ppp píše:No nie je to ktovieco, velmi sa nepodobaju este snad ta 1.6 az na rozdelovac a sacie.
Tie sohc sa mi zdali pri zbeznom pohlade podobne, vsetkym bolo vidiet "hrnky". Tie 1.8/2 16v si neviem predstavit kam sa vosli obe vacky, alebo to ma len jednu?
No nic, az to moj motor odpiska pojdem do inej 1.5 alebo ineho auta.
Inac pocul som o pripade ked mal niekto v espere alebo nexii kruzky namontoane naopak, zralo to a neslo, az pri go motora zistili preco

, ael to moj pripad asi nebude, ono to ide celkom slusne len ten olej keby nebolo treba dolievat takmer po kazdej jazde (350km).
..no miesto rozdelovaca je "multi" inducka, riadena ECU..
,,a sacie je tiez ine "lanosacke"..
,,ale tieto motory maju Nexie co sa teraz vyrabaju kdesi na ukrajine ci kde.. ci rumunsku..
..no finta "jako do tej uzkej hlavy na 1.8/2.0 dostali vacky" je ftom..
..ze saci ventil je k "zvislej osi valca" v 45st uhle..(teda tak jak na 16V NEX/ESP/LAN
ale vyfukovy je k osi v 0st. uhle..teda "subezne"...
..chlapci vo fabrike usetrili pekny kus hlinniku..ale motor ma o cca 20-30kW menej..
..oproti staremu HOLDENU..2.0DOHC ..( lebo tazssie dycha, a je to "ECOTEC" )
...cize uhol ventiilov na 16V 1.5/1.6 je 90st ..ale na "novych" 16V 1.8/2.0 len 45st..
(alebo je to 60..uz si nepamatam presne, takto bez tabuliek..

)