Potreboval by som dobru radu
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
Potreboval by som dobru radu
Zdravim vas všetkych,toto vaše forum sledujem už asik 2 roky ale až teraz som sa dal do členstva.Niektore prispevky mi tu velmi pomohli čo sa tyka chyb a problemov.Napokon mam teraz taky problem s ktorym si už neveiem dat rady,dufam že nezakladam novu temu ktora tu už bola riešena ale prešiel som to tu asi všetko No a teraz k tomu problemu som majitelom Daewoo Nubira II r.v. 1999 1,6 78 kW,sedan najazdene 119 000 km. Nebudem tu rozpisovat že čo sa všetko na tom aute robilo a čo sa pomenilo lebo bolo toho fakt dost
Asi pred dvoma tyždnami mi začalo auto zdochinat na volnobehu ako aj počas jazdy. Rano ako som išiel do prace tak mi z ničoho nič zdochlo ked som vyhodil rychlost ,potom nechcelo vobec naskočit ,ako točilo motor ale nechcelo to chytit počkal som asi 10 min a potom to chytilo a takto sa to stale opakuje. Nechal som si poradit od kolegu mechanika ako aj ja som automechanik ale teraz v tom už nerobim.na jeho radu som vymenil vysoko tlakovy ventil na lište vstrekovačov dufam že je to presny nazov ,ale zavada sa po 3 dnoch zase ukazala.Ak by niekto mal podobnu skusenost alebo by vedel poradit tak by som bol velmi rad .Do servisu to nedavam su to samy fušeraci aspon s tym čo ja som sa stretol . .Dakujem za každu odpoved
Asi pred dvoma tyždnami mi začalo auto zdochinat na volnobehu ako aj počas jazdy. Rano ako som išiel do prace tak mi z ničoho nič zdochlo ked som vyhodil rychlost ,potom nechcelo vobec naskočit ,ako točilo motor ale nechcelo to chytit počkal som asi 10 min a potom to chytilo a takto sa to stale opakuje. Nechal som si poradit od kolegu mechanika ako aj ja som automechanik ale teraz v tom už nerobim.na jeho radu som vymenil vysoko tlakovy ventil na lište vstrekovačov dufam že je to presny nazov ,ale zavada sa po 3 dnoch zase ukazala.Ak by niekto mal podobnu skusenost alebo by vedel poradit tak by som bol velmi rad .Do servisu to nedavam su to samy fušeraci aspon s tym čo ja som sa stretol . .Dakujem za každu odpoved
- Reklama
Re: Chcípání na volnoběh
Nazdar.
Já mám stejný motor, najeto skoro 200.000 km. Občas se vyskytuje podobná závada, zejména pokud je motor studený, ovšem někdy i pokud je zahřátý na provozní teplotu. Vyjedu z domova směr práce, přijedu na první křižovatku, vyhodím rychlost a auto zdechne. Ověřil jsem vylučovací metodou, že problém má na svědomí krokový motorek, který nastavuje doraz škrtící klapky. Je stejný jako na nexii, na aukru nabízejí nový cca za 500 Kč. Podle chytřejších ho stačí vyčistit v technickém benzínu a hlavně ničím nemazat. Nejsem si jistý, zda se po montáži nemusí nastavit poloha diagnostikou. Já jsem neměl zatím čas ho vyčistit ani peníze koupit nový, tak mi to prostě občas zdechne...
Já mám stejný motor, najeto skoro 200.000 km. Občas se vyskytuje podobná závada, zejména pokud je motor studený, ovšem někdy i pokud je zahřátý na provozní teplotu. Vyjedu z domova směr práce, přijedu na první křižovatku, vyhodím rychlost a auto zdechne. Ověřil jsem vylučovací metodou, že problém má na svědomí krokový motorek, který nastavuje doraz škrtící klapky. Je stejný jako na nexii, na aukru nabízejí nový cca za 500 Kč. Podle chytřejších ho stačí vyčistit v technickém benzínu a hlavně ničím nemazat. Nejsem si jistý, zda se po montáži nemusí nastavit poloha diagnostikou. Já jsem neměl zatím čas ho vyčistit ani peníze koupit nový, tak mi to prostě občas zdechne...
Daewoo Nubira, speciální tovární úprava T-34 pro jízdu a parkování v Praze, provedená tuningovou firmou CHTZ (Charkovskij tankovyj zavod). Motor V 12, 367 kW (cca 500 hp), litá kola, plechy 20-70 mm, a tak různě...
Re: Potreboval by som dobru radu
vdaka že si sa ozval ale, ja som ten krokovy motorek vyčistil už dvakrat ale nepomohlo to a ide o to že to zdochinanie sa prejavuje už skoro stale a potom to neide naskočit, toči ale nechyti až po cca 10 min to chyti ale potom zase pobeži nejaky čas azase to iste dookola .Mne sa zda akoby to bolo niečo s palivom čerpadlo mam 4 mesiace stare ale može byt aj ono zle len mi to neide nejako do hlavy ale aj tak vdaka za tvoju reakciu .
Re: Potreboval by som dobru radu
no tak zacni merit tlak paliva uvidis co se stane kdyz to chcipne jestli tam jsou 3 bary nebo ne
i kdyz je to divne.kdyby byla pumpa spatna tak by to treba chciplo i za jizdy proste by dosel benzin.
no a pak me jeste napada druha vec-civka zapalovani-jakmile se ohreje prestane palit-to je taky celkem normalni.
jakmile to chcipne chce to mit nekoho pri ruce a at zkusi jestli haze jiskru.jinak asi nikdy nezjis kde je problem.
i kdyz je to divne.kdyby byla pumpa spatna tak by to treba chciplo i za jizdy proste by dosel benzin.
no a pak me jeste napada druha vec-civka zapalovani-jakmile se ohreje prestane palit-to je taky celkem normalni.
jakmile to chcipne chce to mit nekoho pri ruce a at zkusi jestli haze jiskru.jinak asi nikdy nezjis kde je problem.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Re: Potreboval by som dobru radu
"zacni merit tlak paliva uvidis co se stane kdyz to chcipne jestli tam jsou 3 bary nebo ne"
palivove cerpadlo a filter (mne to pomohlo)
palivove cerpadlo a filter (mne to pomohlo)
Nubira I 172000km :) olej MaxLife 10W-40
Re: Potreboval by som dobru radu
no tak tlak je dobry , cievka je nova ,kable takysto aj sviečky ,už fakt newiem čim to može byt , Jeden znamy mi poradil či to nemože byt rele na palivove čerpadla nemate s tym skusenost? a este dakujem vsetkym ktory mi odpisali ´.
Re: Potreboval by som dobru radu
Pises tu strasne malo aj na to aby sme si mohli len tipnut.
1. vies stav zdochnutia motoru cielene dosiahnut?
ak ano, tak odporucam napichnut to na PC a pojazdit a dosiahnut zdochnutie a pozerat ake hodnoty cidiel tesne pred zdochnutim RJ zaznamenala. Samozrejme v odvoch, jeden jazdi a druhy sleduje PC. Je to lepsie nez menit pol auta.
2. robi to casto? Kolko minut cca trva medi dvoma zdochnutiami pocas dlhsej jazdy? Ake dlhe jazdy s autom bezne robievas, a pri ktorych to nastava?
3. co vsetko sa robilo ohladne motora (od vymeny vzduchoveho filtra az po vymenu vyfuku) pocas posledneho pol roka? A kedy naposledy a ake sa robily vymeny spotrebnych dielov okolo motora?
4. odpojit lambdu a jazdit s odpojenou lambdou si uz skusal ? S akym vysledkom?
5. LPG mas alebo nemas?
6. ked to skape, skusal si startovat s plne zosliapnutym plynovym pedalom? Pomohlo to?
Podla toho ze to po zdochnuti nechce 10minut naskocit a potom uz ano, to len tipujem na uchlastanie. Jedine uchlastanie ktore ma napada je kvoli zlej lambde preto otazka c. 4. Podobne som sa "zabaval" volakedy ako novopeceny majitel espera s takmer rovnakym motorom.
A kedze sa tu uz vyskytol pripad, ked niekto nieco riesil a az po 10prispevkoch z neho vypadlo ze ma lpg je tu na mieste aj otazka c. 5.
1. vies stav zdochnutia motoru cielene dosiahnut?
ak ano, tak odporucam napichnut to na PC a pojazdit a dosiahnut zdochnutie a pozerat ake hodnoty cidiel tesne pred zdochnutim RJ zaznamenala. Samozrejme v odvoch, jeden jazdi a druhy sleduje PC. Je to lepsie nez menit pol auta.
2. robi to casto? Kolko minut cca trva medi dvoma zdochnutiami pocas dlhsej jazdy? Ake dlhe jazdy s autom bezne robievas, a pri ktorych to nastava?
3. co vsetko sa robilo ohladne motora (od vymeny vzduchoveho filtra az po vymenu vyfuku) pocas posledneho pol roka? A kedy naposledy a ake sa robily vymeny spotrebnych dielov okolo motora?
4. odpojit lambdu a jazdit s odpojenou lambdou si uz skusal ? S akym vysledkom?
5. LPG mas alebo nemas?
6. ked to skape, skusal si startovat s plne zosliapnutym plynovym pedalom? Pomohlo to?
Podla toho ze to po zdochnuti nechce 10minut naskocit a potom uz ano, to len tipujem na uchlastanie. Jedine uchlastanie ktore ma napada je kvoli zlej lambde preto otazka c. 4. Podobne som sa "zabaval" volakedy ako novopeceny majitel espera s takmer rovnakym motorom.
A kedze sa tu uz vyskytol pripad, ked niekto nieco riesil a az po 10prispevkoch z neho vypadlo ze ma lpg je tu na mieste aj otazka c. 5.
Re: Potreboval by som dobru radu
No takže takto ,obratil som sa tu s tymto mjim problemom lebo mi nepomohli ani v servise.Autam sa trošku aj venujem mimo mojej prace lebo som to aj študoval a tie klasicke opravy si urobim aj sam ,ale zase do vačšich zasahov sa nepuštam.V prvom prispevku so m napisal aky je to typ motora a udaje ak by som mal LPg tak to tam napišem.Tento problem sa vyskytuje kedy sa mu zachce teraz dva tyždne som behla uplne v poriadku a včera idem z prace naštartujem a zdochne .štartujem zase a toči to ale nechyti počakt 15 min a chyti akoby na tri valci a neako to ide. skušal som to štartovat aj s plynom na podlahe ale nič to ma napadlo ako prve .Zohnal som si novy krokovy motorček lebo ten stary mal aj tak dost vysoke otačky na volnobehu otačky sa zlepšili ale zhasnutie motora nie. Menene časti bolo ich vela ale v poslednej dobe novy zap.modul ,sviečky kable ku sviečkam ,snimač polohy kluk. hriadela ,pal.čerpadlo a cela lišta so vstrekmi je toho dost ani t nepisem kolko penazi ma to stalo a stale nejaka chyba sa objavi .toto forum mi viackrat pomohlo čo sa tyka rad. Vidim že su tu odbornici ktory sa tomu venuju tak som myslel ked už si nemožem inak pomoct.
Re: Potreboval by som dobru radu
a zabudol som lambdu som menil za novu PRED ROKOM.
Re: Potreboval by som dobru radu
a ešte novy poznatok ,ak to nechce chytit ta ked pošprtam do koncovky ktora vedie do zap. modulu ak to naskoči . ale chod motora je taky divny.
Re: Potreboval by som dobru radu
Ten kábel máš tiež nový aj s tou koncovkouPavolso píše:a ešte novy poznatok ,ak to nechce chytit ta ked pošprtam do koncovky ktora vedie do zap. modulu ak to naskoči . ale chod motora je taky divny.
Re: Potreboval by som dobru radu
nie ten nie ,ale ten kablik bol trocha nalomeny tak som to od izoloval a preletoval ale ako som pisal dva tyždne nič a teraz zase :/
Re: Potreboval by som dobru radu
Asi budeš mat niečo s elektrikou vyčisti všetky relátka čo najdeš aj na to pal.čerpadlo. Skontroluj poistky skúšačkou.všetky koncovky ,zásuvky prestreknut sprejom na kontakty.Niekedy može blbnut aj plošak v poistnej skrinke .Iskru Ti to dáva intenzita je dobrá Ak to náhodou naštartuješ a skape to skús hned vybrat jeden kábel čo ide ku sviečkam a skúsit či dáva iskru musí byt dost velká ak je dost velká potom treba prekontrolovat dodávku paliva a hladat chybu tam ešte to može robit aj imobilizér alebo aj spinacia skrinka. Je toho dost čo treba ešte pozret
Re: Potreboval by som dobru radu
Ked to robi nahodne a len obcas, tak je chybu tazke az nemozne najst. Skor nahodou nez cielene. Tu je kazda rada draha.
Na lambdu som sa pytal preto lebo mne zblbla auto NOVA lambda. Akurat to bol smejd od QH alebo HQ uz si nepamatam. Ale toto by nemal byt ten pripad ked to rok islo ok. A ked to skape hned po nastartovani tak to uz s lambdou vobec nesuvisi.
Jedine co ma napada, tak skusit si spravit provizorne napajanie palivoveho cerpadla so spinacom pri mieste vodica a po skapati, zapnut cez toto provizorne napajanie benzinove cerpadlo a skusit nastartovat. Tymto by sa dala aspon vylucit elektronika ohladne zasobovania benzinom. A ak nepomoze ani tento spinac tak dvihnut zadne sedacky oddeklovat otvor nad benzinovoym cerpadlom a overit si ci cerpadlo bzuci. Pripadne este pred celym tymto cirkusom neviem ako si zistoval tlak paliva, takze mozno toto pisem zbytocne.
CO sa tyka zapalovania, tak ked nejde nastartovat staci vytiahnut kabel z modulu zapalovania a skontrolovat ci skace iskra. Neviem ake napatie ma nubira, predsa len ma ine cievky, espero by malo mat cca 34kV, cize tak 3cm iskru. A este za tmy zlozit plastovy dekel z motora a pozriet ci na kabloch nehra svetelna hudba. Ak sa nic z tohoto neprejavi tak vo VN casti problem nebude. Za studeneho motora nezalezi ani na type sviecok.
Viac ma momentalne nenapada.
Na lambdu som sa pytal preto lebo mne zblbla auto NOVA lambda. Akurat to bol smejd od QH alebo HQ uz si nepamatam. Ale toto by nemal byt ten pripad ked to rok islo ok. A ked to skape hned po nastartovani tak to uz s lambdou vobec nesuvisi.
Jedine co ma napada, tak skusit si spravit provizorne napajanie palivoveho cerpadla so spinacom pri mieste vodica a po skapati, zapnut cez toto provizorne napajanie benzinove cerpadlo a skusit nastartovat. Tymto by sa dala aspon vylucit elektronika ohladne zasobovania benzinom. A ak nepomoze ani tento spinac tak dvihnut zadne sedacky oddeklovat otvor nad benzinovoym cerpadlom a overit si ci cerpadlo bzuci. Pripadne este pred celym tymto cirkusom neviem ako si zistoval tlak paliva, takze mozno toto pisem zbytocne.
CO sa tyka zapalovania, tak ked nejde nastartovat staci vytiahnut kabel z modulu zapalovania a skontrolovat ci skace iskra. Neviem ake napatie ma nubira, predsa len ma ine cievky, espero by malo mat cca 34kV, cize tak 3cm iskru. A este za tmy zlozit plastovy dekel z motora a pozriet ci na kabloch nehra svetelna hudba. Ak sa nic z tohoto neprejavi tak vo VN casti problem nebude. Za studeneho motora nezalezi ani na type sviecok.
Viac ma momentalne nenapada.
Re: Potreboval by som dobru radu
No měl jsem podobný problém, auto najednou zhaslo a nešlo už nastartovat ...... za dva dny normálně běželo, pak zas doskákal jsem domů, a děsil se toho že mi auto chcípne cestou .... Nakonec po výměně kabelů, svíček zjištěno, že zapalovací modul hází jiskru jen na dvou vývodech a na dvou ne, ale nebylo to jedna cívka která je společná vždy pro 2 válce, ale hezky z každý cívky jeden .... vyměněna cívka a auto jede jak drak...... myslím, že ta cívka sem tam něco dala, ale při nižžším napětí při startování už ta cívka jiskru nedávala..... k té jiskře když bude na svíčce měla by být modrá - fialová pokud je oranžová a jakoby do červena, je slabá a ve válci nemusí směs zapálit....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502