Orlando a LPG

Moderátoři: Blue Lanos, mzprx, smire666

Odpovědět
Uživatelský avatar
luke1
Příspěvky: 173
Registrován: sob črc 09, 2011 23:28
Bydliště: okres FM

Re: Orlando a LPG

Příspěvek od luke1 »

Marek44 píše:Pro zajímavost dávám k dispozici kombinovanou spotřebu svého Chevy Orlando LT+ s LPG (sekvenční vstřikování).
Do spotřeby je započítána spotřeba benzínu na zahřátí motoru (v průměru 1,7l/100km) a plynu (klesá z 9,7l na 8,8l...zatím). Spotřeba plynu je podělena koeficientem 2,3 (což je v mém připadě průměrný poměr ceny benzínu a LPG které jsem ve skutečnosti tankoval, bral jsem náhodou dost drahý benzin, což hraje ve prospěch nízké přepočítané spotřeby plynu) a takto podělená spotřeba plynu je připočítána ke spotřebě benzinu.
Graf byl pro mou potřebu, kdy jsem si spotřebu srovnával s Fabií hatchback Comfort 1.4 MPI 50kW, kterou jsem měl dosud. pokud bude zájem pošlu za nějaký čas aktualizaci.

Klesající trend jde asi hlavně na konto záběhu motoru. Jezdím s lehkou nohou, i na dálnici maximálně 100km/hod, do práce cca 30km jedním směrem, občas pár km po městě (benzin), občas velmi dlouhou trasu (plyn). Přepíná na plyn po cca 3km.

Marek
Graf i vypocet zajimavy, o update bych casem ja zajem mel ;) Jen se trochu bojim, ze jeho vypovidaci hodnotu oproti "beznemu" ridici s LPG trochu kazi max. rychlost 100 km/h na dalnici...to asi jezdi fakt malokdo....a jaky je rozdil v okamzite spotrebe pri rychlosti 100 vs 110 nebo 120 km/h?
Orlando 1.8 LTZ Smoke Grey s navi, LPG
Reklama
 

Marek44
Příspěvky: 10
Registrován: čtv pro 08, 2011 12:41

Re: Orlando a LPG

Příspěvek od Marek44 »

luke1 píše:
Marek44 píše:Pro zajímavost dávám k dispozici kombinovanou spotřebu svého Chevy Orlando LT+ s LPG (sekvenční vstřikování).
Do spotřeby je započítána spotřeba benzínu na zahřátí motoru (v průměru 1,7l/100km) a plynu (klesá z 9,7l na 8,8l...zatím). Spotřeba plynu je podělena koeficientem 2,3 (což je v mém připadě průměrný poměr ceny benzínu a LPG které jsem ve skutečnosti tankoval, bral jsem náhodou dost drahý benzin, což hraje ve prospěch nízké přepočítané spotřeby plynu) a takto podělená spotřeba plynu je připočítána ke spotřebě benzinu.
Graf byl pro mou potřebu, kdy jsem si spotřebu srovnával s Fabií hatchback Comfort 1.4 MPI 50kW, kterou jsem měl dosud. pokud bude zájem pošlu za nějaký čas aktualizaci.

Klesající trend jde asi hlavně na konto záběhu motoru. Jezdím s lehkou nohou, i na dálnici maximálně 100km/hod, do práce cca 30km jedním směrem, občas pár km po městě (benzin), občas velmi dlouhou trasu (plyn). Přepíná na plyn po cca 3km.

Marek
Graf i vypocet zajimavy, o update bych casem ja zajem mel ;) Jen se trochu bojim, ze jeho vypovidaci hodnotu oproti "beznemu" ridici s LPG trochu kazi max. rychlost 100 km/h na dalnici...to asi jezdi fakt malokdo....a jaky je rozdil v okamzite spotrebe pri rychlosti 100 vs 110 nebo 120 km/h?
Rozdil v okamzite spotrebe LPG nejde presne zjistit jednoduse, leda odhadnout. Pri jizde na LPG totiz palubni pocitac neudava spravnou okamzitou spotrebu, proto me grafy vychazeji pouze z natankovanych litru. Mluvil jsem o tom s firmou co Orlanda prodava s prestavbou a rikali, ze pocitac okamzitou spotrebu pocita nejak neprimo (rikali ze snad podle delky vstriku) predpokladaje podminky, ktere nastanou jenom u benzinu.
Muj VELMI HRUBY odhad co si pamatuji (nechytat za slovo! pri dalsich jizdach se na to zamerim) je tenhle: pocitac pri jizde na LPG ukazuje asi o litr mene, pri jizde 120 km/h pocitac vykaze (strilim) o cca 0,7 az 1,5 litru vice, coz by bylo (strilim) 1,5 az 2,5 litru LPG, coz by zpatky v prepoctu na benzin (tentokrat prepocet pres cenu, deleno 2,3 nebo lepe 2,2, vzhledem na vyvoj cen) byl narust celkove prepocitane spotreby na benzin o 0,6 az 1,36 nahoru, tedy misto 5,5l by to bylo 6,1 az 6,86. To ovsem za predpokladu, ze bych jezdil jen 120km/h ponovu (a jen 100km/h postaru), ve skutečnosti je vzhledem k jízdě ve městě průměr mezi 50 a 60km/h, takze nam tyhle odhadnuta cisla vubec o nicem nevypovidaji a jsme tam kde jsem byli: prostě graf je užitečný jen pro podobné řidiče jako jsem já.

Tak a ted se vyporadam s tou poznamkou o ne - "beznem" ridici:-). Pri obcasnych delsich trasach napric republikou jedu 120km/h (takze to se v grafu take nejak projevilo, stejne tak to, ze nekdy vezu na zahradce rakev...), ale chtel jsem naznacit, ze vzdy co to jde jedu "na spotrebu" a kdo jezdi zasadne jinym zpusobem, tak pro toho je graf k nicemu. Takovym ridicum bych to me Orlando v benzinu 1,8 s petistupnovou prevodovkou vubec nedoporucil, kolem 100km/h motor huci (at s benzinem nebo s LPG) a zoufale vola po sestem prevodu. Ja jsem potreboval velke bezpecne a komfortni auto s nizkou spotrebou jako nahradu male Fabie a uplne mi vyhovuje, s tim, ze proste nebudu spechat a zavodit. A jsem rad, ze me auto vede k setrne a bezpecnejsi pomale jizde, kdyz jedu sluzebni silnou Oktavkou v nafte, tak v Nemecku jedu klidne pres 160 ale pro me to neni dobre.
Marek44
(Chevrolet Orlando LT+ 1.8 LPG)
Uživatelský avatar
jindrous
Příspěvky: 170
Registrován: úte lis 29, 2011 19:15

Re: Orlando a LPG

Příspěvek od jindrous »

Aspon že automaty jsou šestistupnové :-)
Chevrolet Orlando LTZ 1,8 AT + NAVI + střešní okno + stříbrná metalíza
zakoupen jako skladový nový vůz 6.12.2011 v Renocaru v Brně
***8.2.2012 vůz přestaven na LPG systém Stefanelli autorizovaným servisem Chevrolet, záruka nebyla omezena***
bydliště kousek od K.Varů
Uživatelský avatar
jindrous
Příspěvky: 170
Registrován: úte lis 29, 2011 19:15

Re: Orlando a LPG

Příspěvek od jindrous »

Zdravím dnes mi došel potvrzený TP a dokumentace k LPG systému který jsem nechal dělat u autorizovaného servisu Chevrolet s nenarušením záruky...

mám dotaz, na faktuře je napsán systém LPG Stefanelli - v dokumentaci GASTECH 600S, dále nádrž v dokumentaci 55 litrů ve skutečnosti 60litrů / 80% naplnění včera 48 litrů plynu,
a co se týče servisu v dokumentaci k lpg po 10 tisících km/ rok od servisu bylo doporučeno vše udělat při záruční prohlídce 1 rok / 15 tisíc km...

Certifikát je od poláků ale Stefanelli jsou přeci Italové ?


Co si o tom myslíte? díky
Chevrolet Orlando LTZ 1,8 AT + NAVI + střešní okno + stříbrná metalíza
zakoupen jako skladový nový vůz 6.12.2011 v Renocaru v Brně
***8.2.2012 vůz přestaven na LPG systém Stefanelli autorizovaným servisem Chevrolet, záruka nebyla omezena***
bydliště kousek od K.Varů
Uživatelský avatar
johnlord
Příspěvky: 322
Registrován: úte čer 28, 2011 17:34
Bydliště: Brníčko u Zábřeha na Moravě
Kontaktovat uživatele:

Re: Orlando a LPG

Příspěvek od johnlord »

jindrous píše:Zdravím dnes mi došel potvrzený TP a dokumentace k LPG systému který jsem nechal dělat u autorizovaného servisu Chevrolet s nenarušením záruky...

mám dotaz, na faktuře je napsán systém LPG Stefanelli - v dokumentaci GASTECH 600S, dále nádrž v dokumentaci 55 litrů ve skutečnosti 60litrů / 80% naplnění včera 48 litrů plynu,
a co se týče servisu v dokumentaci k lpg po 10 tisících km/ rok od servisu bylo doporučeno vše udělat při záruční prohlídce 1 rok / 15 tisíc km...

Certifikát je od poláků ale Stefanelli jsou přeci Italové ?


Co si o tom myslíte? díky

Ahoj, kde jsi to nechal montovat a cena ????
Orlando 1.8 Eco-Tec benzín LTZ, barva bílá + navigace,

Obrázek
Uživatelský avatar
jindrous
Příspěvky: 170
Registrován: úte lis 29, 2011 19:15

Re: Orlando a LPG

Příspěvek od jindrous »

Chevrolet Orlando LTZ 1,8 AT + NAVI + střešní okno + stříbrná metalíza
zakoupen jako skladový nový vůz 6.12.2011 v Renocaru v Brně
***8.2.2012 vůz přestaven na LPG systém Stefanelli autorizovaným servisem Chevrolet, záruka nebyla omezena***
bydliště kousek od K.Varů
Uživatelský avatar
solda
Příspěvky: 56
Registrován: pon led 09, 2012 07:10
Bydliště: Brno

Re: Orlando a LPG

Příspěvek od solda »

jindrous píše:Zdravím dnes mi došel potvrzený TP a dokumentace k LPG systému který jsem nechal dělat u autorizovaného servisu Chevrolet s nenarušením záruky...

mám dotaz, na faktuře je napsán systém LPG Stefanelli - v dokumentaci GASTECH 600S, dále nádrž v dokumentaci 55 litrů ve skutečnosti 60litrů / 80% naplnění včera 48 litrů plynu,
a co se týče servisu v dokumentaci k lpg po 10 tisících km/ rok od servisu bylo doporučeno vše udělat při záruční prohlídce 1 rok / 15 tisíc km...

Certifikát je od poláků ale Stefanelli jsou přeci Italové ?


Co si o tom myslíte? díky
Já se můžu vyjádřit k tomu servisu. Už kdosi tady psal, že to oni dělají zároveň s prohlídkami po 15t km, ale já když byl přihlásit na magistrátu auto, tak mi chlap, co řeší technické věci, řekl stejné, co v servisu. Musí se jezdit po 10t km, jinak je to něco jako, když nemám technickou na autě a když se pak něco stane, problém budu mít já. Však to máš i v té knížce... Něco jako techničák na plyn. Měl jsem už 2 auta na LPG a taky chtěli, abych tam jezdil po těch 10t km. Je to na tobě, plno lidí, co jsem s nimi mluvil jezdí i po 20t nebo až jim to začne blbnout, ale já za sebe si myslím, že lepší si nechat zkontrolovat těsnost a máš klid, že tvůj Orlík je a bude v OK. Ještě vím, že se mění plynový filtr po 20t. A já jsem si to nechal dělat jinde, záruka v háji... -i ale sedí mi vše, co mám v dokumentaci s tím, co je v autě. I tu nádrž jsem si pod autem zkontroloval. Jediné, co je asi rozdílné je názor servisu na velikost nádrže. Mě protože tam mám tažné a musí být předepsaná vzdálenost od výfuku dali 53l, natankuji do ní 46l. Je to tu o názorech, tak snad to bude brát každý jako příspěvek do fajn klubu Orlíků... :D
Chevrolet Orlando 1,8 LTZ, zakoupen v Renocar Brno
Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Orlando a LPG

Příspěvek od Krtek »

Zvláštní... Už u Feldy kde, jsem měl starý podtlakový BRC, byly předepsaný prohlídky LPG 15 tis km nebo rok. Landi Renzo co mam od roku 2003 to má v tý příloze taky tak. A najednou někdo montuje něco s kratšim servisnim intervalem ? Fakt zvláštní
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Uživatelský avatar
solda
Příspěvky: 56
Registrován: pon led 09, 2012 07:10
Bydliště: Brno

Re: Orlando a LPG

Příspěvek od solda »

Krtek píše:Zvláštní... Už u Feldy kde, jsem měl starý podtlakový BRC, byly předepsaný prohlídky LPG 15 tis km nebo rok. Landi Renzo co mam od roku 2003 to má v tý příloze taky tak. A najednou někdo montuje něco s kratšim servisnim intervalem ? Fakt zvláštní
Asi chtějí víc vydělávat :D Nebo že by kvůli naší bezpečnosti? :lol:
Chevrolet Orlando 1,8 LTZ, zakoupen v Renocar Brno
Uživatelský avatar
jindrous
Příspěvky: 170
Registrován: úte lis 29, 2011 19:15

Re: Orlando a LPG

Příspěvek od jindrous »

Tak podle ministerstva dopravy nesmím s Orlandem na silnici, jelikož mám od firmy namontovaný jiný neschválený systém LPG než který je uveden v dokumentaci...
To jsem teda dopadl....
Chevrolet Orlando LTZ 1,8 AT + NAVI + střešní okno + stříbrná metalíza
zakoupen jako skladový nový vůz 6.12.2011 v Renocaru v Brně
***8.2.2012 vůz přestaven na LPG systém Stefanelli autorizovaným servisem Chevrolet, záruka nebyla omezena***
bydliště kousek od K.Varů
Uživatelský avatar
smire666
Příspěvky: 4087
Registrován: stř srp 17, 2011 20:24
Bydliště: Bratislava IV.

Re: Orlando a LPG

Příspěvek od smire666 »

Tak to teda klobúk dolu, nezávidím :(
Chevrolet Orlando LT benzín, olympic white
EAGLE SQUADRON
Portal-Orlando-Forum.de ( premium Mitglied )
Uživatelský avatar
jindrous
Příspěvky: 170
Registrován: úte lis 29, 2011 19:15

Re: Orlando a LPG

Příspěvek od jindrous »

Jak si to může autorizovaný servis dovolit? Uvidíme jak se nyní zachová...
Chevrolet Orlando LTZ 1,8 AT + NAVI + střešní okno + stříbrná metalíza
zakoupen jako skladový nový vůz 6.12.2011 v Renocaru v Brně
***8.2.2012 vůz přestaven na LPG systém Stefanelli autorizovaným servisem Chevrolet, záruka nebyla omezena***
bydliště kousek od K.Varů
Uživatelský avatar
inza
Příspěvky: 588
Registrován: ned úno 13, 2011 22:07
Bydliště: Brno

Re: Orlando a LPG

Příspěvek od inza »

jindrous píše:Tak podle ministerstva dopravy nesmím s Orlandem na silnici, jelikož mám od firmy namontovaný jiný neschválený systém LPG než který je uveden v dokumentaci...
To jsem teda dopadl....
V jaké dokumentaci?
Chevrolet Orlando 1.8 AT6 MY2014 LTZ + LPG Obrázek
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG Obrázek
Uživatelský avatar
jmatyas
Příspěvky: 72
Registrován: úte čer 21, 2011 18:18
Bydliště: blízko Náchoda

Re: Orlando a LPG

Příspěvek od jmatyas »

inza píše:
jindrous píše:Tak podle ministerstva dopravy nesmím s Orlandem na silnici, jelikož mám od firmy namontovaný jiný neschválený systém LPG než který je uveden v dokumentaci...
To jsem teda dopadl....
V jaké dokumentaci?
Zřejmě techničák. Rozhodně bych trval na tom, aby firma uvedla papíry a skutečný stav na vlastní náklady do souladu. A odkaž je na ten zákaz ministerstva.
Š120L, VW Polo, Chevrolet Kalos hb, Chevrolet Aveo sdn, Chevrolet Orlando 1.8 LTZ přestavěn na LPG (systém OSCAR-N OBD/CAN s reduktorem MAGIC 3 a vstřikovači VALTEK T34)
Obrázek spotřeba na LPG
Uživatelský avatar
solda
Příspěvky: 56
Registrován: pon led 09, 2012 07:10
Bydliště: Brno

Re: Orlando a LPG

Příspěvek od solda »

jindrous píše:Tak podle ministerstva dopravy nesmím s Orlandem na silnici, jelikož mám od firmy namontovaný jiný neschválený systém LPG než který je uveden v dokumentaci...
To jsem teda dopadl....
a co budeš dělat? Však jsi za to dal 37t...
Chevrolet Orlando 1,8 LTZ, zakoupen v Renocar Brno
Odpovědět

Zpět na „Orlando - Motory“