Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
kesko
Příspěvky: 1312
Registrován: sob úno 07, 2009 15:11
Bydliště: BA,SC

Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech

Příspěvek od kesko »

5W 40 je syntetika, ak tam dávaš ten, tak nieje dôvod dať ešte redší. Taký dávam do legy.
EX strieborná Leganza 1999 + LPG Lovato
Dacia Sandero 0,9TCe, Easy R, LPG STAG 05
Reklama
 

Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech

Příspěvek od Serpico »

to: mosojogi a jazdim este kratsie trasy 3 km do roboty a 3 km naspat
ten napad zakryt chladic aby sa rychlejsie zohrial motor je dobry
vyskusam


s takovýmto proběhem km nemá smysl mluvit o spotřebě, to je prostě nesmysl, motor je po celou dobu studený, možná na třetím kilometru a tedy na konci jízdy se trochu ohřála voda v chlazení, olej ale vše ostatní těžko...

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
misojogi
Příspěvky: 458
Registrován: pon pro 13, 2010 15:05

Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech

Příspěvek od misojogi »

takze doplnim ako sa jazdi s Matizom v lete
spotreba na kratke trate a po meste je cca 6,5 litra
zatialco na dlhe trate je spotreba cca 5,2

zistil som ze vela zavisi od toho ako rychlo sa zahreje motor
ked napr je dazdivo a hned po nastartovani zapnem kurenie
tak spotreba vyskoci aj na 8 litrov pre kratke trate
(proste motor sa pomalsie zahrieva)
ale ked len zapnem ventilator bez kurenia
tak spotreba nestupne (alebo malo)

vyplyva z toho ze aj v zime bude asi vhodne na kratke trate zakryt chladic a nezapinat kurenie
radsej sa teplo obliect
a zapnut kurenie az ked sa motor zahreje na pracovnu teplotu

===========================

co by este pomohlo na znizenie spotreby?
...............
namontovat LED na denne svietenie namiesto ziaroviek 0,2 lira dolu
vetrat cez okienka namiesto ventilatorom (pri vyssiaych rychlostiach kvoli aerodynamickemu odporu naopak)
kvalitne gumy ako su napr Pirreli alebo najlepsie ALU disky 0,3 litra dolu
pouzit kvalitne sviecky DENSO, ktore znizuju spotrebu min o pol litra
.
.
co si o tom myslite, este nejake napady ?
myslite si ze by sa dalo so spotrebou ist este o pol az cely liter dolu ?
a teda dosiahnut cca 4 litre na dlhe trate?


_
Uživatelský avatar
Bobešek
Příspěvky: 71
Registrován: ned srp 05, 2007 12:31
Bydliště: Humpolecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech

Příspěvek od Bobešek »

misojogi píše:takze doplnim ako sa jazdi s Matizom v lete
spotreba na kratke trate a po meste je cca 6,5 litra
zatialco na dlhe trate je spotreba cca 5,2

zistil som ze vela zavisi od toho ako rychlo sa zahreje motor
ked napr je dazdivo a hned po nastartovani zapnem kurenie
tak spotreba vyskoci aj na 8 litrov pre kratke trate
(proste motor sa pomalsie zahrieva)
ale ked len zapnem ventilator bez kurenia
tak spotreba nestupne (alebo malo)

vyplyva z toho ze aj v zime bude asi vhodne na kratke trate zakryt chladic a nezapinat kurenie
radsej sa teplo obliect
a zapnut kurenie az ked sa motor zahreje na pracovnu teplotu

===========================

co by este pomohlo na znizenie spotreby?
...............
namontovat LED na denne svietenie namiesto ziaroviek 0,2 lira dolu
vetrat cez okienka namiesto ventilatorom (pri vyssiaych rychlostiach kvoli aerodynamickemu odporu naopak)
kvalitne gumy ako su napr Pirreli alebo najlepsie ALU disky 0,3 litra dolu
pouzit kvalitne sviecky DENSO, ktore znizuju spotrebu min o pol litra
.
.
co si o tom myslite, este nejake napady ?
myslite si ze by sa dalo so spotrebou ist este o pol az cely liter dolu ?
a teda dosiahnut cca 4 litre na dlhe trate?


_
Tak my máme v Maťákovi ještě sportovní filtr king dragon. Stojí asi 1200 kč ale můžeš tam nechat normální vzduchový filtr a dát iridiové svíčky! Spotřeba půjde dolů o pár deci a lépe mi to táhne. Pozor nekombinovat iridiové svíčky a sportovní filtr! Vždy jedno nebo druhé. Počítač to totiž nepochopí a není poznat potom rozdíl ani v jízdě ani spotřebě!
Matiz 0.8, rok 2000, verze CD
Obrázek
misojogi
Příspěvky: 458
Registrován: pon pro 13, 2010 15:05

Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech

Příspěvek od misojogi »

No kupil som si sviecky Denso iridium Tough VW16
ktore su urcene pre Matiza
a vyrobca slubuje znizenu spotrebu

priznam sa ze po meste ten rozdiel nie je az taky markantny, len asi 0,5 litra
ale na dlhe trate ked som tankoval a meral spotrebu tak mi to vyrazilo dych
spotreba isla o cca 1,5 litra dolu
co je naozaj dost
takze namiesto 5,0-5,5 (narocne trasy 6) litrov na 100 km
mam spotrebu 3,8-4,0 litra na 100km
nechcelo sa mi najprv verit ze to bude az taky rozdiel
ale uz som spravil viac merani a jazd a mozem potvrdit
ano dostal som sa pod hranicu 4 litre na 100 km
pri trasach mimo mesto a rychlost menej ako 100 km/hod
cize bezne okresne cesty
Uživatelský avatar
Bobešek
Příspěvky: 71
Registrován: ned srp 05, 2007 12:31
Bydliště: Humpolecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech

Příspěvek od Bobešek »

misojogi píše:No kupil som si sviecky Denso iridium Tough VW16
ktore su urcene pre Matiza
a vyrobca slubuje znizenu spotrebu

priznam sa ze po meste ten rozdiel nie je az taky markantny, len asi 0,5 litra
ale na dlhe trate ked som tankoval a meral spotrebu tak mi to vyrazilo dych
spotreba isla o cca 1,5 litra dolu
co je naozaj dost
takze namiesto 5,0-5,5 (narocne trasy 6) litrov na 100 km
mam spotrebu 3,8-4,0 litra na 100km
nechcelo sa mi najprv verit ze to bude az taky rozdiel
ale uz som spravil viac merani a jazd a mozem potvrdit
ano dostal som sa pod hranicu 4 litre na 100 km
pri trasach mimo mesto a rychlost menej ako 100 km/hod
cize bezne okresne cesty
Vážně takovej rozdíl jo? Tomu se ani nechce věřit. Mě dali v Toyotě do Yarisa iridiovky za 700 jednu a rozdíl byl jen asi 0,3-0,5 L. Akorát to lépe táhlo. životnost je prý 90000km. Každopádně to vyzkouším. 1000 obětuju.
Matiz 0.8, rok 2000, verze CD
Obrázek
Uživatelský avatar
Bobešek
Příspěvky: 71
Registrován: ned srp 05, 2007 12:31
Bydliště: Humpolecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech

Příspěvek od Bobešek »

Tak jsem je právě objednal. I s poštovným 1090kč. Jsem hrozně zvědavý na ten rozdíl! :PP: :D
Matiz 0.8, rok 2000, verze CD
Obrázek
misojogi
Příspěvky: 458
Registrován: pon pro 13, 2010 15:05

Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech

Příspěvek od misojogi »

pozor nie su Iridiovky ako iridiovky
su tri druhy
ale usporu zarucuju Densi iridium Tough VW16
tie mi funguju
za ine sa neviem zarucit ...
pripadne by niekto mohol vyskusat specialne sviecky na LPG ako sa prejavia
Uživatelský avatar
Bobešek
Příspěvky: 71
Registrován: ned srp 05, 2007 12:31
Bydliště: Humpolecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech

Příspěvek od Bobešek »

No já objednal teda IW16 protože ty druhé neměli. Jsou ale podle výrobce taky pro matiza určené akorát jsou sportovní. http://www.globaldenso.com/cgi-bin/glob ... ion=search :?:
Matiz 0.8, rok 2000, verze CD
Obrázek
misojogi
Příspěvky: 458
Registrován: pon pro 13, 2010 15:05

Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech

Příspěvek od misojogi »

No já objednal teda IW16 protože ty druhé neměli.
hmm hmm hmm
tak sa potom nediv ked budes mat ine vysledky ako ja :-(((
a to Ti nevedeli objednat z Densa?
dnes by to nemal byt problem ... :-?

ale nevadi aspon zistime aj prinos
aky daju tieto druhe sviecky
mal by si mat vacsi vykon
ale nie znizenie spotreby .. som zvedavy ...
Naposledy upravil(a) misojogi dne stř zář 14, 2011 22:48, celkem upraveno 1 x.
misojogi
Příspěvky: 458
Registrován: pon pro 13, 2010 15:05

Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech

Příspěvek od misojogi »

Kód: Vybrat vše

http://www.s-world.sk/produkty/auto-doplnky/denso-iridium-sviecky/150-166/
!! VIEME ZABEZPEČIŤ AKÝKOĽVEK TYP SVIEČOK OD FIRMY DENSO (irídiové, platinové, klasické) - NEVÁHAJTE NÁS KONTAKTOVAŤ !!
Denso Iridium - špičkové zapaľovacie sviečky vyrobené v Japonsku.
Široké spektrum použitia: AUTOMOBILY, MOTOCYKLE, ŠTVORKOLKY, MOTOKÁRY, LODE, ČLNY, VODNÉ SKÚTRE, SNEŽNÉ SKÚTRE, MOTOROVÉ PÍLY, TRAKTORY, STAVEBNÉ STROJE a iné.

Na výber sú 4 typy:

Denso Iridium Power
- Sviečky určené pre zlepšenie chodu motora a mierne zvýšenie výkonu a akcelerácie.

Denso Iridium Plus - Sviečky so zníženou chladiacou schopnosťou oproti klasickým zapaľovacím sviečkam, no prioritou u tohto modelu je výrazne zvýšená zápalnosť. Tento model je určený pre automobily, ktoré ako palivo používajú LPG.

Denso Iridium Racing - Sviečky používané v pretekoch a závodoch. Razantné zvýšenie výkonu a akcelerácie.

Denso Iridium Tough - Sviečky určené pre zníženie spotreby paliva s veľmi dlhou životnosťou.

Na nasledovnom odkaze si môžete preveriť kompatibilitu s Vašim motorom:

http://www.globaldenso.com/en/products/ ... _euro.html
Uživatelský avatar
Bobešek
Příspěvky: 71
Registrován: ned srp 05, 2007 12:31
Bydliště: Humpolecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech

Příspěvek od Bobešek »

No tak to Jsi mě teda zaskočil. Já šel hlavně po ceně. Asi budou jiné. :roll:
Matiz 0.8, rok 2000, verze CD
Obrázek
Uživatelský avatar
Bobešek
Příspěvky: 71
Registrován: ned srp 05, 2007 12:31
Bydliště: Humpolecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech

Příspěvek od Bobešek »

Tak dovozce do ČR prý tvrdí že na spotřebu nemají svíčky žádný vliv. Prý jen mají delší životnost a proto jsou dražší než IW16. Stojí asi 2x více. :?: :o)
Matiz 0.8, rok 2000, verze CD
Obrázek
misojogi
Příspěvky: 458
Registrován: pon pro 13, 2010 15:05

Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech

Příspěvek od misojogi »

Tak dovozce do ČR prý tvrdí že na spotřebu nemají svíčky žádný vliv.
vyskusaj ...
ale napr teraz som zistil ze prostredie a zatazenie moze mat o dost vacsi vplyv
bol som jazdit v kopcoch a po terene a spotreba sa zvysila
nie su kilometre ako kilometre :-)

a potom este musis nechat riadiacej jednotke cas aby analyzovala informacie
pripadne ju resetovat (odpojit na par hodin akumulator)
a potom zabehnut (vytocit na trojke 80km/hod
a po rovine nechat samospadom klesat rychlost az na 30km/hodinu - bez plynu
a znova sa rozbehnut s plynom na podlahe na 80km/h)
Uživatelský avatar
st_Andy
Příspěvky: 87
Registrován: pon říj 25, 2010 11:26
Bydliště: Košice

Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech

Příspěvek od st_Andy »

misojogi píše:v uvedenom clanku som cital ze rozjazd co najrychlejsi, ale inde som cital opacne doporucenie a aj aj robim pomale rozjazdy ... (vodici za mnou nadavaju)
to chce zmenu Ad1: klesne ti spotreba Ad2: ozije Ti RJ auta Ad3: vodici za Tebou prestanu nadavat ;)

Je zaujimave citat, ze presne toto iste sa riesi na roznych forach kde maju zakladne benzinove agregaty automobiliek od 2.0L a vyssie :D Pri benzine jednoznacne rychly odpich, pri turbobenzine duplom a vyuzivat viac kinetiku. Niekolkonasobne overene. Spotreba v meste klesa o 2-3 litre. Opacne to nefunguje.

Ak by si mal palubny pocitac s momentovou spotrebou videl by si, ze je rozdiel pozorovat minutu hodnoty nad 20L/100 pri slimacom rozbehu, ako tam pri rychlejsom odpichu vidiet hodnotu sice 30L/100km ale na povedzme 5 sekund, potom to hned pada dolu.
Chevy SPARK 0,8i '06 / 56 ps (manzelka) / Chevy SPARK 1.0i '10 (pani mama) / Matiz 0,8i '99 (ex)
Volvo V70 R AWD 2,4T 20V / 250 psss
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“