kvalt-páka
Moderátor: Blue Lanos
-
- Příspěvky: 27
- Registrován: stř čer 06, 2007 10:42
- Bydliště: SABINOV
- Kontaktovat uživatele:
kvalt-páka
Ahoj.Chcem sa opýtať či sa dá nejak doladiť radenie rýchlostí,pretože ked radím tak cítim taký mierny odpor.Na škodovke viem,že sa dá nastaviť kulisa. Dá sa aj na Lanose?Alebo to budú synchrony? Dúfam že nie. Ahojte a díky za odpovede.
- Reklama
Re: kvalt-páka
přidávám se taky k otázce, jestli je tady někdo zkušený a´t poradí, mám taktéž problémy jak se po našemu říká s šaltr-pákou a zajímá mě ta kulisa řazení...jde nastavit? popř. kolik stojí výměna/oprava?...v hlouby duše doufám, že už v tom nejedou synchrony, to by se mi nechtělo spravovat
daewoo lanos 1.5 S sedan, r.v.99 alias "lienka"
chevrolet nubira 1.6 kombi, r.v. 2006
chevrolet nubira 1.6 kombi, r.v. 2006
Re: kvalt-páka
Nastavit sa to dá, ale ci to pomoze....
Zaradit neutrál, povolit sroub objímky radiacej tyce rychl.stupnov (v priestore motora). Hore na prevodovke je plastová záslepka nastavovacieho otvoru (záslepka je z boku) záslepku vybrat a zasunút otácaním 5mm tycku (cca 2cm), ak by to neslo, tak treba trosku zatlacit na kulisu riadenia. Potom treba dat dole koženkový kryt páky, na páke je na lavej strane taký výstupok s 5mm dierou, rovnká diera je na kosi rad.páky. Páku treba dat tak, aby sa diery prekryli a páku zaistit v tejto polohe 5mm tyckou. Potom zatiahnut sroub objímky rad.tyce. Vybrat 5mm tycky, vyskúsat, ak nepomohlo prípadne sa to zhorsilo , tak opakovat.
Igor
Zaradit neutrál, povolit sroub objímky radiacej tyce rychl.stupnov (v priestore motora). Hore na prevodovke je plastová záslepka nastavovacieho otvoru (záslepka je z boku) záslepku vybrat a zasunút otácaním 5mm tycku (cca 2cm), ak by to neslo, tak treba trosku zatlacit na kulisu riadenia. Potom treba dat dole koženkový kryt páky, na páke je na lavej strane taký výstupok s 5mm dierou, rovnká diera je na kosi rad.páky. Páku treba dat tak, aby sa diery prekryli a páku zaistit v tejto polohe 5mm tyckou. Potom zatiahnut sroub objímky rad.tyce. Vybrat 5mm tycky, vyskúsat, ak nepomohlo prípadne sa to zhorsilo , tak opakovat.
Igor
Lanos 1,5l, 5dv., BRC-LPG
Re: kvalt-páka
jo nastavit se da ale spis to je vuli v mechanismu razeni.
budto se musi vymenit nebo se da vule zmensit pridanim podlozek nebo novych futer.
nekde v nubira sekci je popis.
budto se musi vymenit nebo se da vule zmensit pridanim podlozek nebo novych futer.
nekde v nubira sekci je popis.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Re: kvalt-páka
palikx nevies ci sa dá samostatne zohnat taký plastový krúzok co je v páke, v tom klbe?
dal som tam novú vazelínu a pekne sa mi ten kruzok vydrolil
dal som tam novú vazelínu a pekne sa mi ten kruzok vydrolil
Lanos 1,5l, 5dv., BRC-LPG
Re: kvalt-páka
prosim te pravdepodobne nejde.kdysi jsmee shaneli a dostali jsme celou kulisu razeni-teda pokud myslis to aute.
klouby na prevodovce objednat jdou.
klouby na prevodovce objednat jdou.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Re: kvalt-páka
áno, mylsím to v aute. dával som tam speciálnu jemnú (a dost drahú) vazelinú na bike, a nakoniec sa to za mesiac vystrúhalo viac, nez za 9 rokov pouzívania.
Mozno by si mi vedel poradit - niekedy mi nejde zaradit 1-ka, neskrká o zuby, ale nieco kladie odpor, akoby plast, proste nie je to kov na kov. Hlavne kým je to studené, niekdy ju tam narvem az na 3-4 pokus a niekedy je tam hned.
Ked som to skusal nastavit, tak to trochu pomohlo, ale nie moc.
Igor
Mozno by si mi vedel poradit - niekedy mi nejde zaradit 1-ka, neskrká o zuby, ale nieco kladie odpor, akoby plast, proste nie je to kov na kov. Hlavne kým je to studené, niekdy ju tam narvem az na 3-4 pokus a niekedy je tam hned.
Ked som to skusal nastavit, tak to trochu pomohlo, ale nie moc.
Igor
Lanos 1,5l, 5dv., BRC-LPG
Re: kvalt-páka
Zkus se ještě podívat do motorového prostoru mezi převodovkou a stěnou oddělující kabinu od motoru. Je tam pákový mechanismus, který přenáší pohyb z řadící páky do převodovky. Většinou se tam vydřou pouzdra a řazení jde ztuha Jo a na tu kulisu (vedle tebe) jsem použil průhlednou silikonovou vazelínu a mám to vyzkoušené-je to super
Exauta : nějaká Tatra,Praga V3S,Karosa,Zetor,Olcit,Simca,Renault,Nissan,Škoda 100,1000,1203,Fabia,Nubira a teď Tacuma
Současné služ. : Škoda Octavia 1.9 Tdi
Současné služ. : Škoda Octavia 1.9 Tdi
Re: kvalt-páka
Pákový mechanizmus som pozeral, ale ci sú vydrané púzdra si netrúfam zistit. Ked uvolním objímku na oske od kvaltpáky, tak celý ten mechanizmus sa sám posunie do jednej strany, mám pocit, ze ho tam tlací nejaká pruzina. Ked som doladil radenie tým vyssie opísaným postupom, tak radenie islo hodne ztuha a docasne sa zlepsilo aj radenie 1-ky. Po 2-3 dnoch 1-ka blbla zase a rýchlosti som radil jak drevorubac . Takze som to dal naspat, 1-ka blbne rovnako (hlavne ak je pod 0°C), ale zvysok ide aspon lahko.
Ja som pouzil vazelínu na MTB odpruzené vidlice, dost jemná, tuhne az pri znacne nízkej teplote. Ked som to po case opat pozrel, tak so nechápal, odkial sa tam zobrali tie cierne struzliny. Ked som zistil o co ide (vydrolená guma spojená tou fajnou vazelínou) a zbadal volu v tom kruzku, skoro ma je....
Ja som pouzil vazelínu na MTB odpruzené vidlice, dost jemná, tuhne az pri znacne nízkej teplote. Ked som to po case opat pozrel, tak so nechápal, odkial sa tam zobrali tie cierne struzliny. Ked som zistil o co ide (vydrolená guma spojená tou fajnou vazelínou) a zbadal volu v tom kruzku, skoro ma je....
Lanos 1,5l, 5dv., BRC-LPG
Re: kvalt-páka
Vyfoť ten mechanismu řazení (hebla v mot. prostoru) a přidej k příspěvku Uvidíme co dál
Exauta : nějaká Tatra,Praga V3S,Karosa,Zetor,Olcit,Simca,Renault,Nissan,Škoda 100,1000,1203,Fabia,Nubira a teď Tacuma
Současné služ. : Škoda Octavia 1.9 Tdi
Současné služ. : Škoda Octavia 1.9 Tdi
Re: kvalt-páka
no poradit nevim ale neni tam nic do ceho by to mohlo narazet maximalne se to cele krizi jak je tam ta vule a nebo problem v tuhem oleji v prevodovce.
ten mechanismus tam netlaci pruzina ale jeho hmotnost a momentalni pozice.
to ze se to vydrelo je divne.
ten mechanismus tam netlaci pruzina ale jeho hmotnost a momentalni pozice.
to ze se to vydrelo je divne.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Re: kvalt-páka
tak jak jsem se tady předtím vyptávala na řazení...už vím čím to bylo , musel být vychozený čep od řadící tyče, jelikož před týdnem se mi ulomil úplně po cestě domů a to jsem měla štěstí, že jsem stihla zařadit ještě jedničku, takže sem těch 10km nakonec dojela až do servisu...nikdy více toťto
daewoo lanos 1.5 S sedan, r.v.99 alias "lienka"
chevrolet nubira 1.6 kombi, r.v. 2006
chevrolet nubira 1.6 kombi, r.v. 2006