Voda v Matizku
Moderátor: Blue Lanos
Voda v Matizku
Caute.
Decka,trochu me to faro zlobi.....
Mam studeny motor,nastartuju,otevru nadobku s vodou a do ni tece skoro celou hadici voda z chladice i z ,,maleho okruhu".
Zahreje se mi voda az tak po 7 km a netopi to (jen takovy vlazny vzduch). Predpokladal jsem,ze je to termostat,tak jsem koupil novy,odzkousel v hrnci s vodou a vymenil.Je to to same a po odzkouseni je dobry i ten co jsem vymenil....
Nevite nekdo co by s tim mohlo byt?
Decka,trochu me to faro zlobi.....
Mam studeny motor,nastartuju,otevru nadobku s vodou a do ni tece skoro celou hadici voda z chladice i z ,,maleho okruhu".
Zahreje se mi voda az tak po 7 km a netopi to (jen takovy vlazny vzduch). Predpokladal jsem,ze je to termostat,tak jsem koupil novy,odzkousel v hrnci s vodou a vymenil.Je to to same a po odzkouseni je dobry i ten co jsem vymenil....
Nevite nekdo co by s tim mohlo byt?
- Reklama
Re: Voda v Matizku
Do nádobky se musí vracet voda , alespoň víš , že je OK pumpa , a jak víš , že je to z malého okruhu , nebo co to píšeš ? pokud jde termostat , což ti asi jde , tak do zahřátí jde malý okruh , po ohřátí velký .
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Re: Voda v Matizku
Ahoj.
Samozrejme se voda musi vracet do nadobky,ale do nadobky vedou 2 hadice .1 z velkeho okruhu (chladice) a druha jen jako ,,prepad" aby pumpa mela vubec kam tlacit.No a mi jde o to,ze pri studenem motoru,tudiz zavrenem termostatu,by mela jit voda do nadobky jen z maleho okruhu.Ale mi jde trochu z maleho a dost hodne ze strany chladice,ale tam by vubec nemela jit,dokud nevztoupne teplota,neotevre termostat a nepusti tam tu vodu aby se zchladila prez chladic....
Tohle si myslim,ze je pricina toho,ze se to dlouho zahriva(najednou se nahriva vsechna voda v aute),az po ujeti cca tech
7km je rucicka teploty skoro svisle a dal nejde ani kdyz jsem vodu nechal schvalne
prehrat. Ventilator sepnul,schladil,pak vypnul,ale rucicka se nehla....
a dalsi,ze to netopi(puze vlazny vzduch)
No ale cim by to mohlo byt ja uz netusim................
Samozrejme se voda musi vracet do nadobky,ale do nadobky vedou 2 hadice .1 z velkeho okruhu (chladice) a druha jen jako ,,prepad" aby pumpa mela vubec kam tlacit.No a mi jde o to,ze pri studenem motoru,tudiz zavrenem termostatu,by mela jit voda do nadobky jen z maleho okruhu.Ale mi jde trochu z maleho a dost hodne ze strany chladice,ale tam by vubec nemela jit,dokud nevztoupne teplota,neotevre termostat a nepusti tam tu vodu aby se zchladila prez chladic....
Tohle si myslim,ze je pricina toho,ze se to dlouho zahriva(najednou se nahriva vsechna voda v aute),az po ujeti cca tech
7km je rucicka teploty skoro svisle a dal nejde ani kdyz jsem vodu nechal schvalne
prehrat. Ventilator sepnul,schladil,pak vypnul,ale rucicka se nehla....
a dalsi,ze to netopi(puze vlazny vzduch)
No ale cim by to mohlo byt ja uz netusim................
Re: Voda v Matizku
Ta hadice je vlastně jen na udržení hladiny , doplnění atd.. je to jako expanze , není to okruh , tak nevím , kde se bere tlak . To s teploměrem je OK , tak to má být , další věc co je vpořádku jsou čidla ventilátoru a všechno okolo . Netopí to - možná příčina všech problémů bude ucpaný radiátor - proto ten tlak do nádobky ... , ale radiátor má topit stále , pouze se zavírá průchod vzduchu přez něj , není tam ventil , tak je možné , že normálně topí , ale nejde ti ta klapka , ale to by vyřešilo topení , ale co ten tlak do nádobky ??? - Nelítá voda ven víčkem - špatný tlakový ventilek ve víčku ?? Toho je moc , co to může dělat ....
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Re: Voda v Matizku
Nelítá voda ven víčkem - špatný tlakový ventilek ve víčku ?? Toho je moc , co to může dělat ....
Myslis vicko nadobky? Ne,to by mi mizla voda a ne.
Ucpane topeni? Je to par let,co mel kamos nejakou chemii na chladice. Jinak vymena?!!!!
Myslis vicko nadobky? Ne,to by mi mizla voda a ne.
Ucpane topeni? Je to par let,co mel kamos nejakou chemii na chladice. Jinak vymena?!!!!
- Vazoun
- Příspěvky: 3622
- Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
- Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
- Kontaktovat uživatele:
Re: Voda v Matizku
Zdravim všechny na foru a přeji hezký den tak jak to vlastně dopadlo s tím " ucpaným topidlem " Svěř se nám ostatním aby jsme věděli co dělat kdyby nás to také někdy potrefilo díky " Vazoun "
-----------------------
Člen Matiz clubu reg.čís. 20
Matiz SE r.v. 07/2002 - sv.zel.metlina U38 - STK + Emise do 07/2010
-----------------------
Člen Matiz clubu reg.čís. 20
Matiz SE r.v. 07/2002 - sv.zel.metlina U38 - STK + Emise do 07/2010
Re: Voda v Matizku
Cauky.
Decka ja zatim nevim,jezdim a pomalicku se chystam do servisu.´
Jsem ale strojar,tak jeste porad zkousim prijit co s tim je,ale nedava to logiku!!!!
Pokud bych to vyresil-urcite se s vama podelim
Decka ja zatim nevim,jezdim a pomalicku se chystam do servisu.´
Jsem ale strojar,tak jeste porad zkousim prijit co s tim je,ale nedava to logiku!!!!
Pokud bych to vyresil-urcite se s vama podelim
Re: Voda v Matizku
Musis pochytat hadice od studeneho startu. Ta velka hadica k termostatu by sa mala ohriat az nahle, ked sa otvori termostat pri tych cca 93 stupnoch. Ak sa ta hadica zahrieva rovnako ako vsetky ostatne, tak to u termostatu netesni. To by vysvetlovalo, preco Matizek nekuri ako ma, lebo trva podstatne dlhsie kym sa cely system ohreje.
?
?
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Re: Voda v Matizku
Cauky.Dik za radu-skusim to hned jakmile budu mit prilezitost. U panelaku tech prilezitosti moc neni......
Jenom s tim topenim pochybuju,protoze to topi jen slabounce i pri dlouhych cestach.
Jak to vyskousim - pisnu.
Martin
Jenom s tim topenim pochybuju,protoze to topi jen slabounce i pri dlouhych cestach.
Jak to vyskousim - pisnu.
Martin
Re: Voda v Matizku
Ak sa budu hadice spravat ako treba, tak uz fakt jedine zaneseny radiator, alebo klapka mixovania vzduchu je seknuta v zlej polohe a dava viac studeneho ako tepleho. Mne sa dokonca 2 x stalo, ze mi z ovladaca vyletel bowden (ale to bolo zase nastavenie poloh fukania) - a ovladac isiel vtedy uplne lahucko otacat. Takze problem moze byt kdekolvek
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu