Než přejdu k vlastnímu dotazu,uvedu něco málo informací pro objasnění situace. Před časem mi začal motor u Lanose při volnoběhu chcípat, divně se třese, při rozjezdu ho musim hodně vytočit, abych se vůbec rozjel a s časem se mi zdá, že je to čím dál horší. V obyč servisu, kam normálně jezdím (neautorizovaný) mi akorát vyčistil klapku a sdělil mi, že s tím nic jinýho neudělá. Objednal jsem se do Srba servisu, P4, Lhotecká, kde mi technik sdělil, že by to snad mohla být ŘJ a navrhnul její výměnu. Buďto novou za cca 30 000,- anebo když si ji někde seženu, tak že mi tam frknou tu, co si seženu. A teď se konečně dostávám k jádru pudla. Potřeboval bych totiž poradit se značením ŘJ.Technik mi opsal informace z ŘJ:
LANOS 15 SOHC
CR6929D100390673
DAC 162 469 29
YAAH
Na vrakárně v Ostředku u Benešova mi nabídli zřejmě stejnou ŘJ, s jediným rozdílem ve značení:
DWNC 162 469 29
Nevěděl by někdo, jakej je v nich rozdíl a jestli půjde použít?Bohužel ani technik mi to nedokázal říct. (
Díky za každou radu
Ps:Ve finále jsem se ještě dozvěděl, že ŘJ by snad možná mohla být tou příčinou poruch.Ale taky nemusela a pokud jí vyměním, tak to vůbec nemusí problém vyřešit.
Řídící jednotka - technický dotaz
Moderátoři: Blue Lanos, pejee, lomngi
Řídící jednotka - technický dotaz
Lanos 1,3 SX no tuning
- Reklama
-
- Příspěvky: 310
- Registrován: pon črc 04, 2005 19:56
- Bydliště: Sokolov - Oloví
můj hloupý a neodborný názor je ten, že bych řídící jednotku jako zdroj potíží vyškrtnul a nechal si ji na posledním místě v žebříčku poruchovosti.. Ono se na ní má totiž velmi málo co posr...
Začal bych vstupními veličinami do řídící jednotky: MAT/MAP, krokový motor, čidlo nastavení volnoběhu, podtlakovým vedením, lambda sondou.. to vše je občas poruchové, dá se to buď proměřit nebo vyčistit, opravit (nebo šikovně vyřadit (MAT)
Pak bych zkusil svíčky, kabely, proměřit modul zapalování,tlaky ve válcích, prověřil těsnění pod makovicí....
Pak bych se zkusil zabývat třeba ukostřením řídící jednotky, každý to podceňuje ale u starších automobilů je to velmi častá příčina závad... ono to vypadá na ŘJ, a přitom je to většinou ukostřením (při výměně ŘJ se kostra obnoví (dočasně) a začne fungovat tak jak má, tak už se tím nikdo nezabývá...) a hlavně, výměna ŘJ je asi ta nejdražší záležitost, tak k tomu tak i ostatní přistupují..
obecná rada k ukostření: mezi šroubkem ukostření řj a záporným pólem baterie (-) by jsi na měřáku neměl naměřit víc jak 0,5V!! Pokud ano, pročistit a bude OK!
Začal bych vstupními veličinami do řídící jednotky: MAT/MAP, krokový motor, čidlo nastavení volnoběhu, podtlakovým vedením, lambda sondou.. to vše je občas poruchové, dá se to buď proměřit nebo vyčistit, opravit (nebo šikovně vyřadit (MAT)
Pak bych zkusil svíčky, kabely, proměřit modul zapalování,tlaky ve válcích, prověřil těsnění pod makovicí....
Pak bych se zkusil zabývat třeba ukostřením řídící jednotky, každý to podceňuje ale u starších automobilů je to velmi častá příčina závad... ono to vypadá na ŘJ, a přitom je to většinou ukostřením (při výměně ŘJ se kostra obnoví (dočasně) a začne fungovat tak jak má, tak už se tím nikdo nezabývá...) a hlavně, výměna ŘJ je asi ta nejdražší záležitost, tak k tomu tak i ostatní přistupují..
obecná rada k ukostření: mezi šroubkem ukostření řj a záporným pólem baterie (-) by jsi na měřáku neměl naměřit víc jak 0,5V!! Pokud ano, pročistit a bude OK!
Černá met. Nubira Wagon SX 1998, 2 airbagy, ABS, Klima, komplet v el.