nastavenie ventilov
Moderátor: Blue Lanos
Re: nastavenie ventilov
Nechci zakládat nový vlákno potřeuju jen radu. Dělal jsem těsnění pod hlavou a ventili jsem nastavil 0.15 a 0.30 ale tyhle hodnoty jsem našel pro motor 38kW, muj motor má 37,5kW ale od toho hodnoty nikde nemůžu najít jsou stejný nebo jiný ? nevíte někdo ?
- Reklama
Re: nastavenie ventilov
A jak si přišel k těm kW??Nějakej Jouda to zapsal do techničáku žejo
Neřeš to,motor F8CV-15 a 30 setin,máš to správně
Neřeš to,motor F8CV-15 a 30 setin,máš to správně
Matýsek z roku 99", odjeto 160 tkm, zrecyklováno :-(
Land Rover Discovery 3 2.7 - vé šestka v dechtu :-)
2x Land Rover Freelander Td4
Fábia HTP
Land Rover Discovery 3 2.7 - vé šestka v dechtu :-)
2x Land Rover Freelander Td4
Fábia HTP
Re: nastavenie ventilov
JJ techničák, ale pozor !!! V ESI tronicu je taky model co má 37,5 kW, ale nemám tam k němu databázi.
5eknete mi ještě postup seřízení na 3 válci ? kdy se jaký ventily seřizoujou ? Bral podle selskýho rozumu a seřizoval jsem vždycky když byla vačka dole. U 4válce když střihaj ventily tak se seřizuje jinej válec. . ..
5eknete mi ještě postup seřízení na 3 válci ? kdy se jaký ventily seřizoujou ? Bral podle selskýho rozumu a seřizoval jsem vždycky když byla vačka dole. U 4válce když střihaj ventily tak se seřizuje jinej válec. . ..
Re: nastavenie ventilov
Nakonec jsem to našel na anglických stránkách http://www.mymatiz.com/pdf2/daewoomatiz1engine.pdf
-
- Příspěvky: 46
- Registrován: pon lis 17, 2014 17:52
Re: nastavenie ventilov
Zná někdo z tohoto fóra, jaké jsou hodnoty seřízení vůlí ventilů u 4válce 47kW? A jaký kilometrový proběh mezi seřízeními?
Díky za odpověď.
Díky za odpověď.
-
- Příspěvky: 46
- Registrován: pon lis 17, 2014 17:52
Re: nastavenie ventilov
Pokládám znovu stejný dotaz:
Seřizují se ventily u 1litového 4válce 47kW???
Jaké jsou případné nastavovací hodnoty???
Po jakém kilometrovém proběhu se případně seřizují???
Pokud někdo znáte odpověď, prosím, ozvěte se.
Díky.
Seřizují se ventily u 1litového 4válce 47kW???
Jaké jsou případné nastavovací hodnoty???
Po jakém kilometrovém proběhu se případně seřizují???
Pokud někdo znáte odpověď, prosím, ozvěte se.
Díky.
-
- Příspěvky: 46
- Registrován: pon lis 17, 2014 17:52
Re: nastavenie ventilov
Tak jsem konečně v servisu Opel/Chevrolet ve Velkém Meziříčí sehnal odpověď na seřizovací hodnoty vůlí ventilů. Pokud by se to někomu hodilo, tak je zde uvádím:
ventilové vůle Chevrolet Matíz 4.válec obsah 1litr 47kW:
studený sací: 0,13 - 0,17mm
studený výfukový: 0,18 - 0,22mm
teplý sací: 0,22 - 0,27mm
teplý výfukový: 0,28 - 0,32mm
ventilové vůle Chevrolet Matíz 4.válec obsah 1litr 47kW:
studený sací: 0,13 - 0,17mm
studený výfukový: 0,18 - 0,22mm
teplý sací: 0,22 - 0,27mm
teplý výfukový: 0,28 - 0,32mm
Re: nastavenie ventilov
Jen k té předchozí informaci:
Věřil bych seřízení "za studena" cca 0,15 a 0,2 ale ty hodnoty za tepla ????
když tam tyhle hodnoty nastavíš budeš mít za studena 0,3 a 0,4 a to ti budou klepat......
Za tepla vlivem roztažnosti materiálů se vůle zmenšuje - motor utichá a v provozní teplotě je vůle skoro 0..... proto se seřizuje za studena
Věřil bych seřízení "za studena" cca 0,15 a 0,2 ale ty hodnoty za tepla ????
když tam tyhle hodnoty nastavíš budeš mít za studena 0,3 a 0,4 a to ti budou klepat......
Za tepla vlivem roztažnosti materiálů se vůle zmenšuje - motor utichá a v provozní teplotě je vůle skoro 0..... proto se seřizuje za studena
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
-
- Příspěvky: 46
- Registrován: pon lis 17, 2014 17:52
Re: nastavenie ventilov
Máš sice z fyzického hlediska pravdu, ale osobně jsem se v uvedeném servisu s technikem díval na jejich PC na LCD do programu na seřizovací hodnoty pro uvedeného Matíze.
Takto to v jejich softwaru pro nastavení bylo psáno, vše my i na požádání vytiskl. Osobně se budu držet těch hodnot zastudena.
Takto to v jejich softwaru pro nastavení bylo psáno, vše my i na požádání vytiskl. Osobně se budu držet těch hodnot zastudena.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
Re: nastavenie ventilov
je to sice paradox, ale je to tak ... na teplom motore, ktory ma hlinikovu hlavu a je s rozvodom OHC,Richard píše:Jen k té předchozí informaci:
Věřil bych seřízení "za studena" cca 0,15 a 0,2 ale ty hodnoty za tepla ????
když tam tyhle hodnoty nastavíš budeš mít za studena 0,3 a 0,4 a to ti budou klepat......
Za tepla vlivem roztažnosti materiálů se vůle zmenšuje - motor utichá a v provozní teplotě je vůle skoro 0..... proto se seřizuje za studena
"s pevne stavitelnou volou ventilov"
su tie vole za tepla skutocne vacsie nez za studena ..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Opravy vašich plechových miláčikov
-
- Příspěvky: 46
- Registrován: pon lis 17, 2014 17:52
Re: nastavenie ventilov
Dnes jsem to znovu konzultoval a je to tak.Za tepla větší vůle, neboť je vše kolem ohřáto, proto ta větší vůle.
Ale pro mne jsou důležité a rozhodující hodnoty zastudena - ty jsem sháněl, vždy jsem to tak dělal. Ještě my bylo doporučeno dát zároveň nové gumové těsnění pod ventilové víko, neboť to staré by mohlo sáknout a z důvodu zploštění netěsnit.
Ale pro mne jsou důležité a rozhodující hodnoty zastudena - ty jsem sháněl, vždy jsem to tak dělal. Ještě my bylo doporučeno dát zároveň nové gumové těsnění pod ventilové víko, neboť to staré by mohlo sáknout a z důvodu zploštění netěsnit.
Re: nastavenie ventilov
On má hliník cca dvojnásobnou roztažnost ve srovnání s železem, takže asi se ta hlava zvětší víc než mechanismus rozvodů ventilů. Takže větší vůle za tepla je pochopitelná.
Honza K.
_________________________
Suzuki Swift 1.2 Dualjet
Ex.: Fiat Idea 1.4 16V
Ex.: Lacetti 1.8 CDX, HB, automat
_________________________
Suzuki Swift 1.2 Dualjet
Ex.: Fiat Idea 1.4 16V
Ex.: Lacetti 1.8 CDX, HB, automat
Re: nastavenie ventilov
Pánové děkuji za poučení, dosud jsem žil v domění že ohřátím ventilová vůle mizí a proto se nastavuje za studena. Obráceně tedy že za tepla by se mělo nastavit nějakejch 0,05 mm a bylo by to OK .... to o těch hliníkovejch hlavách jsem nevěděl a vzhledem k tomu že všechny moje nynější auta mají hydroštely tak vůle neřeším.....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502