Pěkný den.
Jako prošel jsem pár příspěvků a i když to určitě většina ví tak spojka vždy jen sešlápnout přeřadit a pustit !!!Znám dost "řidičů", kteří přijedou k semaforu SEŠLÁPNOU SPOJKU A ČEKAJÍ NA ZELENOU !?!?!To je ta největší chyba .Nebo někteří mají nohu na spojce /sice tvrdí, že se nedotýkají/ ale zase špatně !Nemusím vysvětlovat jak spojka funguje ale někteří tak jezdí .Spojka když se vypne tak stejně i když je seřzená tak je tam tření. No a tím se lamela sprohýbá a problém je tady !!! Víte na vojně jsem jezdil ještě i s tankama řady T-34 no a tam byly tři spojky jedna mezy motorem a potom na každé straně u pásu.Tam bylo už si přesně nepamatuji asi šest lamel do středu a šest ven do koše. Tam se muselo set sakra spojky šetřt protože, když se lamely třením zahřáli tak spojka přestala fungovat !! Takhle kluk při jízdách v jedné vesnici nezatočil a vejel do čekárny autobusů a byla klika, že tam nikdo nebyl !
Takže spojku sešlápnou a pustit ale ředit řadit a zase řadit samozřejmě když je to potřeba .
Tak ať nám jezdí a nezlobí !
Vl.
spojka
Moderátoři: Blue Lanos, Scorpion.11, lomngi
- Reklama
Re: spojka
Asi také záleží na spojce.
V mém dětství, když jsme s tátou vyměnovali spojku na Škodě 120 LS, tak původní byla lamelová a za chvilku (auto kupováno nové) začala prokluzovat (byla tuším původem z bývalé Jugoslávie) a vypadala takto, jestli si to po těch desítkách let pamatuji dobře:
A místo ní jsme tam dávali tohle a to už auto přežilo (jen byla na sešlápnutí o něco tužší):
V mém dětství, když jsme s tátou vyměnovali spojku na Škodě 120 LS, tak původní byla lamelová a za chvilku (auto kupováno nové) začala prokluzovat (byla tuším původem z bývalé Jugoslávie) a vypadala takto, jestli si to po těch desítkách let pamatuji dobře:
A místo ní jsme tam dávali tohle a to už auto přežilo (jen byla na sešlápnutí o něco tužší):
Naposledy upravil(a) Slam dne stř pro 12, 2018 13:45, celkem upraveno 1 x.
• EX: Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
Re: spojka
Pěkný den.
Naprosto souhlasím. A to nejen spojka! Je to i celý motor ale i oleje. Dnes se jedná o nové technologie
a i materiály !Dřív, když jsem měl na Š 1202 sto dvacet tisíc tak jsem si myslel kdo ví co jsem nenajel. No a dnes ? Třeba dřív se používaly olejové filtry obtokové tady ta 1202 měla filcový váleček. Možná, že někteří to slyší poprvé. Holt přes filtr šla jen část oleje. Nebo vypouštěcí šroub na vaně byl s magnetem a při výměně oleje byl na něm chomáček né snad špon ale kovového prachu nebo jak to nazvat. No a to je to samé s tou spojkou. Samozřejmě i když jsem psal pustit tak samozřejmě se rozjíždím s prokluzem ale jde o to cokoliv na motoru nehnat do extrému !!!
Tak hlavně ať nám jezdí a nezlobí !
Vl.
Naprosto souhlasím. A to nejen spojka! Je to i celý motor ale i oleje. Dnes se jedná o nové technologie
a i materiály !Dřív, když jsem měl na Š 1202 sto dvacet tisíc tak jsem si myslel kdo ví co jsem nenajel. No a dnes ? Třeba dřív se používaly olejové filtry obtokové tady ta 1202 měla filcový váleček. Možná, že někteří to slyší poprvé. Holt přes filtr šla jen část oleje. Nebo vypouštěcí šroub na vaně byl s magnetem a při výměně oleje byl na něm chomáček né snad špon ale kovového prachu nebo jak to nazvat. No a to je to samé s tou spojkou. Samozřejmě i když jsem psal pustit tak samozřejmě se rozjíždím s prokluzem ale jde o to cokoliv na motoru nehnat do extrému !!!
Tak hlavně ať nám jezdí a nezlobí !
Vl.