. Tam jsme se usnesli, že si uděláme výlet a tak jsme kolem 9 hodiny večer vyrazili. Byl únor takže byla docela zima. Já s myšlenkou toho, že budu sedět v autě jsem vyrazil jenom v triku. Jeli jsme asi 5km tam a při cestě zpátky auto opět zdechlo. Úplně stejným způsobem jako předtím, ale už jsme ho nenahodili. Tlačili jsme tedy auto přibližně 2,5 km ke kamarádovi, kam jsme dorazili asi v 11 hodin. On jako autoelekrikář se ujal podívat se, co se vlastně stalo. S baterkou a v zimě toho moc nevymyslel a tak jsem vyrazil dalších 2,5 km pěšky domů v triku.
Na druhý den jsem nabral otce a kamaráda automechanika a jeli jsme se na auto podívat. Všichni se shodli na tom, že je špatná elektrika a že bude potřeba zkontrolovat indučku, rozdělovač a svíčky. Dotáhli jsme tedy auto do servisu. Pan servisní na druhý den oznámil, že je špatná indučka a že objednává novou za 650kč a svíčky za 165kč.
Já nadšen vítězstvím jsem nabral potřebnou částku a vyrazil jsem do servisu si odvést auto.
Pan servisní mě ale čekal se zlou zprávou:,,Indučku jsem vyměnil a svíčky taky, ale nepomohlo to, takže to bude rozdělovač a ten stojí 4000-6000kč".
Rozesmutněn cenou jsem řekl, že si auto odtáhnu do garáže a počkám až se řešení najde samo. A taky našlo...
Několik dní na to se vrátil další kamarád z německa a doporučil mi autoservis jeho známého, kam jsme společně auto také dotáhli. Po několika hodinách zkoumání a testování se všichni přítomni usnesli na tom, že je to na 100% imobilizér a že bude potřeba ho odpojit. Nyní je auto pořád v servise a čeká se na odpojení imobilizéru.
Na konec bych rád řekl, že Matiz nezklamal - je to prostě jenom porucha a těším se, až konečně zase budu jezdit. A jestli to vyjde uvidíme se na srazu.
- Reklama
Re: Řada nešťastných příhod s Matizem
Tuším, že tohle by hravě opravil Palix.
Umí to párovat. O této závadě se obecně ví.
Umí to párovat. O této závadě se obecně ví.
Daewoo matiz 0,8 rv.1999
Re: Řada nešťastných příhod s Matizem
a LEDka ti blikala svítila či vůbec ne ?
Daewoo matiz 0,8 rv.1999
Re: Řada nešťastných příhod s Matizem
mozes prosim upresnit ?Umí to párovat. O této závadě se obecně ví.
co a s cim treba sparovat ?
Re: Řada nešťastných příhod s Matizem
Spárovat se musí 3 základní části klíč, řídící jednotka a imob.
To jde jen programovacím přístrojem co mají značkové servisy.
To jde jen programovacím přístrojem co mají značkové servisy.
Daewoo matiz 0,8 rv.1999
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: úte bře 27, 2012 12:33
Re: Řada nešťastných příhod s Matizem
Nakonec to všechno dopadlo jinak než jsem čekal přátelé.
Nyní sháním nový motor protože hloupý předchozí majitel nalil do polosyntetického oleje plnou syntetiku a jezdil na to. Já poté auto přebral a mazací kanálky už byly ucpané. Dojel jsem tedy olej co byl v motoru a pak se motor zadřel
Imobilizér tedy zřejmě blokoval motor protože nebyl promazaný. Zajímavé je, že žádná kontrolka nesvítila...
Tímto bych chtěl říct, že pokud víte o motoru do Matýska 0.8 r.v. 1998 tak dejte vědět díky
Nyní sháním nový motor protože hloupý předchozí majitel nalil do polosyntetického oleje plnou syntetiku a jezdil na to. Já poté auto přebral a mazací kanálky už byly ucpané. Dojel jsem tedy olej co byl v motoru a pak se motor zadřel
Imobilizér tedy zřejmě blokoval motor protože nebyl promazaný. Zajímavé je, že žádná kontrolka nesvítila...
Tímto bych chtěl říct, že pokud víte o motoru do Matýska 0.8 r.v. 1998 tak dejte vědět díky
Re: Řada nešťastných příhod s Matizem
Imo nemá s mazáním motoru nic společného.
Jinak promiň,ale je normální že když koupím ojetinu tak automaticky následuje výměna oleje a rozvodů.To je základ.Rozhodně nevěřit různým štítkům a nápisům v motorovém prostoru.
Pokud ten motor dopadl takto tak předchozí majitel buď ten olej pěkně "přejížděl" nebo tam lil nějakou srágoru.
Co se týče jinýho motoru,tak zkus projet inzerce, nebo obvolat vrakáče.Řekl bych,že tenhle motor zas takový problém sehnat nebude.
Jinak promiň,ale je normální že když koupím ojetinu tak automaticky následuje výměna oleje a rozvodů.To je základ.Rozhodně nevěřit různým štítkům a nápisům v motorovém prostoru.
Pokud ten motor dopadl takto tak předchozí majitel buď ten olej pěkně "přejížděl" nebo tam lil nějakou srágoru.
Co se týče jinýho motoru,tak zkus projet inzerce, nebo obvolat vrakáče.Řekl bych,že tenhle motor zas takový problém sehnat nebude.
Matýsek z roku 99", odjeto 160 tkm, zrecyklováno :-(
Land Rover Discovery 3 2.7 - vé šestka v dechtu :-)
2x Land Rover Freelander Td4
Fábia HTP
Land Rover Discovery 3 2.7 - vé šestka v dechtu :-)
2x Land Rover Freelander Td4
Fábia HTP
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: úte bře 27, 2012 12:33
Re: Řada nešťastných příhod s Matizem
Výměna oleje byla v plánu, ale nestihl jsem to Auto jelo jenom chvíli. A hlavně jsem to bral od známého, který je automechanik - ani ve snu by mě nenapadlo že by zadřel motor špatným olejem.
Re: Řada nešťastných příhod s Matizem
ako vies ze to bola PLNO a POLO syntetika? (vsikozita nehra ziadnu rolu teraz napr byva aj olej 15W40 plna syntetika a 5W40 polo syntetika)Nyní sháním nový motor protože hloupý předchozí majitel nalil do polosyntetického oleje plnou syntetiku a jezdil na to.
vacsinou sa to udeje ked majtel pouziva dlho lacny olej nizkej vykonnostnej triedy ktory vytvori usadeniny a nasledne kvalitny olej tie usadeniny ocisti
tie sa uvolnia a nasledne zapchaju mazacie kanaliky
preto treba pri vymene oleja menit vykonnostnu triedu oleja postupne
vykonnostna trieda je oznacenie SD/CB alebo SF/SE alebo SG/CE alebo SJ/CF alebo teraz posledne SL/CF
pre benzin je dolezite oznacenie pred lomitkom, pre diesel za lomitkom
Re: Řada nešťastných příhod s Matizem
Co to vyhodit ven a udělat si generálku ?
Tenhle motůrek je malej dá se to třeba u TV v obýváku na novinách.
Nebo tam zastavět 1.2 z Kalose aby to pořádně jelo.
Tenhle motůrek je malej dá se to třeba u TV v obýváku na novinách.
Nebo tam zastavět 1.2 z Kalose aby to pořádně jelo.
Daewoo matiz 0,8 rv.1999
Re: Řada nešťastných příhod s Matizem
ten pasuje do prevodovky?Nebo tam zastavět 1.2 z Kalose aby to pořádně jelo.
alebo treba prisposobit?
ozaj aky motor pasuje do Matiza okrem povodneho ... ?
podla mna taka 1,2 by mohla byt aj uspornejsia, pretoze auto nepojde na plny vykon
ale bude mat vykonovu rezervu a teda bude uspornejsie
a neviete niekto -> pasuje motor z Tica do Matiza ?
Re: Řada nešťastných příhod s Matizem
Osobně sem to neviděl, ale prý má 1.2 z kalose stejný blok jako 1.0 do matize.
Asi by se musela sehnat převodovka na litrovýho matize a možná by to šlo přenést i s řídící jednotkou.
Obecně platí, že malý český člověk zvládne ve stodole velké věci
Motor v Tykadlu by měl být skoro stejný jako v matesovi dle knížky z něho přímo vychází, ale bude mít jiný rozdělovač, si myslím a může tam chybět, nebo naopak přebejvat nějaká díra na čidlo či pumpu.
To, ale tady na fóru určitě někdo ví přesně. Bohužel už tu není takový čilý ruch jako tu býval.
Asi už sou Matesové starý popelnice
Asi by se musela sehnat převodovka na litrovýho matize a možná by to šlo přenést i s řídící jednotkou.
Obecně platí, že malý český člověk zvládne ve stodole velké věci
Motor v Tykadlu by měl být skoro stejný jako v matesovi dle knížky z něho přímo vychází, ale bude mít jiný rozdělovač, si myslím a může tam chybět, nebo naopak přebejvat nějaká díra na čidlo či pumpu.
To, ale tady na fóru určitě někdo ví přesně. Bohužel už tu není takový čilý ruch jako tu býval.
Asi už sou Matesové starý popelnice
Daewoo matiz 0,8 rv.1999
Re: Řada nešťastných příhod s Matizem
Ale no tak. Tohle ani v legraciRobert08 píše:...Asi už sou Matesové starý popelnice
Re: Řada nešťastných příhod s Matizem
Vojta píše:Ale no tak. Tohle ani v legraciRobert08 píše:...Asi už sou Matesové starý popelnice
Moja reč VOJTO .
Daewoo Matiz SE,r.v.2001 -> ex
Chevrolet Aveo Sedan 1,2 8V Direct,r.v.2008 -> ex
Daewoo Tico SX,r.v.1996 -> ex
Chevrolet Aveo Sedan 1,2 16V,r.v.2011,edícia 100 -> ex
Chevrolet Aveo Sedan 1,2 8V Direct,r.v.2008 -> ex
Daewoo Tico SX,r.v.1996 -> ex
Chevrolet Aveo Sedan 1,2 16V,r.v.2011,edícia 100 -> ex
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řada nešťastných příhod s Matizem
presne tak Vojto,Šunkovec je kultové auto ako VW Chrobák/ Brouk (Guľ-Guľ) ,Mini a pod,popolnice je akurát tak Fuckbia od novoty
- Přílohy
-
- veľrybák a šunkovec.JPG (41.11 KiB) Zobrazeno 4248 x
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L