pekny predvianocny vecer vam prajem
v lete jazdim na kolesach 205/40 R16 avsak tieto kolesa nemam zapisane v TP, ako alternativu tam mozem mat 15" disky...
co treba spravit pre to aby som si mohol dat legalne zapisat tieto kolesa ??? mal som taku informaciu ze musim mat nieco ako "suhlas" od vyrobcu, cize Chevroletu a ze potom by mi to mali policajti zapisat... ale ten "suhlas" by mi asi Chevrolet len tak nedal...
buduci rok by som si chcel kupit 205/215 profil 40 R17, a myslim si ze tieto kolesa by moc "kricali" ze ich nemam v TP... s tymi 16" som este nemal problem u policajtov, asi 3 kontroly, ale nekukali kolesa...
niekto ma poslal na stranku etop.sk kde maju nejake TUV certifikaty konkretne som si vybral Nubiru a vyplulo mi to nieco taketo :
http://www.etopwheels.sk/certificates/0 ... 010517.pdf
niekto mi povedal ze s tymto certifikatom by mi zapisali tie kolesa do TP bezproblemov, avsak mne sa to nejako nezda... dalsia vec je ze nechcem kupit ziadne disky zo znaciek ktore ponuka etop.sk (jedine v uvahu pripadaju Dotz Brands Hatch dark, ale tie su az druhe v poradi nad ktorymi uvazujem) hento je certifikat? alebo to neni certifikat?? je to len na tie znacky z etopu alebo pre vsetky znacky diskov ??? alebo mi to len ukazalo co mozem dat na Nubiru bezproblemov a nebudem si skrabat pneu o blatnik pri zabacani...
alebo treba kupovat take disky ktore maju aj certifikat, a pri kontrole policajtov staci predlozit ten certifikat??? ale vlastne ten certifikat musi byt vystaveny presne na to auto, ci staci taky "vseobecny" ??
PS: snad v tom nemate gulas ako som to chaoticky napisal
Stastne a vesele
zapisanie kolies do TP
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
- Reklama
-
- Příspěvky: 163
- Registrován: pát lis 30, 2007 19:23
- Bydliště: Praha 9
Re: zapisanie kolies do TP
No co já měl na autech vždycky za kola,tak to policajty při kontrolách nezajímalo.Jenže nevím,jak by to dopadlo třeba při nehodě.Tam si myslím,že by bylo přihlédnuto i na pneumatiky.A hlavně na technický to neprojde.Znám pár lidí,který kašlou na zápis do TP a vždy když jdou na technickou,tak tam dají kola co tam mají být.A to co ty popisuješ tak si myslím,že je to jen info,aby to nikde neškrtalo apod.Snad ti někdo řekne k tomu něco víc.Jinak štastné a veselé Vánoce a hezký Nový rok 2010
DAEWOO NUBIRA SX 1.6,16V 1999 již prodaná...
Peugeot 406,combi,2.0 Hdi,80Kw,Full výbava
Peugeot 406,combi,2.0 Hdi,80Kw,Full výbava
- koniQ
- Příspěvky: 309
- Registrován: stř led 14, 2009 17:42
- Bydliště: Most pri Bratislave, okr. Senec (4km do BA, 17 km do SC) pakáreň
Re: zapisanie kolies do TP
poviem k tejto teme asi len tolko ze sa ti to nepodari, volal som kade tade, na zakaznicke linky chevrolet, tak isto dealerom chevrolet, a nakoniec som sa dovolal dakemu predajcovi ktory mi povedal ze sa to neda a ani sa to nebude dat, pretoze on si na svoje lacetti tak isto chcel dat dopisat iny rozmer a nepovolili mu to, a dovod je taky ze vtedy ked auto ide do europy tak sa prelozia papiere pre celu EU, vtedy este pre kazdu krajinu a vyrobca tam zapise len tie rozmery ktore on schvalil, cize zapisania inych pneu do TP by bol velice zdlhavy proces ktory by nikam neviedol pretoze by sa koli jednemu autu s tym nikto nezaoberal, takze som sa na toto vytoto
Chevrolet Orlando white 1.8 LTZ, ALU 225/50R17, nove od 9/2011, kúpene 11/14 pri 69 000 km, od 72 000 km LPG Tartarini, 54 L nadrz, 3/17 125 000 km
blue Nubirka S 1.6 16V ,r.v.: 1997, bez klimy a ABS, LPG - Tartarini, od 15.3.2017 odpočíva vrakovisku v Bernolakove 330 000 km.
blue Nubirka S 1.6 16V ,r.v.: 1997, bez klimy a ABS, LPG - Tartarini, od 15.3.2017 odpočíva vrakovisku v Bernolakove 330 000 km.
Re: zapisanie kolies do TP
no na slovensku tohle pry nejde kdysi jsme to s nekym probirali.
v cechach to do nedavna slo bezproblemu pri koupi novych kol ktera jsou vyrobcem kol schvalena na dane auto neni problem.u kol je homologacni knizka a pokud to vase auto je v ni napsane jdou do TP napsat.hromadna homologace zaplacena vyrobcem kol tedy nejde jen o 1 auto.
v cechach to do nedavna slo bezproblemu pri koupi novych kol ktera jsou vyrobcem kol schvalena na dane auto neni problem.u kol je homologacni knizka a pokud to vase auto je v ni napsane jdou do TP napsat.hromadna homologace zaplacena vyrobcem kol tedy nejde jen o 1 auto.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
Re: zapisanie kolies do TP
no 16ky ci 17ky napisat do TP ..na toto auto ..
inac je postup asi takyto:
1.Automobilka vyrobi auto. - musi splnat urcite parametre, emisne limity, bezpecnost a pod.
2.Ako na celok, model, konkretny druh, nanho zaziada vystavenie COC (Certificate Of Comformity)
(toto je listina, ktora dovoluje vozidlu jazdit po cestach europskej unie, emisne limity, technicke limity,
bla bla, vsetky ostante parametre, ktore automobilka udava, si necha odobrit vystavenim COC)
3.Automobil Exportuje do konkretnej krajiny, v konkretnej krajine ma ako zastupitela IMPORTERA
4.IMPORTER poziada o schvalenie konkretne ministerstvo dopravy v danej krajine, o schvalenie
prevadzky tohoto vozidla na cestnych komunikaciach.
Pri schvalovani by mal importer predlozit vsetky kodove oznacenia vozidla, t.j. motorizacie, verzie karoserie,
nakladne/osobne ..atd... a na tieto obdrzi (prip.neobdrzi) schvalenie na prevadzku v danej krajine.
V tych udajoch su aj informacie o rozmeroch pneu, velkosti diskov, minimalne potrebne zatazenie na pneu - hmotnostny index
(a ine kraviny). Cize pokial pri schvalovani nebolo poziadane o nejaky rozmer, tak ho ani nieje mozne zapisat.
Pri kupe noveho vozidla, prvy TP vystavuje IMPORTER, zo vsetkymi potrebnymi udajmi.
Zapisanie vlastnika a drzitela vozidla, rovnako ako aj pridelenie SPZ ma uz nastarosti prislusny "statny organ".
Pri vystavovani niektory importer uvedie rovno "vsetky schvalene rozmery pneu" do TP, a niektory importer len tie ktore su
na danom konkretnom vozidle, prip. len tie najbeznejsie pouzivane.
Pri prepisoch uradnik len opisuje udaje zo stareho TP do noveo TP.
Pri dopisani nejakeho ineho rozmeru, nez je ten ktory je na vozidle, treba mat potvrdenie od importera, ze nami ziadany druh a rozmer pneu
je mozne pouzit na nase konkretne vozidlo / typ / kod / vozidla.
(....a importer da potvrdenie len na rozmery, ktore si nechal na konkretny model schvalit na ministerstve, samozrejme na doporucenie vyrobcu vozidla..)
(....neda potvrdenie na nic co nebude mat schvalene... CO BY ASI NEDAL NIKTO..)
Takze pokial chce niekto obuvat 17ky kola miesto povodnych 14tok, a ist si to nechat od niekoho este aj "zlegalizovat"
... TAK SMELO DO TOHO ...
inac je postup asi takyto:
1.Automobilka vyrobi auto. - musi splnat urcite parametre, emisne limity, bezpecnost a pod.
2.Ako na celok, model, konkretny druh, nanho zaziada vystavenie COC (Certificate Of Comformity)
(toto je listina, ktora dovoluje vozidlu jazdit po cestach europskej unie, emisne limity, technicke limity,
bla bla, vsetky ostante parametre, ktore automobilka udava, si necha odobrit vystavenim COC)
3.Automobil Exportuje do konkretnej krajiny, v konkretnej krajine ma ako zastupitela IMPORTERA
4.IMPORTER poziada o schvalenie konkretne ministerstvo dopravy v danej krajine, o schvalenie
prevadzky tohoto vozidla na cestnych komunikaciach.
Pri schvalovani by mal importer predlozit vsetky kodove oznacenia vozidla, t.j. motorizacie, verzie karoserie,
nakladne/osobne ..atd... a na tieto obdrzi (prip.neobdrzi) schvalenie na prevadzku v danej krajine.
V tych udajoch su aj informacie o rozmeroch pneu, velkosti diskov, minimalne potrebne zatazenie na pneu - hmotnostny index
(a ine kraviny). Cize pokial pri schvalovani nebolo poziadane o nejaky rozmer, tak ho ani nieje mozne zapisat.
Pri kupe noveho vozidla, prvy TP vystavuje IMPORTER, zo vsetkymi potrebnymi udajmi.
Zapisanie vlastnika a drzitela vozidla, rovnako ako aj pridelenie SPZ ma uz nastarosti prislusny "statny organ".
Pri vystavovani niektory importer uvedie rovno "vsetky schvalene rozmery pneu" do TP, a niektory importer len tie ktore su
na danom konkretnom vozidle, prip. len tie najbeznejsie pouzivane.
Pri prepisoch uradnik len opisuje udaje zo stareho TP do noveo TP.
Pri dopisani nejakeho ineho rozmeru, nez je ten ktory je na vozidle, treba mat potvrdenie od importera, ze nami ziadany druh a rozmer pneu
je mozne pouzit na nase konkretne vozidlo / typ / kod / vozidla.
(....a importer da potvrdenie len na rozmery, ktore si nechal na konkretny model schvalit na ministerstve, samozrejme na doporucenie vyrobcu vozidla..)
(....neda potvrdenie na nic co nebude mat schvalene... CO BY ASI NEDAL NIKTO..)
Takze pokial chce niekto obuvat 17ky kola miesto povodnych 14tok, a ist si to nechat od niekoho este aj "zlegalizovat"
... TAK SMELO DO TOHO ...
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Opravy vašich plechových miláčikov
- Matusak
- Příspěvky: 69
- Registrován: ned lis 22, 2009 16:48
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: zapisanie kolies do TP
cize z toho som pochopil asi tolko ze legalnou cestou to nepojde... nevadi... 17ky tak skoro kupovat nebudem, nema vyznam ked na 16" mam pneu s dobrym dezenom...
som zase o nieco mudrejsi, vdaka
som zase o nieco mudrejsi, vdaka