problémy po opravě brzd
Moderátor: Blue Lanos
protože pokud by byl stočen špatně,což dělali fakt odborníci,tak by prostě něco muselo bejt znát na pedálu.Jo a nevim proč by se to nemělo soustružit,dělá se to běžně a je i předepsaná míra do jaké tlouštky se může zajít,u matesa je to 10mm.Je to divný.....
černomodrý mates 0.8 r.v.2000 najeto 70000km bez nehody:)
- Reklama
- rcmichal
- Příspěvky: 574
- Registrován: úte lis 01, 2005 10:34
- Bydliště: Prešov ,SK
- Kontaktovat uživatele:
http://www.elitecat.sk/TreesDocuments/P ... otoučů.pdfdannn píše:protože pokud by byl stočen špatně,což dělali fakt odborníci,tak by prostě něco muselo bejt znát na pedálu.Jo a nevim proč by se to nemělo soustružit,dělá se to běžně a je i předepsaná míra do jaké tlouštky se může zajít,u matesa je to 10mm.Je to divný.....
http://www.skoda.panda.cz/obrazky2/445.pdf
Re: a jak Vám to brzdí ??
Já si také nestěžuji,Matíz mi brzdí perfektně,což mohu posoudit docela přesně.Mám možnost jezdit i s jinými typy aut a nepozoruji, že by proti nim brzdil Matíz hůře.Albert_Hein píše:jen mě tak napadá jak Vám to všem brzdí???
Mě nic moc.....spíš tak jenom zpomaluje....tak holt brzdím dřív.
Ale jak pak sednu do jinýho auta, má potom při prvním zabrždění spolujezdec čelo na palubovce
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Nevím, za kolik ti to osoustružili, ale vzhledem k tomu, že novej kotouč stojí kolem 600 Kč (to je 1200 na celý auto), tak si myslím, že se to nevyplatí. Navíc stočenej kotouč vydrží asi tak do prvního pořádnýho zabrždění ...
A k tomu klepání - ne vždy je to při zvlněným kotouči znát na pedálu, ale na volantu je to znát vždy.
A k tomu klepání - ne vždy je to při zvlněným kotouči znát na pedálu, ale na volantu je to znát vždy.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
Habron napsal
Navíc stočenej kotouč vydrží asi tak do prvního pořádnýho zabrždění ...
[/quote]
-----------------------------------------
V.Brousek napsal.
Nesouhlasím s tvým názorem.Pokud se kotouč nestočí pod předepsanou tloušťku,nemá to žádný vliv na kvalitu brždění.
Navíc stočenej kotouč vydrží asi tak do prvního pořádnýho zabrždění ...
[/quote]
-----------------------------------------
V.Brousek napsal.
Nesouhlasím s tvým názorem.Pokud se kotouč nestočí pod předepsanou tloušťku,nemá to žádný vliv na kvalitu brždění.
Naposledy upravil(a) V.Brousek dne čtv kvě 11, 2006 21:50, celkem upraveno 2 x.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
staceni kotoucu
koutouce se dle meho nesmi rucne vrtat, delat do nich nejaky vzorek apod, protoze tim muze byt narusena integrita celku
stocit ve smyslu napriklad srazit hrany - je nic proti nicemu, je to opotrebeni stejneho charakteru jako brzdeni deskami
netusim, jak/jestli se to da zmrvit, jestli je kotouc krehky, cili jestli ho mohou nacit treba kdyz jim upadne apod ...
stocit ve smyslu napriklad srazit hrany - je nic proti nicemu, je to opotrebeni stejneho charakteru jako brzdeni deskami
netusim, jak/jestli se to da zmrvit, jestli je kotouc krehky, cili jestli ho mohou nacit treba kdyz jim upadne apod ...
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
..no ..
ja mam predne kotuce sustruzene..
..teda islo o zarovnanie nerovnosti na trecom povrchu..
pri tejto operacii je preto nutna aj vymena dosticiek..
..takyto kotuc, ma rovnaku zivotnost, ako mal predtym..
..teda hrubka povodneho povedzme 24mm, a najazdeni povedzme 100tis. ..
..nasledne osustruzenie na cca 22mm,
..dajme si ze min. hrubka je 20mm, taq mne z toho vychadza,
ze kotuc je pouzitelny este dalsich 100tis. km ..bez potreby vymeny kotuca..
... kazdy sustruzeny kotuc je nutne zabiehat dlksie nez NOVY ...
..je to preto, ze pri sustruzeni vznika vacsia drsnost povrchu, nez vo vyrobe..
...(sustruzenim dochadza k takemu deleniu materialu, ze vznikaju mikrotrhlinky na povrchu)..
..kotuc sa sustruzi na nizkych otackach, a pocas sustruzenia musia byt dokonale ocistene
a zarovnane dosadacie plochy; naboj-kolo;
a musi byt zabezpeceny spetny pritlak na vreteno, teda hlavu sustruhu..
..to preto aby kotuc pocas sustruzenia nevyosilo na hlave sustruhu..
..inak by bol "zvlneny", teda zle zosustruzeny, po celom obvode by nemal rovnomernu a rovnaku hrubku..
samozrejme kotuc nesmie javit ziadne znamky poskodenia, spominane v horeuvedenych linkoch..
jeden z dvovodov preco "niektory" vyrobcovia "nedoporucuju" sustruzenie kotuca je prosty..
...potrebuju odbyt...
..no a taktiez kazdy nema pristup k sustruhu, a racej ide a kupi novy..
..(to hovorim o "beznych" kotucoch)..
..pokial si dobre pametam, taq som nepocul ze by niekto daval sustruzit
"specialne" sportove kotuce, ci kotuce na pruznom ulozeni a pod..
..sustruzit by sa urcite nemali kotuce ake ma povedzme Ivan na Nexii, z drazkou,
..ci kotuce ktore maju vrtane chladiace otvory cez treciu plochu a pod..
..takze ked uz "davate sustruzit" taq si to treba "ohlidat", aby sustruznik nebol "slendriaaan"..
..a pred nahodenim kotuca je dobre si ho "poctivo" premerat mikrometrom ...
..inak sa bude "diat" to "co sa deje", trasenie, hluk, skakanie pedala a pod.
ja mam predne kotuce sustruzene..
..teda islo o zarovnanie nerovnosti na trecom povrchu..
pri tejto operacii je preto nutna aj vymena dosticiek..
..takyto kotuc, ma rovnaku zivotnost, ako mal predtym..
..teda hrubka povodneho povedzme 24mm, a najazdeni povedzme 100tis. ..
..nasledne osustruzenie na cca 22mm,
..dajme si ze min. hrubka je 20mm, taq mne z toho vychadza,
ze kotuc je pouzitelny este dalsich 100tis. km ..bez potreby vymeny kotuca..
... kazdy sustruzeny kotuc je nutne zabiehat dlksie nez NOVY ...
..je to preto, ze pri sustruzeni vznika vacsia drsnost povrchu, nez vo vyrobe..
...(sustruzenim dochadza k takemu deleniu materialu, ze vznikaju mikrotrhlinky na povrchu)..
..kotuc sa sustruzi na nizkych otackach, a pocas sustruzenia musia byt dokonale ocistene
a zarovnane dosadacie plochy; naboj-kolo;
a musi byt zabezpeceny spetny pritlak na vreteno, teda hlavu sustruhu..
..to preto aby kotuc pocas sustruzenia nevyosilo na hlave sustruhu..
..inak by bol "zvlneny", teda zle zosustruzeny, po celom obvode by nemal rovnomernu a rovnaku hrubku..
samozrejme kotuc nesmie javit ziadne znamky poskodenia, spominane v horeuvedenych linkoch..
jeden z dvovodov preco "niektory" vyrobcovia "nedoporucuju" sustruzenie kotuca je prosty..
...potrebuju odbyt...
..no a taktiez kazdy nema pristup k sustruhu, a racej ide a kupi novy..
..(to hovorim o "beznych" kotucoch)..
..pokial si dobre pametam, taq som nepocul ze by niekto daval sustruzit
"specialne" sportove kotuce, ci kotuce na pruznom ulozeni a pod..
..sustruzit by sa urcite nemali kotuce ake ma povedzme Ivan na Nexii, z drazkou,
..ci kotuce ktore maju vrtane chladiace otvory cez treciu plochu a pod..
..takze ked uz "davate sustruzit" taq si to treba "ohlidat", aby sustruznik nebol "slendriaaan"..
..a pred nahodenim kotuca je dobre si ho "poctivo" premerat mikrometrom ...
..inak sa bude "diat" to "co sa deje", trasenie, hluk, skakanie pedala a pod.
taky sme nechávali soustružit kotouče ale od té doby co se nám jich tak 50% vrátilo s tím že po několika kilometrch začali vybrovat tak už to neděláme jen na přání a s tím že upozorňujeme na to že to nemusí být dobré dělá nám to renomovaná firma a velmi kvalitně ale na ventilovanejch kotoučích i když nejsi ještě pod limitem na tloušťku se stává že ten kotouč ohřeješ bržděním a on se zkroutí u plných to není tak časté ale taky se to stává neříkám nedělat to ale nejsem příznivce
sakra zas me predbehl jinak je to presne.jak jednou vybruje tak stoceni ventilovaneho kotouce uz ho vetsinou nezachrani .u plnych kotoucu to naproti tomu vetsinou pomuze
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Tak to je možná to, že já nechával stočit chlazený kotouče.
Jedny byli na nexii, tak prakticky o nic nešlo. Ale ty druhý (i když v pořadí první) jsem nechával stočit na bráchový cupře a on mi pak strašně nadal, že chtěl zabrzdit z asi 150 a ten kotouč se zvlnil tak, že úplně zablokoval kola. Málem si rozbil držku.
Jedny byli na nexii, tak prakticky o nic nešlo. Ale ty druhý (i když v pořadí první) jsem nechával stočit na bráchový cupře a on mi pak strašně nadal, že chtěl zabrzdit z asi 150 a ten kotouč se zvlnil tak, že úplně zablokoval kola. Málem si rozbil držku.
To je možné,má reakce na tvůj první příspěvěk se týkala plných kotoučů.Habron píše:Tak to je možná to, že já nechával stočit chlazený kotouče.
Jedny byli na nexii, tak prakticky o nic nešlo. Ale ty druhý (i když v pořadí první) jsem nechával stočit na bráchový cupře a on mi pak strašně nadal, že chtěl zabrzdit z asi 150 a ten kotouč se zvlnil tak, že úplně zablokoval kola. Málem si rozbil držku.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km