kúrenie
Moderátor: Blue Lanos
- Reklama
Skor napis co ta trapi, pretoze nie som si isty ci to co pises chces naozaj vediet.
Ak myslis kurenie v esperem tak to funguje ako vsetky ostatne. Mas vymennik tepla voda - vzduch. Cez vymennik zenies teplu vodu, studeny vzduch a tot vsjo . V pripade espera ide voda cez vymennik furt. Vzduch ide cez vymenik len ak ho pustis klapkou v klimatizacnej jednotke - ludovo vetrani, klapku ovladas lavym tocitkom na ovladacom paneli cez bowden.
Termostat reguluje teplotu. Funguje tak, ze nad istou teplotou piestik vytlaceny nejakou latkou tytlaci tanierik z otvoru v termostate a tym moze cez uvolneny otvor prudit tepla voda dalej v pripade espera do chladica.
Schemu bude najlepsie pozriet v servisnom manuale stiahnutelnom z espero webu, link je tuto na fore.
Ak myslis kurenie v esperem tak to funguje ako vsetky ostatne. Mas vymennik tepla voda - vzduch. Cez vymennik zenies teplu vodu, studeny vzduch a tot vsjo . V pripade espera ide voda cez vymennik furt. Vzduch ide cez vymenik len ak ho pustis klapkou v klimatizacnej jednotke - ludovo vetrani, klapku ovladas lavym tocitkom na ovladacom paneli cez bowden.
Termostat reguluje teplotu. Funguje tak, ze nad istou teplotou piestik vytlaceny nejakou latkou tytlaci tanierik z otvoru v termostate a tym moze cez uvolneny otvor prudit tepla voda dalej v pripade espera do chladica.
Schemu bude najlepsie pozriet v servisnom manuale stiahnutelnom z espero webu, link je tuto na fore.
nasiel som v dalsej teme ako si sa zabaval s kurenim , stacilo by to napisat len raz .
Ak si menil nemrznucu kvapalinu predpokladam ze ako prvy z majitelov, tak sa z motora a zovsdial uvolnila hrdza a mozno aj vodny kamen a upchala najtensie rurky a zaroven najchladnejsie rurky ktore v sustave su, a teda vo vymenniku vo vetrani. Treba to proste cele preplachnut, aj s chladicom aj motorom, a to snad vzdy pred vykurovacou sezonou, pretoze ja som sice radiator preplachvoal ale uz je zase upchaty aj ked este nie uplne. Upchaty radiator sa da lahko spoznat tak, ze to velmi nekuri aj ked je motor uz zahriaty, ale ked podradis a trosku potocis motor vo vyssich otackach a teda aj vodne cerpadlo rycheljsie rozkrutis, zacne auto zazracne kurit, pretoze vyssi tlak vody ktore doda cerpadlo vo vyssich otackach sa dokaze prepchat cez upchaty vymennik.
Ak si menil nemrznucu kvapalinu predpokladam ze ako prvy z majitelov, tak sa z motora a zovsdial uvolnila hrdza a mozno aj vodny kamen a upchala najtensie rurky a zaroven najchladnejsie rurky ktore v sustave su, a teda vo vymenniku vo vetrani. Treba to proste cele preplachnut, aj s chladicom aj motorom, a to snad vzdy pred vykurovacou sezonou, pretoze ja som sice radiator preplachvoal ale uz je zase upchaty aj ked este nie uplne. Upchaty radiator sa da lahko spoznat tak, ze to velmi nekuri aj ked je motor uz zahriaty, ale ked podradis a trosku potocis motor vo vyssich otackach a teda aj vodne cerpadlo rycheljsie rozkrutis, zacne auto zazracne kurit, pretoze vyssi tlak vody ktore doda cerpadlo vo vyssich otackach sa dokaze prepchat cez upchaty vymennik.
- vladimir fodor
- Příspěvky: 275
- Registrován: ned led 27, 2008 11:04
- Bydliště: Selce pri BB
vymenou docielis to iste ako preplachom, v sustave je totiz kopu supiniek hrdze a tie spolahlivo zanesu aj novy radiator. Pod preplachom nemyslim odstranovanie hrubeho vodneho kamena pomocou octu alebo inej kyseliny, ved kde by sa tam vodny kamen vzal ked auto jazdilo 10 rokov na tych istych 6.5l vody + nejakeho fridexu. Ale mechanicke odstranenie uz usadenych supiniek. Proste tlakom vody to vyhnat. Keby som nebol blby a nemenil 10rocny fridex za novy tak by sa nic neuvolnilo a nic by radiator neupchalo ale tak mi treba. Na jesen som kupil espero. Vsetko ok, aj kurilo ako ma. Koncom zimy som menil nemrzku, ako poriadny majitel auta. Dalsiu zimu to uz nekurilo. Pri preplachnuti radiatoru sa najprv do vedra vyvalilo asi liter bahna a potom este kopu hnedej az cervenej vody. Po vyliati vedra sraciek ostalo na dne zopar velkych kovovych supin v tvare rurky. Nasledovnu zimu to kurilo nadherne. Teraz ma uz kurenie zase rezervy aj ked auto este dokaze nenesitelne vyhriat. Ale vzdy ked to trosku roztocim citim ako kuri citelne silnejsie.
V sobotu som sa snazil uhnat si nachladenie, auto predkom na tehlach, ja pod nim a na mne nemrzka z kurenia. Preplachol som radiator, islo odtial len trosku (tak pol litra) hnedeho bordelu a dake kusky hrdze asi tak 10x5x3mm, tak neviem ci to pomohlo, uvidim zajtra rano, ked pojdem este pri -10 za tmy, ako to bude kurit. Zatial som to len vcera prebehol za slniecka a -6 a kurilo, len akosi neviem posudit ci lepsie alebo rovnako ako predtym. Ale hadica od radiatora je stale o nieco chladnejsia nez hadica k radiatoru. Zatial co hadica co ide od klapky (a nasledne splynovaca) je horuca ako fras.
kurenie
Cavte tym preplachom myslite odpojit hadicu od chladica a vohnat tam prud vody a vodna pumpa prejde to cez nu?
Skoda 105l (Uz nebohá*)
Daewoo Espero 1.5I GLX rv 1997,Elektrony, Klima,Servo.El.okna,el.zrkadla.Zelená metaliza. Radio pioneer 4*45w zošrotované
Ford Scorpio ll Klaun combik, 2,5TD.92kw 123koni
polokoža,Tempomat,šiber,klima,central, 17´225x45 kolesá
Daewoo Espero 1.5I GLX rv 1997,Elektrony, Klima,Servo.El.okna,el.zrkadla.Zelená metaliza. Radio pioneer 4*45w zošrotované
Ford Scorpio ll Klaun combik, 2,5TD.92kw 123koni
polokoža,Tempomat,šiber,klima,central, 17´225x45 kolesá
Re: kúrenie
proplach pomuze jen nekdy.pokud po proplachu se nezlepsi topeni vyrazne musi se vymenit.daewa umi topit dobre a pokud je zima je to na vymenu
proplachem se mysli protahnout proud vody pres radiator topeni.motor v tu chvili neni potreba proplachovat resp jde o co nejvetsi tlak do radiatoru.
proplachem se mysli protahnout proud vody pres radiator topeni.motor v tu chvili neni potreba proplachovat resp jde o co nejvetsi tlak do radiatoru.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Re: kúrenie
ono to trochu pomohlo, teda citit ze auto kuri lepsie akurat mam pocit, ze keby som mal vacsi tlak vody tak by sa to dalo vycistit este lepsie. V radiatore musi byt nasekany kopec hrdze pretoze podla toho co som videl na dne vedra sa muselo v motore nieco od korozie rozpadnut. Boli tam dake celkom velke kusy, az vyse cm v najvacsom rozmere. Iba ak by okrem bloku bolo v chladiacej sustave este nieco ine zo zeleza. Radiator som bohuzial preplachoval cez 20m 1/2palcovu hadicu a este dalsich 4m 16mm hadice 3 spojky a 2m do kopca, takze to co islo z hadice uz nemalo silu. Nic lepsie som v tomto pocasi nezohnal.
Chelo by ten radiator vybrat a preplachnut ho mimo auta, ale to chce aspon cely vikend a teplo.
Chelo by ten radiator vybrat a preplachnut ho mimo auta, ale to chce aspon cely vikend a teplo.
Re: kúrenie
jo uz som to vcera rozobral a preplachol ale ma prekvapila ta cistota ziaden bordel a potom ma napadla jedina chyba ktora tam mohla byt ze nekuri riadne TERMOSTAT este za som ho kupil cca 5,89€ ani nebol drahy len skoda ze bol bez tesnenia ale to nevadilo lebo na moje prekvapenie ten povodny bol ten isty typ aj vyrobca tak som prehodil tesnenie a teraz to kuri jak dive uz po par minutach je tam nova nemrznuca zmes do -30 hadam postaci a mam pokoj!
Skoda 105l (Uz nebohá*)
Daewoo Espero 1.5I GLX rv 1997,Elektrony, Klima,Servo.El.okna,el.zrkadla.Zelená metaliza. Radio pioneer 4*45w zošrotované
Ford Scorpio ll Klaun combik, 2,5TD.92kw 123koni
polokoža,Tempomat,šiber,klima,central, 17´225x45 kolesá
Daewoo Espero 1.5I GLX rv 1997,Elektrony, Klima,Servo.El.okna,el.zrkadla.Zelená metaliza. Radio pioneer 4*45w zošrotované
Ford Scorpio ll Klaun combik, 2,5TD.92kw 123koni
polokoža,Tempomat,šiber,klima,central, 17´225x45 kolesá
Re: kúrenie
Tiež som menil nemrzku a žiadny bordel pri vypúštaní neišiel z toho.Nalial som novú a bez problému kúri.Keď tam pôvodný majitel dolieval vodu z potoka alebo podobne tak sa nečudujte,že sa to upcháva.Ak sa vymiena a dolieva správna koncentrácia nemrznúcej zmesi a destilovanej vody,tak to nemá byť prečo upchaté.
Re: kúrenie
Len by som doplnil ak sa vymiena chladiaca zmes vcas a nie po 10 rokoch ako je to obavam sa na vacsine espier. Inak je v sustave vsetko co je zo zeleza skorodovane a nova nemrzka hrdzu uvolni a nasleduje nekurenie.
Re: kúrenie
ahoj bratia Slováci
Tchán má espero 1.5 a stěžuje si, že auto sice topí, ale jakmile to víc rozjede na větší rychlost, tak to topit přestane.
Loni nebo předloni to netopilo skoro vůbec, tak jsme pročistili tlakem výměník a topilo to, letos to prý dělá tohle. Máte někdo nápad, co s tím? Snaží se mi nakukat, že ve větší rychlosti má kastle jinou aerodynamiku a tak to vlastně teplo vytahuje z auta ven. Co ty lidi nevymyslí..
Tchán má espero 1.5 a stěžuje si, že auto sice topí, ale jakmile to víc rozjede na větší rychlost, tak to topit přestane.
Loni nebo předloni to netopilo skoro vůbec, tak jsme pročistili tlakem výměník a topilo to, letos to prý dělá tohle. Máte někdo nápad, co s tím? Snaží se mi nakukat, že ve větší rychlosti má kastle jinou aerodynamiku a tak to vlastně teplo vytahuje z auta ven. Co ty lidi nevymyslí..
Hyundai Accent 1.5CRDi, tchán má Espero 1.5