Tohle mi včera přišlo mailem.
Myslím, že by bylo dobré co nejvíce řidičů informovat o možnostech obrany při kontrole a obstrukcích, které sice body nezachrání, ale alespoň
zaměstnají úřady. Budu stručný: hlavní zbraní je požadování kalibračního
protokolu, který musí policista předložit na místě a to v ORIGINÁLE (event.
notářsky ověřená kopie), dále Vám musí ukázat kalibrační známky na těle
měřícího zařízení a jeho hlavě (v praxi to znamená Vás naložit, zavézt k
radaru, což na např. na dálnici zabere půl hodiny). Pokud něco z toho na
místě nemá, je třeba to uvést do protokolu a měření je neplatné (a lze
zvážit podání trestního oznámení za zneužití pravomoci event. pokus o
podvod!!!). Dále máte právo žádat o dodatečné přezkoumání měřícího zařízení - to bude sice asi v pořádku, ale radar bude na dva tydny vyřazený - když to tak udělají všichni NEBUDE ČÍM MĚŘIT:)
Pokud Vám připadá příslušník při kontrole pod vlivem alkoholu či nějaké látky a uvedete to do protokolu, měl by se neprodleně odebrat na odběr krve, aby toto podezření vyvrátil:) V přestupkovém řízení lze také požadovat dokument o tom, že daný příslušník byl proškolen k obsluze radaru a samozřejmě také notářsky ověřenou kopii jeho OP nebo jiného průkazu, aby byla jistota, že je skutečně tím za koho se vydává.
Chevrolet Aveo, 5D HB, r.v. 2006 1,2 8V