problemy s esperom a to klepanie motora
Moderátor: Blue Lanos
JRD -> co je prosim Ta ten bazmek v rozdelovaci co v cennikoch nazyvaju modul rozdelovaca a chcu za do 1500+Sk ? Z obrazkov som to nepochopil a Ty si predpokladam mal rozdelovac uz rozpitvany. Je v rozdelovaci nejaka suciastka ktora je nachylna na pokazenie? Vo favo rozdelovacoch to bola cievka, takze tu som pre istotu vzal jednu do zasoby, ale neviem ako je to riesene v espere.
RosTa -> Viem, ved obtokovu filtraciu (ako hlavnu a jedinu) uz maju dnes len dake specialitky. Ale kym pre skodovky (od 120 po fabiu) je poistny obtokovy ventil aj spatny ventil sucastou filtra, tak vo filtroch pre espero nic take nie je. Aspon vo filtroch 4 znaciek ktore som mal v ruke (hannaro, potom GM ale asi to bude len preznacene hannaro, a este mann a nieco co som si nezapamatal) nic take nebolo. Proste plechovy drziak naskladaneho papiera (filtracna vlozka) je cez hruby gumeny kruzok polozeny na otvore so zavitom a na opacnej strane tesni len pritlakom plech o plech voci plechovemu obalu filtra. Viac v nich nic nebolo. Takze olej veselo steka nazad do vane po vypnuti motora a ked je filter upchaty tak sa proste v motore znizi tlak alebo sa nebodaj zdeformuje ta guma a styk filtracnej vlozky nebude oproti plechovemu obalu filtra tesnit a tade to bude prelinat. Ale to velky prieotk mat nebude. Takze to nechapem. Bud s tym neratali alebo su este nejake ventily v samotnom bloku motora.
RosTa -> Viem, ved obtokovu filtraciu (ako hlavnu a jedinu) uz maju dnes len dake specialitky. Ale kym pre skodovky (od 120 po fabiu) je poistny obtokovy ventil aj spatny ventil sucastou filtra, tak vo filtroch pre espero nic take nie je. Aspon vo filtroch 4 znaciek ktore som mal v ruke (hannaro, potom GM ale asi to bude len preznacene hannaro, a este mann a nieco co som si nezapamatal) nic take nebolo. Proste plechovy drziak naskladaneho papiera (filtracna vlozka) je cez hruby gumeny kruzok polozeny na otvore so zavitom a na opacnej strane tesni len pritlakom plech o plech voci plechovemu obalu filtra. Viac v nich nic nebolo. Takze olej veselo steka nazad do vane po vypnuti motora a ked je filter upchaty tak sa proste v motore znizi tlak alebo sa nebodaj zdeformuje ta guma a styk filtracnej vlozky nebude oproti plechovemu obalu filtra tesnit a tade to bude prelinat. Ale to velky prieotk mat nebude. Takze to nechapem. Bud s tym neratali alebo su este nejake ventily v samotnom bloku motora.
- Reklama
rozdělovač
....to PPP připojuji svou zkušenost....rozdělovač: hřídelka s růžicí - cena 300 - 900 Kč ( řekněme primární rozvod zapalování )....poškození pohledově nezjistitelné - "palikx mi její výměnou vdechnul nový život do auta" - závadu nezjistili ani V Daewoo servisu SRBA ( scanner nic nepíše ) záleží na zkušenostech mechanika. Následuje stacionární pole (pro čtyři vrcholy růžice ) pro již uvedenou růžici s cívkou ( cívka - cena okolo 300 ) - pohledem můžeš zjistit stav nesmí být vystřelená její izolace - zapalovací modul - cena okolo 1 600 ( dříve stál až 4 000!! ) neopravitelné - nastavuje předstih podle otáček motoru - zpětná vazba na ECU to je vlastně elektronické zapalování tzv: bezkontaktní. Pak už zbývá palec ( cena okolo 250 ) a víčko rozdělovače ( cena okolo 400 ) tedy rozvod vysokého napětí. Pokud to budeš rozdělávat můžeš sestavit pouze jediným správným způsobem ( označ si polohu palce a spodního dílu pro vačku v hlavě - pokud to otočíš - můžeš to otočit o 180° pak musíš pootočit o 180° pořadí kabelů na víčku rozdělovače ). Spodní díl a první pro rozdělání - vyrážíš kolík jde fest a musí jít fest - zapomeň na vůli v rozdělovači, kdysi ve škodovkách.
měj se fajn
měj se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
rozdělovač
...to PPP ještě jsem zapomněl před vyndáním rozdělovače si označ jeho polohu na hlavě motoru - stačí šroubovákem a poklepem vyznačit polohu!! nemusíš pak znova nastavovat základní předstih - není to jako u škodovek, jak si sáhnul na odtrhy musel si nastavovat předstih - pro vymezení vůlí jsem si tenkrát pořídil stroboskop - v tom je bezkontaktní zapalování príma. Snad jsem vysvětlil ( a asi to moc neumím )pochopitelně - viz moje zkušenost s RoStou.
mějte se fajn
mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
Tusim ze ziadne oznacovanie polohy nutne nie je. V manuali boli nakreslene rysky podla ktorych sa nastavuje posun predstihu oproti normalu. ALe z obrazku touplne jasne nebolo a motor mam zajebabrany od olejoveho blata takze som si to nemohol obzriet nazivo.
CO je ale ten modul zapalovania? TO mi nie je jasne.
CO je ale ten modul zapalovania? TO mi nie je jasne.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
...no ten modul rozdelovaca..
..je taka elektronicka chujovina..
..a sluzi na 3 veci..
..
dava info ECU ..ze jaka je poloha kluky...(otacky)
..potom vidish na otackomery pocet otaacok...
..a to posledne najdolezitejsie..
Spina indukcnu cievku.. - na pokyn ECU jednotky..
..cize ..je to elektronicke zapalovanie..
a f rozdelovaci to vyzeraa takto ..
http://ba.zsvs.sk/dohc/rozdelovac/dscn5631.jpg
http://ba.zsvs.sk/dohc/rozdelovac/dscn5631.jpg
..takze to je taa PODSTATNA cast zapalovania..
..ked to rupne nenastartujesh..
..je taka elektronicka chujovina..
..a sluzi na 3 veci..
..
dava info ECU ..ze jaka je poloha kluky...(otacky)
..potom vidish na otackomery pocet otaacok...
..a to posledne najdolezitejsie..
Spina indukcnu cievku.. - na pokyn ECU jednotky..
..cize ..je to elektronicke zapalovanie..
a f rozdelovaci to vyzeraa takto ..
http://ba.zsvs.sk/dohc/rozdelovac/dscn5631.jpg
http://ba.zsvs.sk/dohc/rozdelovac/dscn5631.jpg
..takze to je taa PODSTATNA cast zapalovania..
..ked to rupne nenastartujesh..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Opravy vašich plechových miláčikov
rozdělovač
....to PPP ten "bazmek" - zapalovací modul - je chytrá součást elektronického zapalování - nahrazuje mechanickou funkci starých rozdělovačů - měli podtlakovou a mechanickou regulaci ( roztahování závažíček ) to ovlivňovalo nastavení předstihu v rozsahu 5° - 40° / 5° s tendenci na 7° to byl tzv. základní předstih pro dodo - ŠKODA.
Teď s dovolením doplním JRD - zapalovací modul vyhodnocuje otáčky - nastavuje otáčky dle ECU - ŘJ - ta vyhodnucuje teplotu - čidlo v sání - podtlak MAP a zpět do zapalovacího modulu určí předstih - mimoto ECU nahrazuje sytič ( staré karburátory ) - řízením vstřiku. Když nastartuješ máš otáčky okolo 1 200 pak poklesnou na 850 podle typu vozu a nevytáhnul si sytič, nedělal si nic, to vše za tebe udělala elektronika. Toť vše pokud funguje je lepší než karburátor - viz vyběhané hřídelky u klapek = falešný vzduch, zkroucená příruba karburátoru = falešný vzduch atd. Větší výkon, nižší exhalace přesnější řízení provozních režimů motoru.
mějte se fajn
Teď s dovolením doplním JRD - zapalovací modul vyhodnocuje otáčky - nastavuje otáčky dle ECU - ŘJ - ta vyhodnucuje teplotu - čidlo v sání - podtlak MAP a zpět do zapalovacího modulu určí předstih - mimoto ECU nahrazuje sytič ( staré karburátory ) - řízením vstřiku. Když nastartuješ máš otáčky okolo 1 200 pak poklesnou na 850 podle typu vozu a nevytáhnul si sytič, nedělal si nic, to vše za tebe udělala elektronika. Toť vše pokud funguje je lepší než karburátor - viz vyběhané hřídelky u klapek = falešný vzduch, zkroucená příruba karburátoru = falešný vzduch atd. Větší výkon, nižší exhalace přesnější řízení provozních režimů motoru.
mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
Serpico -> zabudol si na netesnosti pod sacim a vyfukovym potrubim, nefunkcne a/alebo netesniace vstreky, zoxidovane kontakty na kabelazi, nefunckna lambda, RJ za 5 litrov odpalena "sikovnym" klampiarom, vydrata odporova draha na elektronickom plyne, vahy vzduchu, tlakomeri (MAP), zblbnute "inteligentne" RJ, zaseknute motorceky skrtidla obtoku klapky, atd.... ked uz porovnavas karburatory a vstrekovacky )).
Re: problemy s esperom a to klepanie motora
No tak sa aj ja prihlasim do klubu Ked mam nalozene auto a pustenu klimu tak mi to klepe v urcitom pasme otacok tiez. Jemne mi buble vyfuk tak rozmyslam ci tam nelieta predzapal. Vraj to na to ma vplyv..rastikk11 píše:mam taky mensi problem pri jazde do kopca a vobec pri vecsej zatazi sa ozyva take jemne cvrlikanie akoby klepanie co to moze byt?pri znizeni otacok to pretane.
Espero 1.5 DOHC 16V, 1996
Nekdo tu psal předstih 38 stupňů? To je dobrý popis, ale asi by to vůbec nejelo. Píst by ani nedoběhl nahoru.
Klepání motoru je zapřičiněno třemi důvody, nedostatek oleje, to se projeví jednak při stratu chvilku zaklepou, potom ve vysokých otáčkách, ale nejvíce když se jede do kopce a například do levé zatáčky, tak si zacvrlikají.
Druhý důvod jsou neseřízené ventily oproti předstihu, ale to si upravuje elktronika a bývá to hlavně při poruše,.
Nejhlavnějším důvodem at chcete nebo ne je kvalita benzinu. Jakmile je chudší a přidáte do tahu, hlavně v kopci, klepe motor a někdy pořádně, pomůže co njevíce dojet nádrž a natankovat někde u značkové benzinky.
Jiný důvod klepání motoru není, pokud není mechanická závada, prasklý ventil, prasklé šály, prsklý pístní kroužek nebo posunutý pístní čep. Nic jiného v motoru klepat nemůže.
Klepání motoru je zapřičiněno třemi důvody, nedostatek oleje, to se projeví jednak při stratu chvilku zaklepou, potom ve vysokých otáčkách, ale nejvíce když se jede do kopce a například do levé zatáčky, tak si zacvrlikají.
Druhý důvod jsou neseřízené ventily oproti předstihu, ale to si upravuje elktronika a bývá to hlavně při poruše,.
Nejhlavnějším důvodem at chcete nebo ne je kvalita benzinu. Jakmile je chudší a přidáte do tahu, hlavně v kopci, klepe motor a někdy pořádně, pomůže co njevíce dojet nádrž a natankovat někde u značkové benzinky.
Jiný důvod klepání motoru není, pokud není mechanická závada, prasklý ventil, prasklé šály, prsklý pístní kroužek nebo posunutý pístní čep. Nic jiného v motoru klepat nemůže.
Re: problemy s esperom a to klepanie motora
tak uz som to vyriesil..mal som malo oleja fain dufam, ze som prilis neposkodil motor.. ale som opat mudrejsi. Ked je olej na minime je to uz zle. Prevuje sa to zoslabnutim tahu a klepanim aj vo vyssich otackach pod plynom. Po doliati oleja sa Esperko sprava ako by malo o 10 kW vyssi vykon.. Ono ked caka cez tesnenia ten 400 Sk olej tak to clovek s tym dolievanim neprehana.. Davam tam 5W 40 a prejdem asi na polosyntetiku.. tento olej tam nema zmysel liat..bono.p píše:No tak sa aj ja prihlasim do klubu Ked mam nalozene auto a pustenu klimu tak mi to klepe v urcitom pasme otacok tiez. Jemne mi buble vyfuk tak rozmyslam ci tam nelieta predzapal. Vraj to na to ma vplyv..rastikk11 píše:mam taky mensi problem pri jazde do kopca a vobec pri vecsej zatazi sa ozyva take jemne cvrlikanie akoby klepanie co to moze byt?pri znizeni otacok to pretane.
Espero 1.5 DOHC 16V, 1996