Palubní počítač.

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

Re: Palubní počítač mám v Matizovi už 5 let

Příspěvek od jakub »

Martin Dvořák píše:Více u výrobce na www.elim.cz
/popř. kontakt na mne - www.matiz.cz ;)
mno tak zkusenosti a popripade foto umisteni ;)

OT: dat si na svy stranky happytreefriends, byt tam uvedeny jako autor/vlozil/vydano ... a ani neuvest puvodni zdroj www.happytreefriends.com (jakoze ty jejich stranky stoji za to ;) )
Reklama
 

Uživatelský avatar
milosh
Příspěvky: 6643
Registrován: stř črc 02, 2003 10:27
Bydliště: Ústecko

Příspěvek od milosh »

heh, tak na webu elim.cz stoji palubni pocitac skoro 12000 :shock:

MYslim, ze "Ondrasova" varianta je mnohem lepsi ;)
SLEDUJ MŮJ CHEVROLET-OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

milosh píše:heh, tak na webu elim.cz stoji palubni pocitac skoro 12000 :shock:

MYslim, ze "Ondrasova" varianta je mnohem lepsi ;)
To ale srovnavas dost nesrovnatelne veci. Ten pocitac od elimu toho umi podstatne vic, i kdyz uznam, ze funkce, ktere ma, jsou dulezite spis pro podnikatele, nez pro bezne uzivatele ;).
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

PavelZ píše:Ten pocitac od elimu toho umi podstatne vic, i kdyz uznam, ze funkce, ktere ma, jsou dulezite spis pro podnikatele, nez pro bezne uzivatele ;).
Na druhou stranu proč to mít v palubáku auta, když PDAčko za poloviční cenu umí 100x více a s podstatně větším komfortem. jediné plus tady vidím v posíoání najetých km dál ke zpracování (PC apod.), ale za vysokou cenu.
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

Příspěvek od jakub »

Ondras píše:
PavelZ píše:Ten pocitac od elimu toho umi podstatne vic, i kdyz uznam, ze funkce, ktere ma, jsou dulezite spis pro podnikatele, nez pro bezne uzivatele ;).
Na druhou stranu proč to mít v palubáku auta, když PDAčko za poloviční cenu umí 100x více a s podstatně větším komfortem. jediné plus tady vidím v posíoání najetých km dál ke zpracování (PC apod.), ale za vysokou cenu.
asi tak, navic mi pro "ondrasuv" model hovori i (subjektivne) estetictejsi provedeni - proto jsem se ptal na to umisteni

jen tak btw: to pdacko asi nebude stat polovic, nevim o jakych konkretnich funkcich se bavite, ale kdyz pdcka do auta, tak asi GPS-> 12tkc je tusim nejlevnejsi ...
PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

No tak je pravda, ze PDAcko umi vic, ale prece jen rozumne vybaveny PDA je porad drazsi nez tohle (teda nez benzinovej model) a navic tohle ma vyhodu, ze to mam napevno v aute, takze to nemuzu nikde zapomenout, je to podle toho, co sem nasel lip provazany na nasi legislativu, ale jak sem psal, to jsou vyhody jen pro podnikatele.
PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

Ale taky uz sem o tom uvazoval. Udelat jen tu merici cast (kamarad ma uz neco takovyho v aute, co mu meri jen parametry vstriku, nema to prepocitany na spotrebu), pripadne k tomu pridat i tepelny cidla venku/vevnitr a pripojit to k PDAcku. Ale znam se, sem linej a nebude se mi do toho chtit.
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

tak tu sleduji tu vaši debatu ohledně palubního počítače a tak vás trochu nechápu.Ať ho máte či ne efekt je asi pořád stejný.Když budete šlapat Matízovi na krk bude jezdit za 6 l a více,pokud rozumně bude spotřeba pod 6 l.Nebo to má jiný smysl?Poučte mě.
PS.
Případně měří i palubák hodnoty a stav elektr.soustavy.Tím mám na mysli dobíjecí proudy a stav baterie?Kdyby toto dělal,pak bych ho hodnotil jako přínos,jinak to beru jako vaši zábavu,které mimochodem fandím.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Nevím jak to vidí ostatní, ale palubák je jediná možnost jak jezdit autem skutečně úsporně. Bez něj se dá dodržováním známých pravidel dosáhnout určitých úspor, ale až ukazatel okamžité spotřeby dá přesnou informaci o tom, jak které opatření působí a jak jeho vliv maximalizovat.

Bez palubáku bych asi nikdy nezjistil jak manuálně přepínat vstřikovací mapy v ŘJ. Př.: akceleruji ze 70 na 90 na V. Jakmile 90 dosáhnu, tak okamžitá spotřeba na rovném úseku bude okolo 5 litrů. Když však při té 90 krátce úplně uvolním pedál plynu a hned ho sešlápnu do původní polohy, ŘJ přepne mapu a spotřeba padne někam k 4.3. Pokud to neudělám ŘJ vyhodnotí, že se neakceleruje až po nějaké době.

Nikdy bych nezjistitil, že na dálnici v kopci je úspornější sešlápnout dole na V plyn na podlahu, než jakž tak dojet do půlky kopce a řadit IV. Atd...

Další věc, kterou hojně využívám jsou informace o dojezdu a zbývajícím palivu. Díky tomu vyjíždím nádrž téměř do dna, což dělá obvykle něco přes 600km na nádrž. Bez palubáku si nezměřím průměrnou spotřebu na mých oblíbených rallyovkách apod.

Stav elektrosoustavy palubák neměří, ale na to mám pod stropem display s hodinama in/out teploměrem a voltmetrem. Dobíjecí proud je hodnota, kterou stačí 1 za rok změřit multimetrem, ta na mě nemusí svítit furt.
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

Presne tak :). I ja vidim, kdyz jedu tatovou Toytou, jak je clovek schopnej omezit spotrebu, kdyz si zapne zobrazovani aktualni spotreby a prizpusobuje svoje chovani potrebam auta.
Uživatelský avatar
mrk
Příspěvky: 2098
Registrován: pát led 23, 2004 19:51
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mrk »

ja tak mat palubny pocitac, asi sa coskoro niekde vykotim od staleho pozerania nan.
Daewoo Lanos 1.5
Škoda Octavia 1.6
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Ondras píše:Nevím jak to vidí ostatní, ale palubák je jediná možnost jak jezdit autem skutečně úsporně. Bez něj se dá dodržováním známých pravidel dosáhnout určitých úspor, ale až ukazatel okamžité spotřeby dá přesnou informaci o tom, jak které opatření působí a jak jeho vliv maximalizovat.

Bez palubáku bych asi nikdy nezjistil jak manuálně přepínat vstřikovací mapy v ŘJ. Př.: akceleruji ze 70 na 90 na V. Jakmile 90 dosáhnu, tak okamžitá spotřeba na rovném úseku bude okolo 5 litrů. Když však při té 90 krátce úplně uvolním pedál plynu a hned ho sešlápnu do původní polohy, ŘJ přepne mapu a spotřeba padne někam k 4.3. Pokud to neudělám ŘJ vyhodnotí, že se neakceleruje až po nějaké době.

Nikdy bych nezjistitil, že na dálnici v kopci je úspornější sešlápnout dole na V plyn na podlahu, než jakž tak dojet do půlky kopce a řadit IV. Atd...

Další věc, kterou hojně využívám jsou informace o dojezdu a zbývajícím palivu. Díky tomu vyjíždím nádrž téměř do dna, což dělá obvykle něco přes 600km na nádrž. Bez palubáku si nezměřím průměrnou spotřebu na mých oblíbených rallyovkách apod.

Stav elektrosoustavy palubák neměří, ale na to mám pod stropem display s hodinama in/out teploměrem a voltmetrem. Dobíjecí proud je hodnota, kterou stačí 1 za rok změřit multimetrem, ta na mě nemusí svítit furt.
Ondro teda dobře.Já mám spotřebu za 5,5 roku co vlastním Matíze 5,4/100 km.Máš spočítáno kolik to dělá u tebe a nebo ještě přesněji kolik jsi ušetřil s palubákem.Já jsem chtěl jenom naznačit,že úsporně se dá jezdit i bez něho.Myslím si, že má celoroční spotřeba není tak nejhorší a to jezdím celkem svižně,ale né na doraz.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Václav Brousek píše:...kolik to dělá u tebe a nebo ještě přesněji kolik jsi ušetřil s palubákem...
Nemůžu přesně říci, protože zároveň s montáží palubáku byly na autě provedeny další změny směrem k úspoře paliva - koničák, lízátko, teď naposledy snížení. Faktem je, že za dobu od montáže konusu, mám průměrnou spotřebu 5,3. To se teď s příchodem zimy zhorší. Budu jezdit hlavně město a na studeno.

Nicméně objektivně prohlašuji, že cena, kterou jsem zaplatil za palubák se mi v žádném případě nevrátila na uspořeném benzínu. Ale přesto jsem rád, že jsem si ho pořídil.
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
Radoslav Hološka
Příspěvky: 856
Registrován: sob kvě 08, 2004 09:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radoslav Hološka »

Netreba na veci hladiet iba cez peniaze. Ani AL disky a ostatne "pekne" veci co si do aut kupujeme nie su najlacnejsie a ich investicia sa nam nikdy nevrati. Mozno trosku zvysi atraktivnosti vozidla pri dalsom predaji,ide hlavne ale o dobry pocit z toho,ze to tam mame a lepsie sa niecoho drzat,napr. palubaku ako jazdit raz tak,potom inac,pocuvat rady znamich o uspornej jazde a tak. Kazde auto aj vodic su ini,podla pocitaca aspon vidime,kto ako jazdi,ci usporne alebo menej.
Uživatelský avatar
mrk
Příspěvky: 2098
Registrován: pát led 23, 2004 19:51
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mrk »

mna by tiez zaujimalo ako spravne jazdit s co najmensou spotrebou ale mozno by mi to stacilo tak na mesiac aby som si to ocheckoval kedy to kolko papa a po mesiaci by som ho uz moc nepotreboval.
Daewoo Lanos 1.5
Škoda Octavia 1.6
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“