mno tak zkusenosti a popripade foto umisteni
OT: dat si na svy stranky happytreefriends, byt tam uvedeny jako autor/vlozil/vydano ... a ani neuvest puvodni zdroj www.happytreefriends.com (jakoze ty jejich stranky stoji za to )
Moderátor: Blue Lanos
mno tak zkusenosti a popripade foto umisteni
To ale srovnavas dost nesrovnatelne veci. Ten pocitac od elimu toho umi podstatne vic, i kdyz uznam, ze funkce, ktere ma, jsou dulezite spis pro podnikatele, nez pro bezne uzivatele .milosh píše:heh, tak na webu elim.cz stoji palubni pocitac skoro 12000
MYslim, ze "Ondrasova" varianta je mnohem lepsi
Na druhou stranu proč to mít v palubáku auta, když PDAčko za poloviční cenu umí 100x více a s podstatně větším komfortem. jediné plus tady vidím v posíoání najetých km dál ke zpracování (PC apod.), ale za vysokou cenu.PavelZ píše:Ten pocitac od elimu toho umi podstatne vic, i kdyz uznam, ze funkce, ktere ma, jsou dulezite spis pro podnikatele, nez pro bezne uzivatele .
asi tak, navic mi pro "ondrasuv" model hovori i (subjektivne) estetictejsi provedeni - proto jsem se ptal na to umisteniOndras píše:Na druhou stranu proč to mít v palubáku auta, když PDAčko za poloviční cenu umí 100x více a s podstatně větším komfortem. jediné plus tady vidím v posíoání najetých km dál ke zpracování (PC apod.), ale za vysokou cenu.PavelZ píše:Ten pocitac od elimu toho umi podstatne vic, i kdyz uznam, ze funkce, ktere ma, jsou dulezite spis pro podnikatele, nez pro bezne uzivatele .
Ondro teda dobře.Já mám spotřebu za 5,5 roku co vlastním Matíze 5,4/100 km.Máš spočítáno kolik to dělá u tebe a nebo ještě přesněji kolik jsi ušetřil s palubákem.Já jsem chtěl jenom naznačit,že úsporně se dá jezdit i bez něho.Myslím si, že má celoroční spotřeba není tak nejhorší a to jezdím celkem svižně,ale né na doraz.Ondras píše:Nevím jak to vidí ostatní, ale palubák je jediná možnost jak jezdit autem skutečně úsporně. Bez něj se dá dodržováním známých pravidel dosáhnout určitých úspor, ale až ukazatel okamžité spotřeby dá přesnou informaci o tom, jak které opatření působí a jak jeho vliv maximalizovat.
Bez palubáku bych asi nikdy nezjistil jak manuálně přepínat vstřikovací mapy v ŘJ. Př.: akceleruji ze 70 na 90 na V. Jakmile 90 dosáhnu, tak okamžitá spotřeba na rovném úseku bude okolo 5 litrů. Když však při té 90 krátce úplně uvolním pedál plynu a hned ho sešlápnu do původní polohy, ŘJ přepne mapu a spotřeba padne někam k 4.3. Pokud to neudělám ŘJ vyhodnotí, že se neakceleruje až po nějaké době.
Nikdy bych nezjistitil, že na dálnici v kopci je úspornější sešlápnout dole na V plyn na podlahu, než jakž tak dojet do půlky kopce a řadit IV. Atd...
Další věc, kterou hojně využívám jsou informace o dojezdu a zbývajícím palivu. Díky tomu vyjíždím nádrž téměř do dna, což dělá obvykle něco přes 600km na nádrž. Bez palubáku si nezměřím průměrnou spotřebu na mých oblíbených rallyovkách apod.
Stav elektrosoustavy palubák neměří, ale na to mám pod stropem display s hodinama in/out teploměrem a voltmetrem. Dobíjecí proud je hodnota, kterou stačí 1 za rok změřit multimetrem, ta na mě nemusí svítit furt.
Nemůžu přesně říci, protože zároveň s montáží palubáku byly na autě provedeny další změny směrem k úspoře paliva - koničák, lízátko, teď naposledy snížení. Faktem je, že za dobu od montáže konusu, mám průměrnou spotřebu 5,3. To se teď s příchodem zimy zhorší. Budu jezdit hlavně město a na studeno.Václav Brousek píše:...kolik to dělá u tebe a nebo ještě přesněji kolik jsi ušetřil s palubákem...
Naše další fóra: | astra-g.cz | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | hyundaiclub.net | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz |