Olej převodovka a rychloměr.

Moderátor: Blue Lanos

Zmeskal
Příspěvky: 11
Registrován: ned bře 05, 2006 11:36
Bydliště: Sliac

Olej převodovka a rychloměr.

Příspěvek od Zmeskal »

Chlapi potřebuju radu abych nemusel s každou prkotinou do servisu.
1./ Jak si skontroluju hladinu oleja v převodovce a jak doplním ??
2./ Rychloměr-respektive tachometr - když ráno vyjedu, začne hrozně rachotiť až kvílet. Jedu asi 40 km/h ale on ukazuje 80 - 90 km/h. Po ujetí asi 15 - 20 km se auto a interier zehřeje, tachometr postupně stichne a začne ukazovat správnou rychlost. Potom už jen téměř neslyšitelně cvaká. Co to može být ??
Dík za radu.
Zmeškal
Zmeskal
Reklama
 

Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

Hladinu zkontrolujes spatne.jde jen zjistit jestli tam nejakej olej je.od spodu auta u prave poloosy(na prevodovce)je sroub tusim na 13 klic ten kdyz vyndas tak musi vytekat olej.
ten rychlomer bude asi zatuhly nahon tachometru chtelo by to vycistit a prolit olejem.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
petrm
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 19:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrm »

A pak když to přestane ukazovat nesmysly jestli pomůže promazání ) a bude to stále tikat a bude ti to vadit je potřeba vyndat tachometr a podívat se jestli tam je něco prasklého na převodech počítadla kilometrů a zkusit to opravit a nebo vyměnit za nový ;)
Kiko
Příspěvky: 110
Registrován: pát bře 25, 2005 15:08
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Kiko »

palikx píše:Hladinu zkontrolujes spatne.jde jen zjistit jestli tam nejakej olej je.od spodu auta u prave poloosy(na prevodovce)je sroub tusim na 13 klic ten kdyz vyndas tak musi vytekat olej.
ten rychlomer bude asi zatuhly nahon tachometru chtelo by to vycistit a prolit olejem.
Tak to je veľmi blba kontrola oleje...keď začne vytiekať!... Iný spôsob neexistuje?
Uživatelský avatar
Reverend
Příspěvky: 98
Registrován: pát led 21, 2005 08:03
Bydliště: SK-Bratislava

Příspěvek od Reverend »

To ja si myslím, že kontrola hladiny oleja cez kontrolnú skrutku je super.
Proste odskrutkuješ a leješ kým netečie. Aké jednoduché :D
Uživatelský avatar
petrm
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 19:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrm »

tak už po několikáté ;) přesný postup kontroly hladiny oleje v převodovce podle předpisu výrobce : odšroubujeme kontrolní šroub z boku převodové skříně vedle pravého vnitřního kloubu poloosy a do nádoby chytíme případný přebytek . Pod baterií najdeme odvzdušňovací šroub ( šroub na kterém je plastový klobouček je to nejvyšší místo na převodovce ) ten povolíme a vyndáme a vzniklým otvorem lijeme olej do převodovky do té doby dokud nezačne vytékat z kontrolního šroubu a pak rychle zašroubujeme spodní kontrolní šroub aby olej nevytékal ;)
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3614
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conpet »

To petrm : A mas nejakej doporucenej tip oleje (znacku) , nebo staci ten nejlevnejsi ? A jde ta prevodovka i vypustit a vymenit celou napln ?
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Uživatelský avatar
petrm
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 19:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrm »

tak rozhodně né ten nejlevnější ty skříně jsou dost háklivý na olej a pak špatně řadí jinak mají celoživotní náplň a není tam výpustní otvor musí se sundat celá ta vanička ale to ti stejně vyteče jen olej co je v převodech a né v diferáku ten ven nedostaneš značku ani tak nemám ale dal bych plnou sintetiku 75 W 90 nebo něco podobnýho a ještě se dost často používá olej do automatů ten červenej ATF Dexron
Uživatelský avatar
peter NR
Příspěvky: 1081
Registrován: sob dub 30, 2005 22:25
Bydliště: Nitra

Příspěvek od peter NR »

Kiko píše:
palikx píše:Hladinu zkontrolujes spatne.jde jen zjistit jestli tam nejakej olej je.od spodu auta u prave poloosy(na prevodovce)je sroub tusim na 13 klic ten kdyz vyndas tak musi vytekat olej.
ten rychlomer bude asi zatuhly nahon tachometru chtelo by to vycistit a prolit olejem.
Tak to je veľmi blba kontrola oleje...keď začne vytiekať!... Iný spôsob neexistuje?
no ja si myslim, ze na prevodovkach je to tak bezne...
ex: Chevrolet AVEO SE pearl black
ex: Espero 1.5 16V
Uživatelský avatar
Sato
Příspěvky: 434
Registrován: čtv srp 12, 2004 09:58
Bydliště: SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sato »

Chcel by som skontrolovat stav hladiny prevodoveho oleja, ale asi tam budem musiet nieco trosku doliat... Mam doma prevodovy olej PP90... Vie niekto ci je to vhodny olej?
R.I.P

aktuálne: Renault Megane III. 1.6 16V 100k
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

Nevím jak Espero , ale do Nubiry bych si ho nedal , tam patří ATF , olej do automatů ......, myslím , že to bude to samé u Espera.
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Příspěvek od ppp »

Ja by som tiez rad vedel aky olej patri do prevodovky v espere. V manuali je akurat sae 80 comu vyhovuje aj pp80 ale ten asi na mysli nemali. A ked si uvedomim ako lahko sa radi v zime pri -20 hned po starte tak to s pp80 bud asi tazko rovnake.
Vraj ked sa da klaciky olej do prevodovky vyzadujucej ATF tak nepojde radit ale uz netusim co sa stane ak by isiel ATF do prevodovky na klasicky olej.
Uživatelský avatar
Honza Beneš
Příspěvky: 370
Registrován: sob bře 03, 2007 01:44
Bydliště: Uhelná Příbram

Re: Olej převodovka a rychloměr.

Příspěvek od Honza Beneš »

Ahoj, vzhledem k najetým km budu měnit olej v převodovce. Díval jsem, co tam dát, a ptám se, norma GM DEXRON IID nebo GM DEXRON III ? Nejde o to, že ten "lepší" stojí dvakrát tolik (měním při 240 tkm, kdoví kdy a jestli měnili ti přede mnou). Jde o to, že už jsem se poučil, že dražší, resp. lepší nerovná se automaticky vhodnější. Takže který? Budu moc vděčný za názory, pokud možno néé rozporuplné 8) Konkrétně mám na mysli volbu mezi těmito dvěma produkty spol. PARAMO:

GYROL ATF DIID /1
Polosyntetický olej určený pro moderní automatické převodovky. Díky svým komplexním vlastnostem je použitelný i v ručně řazených převodovkách, hydraulických a mazacích okruzích se zvýšenými nároky na mazací vlastnosti. Splňuje požadavky specifikací GM DEXRON IID, FORD MERCON, ALLISON C4, VOITH G607, ZF TE-ML 11A.
Cena s DPH: 121,00 Kč (134,50 Kč) sleva 10%

GYROL ATF DIII /1
Polosyntetický olej určený pro nejmodernější automatické převodovky. Díky svým komplexním vlastnostem je použitelný i v ručně řazených převodovkách, hydraulických a mazacích okruzích se zvýšenými nároky na mazací vlastnosti. Splňuje požadavky specifikací GM DEXRON III, VOITH, FORD MERCON.
Cena s DPH: 244,00 Kč (271,50 Kč) sleva 10%
Espero 1.8 (+LPG)
ex Espero 2.0 (+LPG)
Uživatelský avatar
blackjohn
Příspěvky: 559
Registrován: čtv čer 08, 2006 11:29
Bydliště: Soběslav

Re: Olej převodovka a rychloměr.

Příspěvek od blackjohn »

Já ten původní vyměnil za 75W-90(má červenou barvu) a zatím jsem na něj bez problémů najezdil přes 20tkm.
Citroen C4 Grand Picasso 1.8i, 92kW
Daewoo Tacuma 1.8i, 66kW
Daewoo Espero 1.8i, 70kW ...opustilo nás v nedojetých 133tkm
Uživatelský avatar
Honza Beneš
Příspěvky: 370
Registrován: sob bře 03, 2007 01:44
Bydliště: Uhelná Příbram

Re: Olej převodovka a rychloměr.

Příspěvek od Honza Beneš »

Ten tu je taky. Dle popisu prodejce je narozdíl od těch Dexronů "plně syntetický", cena prakticky stejná jako za Dexron III:
GYROL SYN 75W-90 /1
Převodový olej GYROL SYN 75W-90 je plně syntetický olej obsahující v optimálním složení nejmodernější přísady, které zabezpečují splnění příslušných požadavků výrobců a provozovatelů převodovek a univerzálnost použití. GYROL SYN 75W-90 se vyznačuje extrémní ochranou proti zadírání, má vynikající oxidační stabilitu, střihovou stabilitu, schopnost převádět vysoké tlaky, nepění, chrání kovy proti korozi a nenapadá těsnící materiály. Má výborné viskozitně teplotní vlastnosti, tj. vynikající tekutost i při –40 °C a dostatečně vysokou viskozitu při teplotách okolo 100 °C a vyšších. Zůstává střihově stálý za všech provozních podmínek a vyznačuje se účinným tlumením hluku převodů. Převodový olej GYROL SYN 75W-90 je určen jako celosezónní a celoživotnostní náplň převodovek motorových vozidel, především osobních a dodávkových a vozidel s náhonem na všechna kola. Vzhledem k jeho unikátnímu složení lze převodový olej GYROL SYN 75W-90 použít do převodovek se synchronizací, kde prokazuje vynikající snášenlivost s materiály synchronizace i do extrémně zatížených hypoidních převodů, kde se projevují jeho vynikající vysokotlaké vlastnosti.
Cena s DPH: 240,00 Kč (266,50 Kč) sleva 10%
Espero 1.8 (+LPG)
ex Espero 2.0 (+LPG)
Odpovědět

Zpět na „ESPERO“