Ten článok ma aj utvdil v záhade,či domienky,že dokedy sa vlastne dala kúpiť Oktávka ako nová v Mototechne. No začiatkom r.1972 určite,ale objavovali sa vozy voňajúce novotou s novámi ŠPZ ešte aj na jar 1973. Lenže to silne pochybujem,že pri takom nedostatku áut a poradovníkoch,ako vládli vtacy,by vyše roka ležalo pomerne lacné a spoľahlivé vozidlo na sklade.
Ono bude pravda asi tam,šikovní ľudia hýbu svetom ako dnes tak aj vtedy,a predpisy neboli vtedy až také prísne,tak si myslím,že bud´v nejakej opravovni,alebo aj domácich dielňach boli poskladané nejaké vozy z nových dielov,keďže do r.1973 sa vyrábalo na oktávky úplne všetko.
Ono sa to robilo bežne pri generálkych výmenným systémom anedostatku nových vozidiel pre soc. organizácie,ale dávali sa na ne pôvodne ŠPZ,takže napr. na Š 1203 z špž z r.1970 nebolo už nič pôvodné,bola totálne zrepasovaná povedzme v r.1987,ale do r.1975 sa myslím dal takto poskladaný voz aj legálne priamo postaviť na papiere,stačilo si zaplatiť nejaký poplatok za otypovanie.A keby aj nie,nebol problé, si vybaviť novú ŠPZ,aj keby šlo o papiere staršieho vozu a ke´d bol pôvodne registrovaný v inom okrese,tak to bolo samozrejmosť. A keďže sme boli jeden štát aj úradne,tak sa mohol ocitnúť voz,alebo jedo doklady registrované dajme tomu v Českom Krumlove v Nitre,alebo Voz s ŠPZ okresu Stará Ľubovňa v Náchode,nebol problém.
A jena z tých oktaviek bola škovne faceliftovaná majiteľom,ešte v 9é.rokoch,škoda že som nenafotil

DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L