Franta píše:Autíko frčí od pátku 29.10.04 lépe jak při koupení. Mám ještě jeden dotaz, jak otestovat funkci proměnné délky sání (té klapky uvnitř zatočeného sacího potrubí). Já když nastaruji, tak se klapka zavře (ovládací podtlak provede své), tůruju motor a nic beze změn.
Díky Franta
Tak gratuluji, povedlo se o tom proměném sání já nic nevím, ale zdá se mi, že mi Nubira při sešlápnutém plynu např na 2 tak v 70 cca 3800 ot. znatelně ožije. Na mokru si musím dát pozor, protože se pokouší hrabat.Z toho usuzuji, že mě klapka sání funguje. O možnosti jak jí otestovat by určitě mohl něco vědět Petrm.
Gratuluji ke kvalitnímu servisu doma !!!! Tu klapku vidíš na sání z prava ( táhlo)a čelně je tam ta membrána. Nastartuj na volnoběh a nech běžet. Klapka je v jedné poloze ( to táhýlko je vystrčené), když přidáváš na lanku plyn a koukáš na to táhlo , tak se začne zatahovat do tý membrány. Nevím v kolika je to otáčkách , koukal jsem na to sám , tak na otáčkoměr nedohlédnu , ale přez 3000 je to tutovka. Zavře se to poměrně rychle a dál se už nic nemění .
Mě se táhlo zasune do membrány okamžitě po nastartování, jen co vznikne podtlak a dál při nárustu otáček se nic neděje. Dá se to někde seřítit či co?
Díky Franta
NUBIRA-I 1.6 16V WAGON 98 + LACETTI 2.0 D 08 - LPG Katalogy dílů STAHUJTE ZDE [url=http://www.nubira.wz.cz]Návody + Foto[/url]
Teda teď jsi mě dostal, možná ,že se fakt hned po nastartování zatáhne a pak ve větších otáčkách povolí...... rozhodně se tam děje nějaká změna okolo 3 - 4000 otáček. Teď netuším , co je vlastně ten efekt, ve vyšších otáčkách se to sání využívá celé a na malé jen část??? Ty klapky to ovládá asi 4 najednou?????? Ještě to zkusím až dorazím dom .
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Nevim, jestli to nejak pomuze, ale teoreticky dlouhe a tenke saci potrubi by melo zajistovat lepsi hodnoty krouticiho momentu v nizsich otackach, kratke a siroke ve vyssich. Takze v nizkych otackach by to melo byt nastavene na maximalni delku sani a se stoupajicimi otackami ji snizovat.
Tak koukám že ste to zvládli i beze mě gratuluju . Špatně nastavené rozvody jsou vždy nebezpečné u 16 V většinou stačí jeden zub a je malér ale taky záleží kam to bylo a možná si to udělal při povolování hlavní řemenice jestli si to dělal přes rychlost jak ti tu někdo radil jinak se dává šroubovák do setrvačníku mezi zuby a skříň převodovky . Vůle ventilů se nedá nijak měřit a seřizovat na to je tam ta hydraulika jen se má kontrolovat jestli ventily těsní než namontuješ hlavu zpátky . Klapka by měla fugovat tak že po nastartování se přesune do druhé polohy než je v klidu a když budeš motor tůrovat na místě tak někdy se ti podaří dosáhnout správných podmínek a klapka se přesune ale je to většinou jen chvilková záležitost