Spotreba v Evande.
Moderátor: Blue Lanos
Spotreba v Evande.
Máte niekto informacie o spotrebe v Evande? V príručke síce píšu že priemerná spotreba je 8,8l/100km ale ja sa pod 9l nedostanem. Kolega ma Leganzu 2,2l motor a ma spotrebu nizsiu ako ja. Uvazujem aj o chiptuningu pretože sa mi zdá ten motor vzhľadom na váhu auta trochu slabý.
Chevrolet Evanda CDX 2.0, olivovostrieborná metalíza.
Predtým Daewoo Nubira I, Skoda 120 GLS
Predtým Daewoo Nubira I, Skoda 120 GLS
- Reklama
Na hodnoty který jsou napsaný se nemůžeš moc koukat strašně záleží na tvém stylu jízdy , jaké trasy převážně jezdíš atd. . Leganza je jiný auto a on je jiný řidič . Mě třeba trvalo jeden rok než se mi povedlo dostat se pod 9 l na Lanosu teď jezdím kolem 8 a většina je ve městě ale třeba na dovolený v Tatrách sem měl spotřebu 5,2 l a to se mi už nikdy nepovedlo
Jediná Evanda v Čechách a na Slovensku?
Podla príspevkov sa mi zdá že mám asi jedinú Evandu v Čechách a na Slovensku. Predpokladal som že aj ludia čo mali Leganzu a boli na fóre, si kúpia Evandu a budem mať tak s kým vymienať skúsenosti. Zatiaľ ale do sekcie Evanda bohužial prispievam sám. Ked som mal Nubiru tak som mal viac informácií. Dúfam že tých Evánd zase nejazdí až tak málo.
Chevrolet Evanda CDX 2.0, olivovostrieborná metalíza.
Predtým Daewoo Nubira I, Skoda 120 GLS
Predtým Daewoo Nubira I, Skoda 120 GLS
Ja som ju kupoval vo Fancare v Bratislave zaciatkom roku 2005. Samozrejme ze sa ich nepredalo vela ale tu v Bratislave ich stretavam dost casto. Skoda ze z tych ludi nikto nechodi na toto forum. Beriem to ako dan za to ked si nechce clovek kupit tuctove auto ako napr. Skoda Octavia alebo Fabia. Nic proti Skodovke, mam stale doma S 120 GLS a nedam na nu dopustit. To bola ale este Skodovka a nie Volkswagen. Myslim ze sa na tomto forume da zohnat vela uzitocnych informacii o vsetkych modeloch vyrabanych Daewoom a teraz GM Daewoo. Mozno sa tu niekto objavi aj s Evandou resp s novou Epicou a podeli sa o svoje skusenosti a autom.
Chevrolet Evanda CDX 2.0, olivovostrieborná metalíza.
Predtým Daewoo Nubira I, Skoda 120 GLS
Predtým Daewoo Nubira I, Skoda 120 GLS
EVANDA
Neboj sa, nie si jediny, ja mam tiež Evandu z FANCARU...
CAMARO Bumblebee 6.2 V8 AT, MALIBU 2.4 AT, Lacetti LX "datel", Mitsuishi Outlander PHEV, New Nissan Leaf
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
Pre mzprx.
To som rád že mám s kým pokecať o Evande. Všimol som si že po Bratislave ich behá relatívne dosť tak som dúfal že sa niekto ozve. Chcel by som sa spýtať na spotrebu. Ja som mal meste teraz v zime spotrebu cez 11 l/100km a mimo mesta okolo 9l/100km. Podla katalógových údajov je to síce v norme, ale predtým som mal Nubiru I s 1.6l motorom a tam tiež písali že spotreba v meste je 12.2l/100 km a v skutočnosti som cez 9l/100km nikdy nemal.
U Evandy píšu v meste 12.3l/100km ale približne takú spotrebu mám aj v skutočnosti. Viem že toto je dvojliter, ale kolega ma Leganzu s 2.2 litrovým motorom a ten má spotrebu nižšiu.
Čítal som niekde že chiptuningom sa dá zvýšiť výkon a znížiť spotreba ale moc tomu neverím. Máte niekto skúsenosti s chiptuningom u motorov Daewoo?
U Evandy píšu v meste 12.3l/100km ale približne takú spotrebu mám aj v skutočnosti. Viem že toto je dvojliter, ale kolega ma Leganzu s 2.2 litrovým motorom a ten má spotrebu nižšiu.
Čítal som niekde že chiptuningom sa dá zvýšiť výkon a znížiť spotreba ale moc tomu neverím. Máte niekto skúsenosti s chiptuningom u motorov Daewoo?
Chevrolet Evanda CDX 2.0, olivovostrieborná metalíza.
Predtým Daewoo Nubira I, Skoda 120 GLS
Predtým Daewoo Nubira I, Skoda 120 GLS
Ja mam EVANDU od leta 2004. Predtym som mal leganzu 2.0, spotreba na Evande sa mi zda nizsia, odhadujem to tak na 8.5 - 9 l. Je to priemer, lebo jazdim tak pol na pol mesto a mimo mesta. Leganza mi pripadala sviznejsia ale mala tak o liter vyssiu spotrebu. Ale aj tak s tou spotrebou nic nenarobis, nema zmysel sa nad tym vzrusovat. A ked sa ti niekto chvali s dieselom, ze mu to zerie 6l, tak si uvedom, ze zaplatil za rovnako velke auto o 50-100% viac a to sa nikdy nevrati.
CAMARO Bumblebee 6.2 V8 AT, MALIBU 2.4 AT, Lacetti LX "datel", Mitsuishi Outlander PHEV, New Nissan Leaf
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
Re: Pre mzprx.
Tak jezdit za 9 nebo za 12 je docela rozdíl možná by to chtělo nějakou kontrolu motoruCudro píše:To som rád že mám s kým pokecať o Evande. Všimol som si že po Bratislave ich behá relatívne dosť tak som dúfal že sa niekto ozve. Chcel by som sa spýtať na spotrebu. Ja som mal meste teraz v zime spotrebu cez 11 l/100km a mimo mesta okolo 9l/100km. Podla katalógových údajov je to síce v norme, ale predtým som mal Nubiru I s 1.6l motorom a tam tiež písali že spotreba v meste je 12.2l/100 km a v skutočnosti som cez 9l/100km nikdy nemal.
U Evandy píšu v meste 12.3l/100km ale približne takú spotrebu mám aj v skutočnosti. Viem že toto je dvojliter, ale kolega ma Leganzu s 2.2 litrovým motorom a ten má spotrebu nižšiu.
Čítal som niekde že chiptuningom sa dá zvýšiť výkon a znížiť spotreba ale moc tomu neverím. Máte niekto skúsenosti s chiptuningom u motorov Daewoo?
Uvidím teraz ked sa oteplí, čo to urobí so spotrebou. Minulý rok ked som bol v Chorvátsku tak mi vysla priemerná spotreba okolo 9 l. To sme boli ale piati a plný kufor blbostí. Možno tá 12 litrová spotreba bola daná tou zimou a jazdou na krátke vzdialenosti. Máš pravdu že Lenganza je živšia ako Evanda. Treba si ale uvedomiť že Evanda je skoro o 100 kg ťažšia a väčšia ako Leganza, pritom má ten istý motor, aj ked sa mi zdá trochu priškrtený oproti Leganze. Ved aj v papieroch má Leganza 133 koní a Evanda 131.
Chevrolet Evanda CDX 2.0, olivovostrieborná metalíza.
Predtým Daewoo Nubira I, Skoda 120 GLS
Predtým Daewoo Nubira I, Skoda 120 GLS
Ta nizsia spotreba je dana prave tym trosku priskrtenym motorom...
Ale vcera som bol vyskusat vo Fancare AVEO 1.2 a to ide ako s elektromotorom, najprv vrci motor, potom tam volaco zacne svistat a potom sa to pomaly rozbehne...to je fakt podmotorovane. Aj ked sa to mozno po par tisoc km mozno rozbehne. Ale inak aj zvonka aj zvnutra pekne auto, nic nevrzga, pohodlne. Ale uz je neskoro, minuly rok som zene kupil za plodnu spolupracu Lacetti HB.
Nad chiptuningom Evandy som uvazoval, ale ten bud este viac priskrti motor (a tak zlepsi spotrebu), alebo ho dostane na vyssi vykon, ale to potom spotreba pojde este vyssie. Fyzika nepusti. Tak som si casom zvykol...
Ale vcera som bol vyskusat vo Fancare AVEO 1.2 a to ide ako s elektromotorom, najprv vrci motor, potom tam volaco zacne svistat a potom sa to pomaly rozbehne...to je fakt podmotorovane. Aj ked sa to mozno po par tisoc km mozno rozbehne. Ale inak aj zvonka aj zvnutra pekne auto, nic nevrzga, pohodlne. Ale uz je neskoro, minuly rok som zene kupil za plodnu spolupracu Lacetti HB.
Nad chiptuningom Evandy som uvazoval, ale ten bud este viac priskrti motor (a tak zlepsi spotrebu), alebo ho dostane na vyssi vykon, ale to potom spotreba pojde este vyssie. Fyzika nepusti. Tak som si casom zvykol...
CAMARO Bumblebee 6.2 V8 AT, MALIBU 2.4 AT, Lacetti LX "datel", Mitsuishi Outlander PHEV, New Nissan Leaf
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
Pozeral som na stránku www.mmracing.sk a tam tvrdia spotreba sa u niektorých režimov motora zníži. Samozrejme že pri plnom výkone je spotreba vyššia. Lenže niekedy ked potrebuješ tomu poriadne naložit a to auto neťahá tak to človeka štve a je mu momentálne jedno aká je spotreba. Uvidím. Pôjdem sa tam niekedy spýtať o koľko vzrastie výkon a čo by to stálo.
Je mi jasné že keď si človek kúpi takéto auto tak na spotrebu nemôže moc pozerať.
Inak s autom spokojnosť až na ten odhnitý kábel ku klaksónu. Teraz mi síce začalo niekde v prístrojovej doske niečo drnčať. Mám podozrenie že je to v budíku palivomera. Robí to keď motor točí okolo 1000 otáčok. Keď to neprestane dám to do Fancaru nech sa na to chlapci pozrú.
Je mi jasné že keď si človek kúpi takéto auto tak na spotrebu nemôže moc pozerať.
Inak s autom spokojnosť až na ten odhnitý kábel ku klaksónu. Teraz mi síce začalo niekde v prístrojovej doske niečo drnčať. Mám podozrenie že je to v budíku palivomera. Robí to keď motor točí okolo 1000 otáčok. Keď to neprestane dám to do Fancaru nech sa na to chlapci pozrú.
Chevrolet Evanda CDX 2.0, olivovostrieborná metalíza.
Predtým Daewoo Nubira I, Skoda 120 GLS
Predtým Daewoo Nubira I, Skoda 120 GLS
tuning
Vyskusaj...
Ja som mal kedysi v Nexii sportovy vzduchovy filter, a mal som pocit, ze to motoru trochu pomohlo, ze sa menej dusil vo vyssich otackach (1.5 V8). Ale to moze byt len zdanie. Ked vsak za to das takych 10 tisic, urcite to musi byt lepsie, uz len preto, aby cloveka netrafil slak, ze vyhodil preniaze za nic...
Ja som mal kedysi v Nexii sportovy vzduchovy filter, a mal som pocit, ze to motoru trochu pomohlo, ze sa menej dusil vo vyssich otackach (1.5 V8). Ale to moze byt len zdanie. Ked vsak za to das takych 10 tisic, urcite to musi byt lepsie, uz len preto, aby cloveka netrafil slak, ze vyhodil preniaze za nic...
CAMARO Bumblebee 6.2 V8 AT, MALIBU 2.4 AT, Lacetti LX "datel", Mitsuishi Outlander PHEV, New Nissan Leaf
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG