Zdravím všetkých chcel by som sa spýtať mám taký problém, že pri otáčaní volantom to ide ťažko hlavne keď stojím počas jazdy to až také zlé nie je. Začalo to robiť pred dvoma dňami niekedy pri vytočení na mieste potrebujem na to obidve ruky predtým som v pohode vytočil aj s jednou rukou.
A chcel by som sa ešte spýtať minule mi menili zadné brzdy bubnové a potom som bol na STK a ,že vraj to málo brzdí, niekto tvrdil,že tie brzdy sa dajú dotiahnuť ale neviem kde alebo treba vymeniť aj tie pružinky čo roztláča brzdy.
Ďakujem za odpovede ak viete poradiť.
Majte sa
Riadenie a brzdy.
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
Riadenie a brzdy.
Nubira 1,6 SX červená,predtým Nexia 1,5 GLE tm.zelená
- Reklama
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: čtv zář 23, 2010 19:57
Re: Riadenie a brzdy.
no ty mas uplen toto iste co aj ja bol som na stk ale dal som vymenit vsetky brzdy aj v predu aj vzadu trosku som ich rozchodil a isiel na stk a uz bolo dobre, no s riadenim opat to iste (nemame to iste auto?) pred dvoma dnami horsie islo riadenie, za jazdy je to ok ale na stani je to na prd. teraz som vymenil predne pneu za zadne a poviem ti pomohlo mal som ich uz fajne zodrete mohlo to byt aj tym ale aj som sa pokusal aspon co som cital na forach odvzdusnit system pomocou krutenia volantu do stran ze to vraj odvzdusni ta ti poviem ze vsetko ide jak po masle... skus aj ty a uvidis
Re: Riadenie a brzdy.
So zadnymi brzdami je v servise problem. Vacsinou su to fuseri a blbci, takze vam kludne vymenia bubny a pakne a vobec im nevadi ze to nebrzdi, aspon zakaznik usetri ,lebo ked to nebrzdi tak sa to nezoderie .
Mohli zle poskladat samostav alebo bol v zlom stave, takze sa uz netoci, mohli odignorovat to, ze piestiky sa nehybu a neda sa nimi pohnut, mohli ponechat staru bizuteriu, takze nieco niekde vlaje a nedrzi, proste sfusovat sa toho da na zadnych brzdach dost a preto s brzdami do servisu nikdy. Este ak ma clovek nejakeho "rodinneho"mechanika ako ma brat, nejakeho servismana co volakedy pretekal a ma skutocnu dielnu s vybavenim a nie len garaz so zverakom, tak to moze byt alebo si ich spravi sam, nie je to ziadna veda, staci dvihak, skrutkovac a kladivo (na zlozenie stareho bubna).
Mohli zle poskladat samostav alebo bol v zlom stave, takze sa uz netoci, mohli odignorovat to, ze piestiky sa nehybu a neda sa nimi pohnut, mohli ponechat staru bizuteriu, takze nieco niekde vlaje a nedrzi, proste sfusovat sa toho da na zadnych brzdach dost a preto s brzdami do servisu nikdy. Este ak ma clovek nejakeho "rodinneho"mechanika ako ma brat, nejakeho servismana co volakedy pretekal a ma skutocnu dielnu s vybavenim a nie len garaz so zverakom, tak to moze byt alebo si ich spravi sam, nie je to ziadna veda, staci dvihak, skrutkovac a kladivo (na zlozenie stareho bubna).
Re: Riadenie a brzdy.
A hlaven rychlo utekat od takych co tvrdia ze sa da na zadnych brzdach nubiry (bubnovych) nieco dotiahnut. Ani na starych skodovkach sa nemali riesit problemy s brzdou utahnutim rucnej ako to niektori robili a na nubire/espere/nexii uz vobec. Teda da sa tam dotiahnut dost skrutiek ak su povolene , ale to slaby brzdny ucinok nepolieci.
Na ukazku ako to vyzera pod bubnami ak si odmyslime naboj kolesa:
http://img08.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1233105642
Na ukazku ako to vyzera pod bubnami ak si odmyslime naboj kolesa:
http://img08.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1233105642
Re: Riadenie a brzdy.
Ďakujem za odpovede a chcel by som sa spýtať čo mám teraz zakúpiť na tie brzdy keď boli len vymenené brzdové doštičky či aj niečo ako pružinky by sa mali vymeniť, a či to viem sám si vymeniť nech to lepšie brzdí, ohladne toho volanta mi neviete poradiť???
Nubira 1,6 SX červená,predtým Nexia 1,5 GLE tm.zelená
Re: Riadenie a brzdy.
Co vlastne slabo brzdi? Rucna alebo prevadzkova, teda hydraulicka (ludovo nozna ) zadna brzda?
Ak rucna, tak to treba rozobrat a pozriet co je zle ale v takom pripade ma napadaju tieto moznosti, od najpravdepodobnejsieho:
1. zaseknute samostavy
2. zaseknute lanka v bowdenoch
3. vybehane oblozenie a/alebo bubny, to ze fakturovali v servise vymenu oblozenia este nemusi byt podla skutocnosti, mozno zistili, ze je oblozenie ako nove (pretoze tam je nejaky problem) a tak ako zakaznik zisti, ze sme ho nevymenili, ked nie je vobec zodrate, nechcem nikoho osocovat, ale ked ludia z NAMK ignoruju nepohyblive brzdove piestiky tak neverim uz nikomu.
Ak hydraulicka tak:
1. zaskenute brzdove piestiky
2. zaseknute samostavy
3. milion dalsich moznosti ale to sa uvidi az po zlozeni bubna
Brzdove piestiky nemusia byt original. Neoriginal napr. od delphi su o polovicku lacnejsie a maju na rozdiel od originalov povrchovu upravu z pozinku a nie z hrdze. Samostavy by som nove nekupoval, mozu to byt smejdy, ktorych vyrobca nepochopil funkcionalitu povodnych, ako som kupil ja. Radsej by som stare rozobral, odhrdzil v odhrdzovaci (za dva dni su ciste ako nove), natrel, namazal a poskladal. Pruzinky ak su prilis hrdzave tak nove. Prilis hrdzave su vtedy ak uz nemaju silu. lanovody kym nie su niekde poskodene by nemali byt problem, pretoze lanko je zavarene v plastovom obale a takto sa smyka v plastovom bowdene, takze tam nema co zhrdzaviet. Ale u otcovej nubiry bowden niekto presekol az ku drotom lanka, takze zahrdzavelo.
Volant to neviem. Mozno umrel posilovac. Lisi sa to vobec medzi tym ked motor bezi a ked nebezi? Je v nadrzke s olejom do posilovaca este nieco? Nie je nieco na riadeni alebo okolo otecene od oleja?
Ak rucna, tak to treba rozobrat a pozriet co je zle ale v takom pripade ma napadaju tieto moznosti, od najpravdepodobnejsieho:
1. zaseknute samostavy
2. zaseknute lanka v bowdenoch
3. vybehane oblozenie a/alebo bubny, to ze fakturovali v servise vymenu oblozenia este nemusi byt podla skutocnosti, mozno zistili, ze je oblozenie ako nove (pretoze tam je nejaky problem) a tak ako zakaznik zisti, ze sme ho nevymenili, ked nie je vobec zodrate, nechcem nikoho osocovat, ale ked ludia z NAMK ignoruju nepohyblive brzdove piestiky tak neverim uz nikomu.
Ak hydraulicka tak:
1. zaskenute brzdove piestiky
2. zaseknute samostavy
3. milion dalsich moznosti ale to sa uvidi az po zlozeni bubna
Brzdove piestiky nemusia byt original. Neoriginal napr. od delphi su o polovicku lacnejsie a maju na rozdiel od originalov povrchovu upravu z pozinku a nie z hrdze. Samostavy by som nove nekupoval, mozu to byt smejdy, ktorych vyrobca nepochopil funkcionalitu povodnych, ako som kupil ja. Radsej by som stare rozobral, odhrdzil v odhrdzovaci (za dva dni su ciste ako nove), natrel, namazal a poskladal. Pruzinky ak su prilis hrdzave tak nove. Prilis hrdzave su vtedy ak uz nemaju silu. lanovody kym nie su niekde poskodene by nemali byt problem, pretoze lanko je zavarene v plastovom obale a takto sa smyka v plastovom bowdene, takze tam nema co zhrdzaviet. Ale u otcovej nubiry bowden niekto presekol az ku drotom lanka, takze zahrdzavelo.
Volant to neviem. Mozno umrel posilovac. Lisi sa to vobec medzi tym ked motor bezi a ked nebezi? Je v nadrzke s olejom do posilovaca este nieco? Nie je nieco na riadeni alebo okolo otecene od oleja?