luke1 píše:Marek44 píše:Pro zajímavost dávám k dispozici kombinovanou spotřebu svého Chevy Orlando LT+ s LPG (sekvenční vstřikování).
Do spotřeby je započítána spotřeba benzínu na zahřátí motoru (v průměru 1,7l/100km) a plynu (klesá z 9,7l na 8,8l...zatím). Spotřeba plynu je podělena koeficientem 2,3 (což je v mém připadě průměrný poměr ceny benzínu a LPG které jsem ve skutečnosti tankoval, bral jsem náhodou dost drahý benzin, což hraje ve prospěch nízké přepočítané spotřeby plynu) a takto podělená spotřeba plynu je připočítána ke spotřebě benzinu.
Graf byl pro mou potřebu, kdy jsem si spotřebu srovnával s Fabií hatchback Comfort 1.4 MPI 50kW, kterou jsem měl dosud. pokud bude zájem pošlu za nějaký čas aktualizaci.
Klesající trend jde asi hlavně na konto záběhu motoru. Jezdím s lehkou nohou, i na dálnici maximálně 100km/hod, do práce cca 30km jedním směrem, občas pár km po městě (benzin), občas velmi dlouhou trasu (plyn). Přepíná na plyn po cca 3km.
Marek
Graf i vypocet zajimavy, o update bych casem ja zajem mel

Jen se trochu bojim, ze jeho vypovidaci hodnotu oproti "beznemu" ridici s LPG trochu kazi max. rychlost 100 km/h na dalnici...to asi jezdi fakt malokdo....a jaky je rozdil v okamzite spotrebe pri rychlosti 100 vs 110 nebo 120 km/h?
Rozdil v okamzite spotrebe LPG nejde presne zjistit jednoduse, leda odhadnout. Pri jizde na LPG totiz palubni pocitac neudava spravnou okamzitou spotrebu, proto me grafy vychazeji pouze z natankovanych litru. Mluvil jsem o tom s firmou co Orlanda prodava s prestavbou a rikali, ze pocitac okamzitou spotrebu pocita nejak neprimo (rikali ze snad podle delky vstriku) predpokladaje podminky, ktere nastanou jenom u benzinu.
Muj VELMI HRUBY odhad co si pamatuji (nechytat za slovo! pri dalsich jizdach se na to zamerim) je tenhle: pocitac pri jizde na LPG ukazuje asi o litr mene, pri jizde 120 km/h pocitac vykaze (strilim) o cca 0,7 az 1,5 litru vice, coz by bylo (strilim) 1,5 az 2,5 litru LPG, coz by zpatky v prepoctu na benzin (tentokrat prepocet pres cenu, deleno 2,3 nebo lepe 2,2, vzhledem na vyvoj cen) byl narust celkove prepocitane spotreby na benzin o 0,6 az 1,36 nahoru, tedy misto 5,5l by to bylo 6,1 az 6,86. To ovsem za predpokladu, ze bych jezdil jen 120km/h ponovu (a jen 100km/h postaru), ve skutečnosti je vzhledem k jízdě ve městě průměr mezi 50 a 60km/h, takze nam tyhle odhadnuta cisla vubec o nicem nevypovidaji a jsme tam kde jsem byli: prostě graf je užitečný jen pro podobné řidiče jako jsem já.
Tak a ted se vyporadam s tou poznamkou o ne - "beznem" ridici:-). Pri obcasnych delsich trasach napric republikou jedu 120km/h (takze to se v grafu take nejak projevilo, stejne tak to, ze nekdy vezu na zahradce rakev...), ale chtel jsem naznacit, ze vzdy co to jde jedu "na spotrebu" a kdo jezdi zasadne jinym zpusobem, tak pro toho je graf k nicemu. Takovym ridicum bych to me Orlando v benzinu 1,8 s petistupnovou prevodovkou vubec nedoporucil, kolem 100km/h motor huci (at s benzinem nebo s LPG) a zoufale vola po sestem prevodu. Ja jsem potreboval velke bezpecne a komfortni auto s nizkou spotrebou jako nahradu male Fabie a uplne mi vyhovuje, s tim, ze proste nebudu spechat a zavodit. A jsem rad, ze me auto vede k setrne a bezpecnejsi pomale jizde, kdyz jedu sluzebni silnou Oktavkou v nafte, tak v Nemecku jedu klidne pres 160 ale pro me to neni dobre.