Dobrý večer, jsem tu mezi Vámi nový (čerstvě registrovaný) účastník daewoocubu. Předem díky moc Vám všem, na tomto fóru jsem se dozvěděl spoustu zajímavostí a fint pro mé auto. Že jsou zde větší profíci, než chytráci v autorizovaném servisu ve Vršovicích.
Ale teď k věci, problému co mě trápí a nenašel jsem žádné téma týkající se dané věci ohledně elektrického nastavení předních světlometů podle zatížení vozu.
Mám Matize M150 r.2002 najeto 50 000km. Nyní se mi blíží technická prohlídka. Zjistil jsem, že mi nefunguje na levém světlometu elektromotorek nastavení polohy světlometu (ani nedrcne, prostě není slyšet). Na pravém pracuje vše v pořádku.
Zkoušel jsem různé věci (poklep na motorek, měrení napájení, atd.). Až jsem nakonec světlomet vymontoval a připojil na konektor pravého, který funguje. A nic ani se nehnul. Tudíž vycházím z toho, že ovládání až po dráty konektoru na světlometu jsou OK.
Proto se ptám, máte někdo zkušenost s tímto problémem a jak ho řešit?
Jde to opravit, jelikož je ten mechanismus (elektromotor) součástí světlometu a dostat se do něho asi nepůjde že? Přední palst není pouze zacvakaný ale také lepený z důvodu vlhkosti a to je problém sundat (bez poškození - a jestli to vůbec jde). Tak navím jak to vypadá uvnitř.
Obnáší to prostě koupy nového světla? To je ale paleta když jsem zjistil tu cenu okolo 3700,-.
Projdu s touto závadou na technické a nebo to musím řešit a odstranit.
Upřímně tuto věc jsem v podstatě nikdy nepoužíval, ale někdy (jednou nebo dvakrát do roka) jsem s tím kolečkem (potenciometrem) párkrát protočil. Zavrčelo to a bylo OK. Ale nyní tohle, vrčí pouze v pravo.
Předem Vám díky za váš strávený čas a případnou odpověď nad tímto dotazem. Každá rada dobrá a levnější, než koupě nového světlometu. Mějte se fajn a ještě jednou díky za případné odpovědi.
Problém elektrického nastavování předních světlometů
Moderátor: Blue Lanos
- ďábel s oplem
- Příspěvky: 75
- Registrován: pon úno 23, 2009 16:33
Problém elektrického nastavování předních světlometů
OPEL VECTRA B 1,6 16V - STILL IN PROGRESS
Udělat cokoli blbuvzdorným je nemožné, protože blbci jsou ohromně vynalézaví.
Udělat cokoli blbuvzdorným je nemožné, protože blbci jsou ohromně vynalézaví.
- Reklama
- Robert Znojmo
- Příspěvky: 67
- Registrován: stř říj 27, 2004 19:03
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Pokud jsou motory ve světlech M100 a M150 shodné, tak bych měl na prodej dva zašlé světlomety z M100, ze kterých je možné motory použít.
Pokud si pamatuju, tak polohování je taková krabice na světlometu, takže výměna by snad neměla být problém. Zkusím se příležitostně podívat na bráchův M150, jak to tam vypadá.
Pokud si pamatuju, tak polohování je taková krabice na světlometu, takže výměna by snad neměla být problém. Zkusím se příležitostně podívat na bráchův M150, jak to tam vypadá.
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
no v podstate pekny uvod.nekteri z nas (i kdyz uz sem nechodi)vysli z vrsovic ale to tam auta jeste umeli spravit.
a ted k veci.motorek jde bezproblemu vyndat a vymenit.cena cca 700.obvykle se stane neco te elektronice v motorku.rozebrat to jde menil jsem tam i motorky ale pokud prestane jezdit odejde proste ta elektronika.je tam taky potenciometr a ten sem zkousel prostrikat ale nepomohlo.
takze vymena samotneho motorku lze.doufam ze to jako odpoved staci.
a ted k veci.motorek jde bezproblemu vyndat a vymenit.cena cca 700.obvykle se stane neco te elektronice v motorku.rozebrat to jde menil jsem tam i motorky ale pokud prestane jezdit odejde proste ta elektronika.je tam taky potenciometr a ten sem zkousel prostrikat ale nepomohlo.
takze vymena samotneho motorku lze.doufam ze to jako odpoved staci.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
- ďábel s oplem
- Příspěvky: 75
- Registrován: pon úno 23, 2009 16:33
Ahoj chlapy, díky za vaše reakce a odpovědi.
Tak jsem se dozvěděl následující. Ty světlomety jsou opravdu rozdílné na starší typ Mat. a novější typ Mat.. Starší typ M 100 má světlomety s možností výměny pouze motorku v jeho zadní části to je celkem OK co se týká výměny. Ale novější M 150 má již úplně jiné světlomety a ten motorek je vestavěn uvnitř paraboly a to nejde způsobem jinak, než natvrdo rozpárat svělomet (přední plast atd.) a dostat se k motorku. A to není zaručeno, že se oprava motorku povede. Konektory jsem prostříkával a čistil a nic. Na TK po mě chtěl pouze srovnat světla do polohy 0 a bylo to. Žádné nastavování do polohy 1 a 2 nevyžadoval. Ale byl jsem připraven ho eventuelně ukecat, aby mi tato (drahá) maličkost prošla. Tudíž to proběhlo a budu tak s touto vadou jezdit dál a nebudu to zatím řešit, protože opravdu za těch 6 let co to auto mám jsem toto nastavování světlometů nemusel nikdy použít. Pouze když jsem si s tím zkoušel točit ( provětrat to jednou, dvakrát do roka).
Budu rád, když se někdo ozve, kdo ten světlomet na M150 rozpáral a povedlo se mu opravit motorek aniž by musel kupovat celý nový světlo. Já se zatím se do toho pouštět nebudu. Mějte se všici fajn a díky.
Tak jsem se dozvěděl následující. Ty světlomety jsou opravdu rozdílné na starší typ Mat. a novější typ Mat.. Starší typ M 100 má světlomety s možností výměny pouze motorku v jeho zadní části to je celkem OK co se týká výměny. Ale novější M 150 má již úplně jiné světlomety a ten motorek je vestavěn uvnitř paraboly a to nejde způsobem jinak, než natvrdo rozpárat svělomet (přední plast atd.) a dostat se k motorku. A to není zaručeno, že se oprava motorku povede. Konektory jsem prostříkával a čistil a nic. Na TK po mě chtěl pouze srovnat světla do polohy 0 a bylo to. Žádné nastavování do polohy 1 a 2 nevyžadoval. Ale byl jsem připraven ho eventuelně ukecat, aby mi tato (drahá) maličkost prošla. Tudíž to proběhlo a budu tak s touto vadou jezdit dál a nebudu to zatím řešit, protože opravdu za těch 6 let co to auto mám jsem toto nastavování světlometů nemusel nikdy použít. Pouze když jsem si s tím zkoušel točit ( provětrat to jednou, dvakrát do roka).
Budu rád, když se někdo ozve, kdo ten světlomet na M150 rozpáral a povedlo se mu opravit motorek aniž by musel kupovat celý nový světlo. Já se zatím se do toho pouštět nebudu. Mějte se všici fajn a díky.
OPEL VECTRA B 1,6 16V - STILL IN PROGRESS
Udělat cokoli blbuvzdorným je nemožné, protože blbci jsou ohromně vynalézaví.
Udělat cokoli blbuvzdorným je nemožné, protože blbci jsou ohromně vynalézaví.