Baterka
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
Baterka
servis o5 som tu ja , naskitol sa novy problem ktorý treba riesit,, z neznameho dôvodu mi auto vybija bateriu,, baterka je 100% dobra pokial je vonku z auta v pohode vydrzi, avsak ako ju napojim tak do dna je uplne vymlatena ze nazasvietia ani kontrolky , proste nic...poradi prosim niekto skadial mam zacat dumat problem??? Dakujem
- Reklama
Re: Baterka
Za aku dobu ti tu bateriu vybije? Neviem aku mas nexiu, no skus skontrolovat svetlo v kufri. Ak je v poriadku, tak zacni vytahovanim poistiek (samozrejma, ze ked budes mat vsetko vypnute a zatvorene). Na ktorej poistke je odber by si mal poznat jemnym zaiskrenim. To ta posunie dalej. Ale moze to byt este spusta inych veci, tazko takto radit, ked nik nevie co vsetko v tom aute mas (central, alarm, hudba ....).
Re: Baterka
S tímto problémem jsem se setkal dvakrát. Bylo to vždy na feldě. To však není podstatné. Mě se vždy podařilo zjistit příčinu vybíjení baterky.
1.Nejprve je potřeba zjistit, jak hodně "nabitá" baterka drží kapacitu. Postup - nabij baterku, nech ji cca 12 hodin odpojenou od auta, pak ji připoj do auta, vyndej pojistku, která je v obvodu čerpadla paliva. Na svorky baterky připoj voltmetr s rozsahem 20 voltů. Dívej se na voltmetr a roztoč startér. Motor nenaskočí, protože čerpadlo nedodává palivo. Při startování by nemělo napětí na baterce klesnout pod 9 voltů. Klesne-li, je baterka špatná, už neudrží kapacitu – dát novou nabitou. Čím více se blíží při startování napětí na baterce k 9 voltům, tím je baterka horší. U dobré baterky napětí při startování klesne k 11 voltům. Po změření vrať vyndanou pojistku.
2. Je potřeba vědět, jaké spotřebiče jsou na jednotlivých pojistkách. Pak oddělej z plus pólu baterky kabel a mezi něj a plus pól baterky zapoj ampérmetr. Rozsah nastav na cca 200 mA. Klíček do spínací skříňky nedávej. Na displeji bude nebo nebude zobrazen nějaký odběr proudu. Záleží na tom, zda v daném autě jsou při vypnutém zapalování trvale zapnuté spotřebiče. U feldy to jsou hodiny, popřípadě auto rádio, které lze zapnout i bez klíčku v zapalování, ale zároveň to je radio s funkcí „stanby“. Pak vyndávej a zandávej jednu pojistku po druhé a dívej se, zda při vyndání pojistky klesne odběr proudu. Stane-li se tak, zjisti si, jaké spotřebiče jsou přes tuto pojistku napojené. Nejlepší je, stejné měření provádět na stejném autě, která však nemá stejné problémy s vybíjením baterky. Touto vylučovací metodou zle zjistit příčinu vybíjení baterky.
3. Možnou příčinou zvýšeného odběru může být tak zvaný přechodový odpor. To je, že v místě spoje dojde k silnému za-oxidování dotykových ploch. Zde je třeba spoj rozebrat, mechanicky očistit plochy, prostříknout sprejem na kontakty a zase složit.
1.Nejprve je potřeba zjistit, jak hodně "nabitá" baterka drží kapacitu. Postup - nabij baterku, nech ji cca 12 hodin odpojenou od auta, pak ji připoj do auta, vyndej pojistku, která je v obvodu čerpadla paliva. Na svorky baterky připoj voltmetr s rozsahem 20 voltů. Dívej se na voltmetr a roztoč startér. Motor nenaskočí, protože čerpadlo nedodává palivo. Při startování by nemělo napětí na baterce klesnout pod 9 voltů. Klesne-li, je baterka špatná, už neudrží kapacitu – dát novou nabitou. Čím více se blíží při startování napětí na baterce k 9 voltům, tím je baterka horší. U dobré baterky napětí při startování klesne k 11 voltům. Po změření vrať vyndanou pojistku.
2. Je potřeba vědět, jaké spotřebiče jsou na jednotlivých pojistkách. Pak oddělej z plus pólu baterky kabel a mezi něj a plus pól baterky zapoj ampérmetr. Rozsah nastav na cca 200 mA. Klíček do spínací skříňky nedávej. Na displeji bude nebo nebude zobrazen nějaký odběr proudu. Záleží na tom, zda v daném autě jsou při vypnutém zapalování trvale zapnuté spotřebiče. U feldy to jsou hodiny, popřípadě auto rádio, které lze zapnout i bez klíčku v zapalování, ale zároveň to je radio s funkcí „stanby“. Pak vyndávej a zandávej jednu pojistku po druhé a dívej se, zda při vyndání pojistky klesne odběr proudu. Stane-li se tak, zjisti si, jaké spotřebiče jsou přes tuto pojistku napojené. Nejlepší je, stejné měření provádět na stejném autě, která však nemá stejné problémy s vybíjením baterky. Touto vylučovací metodou zle zjistit příčinu vybíjení baterky.
3. Možnou příčinou zvýšeného odběru může být tak zvaný přechodový odpor. To je, že v místě spoje dojde k silnému za-oxidování dotykových ploch. Zde je třeba spoj rozebrat, mechanicky očistit plochy, prostříknout sprejem na kontakty a zase složit.
AVEO sedan 1,2 16V / 72856 km
Spotřeba: 4,7 až 5,9 l/km
Spotřeba: 4,7 až 5,9 l/km