Setrvační, spěchá prosím o radu .

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
rebelius
Příspěvky: 41
Registrován: stř srp 03, 2005 14:35

Setrvační, spěchá prosím o radu .

Příspěvek od rebelius »

Zdravím, měl bych dotaz ohledne setrvačníku , stalo se mi to že jsem koupil auto a po 6tis km mi odesla spojka (začala se protačet), měla být udajně nová (celá lamela, ložisko,přítlačák) .. cca 15 tis km. Po rozebraní byla sjetá lamela . Vyměnil jsem novou v záruce. Po ujeti 5 tisic zase prokluzovala a zase sjetá lamela. Oboje i ten prvni set i ta druha lamela bylo noname(cely set 2600). Tak jsem koupil novou lmelu Lukas za 3000,- , po namontovaní ihned prokluzuje . Chyba není ve válečcích ani nikde jinde . Člověk v servise říkal že ho napadájí jen dvě varianty :
A) Přítlačák není dostatečně široký a tudíš nepřitlačí lamelu na setrvák.
B) Někdo z duvodů rých na setrváku ho sjel na soustuhua tudíš není dostatešně tlustý on. Setrvak se prý opotřebovat provozem nedá .
Chci se vás zeptat jestli nenapadá něco vás a jestli nevíte jak tlustý má být setrvák ? Předem dík moc .
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

No to je otázka na kluky ze servisu, jestli můžu něco jako laik říct k tomuto problému, asi bych nehledal problém v setrváku (to je pěknej kus železa a nějaká ta desetina při ev. stočení by neměla dělat problém jako ostatně nedělá u brzd. Spíše bych se pokud spojka prokluzuje a je nová soustředil na přítlačák, může být v háji talířová pružina a to se takhle projevuje. Ještě by byla možnost průniku oleje do spojky od gufera z motoru, ale olej by kapal okolo krytu spojky. Pokud je obložení zaolejované taky klouže a blbě se odmašťuje. Asi to chce rozhodit a omrknout. nic lepšího mi nenapadá. Ale vlastně ještě jo: hydraulické ovládání spojky (hlavní válec a vystavovací prasátko) Zlom vaz :lol:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

No nikdy sem neslysem o staceni setrvaku(plochy pro zaber spojky)ale budiz.kdyz si vzpomenu v pondeli ti to zkusim nejak zmerit.ale jinak to bude asi pritlacakem jestli je noname tak bude slaby nebo neco takoveho.pozna se to snadno pri montazi na motor musi pri posazeni na lamelu byt vule mezi pritlacakem a setrvakem v miste sroubu asi pul centimetru.to je ten pritlak .jestli tam ta vule je tak je mekka pruzina na pritlacaku.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
rebelius
Příspěvky: 41
Registrován: stř srp 03, 2005 14:35

Příspěvek od rebelius »

palikx píše:No nikdy sem neslysem o staceni setrvaku(plochy pro zaber spojky)ale budiz.kdyz si vzpomenu v pondeli ti to zkusim nejak zmerit.ale jinak to bude asi pritlacakem jestli je noname tak bude slaby nebo neco takoveho.pozna se to snadno pri montazi na motor musi pri posazeni na lamelu byt vule mezi pritlacakem a setrvakem v miste sroubu asi pul centimetru.to je ten pritlak .jestli tam ta vule je tak je mekka pruzina na pritlacaku.
Taky mam podezření že to bude ten přítlačák , ale když už to budu mit sundané rád bych ten setrvák změřil , jen pro jistotu. At to nemusim potom sundávat znovu. Jinak dík moc za rady.
Uživatelský avatar
petrm
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 19:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrm »

Richard píše:No to je otázka na kluky ze servisu, jestli můžu něco jako laik říct k tomuto problému, asi bych nehledal problém v setrváku (to je pěknej kus železa a nějaká ta desetina při ev. stočení by neměla dělat problém jako ostatně nedělá u brzd. Spíše bych se pokud spojka prokluzuje a je nová soustředil na přítlačák, může být v háji talířová pružina a to se takhle projevuje. Ještě by byla možnost průniku oleje do spojky od gufera z motoru, ale olej by kapal okolo krytu spojky. Pokud je obložení zaolejované taky klouže a blbě se odmašťuje. Asi to chce rozhodit a omrknout. nic lepšího mi nenapadá. Ale vlastně ještě jo: hydraulické ovládání spojky (hlavní válec a vystavovací prasátko) Zlom vaz :lol:
Brzdy jsou něco jinýho tam tlačíš segmenty proti sobě ale u spojky jde o výšku "díry" v setrváku a výšku přítlačáku jestli ho někdo stočil mohlo by to dělat přesně tohle jelikož by přítlačák neměl dostatečný přítlak jinach byh se spíš klonil k přítlačáku .
B) Někdo z duvodů rých na setrváku ho sjel na soustuhua tudíš není dostatešně tlustý on. Setrvak se prý opotřebovat provozem nedá .
Chci se vás zeptat jestli nenapadá něco vás a jestli nevíte jak tlustý má být setrvák ? Předem dík moc .
tohle je podle mě pravda zkusím ti to zjistit když jak koukám Palikx asi zapoměl ;)
rebelius
Příspěvky: 41
Registrován: stř srp 03, 2005 14:35

Příspěvek od rebelius »

petrm píše:
Richard píše:No to je otázka na kluky ze servisu, jestli můžu něco jako laik říct k tomuto problému, asi bych nehledal problém v setrváku (to je pěknej kus železa a nějaká ta desetina při ev. stočení by neměla dělat problém jako ostatně nedělá u brzd. Spíše bych se pokud spojka prokluzuje a je nová soustředil na přítlačák, může být v háji talířová pružina a to se takhle projevuje. Ještě by byla možnost průniku oleje do spojky od gufera z motoru, ale olej by kapal okolo krytu spojky. Pokud je obložení zaolejované taky klouže a blbě se odmašťuje. Asi to chce rozhodit a omrknout. nic lepšího mi nenapadá. Ale vlastně ještě jo: hydraulické ovládání spojky (hlavní válec a vystavovací prasátko) Zlom vaz :lol:
tohle je podle mě pravda zkusím ti to zjistit když jak koukám Palikx asi zapoměl ;)
Dík moc.
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

tak sme to dnes merili a delka od kluzne pochy k hrane uchyceni pritlacaku je 19 mm
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
rebelius
Příspěvky: 41
Registrován: stř srp 03, 2005 14:35

Příspěvek od rebelius »

palikx píše:tak sme to dnes merili a delka od kluzne pochy k hrane uchyceni pritlacaku je 19 mm
dík moc hodne jsi mi pomohl . az to dam do kupy tak dam vedet co to bylo .
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

neni zac ja to slibil a petr i to pripomenul a zmeril.tak dej vedet ahoj
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Odpovědět

Zpět na „LEGANZA“