Jaro se blizi...
Moderátoři: Blue Lanos, mzprx, smire666
Jaro se blizi...
Zdravim,
tak uz jsem prehodil na letnky, 17nactky origo, jsou tam obuty Continentaly sport.
Zimaky mam Mischeliy 16tky. Musim rict, ze docela rozdil, je to tuzsi,ale ne moc, tak akorat, v zatackach super. Jen jsou trosku hlucne, uz od 50km/h jsou pneu slyset, pritom o zimach jsem skoro ani nevedel, paradox.
A co vy?
tak uz jsem prehodil na letnky, 17nactky origo, jsou tam obuty Continentaly sport.
Zimaky mam Mischeliy 16tky. Musim rict, ze docela rozdil, je to tuzsi,ale ne moc, tak akorat, v zatackach super. Jen jsou trosku hlucne, uz od 50km/h jsou pneu slyset, pritom o zimach jsem skoro ani nevedel, paradox.
A co vy?
Chevrolet Orlando LTZ 2.0 VCDi 163k + navi MY2012 Europe + EkoChip 177k a 405Nm + VzduchFiltr K&N
Yamaha XVS 1300A MidnightStar
Yamaha XVS 1300A MidnightStar
- Reklama
Re: Jaro se blizi...
Tak já jsem ještě pořád zpět na letní nepřezul, ale zjistil jsem nedávno docela nepříjemnou věc - na podzim jsem nechal zimní gumy obout na originál 16" elektrony, s tím, že na letňáky pak koupím něco trochu hezčího a origo nechám na zimní (ne že by ty originál byly úplně nehezký, ale přece jen...). No ale teď mi to zrovna úplně finančně nehraje do noty, a tak jsem si řekl, že to nechám ještě letos přezout zpátky. Když jsem ale nedávno myl auto od největší špíny po zimě, tak jsem zjistil, že ty ráfky teda dostaly přes zimu pěkně zabrat, tam, kde bylo sebemenší poškození laku, se už objevila oxidace , dokonce se lak na pár místech i odlupuje - ty kola vypadají, jako by za sebou měly pět sezón a ne jednu zimu...
Tak ještě uvidím, nakonec možná ty nový na léto přece jen koupím, a tyhle nechám shnít zimním provozem...
P.S.: mimochodem nahodím ještě na jiným místě pár fotek a postřehů o tom, jaký jsem po první zimě a ohledání při důkladnějším ručním "po-zimním" mytí objevil šrámy a vadičky, trocha toho bohužel je...
Tak ještě uvidím, nakonec možná ty nový na léto přece jen koupím, a tyhle nechám shnít zimním provozem...
P.S.: mimochodem nahodím ještě na jiným místě pár fotek a postřehů o tom, jaký jsem po první zimě a ohledání při důkladnějším ručním "po-zimním" mytí objevil šrámy a vadičky, trocha toho bohužel je...
Chevrolet Orlando 1.8 LT+ '11, pewter grey
dříve - Mondeo III 2.0 TDDi kombi '01, ještě dříve - Renault R21 GTS '91, ještě dříve - ...
Suzuki AN400 Burgman '99
dříve - Mondeo III 2.0 TDDi kombi '01, ještě dříve - Renault R21 GTS '91, ještě dříve - ...
Suzuki AN400 Burgman '99
Re: Jaro se blizi...
Kdyz uz jsme u tech prehazovani 17" a 16" kol, neresite aktualni nastaveni velikosti kol na palubnim pocitaci? O co se jedna - ciste teoreticky, pokud je auto prodano se 17" koly a pak se prehodi na 16", nema to vliv na zobrazeni aktualni rychlosti/spotreby/najetych km? Asi ano, ale predpokladam, ze minimalne ...
Chevrolet Orlando 1.8 LTZ černá Carbon Flash
+ original hliníkové prahy
+ folie
+ aktuálně 17" originály, 16" zimní pneu na plechách čerpají síly ve sklepě
+ držák rezervy
+ original hliníkové prahy
+ folie
+ aktuálně 17" originály, 16" zimní pneu na plechách čerpají síly ve sklepě
+ držák rezervy
Re: Jaro se blizi...
Rozdíly tam samozřejmě jsou, ale ve výsledku to opravdu má asi jen minimální vliv, kterej se bude pohybovat v rámci tolerancí. Nebo alespoň nevím nic o tom, že by se to někde přenastavovalo, snad jedině servis, ale i tak pochybuju...
Chevrolet Orlando 1.8 LT+ '11, pewter grey
dříve - Mondeo III 2.0 TDDi kombi '01, ještě dříve - Renault R21 GTS '91, ještě dříve - ...
Suzuki AN400 Burgman '99
dříve - Mondeo III 2.0 TDDi kombi '01, ještě dříve - Renault R21 GTS '91, ještě dříve - ...
Suzuki AN400 Burgman '99
Re: Jaro se blizi...
Výš jakou máš hloubku dezénu teď? A můžeš mít jen 1,6 mm. Tak bys musel po sjetí každého milimetru přenastavovat poloměr. A rozdíl mezi 3 rozměry, které jsou v TP je 2, 4 nebo 6 mm. A to musíš uvážit správný tlak v pneumatikách......
Prostě to neřeším
Prostě to neřeším
Re: Jaro se blizi...
Čo by ste chceli nastavovať? 17´´ guma má nižší profil, teda obvod plášťa na 17´´ a 16´´ disku je rovnaký.
Re: Jaro se blizi...
Je sice zajímavé, že pokud bych měl já 225/50 R17 a ty 215/55 R17, tak rozdíl na jednu otáčku je 36mm, tím pádem na jeden km při stejném počtu otočení, bych ujel o 18 m méně. To by při zanedbání výše uvedených vlivů dělalo na 100000 km přes 1800 km! Ale koho to zajímá. Co se týče rychlosti činí těch 36mm rozdíl 1,72%, což stejně ovlivní i rozdíl rychlostí. Proto se taky připouští jak výrobcem, tak policií odchylka, která je podstatně vyšší. Howgh!
Re: Jaro se blizi...
Přesně jak píše Slaza, ještě pro zajímavost obvody všech povolených pneu pro Orlando:
215/60/16 208,73 cm
215/55/17 209,95 cm
225/50/17 206,34 cm
235/45/18 210,08 cm
Samozřejmě má vliv na obvod i tlak pneu.
215/60/16 208,73 cm
215/55/17 209,95 cm
225/50/17 206,34 cm
235/45/18 210,08 cm
Samozřejmě má vliv na obvod i tlak pneu.
Chevrolet Captiva 2.0D 4x4
Chevrolet Orlando 1,8 LTZ + navi, Pewter Grey
Chevrolet Orlando 1,8 LTZ + navi, Pewter Grey
Re: Jaro se blizi...
17" má nižší profil, ale z větší šířky pneu (profil je údaj v % šířky pneu, nikoli výška v mm), takže rozdíly tam zkrátka jsou, nicméně jak už bylo napsáno, je to v rámci tolerancí, takže se to neřeší...peterv píše:Čo by ste chceli nastavovať? 17´´ guma má nižší profil, teda obvod plášťa na 17´´ a 16´´ disku je rovnaký.
Chevrolet Orlando 1.8 LT+ '11, pewter grey
dříve - Mondeo III 2.0 TDDi kombi '01, ještě dříve - Renault R21 GTS '91, ještě dříve - ...
Suzuki AN400 Burgman '99
dříve - Mondeo III 2.0 TDDi kombi '01, ještě dříve - Renault R21 GTS '91, ještě dříve - ...
Suzuki AN400 Burgman '99
Re: Jaro se blizi...
Přiznám se, že ty 18" neřeším, budu jezdit km po polní cestě na chatu, tak jsem uvažoval, že bych to s někým vyměnil za 16", ale včera jsem to poprvé projel po D2 na Břeclav a i když při 130 byly slyšet prakticky jen ty kola, nebylo to horší jak na Kalosovi. A fakt je to hezčí.