výmena oleja - ktorý olej matízkový najviac chutná?
Moderátor: Blue Lanos
Ten černej TITAN je právě černej díky přísadě moliky ( Něco jako grafit ), a nejen , že zastaví rozsypání ojetýho motoru, ale i extrémě chrání dobrej motor. Je to lepší , než všechny ty přísady co nabízejí všude u pump a v teleschopingách.........
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
- Reklama
Já vím ale jsou lidi kterým nevysvětlíš že ten novej olej cos jim tam nalil vypadá na pohled hůř než ten jejich vyjetej ale že je mnohem lepší je pravdaTomáš píše:Ten černej TITAN je právě černej díky přísadě moliky ( Něco jako grafit ), a nejen , že zastaví rozsypání ojetýho motoru, ale i extrémě chrání dobrej motor. Je to lepší , než všechny ty přísady co nabízejí všude u pump a v teleschopingách.........
Petrm:
chystám se přejít spolosyntetiky na plnou syntettiku a někde jsem četl že přejít na kvalitnější olej lze,naopal nelze.Před nedávnem tu proběhla na některém příspěvkovém fóru dizkuz,kde jsi doporučoval po najetí 60000 km motor vypláchnout .
Ptám se tě teda jako machra,opravdu je to nezbytně nutné,když jsem doposud jezdil na polosynt.Motor má najeto 57000 km,pravidelné výměny po 15000 km i někdy dříve.A nebo je to jen doporučení že je to lepší udělat,ale když bých to neuděkak že se také nic nestane.
Kdysi na starém fóru jsem byl zasvěcen do problematiky motorových olejů s jedním diskutujícím(určitě je i na tomto fóru a za boha si nemohu vzpomenout na jméno),který měl se mnou svatou trpělivost a nakonec mě přesvědčil.Jsem ze staré školy,kde jediným pokrokem tehdy bylo přejití s obyč olejů na adetivy a tím jsem žil v mylném domnění že ony aditivy jsou dobré i do dnešních motorů(nemám nyní na mysli nadupané motory výkonem).
Dík za odpověď a možná to bude i poučné pro ostatní.
chystám se přejít spolosyntetiky na plnou syntettiku a někde jsem četl že přejít na kvalitnější olej lze,naopal nelze.Před nedávnem tu proběhla na některém příspěvkovém fóru dizkuz,kde jsi doporučoval po najetí 60000 km motor vypláchnout .
Ptám se tě teda jako machra,opravdu je to nezbytně nutné,když jsem doposud jezdil na polosynt.Motor má najeto 57000 km,pravidelné výměny po 15000 km i někdy dříve.A nebo je to jen doporučení že je to lepší udělat,ale když bých to neuděkak že se také nic nestane.
Kdysi na starém fóru jsem byl zasvěcen do problematiky motorových olejů s jedním diskutujícím(určitě je i na tomto fóru a za boha si nemohu vzpomenout na jméno),který měl se mnou svatou trpělivost a nakonec mě přesvědčil.Jsem ze staré školy,kde jediným pokrokem tehdy bylo přejití s obyč olejů na adetivy a tím jsem žil v mylném domnění že ony aditivy jsou dobré i do dnešních motorů(nemám nyní na mysli nadupané motory výkonem).
Dík za odpověď a možná to bude i poučné pro ostatní.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Kapku obrácenej postup ne ? Já plánuju asi po 160tis km přejít z plný syntetiky na polo. To se doporučuje pokud motor začíná žrát olej. Pokud motor šlape a nežere olej a je tam třeba minerál nebo polosyntetika, tak neni třeba měnit za lepší (plnou synt). Naopak při záběhu je potřeba lepší olej. Někde jsem čet nebo mi to někdo řikal že první náplń v Lacíkách je nějakej 0W30 či co a pak se tam leje 5W40.Václav Brousek píše:Petrm:
chystám se přejít spolosyntetiky na plnou syntettiku a někde jsem četl že přejít na kvalitnější olej lze,naopal nelze.Před nedávnem tu proběhla na některém příspěvkovém fóru dizkuz,kde jsi doporučoval po najetí 60000 km motor vypláchnout .
Ptám se tě teda jako machra,opravdu je to nezbytně nutné,když jsem doposud jezdil na polosynt.Motor má najeto 57000 km,pravidelné výměny po 15000 km i někdy dříve.A nebo je to jen doporučení že je to lepší udělat,ale když bých to neuděkak že se také nic nestane.
Kdysi na starém fóru jsem byl zasvěcen do problematiky motorových olejů s jedním diskutujícím(určitě je i na tomto fóru a za boha si nemohu vzpomenout na jméno),který měl se mnou svatou trpělivost a nakonec mě přesvědčil.Jsem ze staré školy,kde jediným pokrokem tehdy bylo přejití s obyč olejů na adetivy a tím jsem žil v mylném domnění že ony aditivy jsou dobré i do dnešních motorů(nemám nyní na mysli nadupané motory výkonem).
Dík za odpověď a možná to bude i poučné pro ostatní.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Tak znovu k olejům přejít lze bez problémů a jakejchkoliv obav z lepšího oleje na horší !!!! Nikdy né z horšího na lepší protože při používání horšího dochází k většímu usazování nečistot na stěnách motoru a když najednou použijete lepší olej který ty nečistoty rozpouští tak se může stát že se někde uvolní větší kus který pak zacpe nějaký mazací kanál a než se rozpustí tím novým olejem může být silně poškozenej motor . Tomu má zabránit právě proplach dá se to koupit třeba v Elitu stojí to asi 150 Kč a naliješ to před výměnou do starého oleje a necháš to většinou 10 minut běžet na volnoběh nebo lehce zvýšený otáčky a ta kapalina by to měla udělat rychle a bezpečně a pak už by neměl být problém ale tohle je bezpečný tak do 60 000 najetejch potom už bych tuhle procedůru s výplachem udělal několikrát než bych přešel na lepší a ještě bych výměnu stáhnul na 5 000 Km . Já sám třeba tohle nedělám a jezdím klidně na polosyntetiku i když mám přístup ke všemu co je k tomu potřeba
No zrovna včera jsem jsem kecal s kamarádem a ten mi v podstatě řekl to samé jako Petrm. Z lepšího na horší bez problémů. Z horšího na lepší je to tak jak píše Pertm. No a rozdíl mezi polo a plnou syntatikou velkej prý není, a pokud člověk používá polosyntetiku, tak může přejít na plnou syntetiku skoro bez problémů. Jak polo, tak i plná syntetika rozpouští usazeniny a udržuje motor čistý. Riskantní je přechod z normálního oleje na polo či plnou syntetiku. A kdo by myslel, že např. Š105 udělá dobře polosyntetika nebo plná, tak asi spláče. Oba oleje jsou dost řídké a staré motory mají větší vůle na klice atd. a olejová čerpadla nevýkoná, tak vůbec neudrží tlak oleje v systému mazání a člověk může motor zadřít i při volnoběžných otáčkách.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
díky za odpovědi Petrm - Richard
Potvrdili jste mi co jsem si myslel i já,že riziko přejít s polo na plnou není téměř žádné.
Měl jsem právě možnost sehnat plnou syntetiku za 100Kč/litr(polosyntetika nebyla) a tak proto budu přecházet na plnou.
Potvrdili jste mi co jsem si myslel i já,že riziko přejít s polo na plnou není téměř žádné.
Měl jsem právě možnost sehnat plnou syntetiku za 100Kč/litr(polosyntetika nebyla) a tak proto budu přecházet na plnou.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
olej Titan
Podle firemní dokumentace má výkonovou charakteristikuTomáš píše:TITAN CFE MC
SAE 10W-40
Super univerzální lehkoběžný olej typu MC s obsahem MoS2 pro zvláště vysokou ochranu proti opotřebení.
Extrémně snižuje tření, tlumí hluk při plném výkonu. Snižuje spotřebu oleje i paliva.
ACEA E3/B3/A3
API CG-4/SJ
API CG-4/CF-4/CE/CD/SF/SG/SHPro Matiz je předepsán
API SJ což je o třídu víš Tak nevím ??? (WWW.olejservis.cz)
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Ondráš má,nielemže stopercentnú pravdu,ale priam milión percentnu,zaujímam sa už dlhší čas o problematiku motorových olejov,navyše mám v rodine odborníka,čo pracoval celý život vo výskumáku pri Slovnafte,tak skutočne sa nedoporučuje nahradzovať olej nižšej výkonnostnej triedy vyššou,presne z dôvodov,ako spomínal Ondráš,mohlo by rozpustiť a uvoľniť nejaké usadeniny.
Ja osobne používam len oleje domácej výroby (slovenské,české MADIT,TRYSK),konkrétne do Maťa hodlám pri jessennej výmene použiť MADIT SUPER 2000 url http://www.madit.sk/index.php?carm=378& ... 8DAEWOO%29
do Tica som používal MADIT TURBO PLUS,resp TRYSK SUPER TURBO,rovnako ako aj kedysi do IBIZY 1.4i,ten Super 2000 (polosyntetika) používa aj otec v GETZe,4 litrové balenie stojí okolo 790 Sk,do Maťa aj TICA stačia 3.litre (necelé) ,takže to vyjde ešte lacnejšie,za olej do TICA som platil 369 SK.
Čo sa týka špecifikácie,podľa návodu od výrobcu,TICo dokonca vyžaduje len API SF,čomu by zodpovedal aj MADIT UNIOL,na stránkach volný.cz venovaných TICU zas radia polosynt.,ale stačí mu olej zodpovadajúci norme VW 501.01,podľa klasifikácie do r.2004 API SG.
INAK POZOR
v návodoch ,áut,ktoré sa začali vyrábať pred r.2005 sa vyskytujú požiadavky práve podľa klasifikácie do r 2004,tj ak sa píše,že vyžaduje olej klasifikácie API SJ,myslí sa tým práve ľahkobežná polosyntetika ako SUPER2000 a pod,minerálne oleje podľa normy VW 501.00 a 501.01 sú,podľa tej klasifikácie len API SG,teraz sú už posunuté vyššie.
url http://www.madit.sk/index.php?id=1101
Ja osobne používam len oleje domácej výroby (slovenské,české MADIT,TRYSK),konkrétne do Maťa hodlám pri jessennej výmene použiť MADIT SUPER 2000 url http://www.madit.sk/index.php?carm=378& ... 8DAEWOO%29
do Tica som používal MADIT TURBO PLUS,resp TRYSK SUPER TURBO,rovnako ako aj kedysi do IBIZY 1.4i,ten Super 2000 (polosyntetika) používa aj otec v GETZe,4 litrové balenie stojí okolo 790 Sk,do Maťa aj TICA stačia 3.litre (necelé) ,takže to vyjde ešte lacnejšie,za olej do TICA som platil 369 SK.
Čo sa týka špecifikácie,podľa návodu od výrobcu,TICo dokonca vyžaduje len API SF,čomu by zodpovedal aj MADIT UNIOL,na stránkach volný.cz venovaných TICU zas radia polosynt.,ale stačí mu olej zodpovadajúci norme VW 501.01,podľa klasifikácie do r.2004 API SG.
INAK POZOR
v návodoch ,áut,ktoré sa začali vyrábať pred r.2005 sa vyskytujú požiadavky práve podľa klasifikácie do r 2004,tj ak sa píše,že vyžaduje olej klasifikácie API SJ,myslí sa tým práve ľahkobežná polosyntetika ako SUPER2000 a pod,minerálne oleje podľa normy VW 501.00 a 501.01 sú,podľa tej klasifikácie len API SG,teraz sú už posunuté vyššie.
url http://www.madit.sk/index.php?id=1101
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Jasné,nielen ja ale priamo na slovnafťaáckom webe,viď prvý link v mojom predošlom príspevku,tam to odporčajú ako najlepšiu voľbu
.Používame ho aj v otcovom GETZe,použivali sme ho v oboch oploch ASTRA CLASSIC I.,brat ho mal skoro 5 rokov,otec 4.
Ešte ,čo sa týka tej zmeny,ako tu už bolo povedané nemal by sa olej nahrádzať olejom vyššej výkonnostnej triedy podľa API (výšku triedy určuje to posleedné písmeno za "S" teda nejnižšia trieda by mala označenie API SA ,a také kvalitnejšie oleje s prísadami sú od API SF,polosyntetiky zacínajú od SJ (apoň podľa špecifikácie do r.2004),ale zas nič sa nestane,keď by sa dolial olej nižšej triedy olejom vyššej,mám špeciálne toto odkonzultované s odbornikom,že on kedysi dbežne dolial v ŠKODE 120 ,kde mal MADIT SUPER ,pár decami syntetiky,ktorú použival pre VW PASSAT.Tak aj ja robím,do otcovej záhradnej Š120,kde dávam MADIT UNIOL,dolejem MADIT TURBO PLUS,čo ostal z TICA,či dokca aj syntetiku,z bratovej ASTRY II.,onototiž takmer nikde,okrem práve tej škodovky nevojde pri nalievaní "celé číslo", a ani nikde,okrem tej škodovky sa nemusí pravidelne dolivať,tak vždy pre škodovku zužitkujeme tie zvyšky vo fľašiach,čo ostanú po výmene oleja do našich vozov v pivnici.Takže kľudne je možné doliať aj MADIT TURBO PLUS v TICU pár glgmi syntetickeho CASTROLa,ktorý ostal poveedzme bratovi či kamarátovi z výmeny v PASSATe,to sa tam stratí.2-3 deci v 3 litroch nehrajú rolu.,naopak nemal by sa dilevať olejom nižšej (nevyhovujúcej triedy pre daný typ voza,hlavne nie M6AD,či nebodaj už vonkom nie neaditivovanými olejmi ako M6A či M2T,lebo tie vytvárajú nesplaviteľné kaly už v malom množstve.
Zato u dvojtaktov je to iné,tam nieje od veci z času na čas dať výkonnejší olej spolu s benzínom vyššieho OČ,aby sa rozpustili a vyhoreli všetky tie usadeniny,tam to odíde tak akurát do výfuku a voz výryzne ožije,robil som to na wartburgu pravidelne,dal som namiesto špecíalu benzín super,potom neskôr dokonca 98-ku a namiesto M2T MADIT SUPER ,či UNIOL,aký som použival vo vtedy mojej škodovke,tak najprv šli z výfuku skoro sadze,smrad,ako keď sa páli asfalt,ale potom ten voz ožil,ani čo by som natankoval kerosén .Holt ale dvojtakt je dvojtakt,tam nemôže podpáliť ventily.
Osobne mi rozprával vodiš SAD TRNAVA,keď im zemenil v autobusoch klasickú M6AD,ktorá strašne karbonizovala za modernejší,aditivovanejší olej,zadrel mu kompresor,tak že bol fialový (jadnalo sa o diaľkový autobus KAROSA LC735.20),to len na ilustráciu toho,že Ondráš má svätú pravdu.
.Používame ho aj v otcovom GETZe,použivali sme ho v oboch oploch ASTRA CLASSIC I.,brat ho mal skoro 5 rokov,otec 4.
Ešte ,čo sa týka tej zmeny,ako tu už bolo povedané nemal by sa olej nahrádzať olejom vyššej výkonnostnej triedy podľa API (výšku triedy určuje to posleedné písmeno za "S" teda nejnižšia trieda by mala označenie API SA ,a také kvalitnejšie oleje s prísadami sú od API SF,polosyntetiky zacínajú od SJ (apoň podľa špecifikácie do r.2004),ale zas nič sa nestane,keď by sa dolial olej nižšej triedy olejom vyššej,mám špeciálne toto odkonzultované s odbornikom,že on kedysi dbežne dolial v ŠKODE 120 ,kde mal MADIT SUPER ,pár decami syntetiky,ktorú použival pre VW PASSAT.Tak aj ja robím,do otcovej záhradnej Š120,kde dávam MADIT UNIOL,dolejem MADIT TURBO PLUS,čo ostal z TICA,či dokca aj syntetiku,z bratovej ASTRY II.,onototiž takmer nikde,okrem práve tej škodovky nevojde pri nalievaní "celé číslo", a ani nikde,okrem tej škodovky sa nemusí pravidelne dolivať,tak vždy pre škodovku zužitkujeme tie zvyšky vo fľašiach,čo ostanú po výmene oleja do našich vozov v pivnici.Takže kľudne je možné doliať aj MADIT TURBO PLUS v TICU pár glgmi syntetickeho CASTROLa,ktorý ostal poveedzme bratovi či kamarátovi z výmeny v PASSATe,to sa tam stratí.2-3 deci v 3 litroch nehrajú rolu.,naopak nemal by sa dilevať olejom nižšej (nevyhovujúcej triedy pre daný typ voza,hlavne nie M6AD,či nebodaj už vonkom nie neaditivovanými olejmi ako M6A či M2T,lebo tie vytvárajú nesplaviteľné kaly už v malom množstve.
Zato u dvojtaktov je to iné,tam nieje od veci z času na čas dať výkonnejší olej spolu s benzínom vyššieho OČ,aby sa rozpustili a vyhoreli všetky tie usadeniny,tam to odíde tak akurát do výfuku a voz výryzne ožije,robil som to na wartburgu pravidelne,dal som namiesto špecíalu benzín super,potom neskôr dokonca 98-ku a namiesto M2T MADIT SUPER ,či UNIOL,aký som použival vo vtedy mojej škodovke,tak najprv šli z výfuku skoro sadze,smrad,ako keď sa páli asfalt,ale potom ten voz ožil,ani čo by som natankoval kerosén .Holt ale dvojtakt je dvojtakt,tam nemôže podpáliť ventily.
Osobne mi rozprával vodiš SAD TRNAVA,keď im zemenil v autobusoch klasickú M6AD,ktorá strašne karbonizovala za modernejší,aditivovanejší olej,zadrel mu kompresor,tak že bol fialový (jadnalo sa o diaľkový autobus KAROSA LC735.20),to len na ilustráciu toho,že Ondráš má svätú pravdu.
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Srandičky,srandičky,ale tákém Pionieru (Jawa 21) stačil na dojetí na pumpu zbytok benzínového čističa pomiešaný s olejom na šijacie stoje ,to som fakt absolvoval,keď mi šlohli benzín z nádrže a kamarát do Babetty dal nejaký kuchynský olej ,ALE PRíHODA KTOREJ MáLOKTO VERí,ALE SA FAKT STALA MôJMU OTCOVI NIEKEDY ZAčIATKOM 60.rokov,keď mu na dvaapóle (JAWA 250) došiel benzín tak asi 9 km pred Nitrou,pri návrate z dovolenky,zbytok cesty absolvoval na vodu po holení,ktorú nalial do nádrže,motor bol zahriaty,tak chytil a došiel ale tá aróma za ním... .Vraj ako pojazdné holičstvo.
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L