Výměna topení - Daewoo LEGANZA 2.0
Moderátor: Blue Lanos
Výměna topení - Daewoo LEGANZA 2.0
Potřebovala bych poradit pokud má někdo nějaké zkušenosti s výměnou topení v Leganze. Všechno začalo tak, že za jízdy docházelo k zamlžování všech skel v interiéru a to tak silně, že během pár minut nebylo přes ně vůbec vidět a při spuštění fukarů to bylo ještě horší. Nebyla to jen vlhkost ale i takový bílý povlak. V servisu usoudili, že je to prasklý radiátor a opravdu prasklý byl, tak ho vyměnili. K zamlžování skel už nedochází ale topení netopí. Tedy vlastně topí ale tak málo, že to ani nestojí za řeč.
Jenom pro upřesnění bych chtěla říci, že předtím, když tam byl ten prasklý radiátor a docházelo k zamlžování, tak i přesto všechno to topilo bezvadně. Vrátila jsem auto do servisu jako reklamaci a oni usoudili, že to bude termostat a vyměnili ho. Nic se nezměnilo a topení stále skoro netopí. Vrátila jsem to zase jako reklamaci, protože to nehodlám platit někde jinde ještě jednou a oni na to budou muset přijít ale může se to protáhnout a já to auto nutně potřebuju. Proto jsem chtěla poprosit o radu, pokud by někdo měl ohledně této problematiky nějaké zkušenosti. Třeba existuje u Leganzy při výměně topení nějaká záludnost, kde by se mohli v servisu snadno dopustit chyby a nebo možná budete mít někdo jen nějaký dobrý nápad. Moc děkuju Alena
Jenom pro upřesnění bych chtěla říci, že předtím, když tam byl ten prasklý radiátor a docházelo k zamlžování, tak i přesto všechno to topilo bezvadně. Vrátila jsem auto do servisu jako reklamaci a oni usoudili, že to bude termostat a vyměnili ho. Nic se nezměnilo a topení stále skoro netopí. Vrátila jsem to zase jako reklamaci, protože to nehodlám platit někde jinde ještě jednou a oni na to budou muset přijít ale může se to protáhnout a já to auto nutně potřebuju. Proto jsem chtěla poprosit o radu, pokud by někdo měl ohledně této problematiky nějaké zkušenosti. Třeba existuje u Leganzy při výměně topení nějaká záludnost, kde by se mohli v servisu snadno dopustit chyby a nebo možná budete mít někdo jen nějaký dobrý nápad. Moc děkuju Alena
- Reklama
Re: Výměna topení - Daewoo LEGANZA 2.0
No když je tam nový radiator, asi bude průchozí a v pořádku, tak je ještě jedna možnost a to že je zavzdušněný, je to ale dost nepravděpodobný, ale nic jiného mě nenapadá, proč by neměl topit ...... Kdysi se u jiných aut stavělo auto kvůli odvzdušnění čumákem co nejvíc do kopce aby bublina vyšla, je to asi nejjednoduší to zkusit ...... najet na nějakou mez a nechat motor chvíli proběhnout v otáčkách....... Pak ještě jedna možnost, voda do radiatoru jde furt i v létě (není tam kohout jako dřív) a jestli to má topit nebo chladit určuje taková klapka, buď vzduch jde přes radiator = topí to nebo nejde = ventiluje to..... záměrně se nezmiňuji o automatické klimě, kterou Lega má, hlavně kvůli zjednodušení...... no a jestli ta klapka je nějak blbě složená, nebo ovládání nejde, netopí to taky....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Re: Výměna topení - Daewoo LEGANZA 2.0
Moc děkuju, mě je každá rada drahá. Díky Alena
-
- Příspěvky: 9225
- Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
- Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna topení - Daewoo LEGANZA 2.0
Hele klučino tady sa používá slovíčko HLEDAT a fakt by si bol prekvapkaný kóóólko je tu návodou na výber a opravu a údržbu kúrenia v Leganze
No ale aby si nepovedal tak tadyhle a hlavne na 2ke stránke to Atrej popisuje uplne podrobne ale aj Palikxova rada dobrá jest
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic. ... C3%BArenie
No ale aby si nepovedal tak tadyhle a hlavne na 2ke stránke to Atrej popisuje uplne podrobne ale aj Palikxova rada dobrá jest
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic. ... C3%BArenie
Re: Výměna topení - Daewoo LEGANZA 2.0
Taky děkuju, Atrej tam moc hezky popisuje výměnu topení ale to já už vyměněné mám přestalo to topit až po té výměně. Já jsem měla prasklé topení, do auta mi nic neteklo, zamlžovaly se všechny skla ale topilo to dobře. Teď, když mi tam dali nový radiátor, tak to auto skoro netopí.
___________________________________________________
PS: Alena = holčina Ale možná oslovení "klučino" bych měla na serveru o autech chápat jako poklonu.
Teď bez legrace, moc děkuju i za tvoji odpověď. Alena
___________________________________________________
PS: Alena = holčina Ale možná oslovení "klučino" bych měla na serveru o autech chápat jako poklonu.
Teď bez legrace, moc děkuju i za tvoji odpověď. Alena
-
- Příspěvky: 9225
- Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
- Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna topení - Daewoo LEGANZA 2.0
Jejda Ty nie si klučina ale KOČKA a preto sa velmi ospravedlnujem za tu upomínku lebo kočkám sa to prepáčuje
A máš véééélké plus že patríš k nám tedy ku Královnám
A máš véééélké plus že patríš k nám tedy ku Královnám
Re: Výměna topení - Daewoo LEGANZA 2.0
Zobrať auto do servisu, požiadať aby urobili skúšku či radiátor je horúci, nech si naň mechanik šáhne, (auto musí byť naštartované)ak je horúci je to klapkami, ak je studený (vlažní) je nepriechodný - vymeniť radiator . Dali tam starý pri oprave, ten čo som vymenil na svojej lege vyzeral ako nový. Je to pôžitok keď pri -20stupňov auto kúri.
Leganza 2,2 CDX r.v. 2000, LPG
Mitsubishi Pajero, L200 r.v.2005
Dácia Sandero Stepway DCi r.v.2013
Mitsubishi Pajero, L200 r.v.2005
Dácia Sandero Stepway DCi r.v.2013
-
- Příspěvky: 9225
- Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
- Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna topení - Daewoo LEGANZA 2.0
No ješte že je si to Atrejku rozpísal lebo už som na tom ako Ali , dneska 300 km a neuveritelná cesta na sedačke velká handra a v kuse som utieral skla lebo sa neuveritelne rosili a to som išiel sám a teraz som sa vrátil a pomali ani do garáže neviem vbehnúť lebo zo zadných okien mi teče voda a najhoršie že som si pred týždnom označil hgladinu nemrzky a nechýbá nič no a všade kde dosiahnem je sucho a dokonca som mal spodok palubky v nedelu rozobratý a ceôlé auto som vysušoval a koberce a filter bole celý den v teple no ako náhle som naštartoval tak po chvýlke sa okna uplne zarosili a čím je teplejšiue tým to je horšie.Mám však zlý pocit z toho že ako sú napojené rúrky na tie trubyčky čo idú krížom cez kastnu tak sa mi totiž podarilo jednu pretočiť a asi to tam slzí no a z toho ta skoro para.Takže keď už to budem rozoberať tak tam rovno šupnem nový radiátorík a už ho idem objednať
Re: Výměna topení - Daewoo LEGANZA 2.0
Atrej mi napsal ( mimochodem moc děkuju za radu ), jakým způsobem mám zkontrolovat, zdali je chyba v radiátoru samotném, nebo někde jinde. Pokud si tedy má technik v servisu sáhnout na radiátor jestli je horký, jak dlouho mu taková kontrola může trvat? Myslím tím kolik toho musí rozebrat, aby toto mohl provést a jak dlouhou dobu k tomu bude potřebovat, což určitě budou vědět všichni, kdo si sami topení v Leganze měnili. Hrozně moc mi pomůže, když mi někdo poradíte, protože mě tlačí čas a když to budu vědět, nebudou mi moct v tom servisu nic nakecat. Předem moc děkuji Alena
Re: Výměna topení - Daewoo LEGANZA 2.0
Netreba nič rozoberat,za motorom sú dve gumené hadičky ktoré idú dnu do karosérie na nich je napojený ten radiator kurenia stačí zohriat auto a skusit chytit té dve hadičky za motorom rukou či su obe rovnako teplé jedna s nich može byt viac druhá menej,nesmie byt z nich však jedna uplne studená ak ano tak može byt vadný ten radiator no ak su teplé obe môže to byt vada už len v klapke ovladania prívodu teplého vzduchu Je to tak robota na necelých 5 min.
Re: Výměna topení - Daewoo LEGANZA 2.0
No já bych to až tak jednouše neviděl hadice mohou být teplé a radiator je zarostlý a je tam jen pár mezer kterými se voda dostane, tedy hadice mohou být horké, ale topení nic moc abys poznal závadu, musel by být radiator úplně ucpaný tedy úplně neprůchozí, jedna hadice bude horká u motoru a studená u vstupu do karoserie a druhá studená a to se asi moc často nestane......HusarJan píše:Netreba nič rozoberat,za motorom sú dve gumené hadičky ktoré idú dnu do karosérie na nich je napojený ten radiator kurenia stačí zohriat auto a skusit chytit té dve hadičky za motorom rukou či su obe rovnako teplé jedna s nich može byt viac druhá menej,nesmie byt z nich však jedna uplne studená ak ano tak može byt vadný ten radiator no ak su teplé obe môže to byt vada už len v klapke ovladania prívodu teplého vzduchu Je to tak robota na necelých 5 min.
Já myslím že velmi často si za poruchy radiatoru topením mohou lidé sami tím že používají nějaké přípravky na utěsnění chladící soustavy. Dle mě je vše toto likvidátorem chladiče, radiatoru topení a čerpadla....... když někde něco teče, má se to opravit a ne sypat do chladiče nějaké sajrajty
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Re: Výměna topení - Daewoo LEGANZA 2.0
Velice děkuji za další příspěvky do diskuse o mém problému a vůbec děkuji všem, kteří se diskuse účastnili a snažili se mi poradit, hrozně moc mi to pomohlo.
Chtěla bych moc poprosit ještě o váš názor na celý muj problém celkově.
Pro větší přehlednost to ještě jednou shrnu:
Všechno začalo tak, že za jízdy docházelo k zamlžování všech skel v interiéru a to tak silně, že během pár minut nebylo přes ně vůbec vidět a při spuštění fukarů to bylo ještě horší. Nebyla to jen vlhkost ale i takový bílý povlak. V servisu usoudili, že je to prasklý radiátor a opravdu prasklý byl, tak ho vyměnili. K zamlžování skel už nedocházelo ale topení netopilo. Tedy vlastně topilo ale tak málo, že to ani nestálo za řeč.Vrátila jsem auto do servisu jako reklamaci a oni usoudili, že to bude termostat a vyměnili ho. Nic se nezměnilo a topení stále skoro netopilo. Vrátila jsem to zase jako reklamaci, protože to nehodlám platit znovu někde jinde.
Chtěla bych upřesnit dvě věci a to:
- Rradiátor jako takový, jsem jim dodala já (nepocházel z tohoto servisu) a byl zakoupen oficiálně v
obchodě s autodíly ( v Praze na Žižkově )
- Předtím, když tam byl ten prasklý radiátor a docházelo k zamlžování, tak i přesto všechno, to auto topilo
bezvadě, problémem bylo pouze zamlžování skel, s teplotou v interiéru problém nebyl.
Takže od té doby, co jsem auto podruhé vrátila do servisu jako reklamaci se s nimi dohaduju, kde se asi stala chyba. Oni tvrdí, že vše zkontrolovali a při montáži se žádné chyby určitě nedopustili a že problém musí být v radiátoru samotném, že může být vadný i když je nový. To by samozřejmě být mohl, to jsem uznala a předpokládala jsem, že ho demontují, abych ho mohla reklamovat. Do toho se jim ale evidentně nechtělo a začali to protahovat.Já chápu, že je to příšerná a ne zrovna příjemná práce ale co jiného by se mělo dělat? Navíc tady i přes jejich utvrzování stále existovala možnost, že ta chyba nebude v radiátoru, ale že vznikla při montáži a možná to oddalovali právě proto. Ale já jsem přece nemohla být spokojená, že mi vyměnili prasklý radiátor ale přestalo to topit.
Poté, co už asi potřetí chtěli opravu odložit opět "na příští týden" jsem jsem se musela začít bránit. Tady mi hodně pomohly argumenty, které bych rozhodně bez pomoci z tohoto serveru neměla. Trvala jsem na tom, že ještě týž den to bude rozhozené a večer bude vědět, kde je problém, že auto netopí.
Dnes ráno jsem poprvé viděla auto úplně bez palubky středového tunelu atd. (vypada to až skoro strašidelně)
Výsledek který mi sdělili:
Radiátor jako takový z výroby byl v pořádku ale jeho montáž také. Podle jejich sdělení došlo k tomu, že ve vzduchových trubkách bylo obrovské množství nečistot. Vzhledem k tomu, že při výměně radiátoru dochází i k manupulaci s těmito vzduch. trubkami, nečistoty se z jejich stěn uvolnily a nový radiátor totálně ucpaly =) topení téměř vůbec netopilo.
Neměl by se ale takový problém automaticky předpokládat a trubky vyčistit ještě před namontováním nového radiátoru? Nebo je to celé nesmysl a říkají to jen proto, že udělali nějakou jinou chybu při motáži radiátoru a tu práci se znovurozebráním palubky a dalšího by pak museli dělat zdarma jako reklamaci nebo by to mohlo být snad ještě úplně jinak?
Díky díky předem za každý názor. Ali
Chtěla bych moc poprosit ještě o váš názor na celý muj problém celkově.
Pro větší přehlednost to ještě jednou shrnu:
Všechno začalo tak, že za jízdy docházelo k zamlžování všech skel v interiéru a to tak silně, že během pár minut nebylo přes ně vůbec vidět a při spuštění fukarů to bylo ještě horší. Nebyla to jen vlhkost ale i takový bílý povlak. V servisu usoudili, že je to prasklý radiátor a opravdu prasklý byl, tak ho vyměnili. K zamlžování skel už nedocházelo ale topení netopilo. Tedy vlastně topilo ale tak málo, že to ani nestálo za řeč.Vrátila jsem auto do servisu jako reklamaci a oni usoudili, že to bude termostat a vyměnili ho. Nic se nezměnilo a topení stále skoro netopilo. Vrátila jsem to zase jako reklamaci, protože to nehodlám platit znovu někde jinde.
Chtěla bych upřesnit dvě věci a to:
- Rradiátor jako takový, jsem jim dodala já (nepocházel z tohoto servisu) a byl zakoupen oficiálně v
obchodě s autodíly ( v Praze na Žižkově )
- Předtím, když tam byl ten prasklý radiátor a docházelo k zamlžování, tak i přesto všechno, to auto topilo
bezvadě, problémem bylo pouze zamlžování skel, s teplotou v interiéru problém nebyl.
Takže od té doby, co jsem auto podruhé vrátila do servisu jako reklamaci se s nimi dohaduju, kde se asi stala chyba. Oni tvrdí, že vše zkontrolovali a při montáži se žádné chyby určitě nedopustili a že problém musí být v radiátoru samotném, že může být vadný i když je nový. To by samozřejmě být mohl, to jsem uznala a předpokládala jsem, že ho demontují, abych ho mohla reklamovat. Do toho se jim ale evidentně nechtělo a začali to protahovat.Já chápu, že je to příšerná a ne zrovna příjemná práce ale co jiného by se mělo dělat? Navíc tady i přes jejich utvrzování stále existovala možnost, že ta chyba nebude v radiátoru, ale že vznikla při montáži a možná to oddalovali právě proto. Ale já jsem přece nemohla být spokojená, že mi vyměnili prasklý radiátor ale přestalo to topit.
Poté, co už asi potřetí chtěli opravu odložit opět "na příští týden" jsem jsem se musela začít bránit. Tady mi hodně pomohly argumenty, které bych rozhodně bez pomoci z tohoto serveru neměla. Trvala jsem na tom, že ještě týž den to bude rozhozené a večer bude vědět, kde je problém, že auto netopí.
Dnes ráno jsem poprvé viděla auto úplně bez palubky středového tunelu atd. (vypada to až skoro strašidelně)
Výsledek který mi sdělili:
Radiátor jako takový z výroby byl v pořádku ale jeho montáž také. Podle jejich sdělení došlo k tomu, že ve vzduchových trubkách bylo obrovské množství nečistot. Vzhledem k tomu, že při výměně radiátoru dochází i k manupulaci s těmito vzduch. trubkami, nečistoty se z jejich stěn uvolnily a nový radiátor totálně ucpaly =) topení téměř vůbec netopilo.
Neměl by se ale takový problém automaticky předpokládat a trubky vyčistit ještě před namontováním nového radiátoru? Nebo je to celé nesmysl a říkají to jen proto, že udělali nějakou jinou chybu při motáži radiátoru a tu práci se znovurozebráním palubky a dalšího by pak museli dělat zdarma jako reklamaci nebo by to mohlo být snad ještě úplně jinak?
Díky díky předem za každý názor. Ali
Re: Výměna topení - Daewoo LEGANZA 2.0
Len tak pre zaujimavosť : dnes som si objednal nový radiator za 45€/original korea/ a termostat do vectry B /nemecka výroba/ za 26€ ! Nech zije Ukrajina
Re: Výměna topení - Daewoo LEGANZA 2.0
Tie potrubia na vzduch sú pomerne veľké, ucpať to bežnými prachovými nečistotami je takmer nemožné. Na vstupe vzduchu do kabíny je vzduchový filter (ten mohol byť zanesený), keď sa dá vnútorná cirkulácia vzduchu, tak tento problém je možné vylúčiť. Radiátor sa menil,aby kúril nie aby tam bol. V budúcnosti treba zvážiť opätovnú návštevu servisu. Resp.výmenu. Oprava má byť prevedená tak, aby zákazník bol spokojný.
Leganza 2,2 CDX r.v. 2000, LPG
Mitsubishi Pajero, L200 r.v.2005
Dácia Sandero Stepway DCi r.v.2013
Mitsubishi Pajero, L200 r.v.2005
Dácia Sandero Stepway DCi r.v.2013
Re: Výměna topení - Daewoo LEGANZA 2.0
Ještě pro upřesnění dotazu jen stručně: Je při výměně starého radiátoru za nový samozřejmostí pročistit přívodní trubky vzduchu a vody do radiátoru? Myslím že by to pro opraváře mělo být běžné.
Ali
Ali