Daewoo Kalos získalo päť hviezdičiek

Moderátor: Blue Lanos

Kiko
Příspěvky: 110
Registrován: pát bře 25, 2005 15:08
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Kiko »

Reklama
 

PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

Horsi vysledky celnich srazek podle norem EuroNCAP jsou vcelku normalni. Je to dane tim, ze v USA pouzivaji pri celni srazce 100% prekryti, u nas jen 40%.
Kiko
Příspěvky: 110
Registrován: pát bře 25, 2005 15:08
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Kiko »

PavelZ píše:Horsi vysledky celnich srazek podle norem EuroNCAP jsou vcelku normalni. Je to dane tim, ze v USA pouzivaji pri celni srazce 100% prekryti, u nas jen 40%.
Súhlasim. Iná metodika testu.
Ale, aj tak mám najradšie najviac hviezdiček. :D

http://www.novinky.cz/auto/ncap--nepodc ... 0ir4n.html
Uživatelský avatar
Dan
Příspěvky: 127
Registrován: ned úno 19, 2006 22:25
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Dan »

Na auto.cz jeden z příspěvovatelů píše:

"Kdyby tu šlo automobilkám opravdu o bezpečnost, tak lze jen jásat. Bohužel auto co dostane třeba 5 hvězdiček v testu může dopadnout v reálu hůř než auto se čtyřma. Je to dáno tím jak důkladně propočítají ve vývojové kanceláři ona patřičná místa kam přicházi v testech náraz (body kde dochází ke kontaktu s překážkou dostává automobilka běžně k dospozici)a nebo jestli pojmou bezpečnost komlexně a propočítají a navrhnou celé auto (ale samozřejmě bude dražší). Podle informací od jednoho člověka co dělá vývoj automobilů (jednoho nejmenovaného koncernu), tak se počítají jen místa nárazu, aby vyšel test co nejlépe. Prý pokud by přišel náraz do jiného místa než je počítáno, tak by se vyznavači hvězdiček velice divili. Trochu z toho mrazí, ale bohužel je to tak. Taky je třeba brát, že o pevnou překážku si udělá těžší auto samo sobě větší škody (větší kinetická energie). Když ale pak tím větším autem trefíš třeba něco menšího jako třeba Mégane co má pět hvězd, tak věř, že vítězí větší kinetická energie. To je fyzika běžného provozu a ne sterilní laboratorní testy. Pro méně chápavé - čelní střet LIAZem s plnou korbou štěrku (bezpečnost tak -10 hvězdiček) a třeba ten Mégane si dokáže asi každý představit. Jinak proti Méganu nic nemám a ani LIAZ mi jako občanu ČR není cizí."
Lacetti 1.8 SW světle zelená metalíza 35U, předtím Racer 1.5 GSi 8V 1993
Odpovědět

Zpět na „KALOS“