Podpáleny ventil

Moderátor: Blue Lanos

dzanoka
Příspěvky: 208
Registrován: pát úno 22, 2008 18:29

Podpáleny ventil

Příspěvek od dzanoka »

výmena ventilov-velký problém? má niekto skúsenosti? Vďaka za prípadné rady.
Reklama
 

Uživatelský avatar
benky71
Příspěvky: 154
Registrován: ned říj 21, 2007 14:29
Bydliště: SEREĎ
Kontaktovat uživatele:

re.

Příspěvek od benky71 »

Ak je podpálený ventil,tak príčinou je ,že motor spaľuje dosť oleja a vytvára sa karbón, ten sa nachytá na výfukové ventily a preto sa prepália,ako keď sa reže autogénom.Takže problém je inde.Ten prepálený ventil,nie je problém vymeniť,ale motor bude v dosť zlom stave.Možno pomôže dať ešte aj nové piestne krúžky.
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

V prvé řadě příčinou podpáleného ventilu je nedostatečná vůle. Příčinou nadměrného spalování oleje je nedostatečná funkce pístního stěracího kroužku. Příčinou nedostatečné funkce stěracího kroužku je přehřátí spalovacího prostoru motoru, nebo celkové opotřebení motoru. Přehřátí spalovacího prostoru vzniká použitím nevhodného paliva nebo nedostatečným chlazením motoru. ( nízká hladina motorového oleje, nedostatek chladící kapaliny, špatná cirkulace chladící kapaliny).
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Kanonýr
Příspěvky: 48
Registrován: sob črc 29, 2006 20:06

Příspěvek od Kanonýr »

V.Brousek píše:V prvé řadě příčinou podpáleného ventilu je nedostatečná vůle. Příčinou nadměrného spalování oleje je nedostatečná funkce pístního stěracího kroužku. Příčinou nedostatečné funkce stěracího kroužku je přehřátí spalovacího prostoru motoru, nebo celkové opotřebení motoru. Přehřátí spalovacího prostoru vzniká použitím nevhodného paliva nebo nedostatečným chlazením motoru. ( nízká hladina motorového oleje, nedostatek chladící kapaliny, špatná cirkulace chladící kapaliny).
Tak jest, k tomu i časté "podtáčení" motoru....
dzanoka
Příspěvky: 208
Registrován: pát úno 22, 2008 18:29

Příspěvek od dzanoka »

:( Samé dobré správy. Skoro stále mestská prevádzka takže je to možné.
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Je mi líto, ale mluvíme tu o příčinách možného podpálení ventilů, bohužel já ti ze samotnou demontáží u tvého auta poradit neumím, motor tvého auta neznám. Ale z mého postavení a zkušeností bych se opravy nebál.
Pokud ti mohu odpovědět k tvému poslednímu příspěvku, provoz v městkém provozu nemá s podpálením ventilu nic společného. Veškeré příčiny jsou uvedeny v mém příspěvku výše. Aby jsi provedl výměnu ventilů, je potřebné mít ty nejzákladnější znalosti a zároveň i dílenské vybavení potřebné k demontáži hlavy motoru. Pokud tyto zkušenosti a výbavu nemáš, nemá cenu aby jsi opravu ventilů prováděl.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
dzanoka
Příspěvky: 208
Registrován: pát úno 22, 2008 18:29

Příspěvek od dzanoka »

Opravy sa nebojím len uvažujem či nieje lepšie zohnať druhý motor lebo to vypadá na horšie poškodenie.
Uživatelský avatar
vladimir fodor
Příspěvky: 275
Registrován: ned led 27, 2008 11:04
Bydliště: Selce pri BB

Příspěvek od vladimir fodor »

Cate.Vymena ventilov je sice vysoko odborna praca,ale nie neprekonatelna.Vprvom rade si pozhanaj tesnenie vyka ventilov,tesnenie pod hlavu a tesnenie vyfukoveho potrubia.Zberne potrubie nemusis zhadzovat.Zhodis hlavu a zistis co je zle.Ak je podpaleny ventil tak ho vymenis,no nezabudni este na tesnenie ventilu,tiez ho vymen.Ventil zabrusis a poskladas .Zalozis hlavu,nastavis rozvod a poskladas co si rozobral,no a bezis dalej.
dzanoka
Příspěvky: 208
Registrován: pát úno 22, 2008 18:29

Příspěvek od dzanoka »

No uvidíme . Velmi sa mi do toho nechce ale skusim sa premocť a rozhodím to. Zatial vďaka.
dzanoka
Příspěvky: 208
Registrován: pát úno 22, 2008 18:29

Příspěvek od dzanoka »

Takže ventil nebol podpálený ale bol z neho kúsok odštiepený. Dal som aj prebrúsiť hlavu už keď som to rozobral len ma zaráža ako blízko k piestom prichádzajú ventili keď sú otvorené.
Uživatelský avatar
vladimir fodor
Příspěvky: 275
Registrován: ned led 27, 2008 11:04
Bydliště: Selce pri BB

Příspěvek od vladimir fodor »

Tak že oprava neni ani taká drahá ako sa ukazovala.
dzanoka
Příspěvky: 208
Registrován: pát úno 22, 2008 18:29

Příspěvek od dzanoka »

No ventil tesnenie a brusenie hlavy,len ešte musím vymeniť semeringy na vačkách a hádam ešte nejaké kilometre ten moj koník potiahne.
Uživatelský avatar
vladimir fodor
Příspěvky: 275
Registrován: ned led 27, 2008 11:04
Bydliště: Selce pri BB

Re: Podpáleny ventil

Příspěvek od vladimir fodor »

Tak tomu ver.
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Podpáleny ventil

Příspěvek od palikx »

ventily pokud jsou otevrene se s pisty nikdy nesejdou.respektive pokud jsou ventily otevrene je pist dole.
a pokud se sejdou je z toho kase.
a jestli jsi myslel ze jsou blizko kdyz je pist nahore(a ventily jsou zavrene )tak ano jsou blizko ale na dieselu jeste bliz.tam je totiz uplne rovna hlava bez vybrani takze tam je pist od ventilu jen na vysku tesneni hlavy asi 2mm
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
dzanoka
Příspěvky: 208
Registrován: pát úno 22, 2008 18:29

Re: Podpáleny ventil

Příspěvek od dzanoka »

Ja viem že sa nezídu len to vzbudzuje v človeku divné pocity.Hlavne pri 16V.
Odpovědět

Zpět na „ESPERO“