Úbytek oleje
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
Zkusím si udělat takový přípravek na zamačknutí pružiny ventilu a potom dám vědět, jestli jsem to udělal bez sundání hlavy. Teď už to vím taky, že jsem udělal blbost, že jsem ty gufera nevyměnil, když jsem měl sundanou hlavu Mám jednu zničenou hlavu ze stejného motoru a zkoušel jsem si "nanečisto" ty gufera vyndat, když tam byly ventily a šlo to. Jediný problém byl v tom chytit to gufero do nějaých slabých kleští a uvolnit ho. Ale po úprave kleští mi to taky šlo. Nasadím na dřík ventilu nějakou hadičku jako ochranu, abych ho náhodou neškrábl a uvidíme. Obavu mám z jediného, že mi ten ventil bude zajíždět moc hluboko a já nedokážu tu pružinu tak moc zmáčknout. Ale za pokus to stojí. Samozřejmě že budu mít píst nahoře. Dám vědět jak jsem dopadl. Gufera jsou objednaný a v sobotu na to vlítnu. Když teda dojdou.
- Reklama
Asi som nemal toto téma čítať, pokazili ste mi náladu.
Ja do môjho auta 1,5 - 16V lejem olej CASTROL GTX3,
ktorý je podľa štítku 15W mineral. Lejem ho pretože
ho tam lial aj predchádzajúci majiteľ - podľa jeho vyjadrenia.
Motor má na tachometri 100 tis. koľko skutočne to vie iba boh,
ale ide zatiaľ dobre, po najazdení 6000 km som ešte nedolieval.
Nemám odvahu ani chuť tam dávať niečo iné, aj keď by som možno pri
cene CASTROLA GTX3 ešte aj niečo ušetril.
K tým vašim dolievaniam:
Zásadne nedolievam olej kým nie je na spodnej hranici. Už na škodovke
som si všimol že keď stále dolievam na hornú rysku, tak olej rýchlo
ubúda, keď som ho nechal medzi spodnou a stredom tak vydržal dlho.
Podobne aj u Espera, v servise mi pri výmene oleja naliali asi celé 4 litre,
mal som ho až nad hornú rysku. Za pár sto km mi klesol na polovicu,
a teraz sa drží tesne pod ňou. Nabúduce musím pri výmene dať na nich
pozor.
Teraz mi povedzte že mi odíde motor, a prestanem Vás čítať.
Ja do môjho auta 1,5 - 16V lejem olej CASTROL GTX3,
ktorý je podľa štítku 15W mineral. Lejem ho pretože
ho tam lial aj predchádzajúci majiteľ - podľa jeho vyjadrenia.
Motor má na tachometri 100 tis. koľko skutočne to vie iba boh,
ale ide zatiaľ dobre, po najazdení 6000 km som ešte nedolieval.
Nemám odvahu ani chuť tam dávať niečo iné, aj keď by som možno pri
cene CASTROLA GTX3 ešte aj niečo ušetril.
K tým vašim dolievaniam:
Zásadne nedolievam olej kým nie je na spodnej hranici. Už na škodovke
som si všimol že keď stále dolievam na hornú rysku, tak olej rýchlo
ubúda, keď som ho nechal medzi spodnou a stredom tak vydržal dlho.
Podobne aj u Espera, v servise mi pri výmene oleja naliali asi celé 4 litre,
mal som ho až nad hornú rysku. Za pár sto km mi klesol na polovicu,
a teraz sa drží tesne pod ňou. Nabúduce musím pri výmene dať na nich
pozor.
Teraz mi povedzte že mi odíde motor, a prestanem Vás čítať.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Tak jak jsme slíbil, tak konám. Gufera ventilů jsou vyměněný a hlava dole nebyla Udělal jsem si takovou jakoby lavici, kterou jsem pomocí štěftů a šroubů přidělal k hlavě. Pomocí takové jakoby podkovičky přidělané ke šoubu jsem zamačkával pera ventilů a v pohodě to šlo. Jen stačilo mít píst nahoře, aby ventil neutíkal dolů. Větší problém byl s vyndáním toho klouboučku ve kterém jsou ty gufera. Ale i to se povedlo pomocí plastové trubky, kterou jsem naklepl na ten klobouček a potom pootočením jsem ten kobouček vytáhl ven. Potom jenom vylisovat špatné gufero a nalisovat nové a vrátit to zpět a tohle všechno 16x . Byla to pakárna ale je to hotové. Co na to JRD McLaren, Vazoun a Habron?