Upadlo kolo :-(

Moderátor: Blue Lanos

Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Upadlo kolo :-(

Příspěvek od Docent »

Cca před 2 měsíci mně něco začalo chroupat na přední nápravě. Občas, při zatáčení doleva a hlavně když to bylo z kopce, se ozvalo loupnutí. Prohlédl jsem pečlivě přední nápravu, kolama zalomcoval, a nic. Prohlédl jsem zdejší diskuse a nic, co by bylo podobnému mému chroupání, nenašel.

Minulý týden jsem zjistil, že se sjíždějí přední gumy zevnitř. Brácha konstatoval, že je to rozbíhavost, a pokusil se ji od oka upravit na sbíhavost. Mates se po tomto zásahu začal chovat divně - když jsem jel po rovině a pustil plyn, zamířil si to doleva a bylo nutno jej vrátit do původního směru.

Usoudil jsem, že nejlépe bude svěřit jej odborníkům, a objednal se v Barum servise na Praze 5 v Nádražní ulici - digitální měření, vytištění protokolu...

Včera jsem tam byl. První, co mne dostalo, byl mechanik, který si v neuvěřitelně zasraných montérkách sedl na moje fungl nové potahy za 2.620,- Kč :evil: .

Pak mně přišel vynadat, že mám vzadu gumy 145 a vepředu 155 a nerovnoměrně sjeté gumy, jestli trvám na tom seřízení. Opáčil jsem, že ano, že právě kvůli těm sjetým gumám to tam dávám. Asi půl hodiny se v tom hrabal, pak přišel s tím, že je to hotové, ale prý to nejde udělat pořádně, protože na levé straně je ohnutá tyč řízení. Zaplatil jsem pakatel, 580,- Kč a odjel.

Jestli se Mates choval před tím divně, teď se choval naprosto příšerně. To, co před tím předváděl při prudkém ubrání plynu, předváděl teď při jízdě konstantní rychlostí na rovné silnici. Při průjezdu sebemírnější pravou zatáčkou příšerně kvičely gumy. Chtěl jsem to reklamovat, bohužel jsem tušil, že neuspěju právě s odvoláním na tu ohnutou tyč.

Dneska jsem odjížděl z práce, ujel jsem asi 200 metrů, ozvala se rána a kolo začlo o něco drhnout. Zastavil jsem, vyběhl ven, nic nebylo vidět. Stál jsem těsně před křižovatkou, takže jsem ještě za stálého rachotu popojel za křižovatku a zastavil. Zkusil jsem otočit volantem doleva a doprava, z přední nápravy se ozvaly lupance, najednou rána a bum, levé přední kolo vypadlo z čepu...

Tak by mne docela zajímalo, jak ten mladík tu geometrii seřizoval :evil: .

Jo, Mates má 83 kkm a rozhodně s ním nejezdím jako šílenec, tak nevím, jestli mám smůlu na výrobní vadu nebo jestli to někdo vyměnil za díl z vrakáče...
Reklama
 

Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Re: Upadlo kolo :-(

Příspěvek od V.Brousek »

Docent píše:Cca před 2 měsíci mně něco začalo chroupat na přední nápravě. Občas, při zatáčení doleva a hlavně když to bylo z kopce, se ozvalo loupnutí. Prohlédl jsem pečlivě přední nápravu, kolama zalomcoval, a nic. Prohlédl jsem zdejší diskuse a nic, co by bylo podobnému mému chroupání, nenašel.

Minulý týden jsem zjistil, že se sjíždějí přední gumy zevnitř. Brácha konstatoval, že je to rozbíhavost, a pokusil se ji od oka upravit na sbíhavost. Mates se po tomto zásahu začal chovat divně - když jsem jel po rovině a pustil plyn, zamířil si to doleva a bylo nutno jej vrátit do původního směru.

Usoudil jsem, že nejlépe bude svěřit jej odborníkům, a objednal se v Barum servise na Praze 5 v Nádražní ulici - digitální měření, vytištění protokolu...

Včera jsem tam byl. První, co mne dostalo, byl mechanik, který si v neuvěřitelně zasraných montérkách sedl na moje fungl nové potahy za 2.620,- Kč :evil: .

Pak mně přišel vynadat, že mám vzadu gumy 145 a vepředu 155 a nerovnoměrně sjeté gumy, jestli trvám na tom seřízení. Opáčil jsem, že ano, že právě kvůli těm sjetým gumám to tam dávám. Asi půl hodiny se v tom hrabal, pak přišel s tím, že je to hotové, ale prý to nejde udělat pořádně, protože na levé straně je ohnutá tyč řízení. Zaplatil jsem pakatel, 580,- Kč a odjel.

Jestli se Mates choval před tím divně, teď se choval naprosto příšerně. To, co před tím předváděl při prudkém ubrání plynu, předváděl teď při jízdě konstantní rychlostí na rovné silnici. Při průjezdu sebemírnější pravou zatáčkou příšerně kvičely gumy. Chtěl jsem to reklamovat, bohužel jsem tušil, že neuspěju právě s odvoláním na tu ohnutou tyč.

Dneska jsem odjížděl z práce, ujel jsem asi 200 metrů, ozvala se rána a kolo začlo o něco drhnout. Zastavil jsem, vyběhl ven, nic nebylo vidět. Stál jsem těsně před křižovatkou, takže jsem ještě za stálého rachotu popojel za křižovatku a zastavil. Zkusil jsem otočit volantem doleva a doprava, z přední nápravy se ozvaly lupance, najednou rána a bum, levé přední kolo vypadlo z čepu...

Tak by mne docela zajímalo, jak ten mladík tu geometrii seřizoval :evil: .

Jo, Mates má 83 kkm a rozhodně s ním nejezdím jako šílenec, tak nevím, jestli mám smůlu na výrobní vadu nebo jestli to někdo vyměnil za díl z vrakáče...
Vrať se do servisu a trvej na vrácení pěněz.Ten mechanik musel být naprostý diletant a flegmouš, vždyť si si mohl v lepším případě pěkně namlít.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

Tak ohlá tyč a kolo vypadlý z čepu snad spolu nijak nesouvisí.

Podle mě geometrii nemohl seřídit proto, že právě kolo kvedlalo v tom čepu, kde ti to vypadlo. Toho si ale musel všimnout.
Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Příspěvek od Docent »

To je mně jasný, že to spolu nesouvisí. A právě mně není vůbec jasný, jak tu geometrii mohl seřídit, když to kolo mělo takovou šílenou vůli. Ale zato je mně jasný to chování při ubrání plynu - to levý kolo se na čepu prostě pootočilo... Akorát mně není jasný, proč se to takhle neprojevovalo před tím, než brácha hrábnul do tý sbíhavosti...
Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

Re: Upadlo kolo :-(

Příspěvek od jakub »

Docent píše:Cca před 2 měsíci ... atd atd ... někdo vyměnil za díl z vrakáče...
NO .... TY .... FYFO ... tak to je narez todle ...
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

...paneboze ... to bol ale KOKOT ..(ten mechanik...jako...ale to uz asi viete..)

ja tu chodim na roh ulice na geometriu k znamemu..
..a ten cloveka nezobere, len ked vidi ze ma vymlatene kllby,..
..
Docente predpokladam ze kolo si mal dotazene spravne..a rafky boli rovnee...
( a ne dohryzrene od obrubnika )..
to ze mash iny rozmer pneu, pri geometrii nema co vadit..
..lebo "jak som dobre okukaval" gyroskop geometrie sa pripevnuje na disk..

..to jemne cvakanie co si mohol sem tam pocut, mohol byt povoleny "gulak"..
..prip. neaka ta spinka v jeho konuse pri montazi, co malo za nasledok to..
ze sa to postupom casu len a len zhorsovalo..

teda podobny jav, jako "u ucvikleho zadniho kola na skodovce"..;)
..to sa ale pri pohlade na gulak neda nijako zistit... ta vola je v mikrometroch....
..ale cvakanie sa ozyva..( v decibeloch )..
...
ale toto vsetko by zistil poriadny mechanik pri geometrii
..a uz to ze sa to "nedalo poriadne spravit" mu malo trknut ze z napravou nieje nieco v poriadku..
a mal ta stym poslat do servisu..

..BTW nemash to nafotenee..??
...
EDITED:
..komplet preovanie..

..ozaj co vsetko ti to 'upadle kolo' este ponicilo ..??
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Příspěvek od Docent »

Fotky mám akorát 2 z mobilu, navíc ze Siemense s dost pochybnou kvalitou, moc na tom vidět není. Ale zkusím je zítra poslat mailem do toho servisu s tím, aby mně alespoň vrátili těch 580,- Kč, protože to byly opravdu vyhozené peníze.
Jinak byl blatník dole u dveří tak o 5 cm mimo obrys auta a tím i utrženej plast v podběhu, ale to snad půjde vyřešit nějakými podložkami pod šrouby...
zabijec
Příspěvky: 474
Registrován: stř zář 01, 2004 07:26
Bydliště: Milevsko

Příspěvek od zabijec »

Z jakýho čepu vypadlo to kolo, ze spodního (z ramene)?
Už bez Matesa
Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Příspěvek od Docent »

jj, ze spodního.
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Docente, fakt tě lituju, ale dolní kulový kloub se dá celkem spolehlivě diagnostikovat a jen tak bez předchozích příznaků (chroupání při pérování či rejdu,, klepání na dlaždičkách atd.) nevypadne. Jako všechny klouby je samo háklivej na poškození prachovky, jak se do něj dostane špína jde rychle do háje. Někde ve foru Nubiry jsem popisoval jak zjistit , že kloub je volný, ve zkratce u veheverovaného kola nasunout montpáku tak, aby jakoby odtlačovala spodní rameno od tlumiče, pokud s tím takhle "mrcasíš" nesmíš zjistit vůli v tom klubu na rameni.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

..no Richarde..
..mash pravdu, ale ked ho nemal vymlateny..
ale ucviklo mu "kuzel" z maticou...od "gule v klbe"..
..tak to je vec, co nijakym pacenim nezistish..
...
teda ked mu ten klb zlomilo podobne jak poloosu na skodovke..
(co nevieme, lebo nejsu fotky)..
(kamarat kvoli "spinke v kuzeli" musel prednedavnom nenit celu poloos aj bubon, lebo sa to stale povolovalo..)
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Příspěvek od Docent »

Jo, a kdo jinej by ho měl asi spolehlivě diagnostikovat, když ne odborník při práci na přední nápravě? BTW na dlaždicích to nedělalo nic, to chroupnutí se ozvalo pouze zřídka a nezhoršovalo se, a týden před tím s tím brácha vyváděl psí kusy, rozjížděl se doleva, doprava, jezdil dokolečka a samozřejmě to jako na potvoru nechruplo an i jednou :-(.
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Jó kluci existujou i tzv. Murfyho zákony, a podle nich by si mohl Matese stavět na přední, či zadní a nic. Kloub by pak prdnul při zajíždění např. do garáže :lol: :lol: Určitě by odborník než začne dělat geometrii měl posoudit stav všech kloubů a podle toho se zařídit. :!: :evil:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Příspěvek od Docent »

Hlavně že mu vadilo, že na předku byla šířka gum 155 a na zadku 145, to má na geometrii zásadní vliv :evil: . Už jsem jim psal mail, zatím žádná reakce.

EDIT: Tak už reakce je, aspoň mně vrátí za to seřízení peníze.
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

Deda nevím Docente , ale špatnej kulák na rameni se projevuje déle než dva měsíce a než se vylomí to musí mlátit , že to zjistí i lajk ........
Furt jsem nepochopil , jestli se ti vylomil z uložení , nebo se střihnul ten konus , což pochybuji ,to by musela být vada materiálu , a neprojevovalo by se to již dva měsíce , ale prdlo by to bez výstrahy .....
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“