Úbytek oleje

DaewooForum pro Nubiry 1 a 2 generace

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

...REZNIKu nalej tam polosyntetiku..
..tym urcite nic nepokazish..

..na nexiackom fore sa o tom debatovalo az az...
..ked Rado Holoska robil GO motoru, alebo ked Fireman zadrel..
..
ked tak kuk na http://www.oleje.cz..su tam clanky..
..urcite naucne pre kazdeho, od odbornika na maziva..

To Macek:

no..ak by "motor zral olej", t.j. olej by sa spaloval spolu z palivom vo valci,
taq musi na 99.9% ist z vyfuku modry dym..
..
no nie vsak vzdy, napr. na volnobehu to poznat nebude,
..ale "ak je motor v zabere", t.j. pri rozbehu; cim vacsia zataz, tym lahsie sa to zpozoruje;
tak sa ten modry dym z vyfuku valit bude, a bude to "citit aj vo vzduchu"..
..
teda je dobre ked niekto pojde za tebou..
alebo sa aspon bude pozerat na vyfuk, ked sa budesh rozbiehat z miesta.. ( studeny motor je na taqeto zistenie lepsiii..)

..zavady budu v tomto pripade dve..
..uz tu spominane zle gufera na ventiloch..
..a zle piestne kruzky, ci pri "skrabanec ci strbina" na valci v bloku..

..gufera vie "znicit" neaky ten "zazracny pripravok" do oleja..
..piestne kruzky zas prehriatie motora, ci vysoke otacky, (tzv. RED LINE)..
(..sprintery to znajuuu..)
..aj ked miest kde by sa olej mohoj tratit je dost vela..
Reklama
 

Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

JRD McLAREN píše:...REZNIKu nalej tam polosyntetiku..
..tym urcite nic nepokazish..

..na nexiackom fore sa o tom debatovalo az az...
..ked Rado Holoska robil GO motoru, alebo ked Fireman zadrel..
..
ked tak kuk na http://www.oleje.cz..su tam clanky..
..urcite naucne pre kazdeho, od odbornika na maziva..

To Macek:

no..ak by "motor zral olej", t.j. olej by sa spaloval spolu z palivom vo valci,
taq musi na 99.9% ist z vyfuku modry dym..
..
no nie vsak vzdy, napr. na volnobehu to poznat nebude,
..ale "ak je motor v zabere", t.j. pri rozbehu; cim vacsia zataz, tym lahsie sa to zpozoruje;
tak sa ten modry dym z vyfuku valit bude, a bude to "citit aj vo vzduchu"..
..
teda je dobre ked niekto pojde za tebou..
alebo sa aspon bude pozerat na vyfuk, ked sa budesh rozbiehat z miesta.. ( studeny motor je na taqeto zistenie lepsiii..)

..zavady budu v tomto pripade dve..
..uz tu spominane zle gufera na ventiloch..
..a zle piestne kruzky, ci pri "skrabanec ci strbina" na valci v bloku..

..gufera vie "znicit" neaky ten "zazracny pripravok" do oleja..
..piestne kruzky zas prehriatie motora, ci vysoke otacky, (tzv. RED LINE)..
(..sprintery to znajuuu..)
..aj ked miest kde by sa olej mohoj tratit je dost vela..
Tak jednoznačně bych nedoporučoval polosyntetiku.Pokud tam byl obyč. olej , usazuje je spousta sajrajtu v motoru(karbonu) a polosyntetika tento karbon rozpouští.Jednak hrozí ucpání olejových kanálků,a olej se postupně chová jako brusivo,protože filtr nezachytí vše.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
Vlasta
Příspěvky: 623
Registrován: čtv lis 17, 2005 16:25
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasta »

Na jaře mi čeká výměna oleje a jsem na tom podobně jako REZNIK. Nevím o tom co tam je taky nic, jen že je to dotažený z Německa. Tam snad by ta polosyntetika mohla být, nebo snad ještě něco lepšího?
Co tam lejete Vy co máte tohle auto delší dobu?
Kia Rio 1.25 CVVT COOL

Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

V.Brousek píše: Tak jednoznačně bych nedoporučoval polosyntetiku.Pokud tam byl obyč. olej , usazuje je spousta sajrajtu v motoru(karbonu) a polosyntetika tento karbon rozpouští.Jednak hrozí ucpání olejových kanálků,a olej se postupně chová jako brusivo,protože filtr nezachytí vše.
.... JAKY JE TO TEN "OBYCAJNY OLEJ" ..?? :?: :evil:

..to je nieco ako "bezny cistiaci prostriedok" ..?? v reklame ..??
Uživatelský avatar
Brainman
Příspěvky: 1393
Registrován: sob led 29, 2005 10:01
Bydliště: Seletice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Brainman »

to bych oponoval pane Brousek. mineralni, polosyntetika a syntetika nemaji z rospoustenim karbonu nic spolecneho. Jedine co je na nich jine je stupen vyskozity pri ruznych teplotach. Uz mineralni olej M6AD obsahoval (AD) aditivum detergenty tzv. rozpoustec karbonovych castic. Na druhou stranu je pravda ze polo a plna syntetika karbonuje mene jelikoz je vice odolna vyssim teplotam.
Renault Scenic RXi 2.0 IDE 16V 104kW Obrázek Daewoo Matiz I CD LPG
Topol
Příspěvky: 1842
Registrován: pát led 07, 2005 21:44
Bydliště: Nový Bor

Příspěvek od Topol »

Pěkný den :D Sraz za 53 venku -1 :cry:
Jako diskus je dobrá věc ale já když nevím tak hledám vždy na netu.Taky jsem vybral dva příspěvky.V tom jednom se mi líbí doporučení:Jak je staré auto tak má být olej /doba kdy se žačal vyrábět/ a do starších aut nedávat supr nové oleje!!!
http://motozurnal.centrum.cz/motoporadn ... ml?id=4013
http://motozurnal.centrum.cz/motoporadn ... ml?id=3896
V jedné staré písničce si vozka zpívá:kdybych mu dával oves byl by mě do Prahy dovez! Je to sice o koňovi ale platí to i o autech! Měly by dostat co potřebují ;)
Ať nám jezdí a nezlobí :P
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Brainman píše:to bych oponoval pane Brousek. mineralni, polosyntetika a syntetika nemaji z rospoustenim karbonu nic spolecneho. Jedine co je na nich jine je stupen vyskozity pri ruznych teplotach. Uz mineralni olej M6AD obsahoval (AD) aditivum detergenty tzv. rozpoustec karbonovych castic. Na druhou stranu je pravda ze polo a plna syntetika karbonuje mene jelikoz je vice odolna vyssim teplotam.
Nemohu s tebou bohužel souhlasit AD znamená sice to co jsi napsal, ale při provozu auta s minerálním olejem vzniká celá řada různých úsad nejen na bázi karbonu. Syntetické oleje (i polosyntetické) v motoru jsou v rozpouštění všech možných a nemožných úsad podstatně lepší a účinější. Přechod z minerálního oleje na syntetický se doporučuje do cca 60000km A pak už se právě kvůli rozpouštění úsad, přechod nedoporučuje. U starších motorů je použití polo a plně synt. olejů zbytečné ba přímo nežádoucí z důvodů možného nedostatečného mazání (motory byly celkově volnější a synt. oleje jsou řidší). Jinak je na netu i dost příspěvků, které popisují destrukci motoru po přechodu z minerálu na syntetický, většinou způsobené ucpáním mazacích kanálků rozpuštěným sajrajtem :roll:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Brainman
Příspěvky: 1393
Registrován: sob led 29, 2005 10:01
Bydliště: Seletice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Brainman »

no ale musis vychazet z toho , co take pise Topol, do Nubiry tezko nekdo mohl lit mineralni olej jelikoz jestli ji koupil novou musel chodit na garancni prohlidky a tam mu davali minimalne polosyntetiku do 30 tis km. Navic v servisnim manualu je napsano jaky olej se tam ma dat
Renault Scenic RXi 2.0 IDE 16V 104kW Obrázek Daewoo Matiz I CD LPG
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

no Reznik mal asik zalozit nove tema...

Nubiru za "stare auto" nepovazujem, konstrukca motora tiez neje najstarsia..
..a pochybujem ze by pocas zivota vozu bolo v motore tolko usadenin, ze by po rozpusteni nieco ucpaly..
..(aj ked nic nieje nemozne)..
..(vychadzam zo skusenosti GO DOHC 1.5, tych usadeni tam vobec nebolo vela)..

ja som po kupe Nexie pouzil prostriedok na preplach motoru, pretoze "v autorizovanom servise"
pouzivali pri vymene zakazdym iny olej..
..co bolo dost poznat na chode motora (hlucnost)..

..NOVA NAPLN pozostavala z: Castrol Magnetic 5w40 polosyntetika..
..od vymeny som uz uspesne nabehal 8tis.km..
na jaro ma caka vymena.. a motor ide jak hodinky..

..taqze uz nebudem nikomu f tomto smere radit..
nech sa kazdy rozhodne sam...

:HOWK:
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

JRD McLAREN píše:
V.Brousek píše: Tak jednoznačně bych nedoporučoval polosyntetiku.Pokud tam byl obyč. olej , usazuje je spousta sajrajtu v motoru(karbonu) a polosyntetika tento karbon rozpouští.Jednak hrozí ucpání olejových kanálků,a olej se postupně chová jako brusivo,protože filtr nezachytí vše.
.... JAKY JE TO TEN "OBYCAJNY OLEJ" ..?? :?: :evil:

..to je nieco ako "bezny cistiaci prostriedok" ..?? v reklame ..??
Je to olej typové řady AD
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Brainman píše:no ale musis vychazet z toho , co take pise Topol, do Nubiry tezko nekdo mohl lit mineralni olej jelikoz jestli ji koupil novou musel chodit na garancni prohlidky a tam mu davali minimalne polosyntetiku do 30 tis km. Navic v servisnim manualu je napsano jaky olej se tam ma dat
To je sice pravda,ale kdo ti zaručí že tam je to co tam má být ?Když neznáš původ auta je to vždy riziko.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Brainman píše:to bych oponoval pane Brousek. mineralni, polosyntetika a syntetika nemaji z rospoustenim karbonu nic spolecneho. Jedine co je na nich jine je stupen vyskozity pri ruznych teplotach. Uz mineralni olej M6AD obsahoval (AD) aditivum detergenty tzv. rozpoustec karbonovych castic. Na druhou stranu je pravda ze polo a plna syntetika karbonuje mene jelikoz je vice odolna vyssim teplotam.
Na začátku mého prvního příspěvku jsem uváděl,že je nutno posoudit kolik má i auto najeto a potom se rozhodnout co tam nalít.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

Kluci mate kazdej trochu pravdu.do 60 tis cokoliv pak uz jen to co tam bylo.kdyz nevis nejlepe mineral.ale existuje pripravek na cisteni motoru a to 2 druhy
1 naleje se do motoru pred vymenou a necha se motor bezet 20 minut-myslim ze u malo zaspinenych motoru (polosyn a syn olej)uplne dostacujici.
2 naleje se pred vymenou a ujede se 200 km.pro vsecky starsi motory vycisti motor ale ne jako polosyn nebo syn.po vypusteni uz muze byt v klidu pouzita polosyn a nic se nestane.(provereno 30 tis km)
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Každý motor má olej předepsané minimální kvality u Nubiry 2,0 je to dle API SH o viskozitě 5W-30,10W-30, 10W-40 o tom jestli má být minerální nebo polo,či plně syntetický není ani zmínka. Prostě musí vyhovovat výše uvedeným parametrům. Kamarád má tuším Kawasaki Ninja asi 900cm3 a tvrdil mi, že v návodu není předepsán do motoru syntetický olej :?: :?: Nemám důvod mu nevěřit, zabývá se motory a opravami aut už asi 30let :!:
A řekl mi, že ze syntetiky se dá snadno přejít na minerál, ale opačně je to kvůli usazeninám podstatně složitější a těžší.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

Omlouvam se mam zazito mineral 15/40,polosyn 10/40 syn 5/40.Vim ze to tak nemusi byt vzdy ale ve vetsine pripadu to tak je.(jde samo o viskozitu)
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Odpovědět

Zpět na „NUBIRA“