Výfuk + katalyzátor - všetko kaput

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
Badger
Příspěvky: 753
Registrován: úte dub 25, 2006 17:28
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Badger »

My jsme měli výfuk na Matízkovi původní výfuk 6let a bez jakékoliv údržby byl až do poslední chvíle dobrý ( jen asi 2x byla svařované držáky ) a až pak začal malinko prdět :D
Čímpak se to natírá? Na Matízka se asi nedá sehnat nerez co? :shock:
Daewoo Matiz S 0.8L r.v. 1999, sport. pružiny -30mm, svíčky Brisk Tuning, přímé sání Green, sportovní výfuk Ulter Sport, přední čirá optika s černým vnitřkem, bílé blinkry, čiré mlhovky, zadní červenokouřová optika a na dalších úpravách se stále pracuje :-)
Reklama
 

Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Ondras píše:Teď otázka co je dražší? Jestli 1x za 4 roky dvojka za výfuk, nebo každý rok pečlivá údržba. Počítal jsem to (materiál + kolik si cením hodiny své práce) a dražší je údržba. Navíc po 8 letech je udržovaný výfuk uvnitř totálně mrtvý a to už delší dobu. Každému co jemu jest :). Na Hodně je výfuk původní (3.5 roku), na povrchu orezlý a rozhodně se o něj starat nebudu. Až uhnije (počítám, že by to mohlo být tuto zimu), nahradím ho nějakým nerezem.
Ondro tvůj názor ti neberu, ale nesouhlasím. Vysvětli prosím, co to je " totálně mrtvý". Já mám zase opačný názor na tvůj výpočet. Právě ta pravidelná údržba vyjde levněji. Zde se tvrdí, jak to hnije zevnitř, ale můžu váš tu všechny ubezpečit, že to není pravda. Poklepem ze všech stran je výfuk naprosto zdravý a nenajdete na něm jedinné slabší místo, kde byla stěna zeslabena rezem uvnitř. Souhlasím samozřejmě s Ondrou, že je to každého věc, co si dělá ze svým autem, ale když porovnávám spotřebu, tak ta je pořád stejná i s tím mrtvým výfukem, ač nevím co tím měl Ondra na mysli.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Vycházím z toho, že po 6 letech mi ve výfuku něco vevnitř vyhnilo (a při jednom prudším zabrždění upadlo) tak, že pak nešlo nastartovat, protože byl prostě ucpaný. Do okamžiku uhnití jsem nepozoroval úbytek výkonu či zvýšení spotřeby, což neznamená, že výfuk nebyl mrtvý. Z vnějšku byl jen provrchově orezlý. Nevěřím, že nátěr z venku by tomu zabránil, když prostě hnije zevnitř. Tak. Cena (barvy + práce) * (počet ošetření ročně + životnost neošetřovaného výfuku) > cena nového výfuku
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
zabijec
Příspěvky: 474
Registrován: stř zář 01, 2004 07:26
Bydliště: Milevsko

Příspěvek od zabijec »

Ohledně reznutí zevnitř hodně záleží na délkách jízdy. Pokud se nejezdí příliš krátké trasy, kondenzát se vysuší a výfuk zevnitř tolik nerezne. Pokud někdo jezdí každý den do práce dva kilometry je to horší, dvakrát za den voda zůstane v tlumiči a ten rezne závratnou rychlostí.
Už bez Matesa
Uživatelský avatar
Bergman
Příspěvky: 143
Registrován: čtv bře 23, 2006 18:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bergman »

zabijec píše:Ohledně reznutí zevnitř hodně záleží na délkách jízdy. Pokud se nejezdí příliš krátké trasy, kondenzát se vysuší a výfuk zevnitř tolik nerezne. Pokud někdo jezdí každý den do práce dva kilometry je to horší, dvakrát za den voda zůstane v tlumiči a ten rezne závratnou rychlostí.
Ano, tímto způsobem jde vysvětlit rozdílné doby použitelnosti výfukové soustavy.Pan Brousek má určitě radost, že mu výfuk drží a je i pravdou , že výfuk hlavně rezne zvenku (sůl a chemické posypy), zejména spoje a záhyby, kde se tento sajrat usazuje. Proto se i přikláním k názoru p.Brouska, že jde životnost právě nátěrem prodloužit.Pan Brousek má určitě snadný přístup ke spodku vozu.
Uživatelský avatar
Vazoun
Příspěvky: 3622
Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
Kontaktovat uživatele:

Ja také platil

Příspěvek od Vazoun »

Já osobně, mám zkušenost pouze s výměnou zadního dílu výfuku, který mi
odešel po 4 letém provozu.Výměnu mi provedli v autorizovaném servisu, za
2.280.-Kč i s prací / orig.díl /za 1 hod na počkání.
Zdravím všechna na foru - " Vazoun " :P :P
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Příspěvek od ppp »

Ja mozem tiez potrvdit ze vdaka dlhym trasam mi vyfuk na skodovici prehrdzavel zvonku.
Ale na espere stredny diel zhrdzavel zvnutra, tak neviem ake trasy robil predosly majitel. Blbe je ze ten vyfuk nemusel odist keby bol inteligentne spraveny, ale ten pozdlzny zvar je vo vnutri tak zahnuty ze stekajuca voda sa usadza v zahybe a prave ten zvar cely odisiel. To je presne ako 5te dvere u feldy, je tam technologickky nezmyselny zahyb presne proti pravidlam na ochranu proti korozii.
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

výfuk

Příspěvek od Serpico »

Kolego v Krči existuje fy. co provádí na výfuk nanesení žárovým způsobem pohliníkování. Vypadá do dobře, měl jsem to na 120 a vydržel dlouho, s tím jsem ji i prodal, další otázkou je koroze zevnitř. Mimoto existují barvy co snesou 800°C, v Tempu stojí okolo 250 Kč / 1 sprey. Já mám střední díl pozink ( nebo něco takovýho ) drží z výroby mám Walker. A tuším, že Walker nebo Bosal jedou na všechny auta, třetí díl mám sport a musel jsem dovařit asi 80cm výf. trubky. Všechno jsem nastříkal právě tou spreyí a drží, opravoval jsem letos po zimě pouze sváry ( mám II a III. svařený dohromady ). Měj se.
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“