olej do motorek je ale uplne jina kapitolaRichard píše:Každý motor má olej předepsané minimální kvality u Nubiry 2,0 je to dle API SH o viskozitě 5W-30,10W-30, 10W-40 o tom jestli má být minerální nebo polo,či plně syntetický není ani zmínka. Prostě musí vyhovovat výše uvedeným parametrům. Kamarád má tuším Kawasaki Ninja asi 900cm3 a tvrdil mi, že v návodu není předepsán do motoru syntetický olej Nemám důvod mu nevěřit, zabývá se motory a opravami aut už asi 30let
A řekl mi, že ze syntetiky se dá snadno přejít na minerál, ale opačně je to kvůli usazeninám podstatně složitější a těžší.
Úbytek oleje
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
- Brainman
- Příspěvky: 1393
- Registrován: sob led 29, 2005 10:01
- Bydliště: Seletice
- Kontaktovat uživatele:
Renault Scenic RXi 2.0 IDE 16V 104kW Daewoo Matiz I CD LPG
- Reklama
- Brainman
- Příspěvky: 1393
- Registrován: sob led 29, 2005 10:01
- Bydliště: Seletice
- Kontaktovat uživatele:
cituji:
Dotaz:
...kdyz mas v aute nebo motce mineralni olej, muzes prejit na polosyntetiku nebo plnosysntetiku nebo zpet na mineral?
Odpověď:
Jak je řečeno v tom článku - rozlišení na oleje minerální, syntetické a polosyntetické dnes již ztratilo praktický význam, protože žádný olej už není čistě minerální (každý obsahuje přídavná čistě syntetická aditiva) a prakticky se nedostaneš ani k čistě syntetickému oleji (viz vysvětlení ve článku).
jinak cely clanek a diskuze je zde a stoji za to ho precist nez vynasite nejake soudy
http://www.motorkari.cz/index.php?show=00000002937
http://www.motorkari.cz/index.php?show= ... =komentare
Dotaz:
...kdyz mas v aute nebo motce mineralni olej, muzes prejit na polosyntetiku nebo plnosysntetiku nebo zpet na mineral?
Odpověď:
Jak je řečeno v tom článku - rozlišení na oleje minerální, syntetické a polosyntetické dnes již ztratilo praktický význam, protože žádný olej už není čistě minerální (každý obsahuje přídavná čistě syntetická aditiva) a prakticky se nedostaneš ani k čistě syntetickému oleji (viz vysvětlení ve článku).
jinak cely clanek a diskuze je zde a stoji za to ho precist nez vynasite nejake soudy
http://www.motorkari.cz/index.php?show=00000002937
http://www.motorkari.cz/index.php?show= ... =komentare
Renault Scenic RXi 2.0 IDE 16V 104kW Daewoo Matiz I CD LPG
Tak se taky vložím rozhodně bych u auta co neznám před výměnou použil proplach a do DOHC motoru sme alespoň v našem servisu automaticky používali olej 5W 30 nebo 40 a přesně podle Palikxova rozdělení plná syntetika a do jednovaček 10W 40 tedy polosynt. . Myslím že auta ze "západní evropy" na tom budou stejně né-li lépe rozhodně minerální oleje tedy 15 W bych už nepoužil ani kdyby mi ho někdo dal zdarma
Já jsem ho dal kámošovi do traktorupetrm píše:Tak se taky vložím rozhodně bych u auta co neznám před výměnou použil proplach a do DOHC motoru sme alespoň v našem servisu automaticky používali olej 5W 30 nebo 40 a přesně podle Palikxova rozdělení plná syntetika a do jednovaček 10W 40 tedy polosynt. . Myslím že auta ze "západní evropy" na tom budou stejně né-li lépe rozhodně minerální oleje tedy 15 W bych už nepoužil ani kdyby mi ho někdo dal zdarma
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Tak teď sem tě nepochopil to se tu snažím celou dobu a nejen já říct že se do motoru nemůže bezhlavě nalít super olej a proto je dobrý proplach a třeba klasická střední cesta (polosyntetika) ale jen když je motor silně zasranejBrainman píše:ale neplati to generalne, treba nektere motorky lide znicili kdyz jim chteli dat to nejlepsi co mohli z oleju
- Brainman
- Příspěvky: 1393
- Registrován: sob led 29, 2005 10:01
- Bydliště: Seletice
- Kontaktovat uživatele:
no bylo to mysleno takhle. Je plno zdokumentovanych pripadu ( u motorek, u aut nevim) ze i dnes jsou motory ktere vyzaduji urcity typ oleje a i kdyz jsou nove a nalije se do nich ta nejlepsi syntetika ta muze dojit k zadreni motoru. Z toho vyplyva ze treba do nekterych ctyrtaktnich skutru se i dnes dava mineral 15w40 protoze ma vyssi vyskozitu. Ze to zniceni motoru nespociva pouze v uvolneni pevnych castic a ucpani kanalu ale take treba v tom ze treba olejove cerpadlo nemuze cerpat ten ridounkej olej a nedotlaci ho tam kam ma.
Proste do auta patri olej jaky je predepsany vyrobcem a nema cenu experimentovat.
tot vse
Proste do auta patri olej jaky je predepsany vyrobcem a nema cenu experimentovat.
tot vse
Renault Scenic RXi 2.0 IDE 16V 104kW Daewoo Matiz I CD LPG
Ještě si dovolím Brainmana v maličkosti doplnit. U aut je to myslím bez dalších debat , ale některé motorky mají společnou náplň oleje s převodovkou a spojkou a v tom může být ten problém, nejlepší motorový olej nemá ty správné vlastnosti v převodovce a obráceně. I tady platí předpis výrobce. Samozřejmě nedávám Mogul do Nubiry, ale možná by se taky nezbláznila. Jak jsem psal měl jsem Pontiaca (Racer) a ten jsem prodal kámošovi, a jezdí mu dodnes. Asi po 2 letech jsem se ho ptal, co tam dává za olej? Jaký olej? zněla odpověď ? On vesele jezdil 2 roky a asi 15000 mil na mém původním oleji Vynadal jsem mu a tak tam nalil nový odněkud z Lidla a jezdí dál
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502