Skla předních světlometů
Moderátor: Blue Lanos
Skla předních světlometů
Lze někde zakoupit nové skla na přední světla?Mám je celé jako zamlžené,kdyz je namočím krásně jsou čirá.Jarda
- Reklama
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Jsou zvětralé. Nedá se s tím patrně nic dělat. Koupit se "skla" nedají, jen komplet lampy. Možná někdo, kdo dělá zástavby xenonů, je bude umět přebrousit, ale co jsem viděl, tak cena za jedno přebroušení byla kolem litru
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Skla předních světlometů
Doma máme také Matízka. Zamlžené přední světlomety jsem zrenovoval takto. Jelikož přední "skla" jsou plastová z tzv. polycarbonátu a jejich povrch po čase zvětrá a skla jsou matná provedl jsem následující. Celé sklo jsem přebrousil smirkem o zrnitosti 2000 /nikdy nepoužívat hrubší zrnitost tj. číslo na smirku menší jak 2000/.Nez začneš brousit, tak sklo řádně omýt na smirek je dobré před broušením naneést obyčejné mýdlo.Tímto smirkem přebrousit důkladně celé sklo. Pokud budeš brousit na autě, tak páskou papírovou/lakýrnickou/ zakrýt lakované části auta aby nedošlo k jejich poškození. Po ručním přebroušení následuje leštění. Použil jsem lakýrnickou leštičku zn.Festool a jemnou brusnou pastu která se používá na leštění karoserií.Vše navlhčené.Je možno použít i vrtačku s plynulou regulací a vkněný kotouč. V žádném případě nedávat velké otáčky a na sucho sklo-plast by se pálil. Výsledek je fascinující.Skla jsou jako nová. Zdar všem Matízáčkům.
Skla světlometů
Je vidět, že psaní na PC mi moc nejde......v tom návodu opravuji jedná se o kotouč tzv. vlněný.Na jeho povrchu je vlna. V návodu jsem se překlepl. Dík čau.
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Díky za tip. Zkusím svoje staré lampy zrenovovat...
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
- Badger
- Příspěvky: 753
- Registrován: úte dub 25, 2006 17:28
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skla předních světlometů
Tak jsem po výměně starých světel za nové, provedl leštění těch starých. Postupoval jsem skoro stejně jako výše uvedený návod. Nejprve jsem světla umyl, pak leštil pod vodou smirkem o zrnitosti 1200 ( to aby se z toho dostali skoro všechny jakoby prasklinky - jen tak vypadají - je to prostě zvětralé ). Potom se světlo opět umylo a leštilo smirkem 2000. Poté opět mytí a pak konečné vyleštění Tempem a umytí. Je to opravdu jednoduché a poměrně rychléJMMahony píše:Doma máme také Matízka. Zamlžené přední světlomety jsem zrenovoval takto. Jelikož přední "skla" jsou plastová z tzv. polycarbonátu a jejich povrch po čase zvětrá a skla jsou matná provedl jsem následující. Celé sklo jsem přebrousil smirkem o zrnitosti 2000 /nikdy nepoužívat hrubší zrnitost tj. číslo na smirku menší jak 2000/.Nez začneš brousit, tak sklo řádně omýt na smirek je dobré před broušením naneést obyčejné mýdlo.Tímto smirkem přebrousit důkladně celé sklo. Pokud budeš brousit na autě, tak páskou papírovou/lakýrnickou/ zakrýt lakované části auta aby nedošlo k jejich poškození. Po ručním přebroušení následuje leštění. Použil jsem lakýrnickou leštičku zn.Festool a jemnou brusnou pastu která se používá na leštění karoserií.Vše navlhčené.Je možno použít i vrtačku s plynulou regulací a vkněný kotouč. V žádném případě nedávat velké otáčky a na sucho sklo-plast by se pálil. Výsledek je fascinující.Skla jsou jako nová. Zdar všem Matízáčkům.
A tady pár foto před leštěním:
https://www.chevroletclub.cz/album_pic.php?pic_id=1359
https://www.chevroletclub.cz/album_pic.php?pic_id=1360
https://www.chevroletclub.cz/album_pic.php?pic_id=1361
A tady po leštění:
https://www.chevroletclub.cz/album_pic.php?pic_id=1362
https://www.chevroletclub.cz/album_pic.php?pic_id=1363
https://www.chevroletclub.cz/album_pic.php?pic_id=1364
No uznejte sami, rozdíl je to poměrně velký
Kdo by měl o tyto světla zájem, tak jsou na prodej a určitě se ozvětě pro bližší info
Daewoo Matiz S 0.8L r.v. 1999, sport. pružiny -30mm, svíčky Brisk Tuning, přímé sání Green, sportovní výfuk Ulter Sport, přední čirá optika s černým vnitřkem, bílé blinkry, čiré mlhovky, zadní červenokouřová optika a na dalších úpravách se stále pracuje
- Badger
- Příspěvky: 753
- Registrován: úte dub 25, 2006 17:28
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Je to úplně jedno, ty smirky jsou tak jemné, že to snad ani nejde poškodit, hlavně je nutné to brousit pod vodou!!! Jinak můžeš provádět tahy kruhové, vodorovné, svislé - je to opravdu jedno, světla jsme nijak nepoškodili!!!Robert píše:To ruční broušení se provádí kruhovýmu tahy? Nebo jak?
Daewoo Matiz S 0.8L r.v. 1999, sport. pružiny -30mm, svíčky Brisk Tuning, přímé sání Green, sportovní výfuk Ulter Sport, přední čirá optika s černým vnitřkem, bílé blinkry, čiré mlhovky, zadní červenokouřová optika a na dalších úpravách se stále pracuje
- Badger
- Příspěvky: 753
- Registrován: úte dub 25, 2006 17:28
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
ChudákDocent píše:Tak to vypadá, že synek bude mít příští weekend práci !
Daewoo Matiz S 0.8L r.v. 1999, sport. pružiny -30mm, svíčky Brisk Tuning, přímé sání Green, sportovní výfuk Ulter Sport, přední čirá optika s černým vnitřkem, bílé blinkry, čiré mlhovky, zadní červenokouřová optika a na dalších úpravách se stále pracuje
zdar,
tiež ma dosť dlho trápili popraskané svetlomety a tak som vyskúšal doporučené postupy.
1. umytie zo saponátom
2. vodný smirkový papier 1200 (10 minút krúživými pohybmi)
3. vodný smirkový papier 2000 ( ako v bode 1)
4. nemal som žiadnu leštičku ani leštiacu pastu ani brúdku festool tak som to riskol a naniesol som na svetlomety leštiacu pastu na karosérie TURTLEWAX a výsledok suprový. (cca 1 min, naniesť, poriadne rozotieť a čistou handrou vyleštiť.)
mám aj foto ale už je 21.36 tak som to odfotil s bleskom. Zajtra pri dennom svetle nafotím kvalitnejšie a foto dodám.
PS: trochu ma mrzí že pri zasvietených svetlách je vidno prasklinky a otery od kamienkov, ale inač je to suprové.....Vrelo doporučujem
tiež ma dosť dlho trápili popraskané svetlomety a tak som vyskúšal doporučené postupy.
1. umytie zo saponátom
2. vodný smirkový papier 1200 (10 minút krúživými pohybmi)
3. vodný smirkový papier 2000 ( ako v bode 1)
4. nemal som žiadnu leštičku ani leštiacu pastu ani brúdku festool tak som to riskol a naniesol som na svetlomety leštiacu pastu na karosérie TURTLEWAX a výsledok suprový. (cca 1 min, naniesť, poriadne rozotieť a čistou handrou vyleštiť.)
mám aj foto ale už je 21.36 tak som to odfotil s bleskom. Zajtra pri dennom svetle nafotím kvalitnejšie a foto dodám.
PS: trochu ma mrzí že pri zasvietených svetlách je vidno prasklinky a otery od kamienkov, ale inač je to suprové.....Vrelo doporučujem