Výměna oleje po 5000km
Moderátoři: Blue Lanos, pejee, lomngi
Výměna oleje po 5000km
Ahoj.....
Rád bych se zeptal všech technicky zdatných, zda je skutečně nutná (nebo k dobru věci) výměna motorového oleje + filtru
po 5000 km u dieslu a nebo se jedná tahání dukátků z kapes neznalých? Toto doporučení mi dal dealer při prodeji vozu.
Díky.
Rád bych se zeptal všech technicky zdatných, zda je skutečně nutná (nebo k dobru věci) výměna motorového oleje + filtru
po 5000 km u dieslu a nebo se jedná tahání dukátků z kapes neznalých? Toto doporučení mi dal dealer při prodeji vozu.
Díky.
současnost: Chevrolet Cruze LT 2.0 VCDi
minulost: Hyundai SantaFe 2.4 AWD
minulost: Hyundai SantaFe 2.4 AWD
- Reklama
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna oleje po 5000km
Máš to napsaný v servisce ? Pokud ne tak bych to neřešil. Slyšim o tom tady teď prvně. Maximálně sem byl kdysi s Feldou po 1500 km na seštělování ventilů po záběhu a bylo to zadarmo.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Re: Výměna oleje po 5000km
Nikde jsem to nenašel....limit je 30000km nebo 1 rok...
současnost: Chevrolet Cruze LT 2.0 VCDi
minulost: Hyundai SantaFe 2.4 AWD
minulost: Hyundai SantaFe 2.4 AWD
Re: Výměna oleje po 5000km
...to dříve se měnil motorový olej u nového vozu i po 500 až 1 500 km ( prvotní olej nebyl kvalitní...) při záběhu vzniká větší otěr nových součástí tzv. se zabíhají, pasují na sebe a vzniká určité množství špon, proto je dobré právě u nového motoru vyměnit olej i filtr a třeba ještě dříve než po 5tis. km...
Mějte se fajn
Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna oleje po 5000km
Jo dřív to byla nutnost. Ale dmnešní motory to už nevyžadujou. Jsou zaběhnutý na stolici. Mimochodem nevšim sem si že by Daewroolet zaved servisní interval 2 roky / 30 tis km. Cruze už to takhle má ? To by měl mít i nějakou inteligenci určující kvylitu oleje a pokud bude potřeba, poslal by tě do servisu dřív.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Re: Výměna oleje po 5000km
prosim te nic takoveho nikde neni a dnesni motory opravdu nevyzaduji takovou vymenu.
kdysi kdyz byly jeste obehove nebo odstredive filtry tak to bylo treba.
dnes kdyby motor potreboval vymenu oleje po 5000 km tak by bylo treba vymenit zadreny motor.
takze neresit ale pokud mas tak sikovny servis kde ti to rekli radeji bych zvolil jiny.
kdysi kdyz byly jeste obehove nebo odstredive filtry tak to bylo treba.
dnes kdyby motor potreboval vymenu oleje po 5000 km tak by bylo treba vymenit zadreny motor.
takze neresit ale pokud mas tak sikovny servis kde ti to rekli radeji bych zvolil jiny.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
- KakosWRC
- Příspěvky: 497
- Registrován: pon srp 10, 2009 22:56
- Bydliště: Zlate Moravce Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna oleje po 5000km
...a tym pasovanim na seba vznikaju aj miniaturne kovove ciastocky- necisototy ktore tam potom koluju-...Serpico píše:...to dříve se měnil motorový olej u nového vozu i po 500 až 1 500 km ( prvotní olej nebyl kvalitní...) při záběhu vzniká větší otěr nových součástí tzv. se zabíhají, pasují na sebe a vzniká určité množství špon, proto je dobré právě u nového motoru vyměnit olej i filtr a třeba ještě dříve než po 5tis. km...
Mějte se fajn
DAEWOO KALOS 1.2 8V..5dr-80PS -195/50 R15 BF Goodrich, podvozok Weitec -35mm, priame sanie v hmlovke, hole zvody od katalizatora, koncovy tlmic ULter Sport, 2x cipnuty + vymena riad.jednotky
CHEVROLET KALOS 1.4 16V..3dr-95PS - to iste okrem cipu
CHEVROLET KALOS 1.2 8V..3dr-72PS - na rodine ucely
CHEVROLET KALOS 1.4 16V..3dr-95PS - to iste okrem cipu
CHEVROLET KALOS 1.2 8V..3dr-72PS - na rodine ucely
Re: Výměna oleje po 5000km
...to Krtku i kdyby byly zabíhané a tomu nevěřím u běžné komerce na stolici, tak už mají svou olejovou náplň, je možné ale přesné opracování ve výrobě, že špony miniaturní částice jsou minimální a ty pochytá olejový filtr, já jsem jenom uvedl to co se dělalo dřív a ty špony a různé miniaturní částice v oleji prostě byli, nemůžu protože nové technologie a servisní manuály neznám, polemizovat s palikxem, setkává se s nimi denně...
Mějte se fajn
Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna oleje po 5000km
Neviem,ako u dieselov,ale u benziňákov aj u vozov,ktoré vyžadu zábehový režim,myslím,že aj Daewrolety,HYundaie určite,to viem na 100%mlebo som mal nového,napr. naopal Ople a SEATy nie,ale v serviskách sa píše,že poručujú pri náročnejšom režime,napr v zime časté krátke jazdy,skrátiť ten výmenny interval. ja osobne ,ako som to už spomínal,to zas riešim,aoliatim ,po zime cca 0,5 l čerstvého oleja,tým sa trošku obnoví viskozita a umožní sa mi to priblížiť k maxi málnej výmennej lehote. u matizka je stanovená na 15 000,ja zvyknem za ten rok najazdiť cca 12-13 tis. km. Teda podľa môjho názoru,síce výmena oleja po 5000 km nemôže byť na škodu veci,ale hlavne na osoh servisu takže by som to neriešil a riadil sa pokynmi výrobcu.
Dnes už veru neplatí to,čo platilo pri škodovkách.Tam som veru menil po GO olej po 500,nešlo tak ani o kvalitu,ako o tie otery,ale spomeniemjednu príhodičku. Na škodovkách sa napr. aj po výmene tesnenia pod hlavou valcoov musela po 1000 km doťahovať hlava a štelovať ventily.
Keď otcovi na Astre menili tesnenie,bolo to tesne pred dovolenkou v Chorvátsku,som s obavou vyriekol,či sa na to dotiahnutie hlavy treba objadnať a či musí byť celých 1000km,tam sa na mňa pozerali,či som z inej planéty ,že to sa už dnes nerobí. Fakt,nebolo treba nič doťahovať,pre istotu sme na ňou ešte najazdili 800 km do tej cesty,keby sa malo niečo prejaviť,aby sa prejavilo,ale všetko spoľahlivo fungovalo a hádam funguje dodne novému majiteľovi
Dnes už veru neplatí to,čo platilo pri škodovkách.Tam som veru menil po GO olej po 500,nešlo tak ani o kvalitu,ako o tie otery,ale spomeniemjednu príhodičku. Na škodovkách sa napr. aj po výmene tesnenia pod hlavou valcoov musela po 1000 km doťahovať hlava a štelovať ventily.
Keď otcovi na Astre menili tesnenie,bolo to tesne pred dovolenkou v Chorvátsku,som s obavou vyriekol,či sa na to dotiahnutie hlavy treba objadnať a či musí byť celých 1000km,tam sa na mňa pozerali,či som z inej planéty ,že to sa už dnes nerobí. Fakt,nebolo treba nič doťahovať,pre istotu sme na ňou ešte najazdili 800 km do tej cesty,keby sa malo niečo prejaviť,aby sa prejavilo,ale všetko spoľahlivo fungovalo a hádam funguje dodne novému majiteľovi
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna oleje po 5000km
Už u tý Feldy 1.3 mi řikal rovnou technik při předávce auta že je zaběhlá ve stolici a že stačí to 1500 km moc nehnat, doject na seřízení ventilů a hotovo.Serpico píše:...to Krtku i kdyby byly zabíhané a tomu nevěřím u běžné komerce na stolici, tak už mají svou olejovou náplň, je možné ale přesné opracování ve výrobě, že špony miniaturní částice jsou minimální a ty pochytá olejový filtr, já jsem jenom uvedl to co se dělalo dřív a ty špony a různé miniaturní částice v oleji prostě byli, nemůžu protože nové technologie a servisní manuály neznám, polemizovat s palikxem, setkává se s nimi denně...
Mějte se fajn
U nás dělá spousta lidí co vyráběli v ČKD vmotory. A to co se prej line při prvnim startu z motoru by asi žádnej motorista slyšet nechtěl. Takže trošku zaběhlý bejt musej.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Re: Výměna oleje po 5000km
...tak alvine, já vím ale vono to bylo trošku jinak s těmi 500km dával se tenkrát do prvonáplní neaditivovaný olej tehdy " A " a ten se právě vypouštěl takto krátce ale stále mluvím o záběhu a opravdu byly špony - kovový otěr při vypuštění oleje, no Pavel psal byly obtokové filtry, nebyly plnoprůtokový filtry to měla řada dodo 1000 až 110 a malý Fiat měl odstředivý von byl " geniální " věčný prostě se jenom vymyl a fungoval na základě odstředivé síly, tedy bez jakývkoliv filrů, vložek ap. Ale vývoj olejů je někde jinde a filtrů taky, nicméně nějaký kovový otěr prostě vzniknout musí zvlášt pokud jsou mnohem menší výrobní tolerance například pro nové motory s doporučovanými oleji A1 / B1 a A5 /B5...
...to Krtku ale motory z ČKD tedy dieselové pro lokomotivy, no to je taky trochu jiné kafe a poněkud jiné výrobní tolerance už jenom pro tepelnou roztažnost pístů pro jejich velikost, no jednou jsem dělal s kamarádem leteckým mechanikem motor na Š 100, pro vás pravěk ale prodávané sady byly " nepoužitelné " rozdíl " v ovalitě pístů ( tehdy písty neměli vnitřní ocelové kroužky proti roztažnosti jako následně favo a felda i když to jsou motory tříložiskové původem z populara z 50let, jenom inovované...) na úrovni kroužků 0,5mm, tedy vybírali jsme ( měli jsme tu možnost šéf v mototechně byl můj kamarád a byl mi vděčný za " C " oprávnění za 14 dní i s vystavením na inspektorátu, potřeboval to rychle a uměl...) válce vložky byly na tom lépe, měřil jsem vnitřní ovalitu úchylkoměrem ( toho jsem měl od kamaráda ) tam byl rozdíl v celém rozsahu zdvihu 0,02 mm tedy dobrý, pak se pasovali třídy A, B, C. No a pak nastal okamžik nastartování a nic... prostě startér s tím nehnul ( Pavle nesměj s Mirkem, tím mechanikem by jsi si rozuměl, nevím kde je ho konec...) no nic necháme dobít baterku, druhý den taky nic...tak mě už to nebaví zapřáhnem to za avii a uvidíme naskočila a běžela...do 10tisíc nesměla schcípnout, to se pak musela nechat
" vychladnout ", ale ten motor se nakonec poved jezdil jako z praku...
Mějte se fajn
...to Krtku ale motory z ČKD tedy dieselové pro lokomotivy, no to je taky trochu jiné kafe a poněkud jiné výrobní tolerance už jenom pro tepelnou roztažnost pístů pro jejich velikost, no jednou jsem dělal s kamarádem leteckým mechanikem motor na Š 100, pro vás pravěk ale prodávané sady byly " nepoužitelné " rozdíl " v ovalitě pístů ( tehdy písty neměli vnitřní ocelové kroužky proti roztažnosti jako následně favo a felda i když to jsou motory tříložiskové původem z populara z 50let, jenom inovované...) na úrovni kroužků 0,5mm, tedy vybírali jsme ( měli jsme tu možnost šéf v mototechně byl můj kamarád a byl mi vděčný za " C " oprávnění za 14 dní i s vystavením na inspektorátu, potřeboval to rychle a uměl...) válce vložky byly na tom lépe, měřil jsem vnitřní ovalitu úchylkoměrem ( toho jsem měl od kamaráda ) tam byl rozdíl v celém rozsahu zdvihu 0,02 mm tedy dobrý, pak se pasovali třídy A, B, C. No a pak nastal okamžik nastartování a nic... prostě startér s tím nehnul ( Pavle nesměj s Mirkem, tím mechanikem by jsi si rozuměl, nevím kde je ho konec...) no nic necháme dobít baterku, druhý den taky nic...tak mě už to nebaví zapřáhnem to za avii a uvidíme naskočila a běžela...do 10tisíc nesměla schcípnout, to se pak musela nechat
" vychladnout ", ale ten motor se nakonec poved jezdil jako z praku...
Mějte se fajn
Naposledy upravil(a) Serpico dne úte pro 01, 2009 17:35, celkem upraveno 1 x.
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
Re: Výměna oleje po 5000km
Děkuji všem za názor....Krtek píše:...Mimochodem nevšim sem si že by Daewroolet zaved servisní interval 2 roky / 30 tis km. Cruze už to takhle má ? To by měl mít i nějakou inteligenci určující kvylitu oleje a pokud bude potřeba, poslal by tě do servisu dřív.
K tomu servisu: Výměna oleje u vznětového motoru je to po 15000 u benzínu po 30000 viz zde:
http://www.chevrolet.cz/images/pdf/Cruze_MY10.0_CZ.pdf
strana 154 a 155
současnost: Chevrolet Cruze LT 2.0 VCDi
minulost: Hyundai SantaFe 2.4 AWD
minulost: Hyundai SantaFe 2.4 AWD
Re: Výměna oleje po 5000km
Každý kto nechá olej v motore 30 000 km, by si zaslúžil nosiť jedny trenky, boxerky,či slipy, celý mesiac v kuse...
potom by POCHOPIL k čomu je VÝMENA nutná...
Inak je rozdiel,či vymena oleja v motore stojí 100 euro alebo 30 euro, lebo dá sa tak aj tak.
potom by POCHOPIL k čomu je VÝMENA nutná...
Inak je rozdiel,či vymena oleja v motore stojí 100 euro alebo 30 euro, lebo dá sa tak aj tak.
Re: Výměna oleje po 5000km
Pokud si pamatuju, při školení když se začal prodávat Cruze nás (prodejce) informoval přednášející o vypalování DPF u naftových motorů..... dle jeho informací každá byť i nedokončená regenerace (vypálení) DPF znamená pro řídící jednotku -3% ze životnosti oleje...... takže pokud probíhá regenerace každých 1000km napíše ř.j. výměnu oleje zhruba po 30000 km, ale zrovna tenhle interval mi pro motor (hlavně nafťák) nepřipadá příliš "user friendly" prostě já osobně si myslím, že takhle dlouhý interval výměny oleje se podepíše na životnosti motoru..... těch 15000km beru jako maximální proběh na jednu náplň a olej si měním sám, vím co z motoru vypustím a co a kolik do něj naleju v servisech ti mnohdy vymění jen co odsají přes měrku (přece nebudou povolovat vypoušťák na vaně) a tak si představ jak taková péče s 50% výměnou náplně po 30000km vypadá po 150000km
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Re: Výměna oleje po 5000km
Já mám 16 let staré auto a v manuálu je předepsaný interval výměny oleje co 3000 mil (cca 5 tis. km), který samozřejmě dodržuji a ani mi to nepřijde divné.