Tři kapky....
Moderátor: Blue Lanos
Tři kapky....
[/b]Tři kapky oleje jsem našel včera na bělostně svítícím sněhu,bohužel pod motorem mého Matýska.....třeba tam už byly dříve
Uvidíme dnes odpoledne....odkud by to tak asi jako že teklo?
Dám vědět jak dens dopadnu držte palce!
Uvidíme dnes odpoledne....odkud by to tak asi jako že teklo?
Dám vědět jak dens dopadnu držte palce!
Matiz r.v.99,ujeto 85k km,s průměrem 5,35 l/100km
- Reklama
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Mi tece vana, vpredu v miste pod filtrem oleje. Nechaval jsem to pretesnit, hadejte kde, teceni pokracovalo, reklamoval jsem, odmitli, ze pry tece gufero, coz je kravina, protoze kdyz se to umyje a pozorouje se odkud to zacina tect, tak je to jasne vana. Dolivam asi 700ml na 15.000km a asi to necham zase pretesnit. Ted uz vsak jinde...
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
3 kvapky ?? to nieje až tak veľa, samozrejme postupom času môže byť toho viac.
Ja si dávam cez víkend pretesniť na motore takmer všetko, tesnenie pod hlavou, guferá, a aj tie na ľavej strane kde je klinový remeň a taktiež prebrúsiť a pretlakovať hlavu. Vypočítali mi cenu na cca 5000.- Sk v pondelok budem vedieť ako to dopadlo. Mne Matísek žerie o trochu viac ako tebe. za 1 rok som dolial cca 4litre oleja v hodnote 1500.- Sk. a to sa najazdilo nejakých 25 000 km.
Túto opravu som síce plánoval od leta 2005 ale predtým mi v inom servise vypočítali cenu na 40000.- Sk, čo sa mi zdalo strááášne veľa.
Mám ešte jeden dotaz aký dlhý je merač oleja lebo síce mi ukazuje mierku oleja tesne pod spodnou dierkou ale kontrolka oleja mi ešte nikdy nezasvietila počas jazdy. Mám pocit ako keby som olej dolial a bolo ho viac ako treba a ten sa následne vytlačil von.
Ja si dávam cez víkend pretesniť na motore takmer všetko, tesnenie pod hlavou, guferá, a aj tie na ľavej strane kde je klinový remeň a taktiež prebrúsiť a pretlakovať hlavu. Vypočítali mi cenu na cca 5000.- Sk v pondelok budem vedieť ako to dopadlo. Mne Matísek žerie o trochu viac ako tebe. za 1 rok som dolial cca 4litre oleja v hodnote 1500.- Sk. a to sa najazdilo nejakých 25 000 km.
Túto opravu som síce plánoval od leta 2005 ale predtým mi v inom servise vypočítali cenu na 40000.- Sk, čo sa mi zdalo strááášne veľa.
Mám ešte jeden dotaz aký dlhý je merač oleja lebo síce mi ukazuje mierku oleja tesne pod spodnou dierkou ale kontrolka oleja mi ešte nikdy nezasvietila počas jazdy. Mám pocit ako keby som olej dolial a bolo ho viac ako treba a ten sa následne vytlačil von.
No tak ja asi nepujdu do žádných investic,mám Matesa rád,ale jestli bude zlobit půjde pryč....ss2men píše:3 kvapky ?? to nieje až tak veľa, samozrejme postupom času môže byť toho viac.
Ja si dávam cez víkend pretesniť na motore takmer všetko, tesnenie pod hlavou, guferá, a aj tie na ľavej strane kde je klinový remeň a taktiež prebrúsiť a pretlakovať hlavu. Vypočítali mi cenu na cca 5000.- Sk v pondelok budem vedieť ako to dopadlo. Mne Matísek žerie o trochu viac ako tebe. za 1 rok som dolial cca 4litre oleja v hodnote 1500.- Sk. a to sa najazdilo nejakých 25 000 km.
Túto opravu som síce plánoval od leta 2005 ale predtým mi v inom servise vypočítali cenu na 40000.- Sk, čo sa mi zdalo strááášne veľa.
Mám ešte jeden dotaz aký dlhý je merač oleja lebo síce mi ukazuje mierku oleja tesne pod spodnou dierkou ale kontrolka oleja mi ešte nikdy nezasvietila počas jazdy. Mám pocit ako keby som olej dolial a bolo ho viac ako treba a ten sa následne vytlačil von.
Je to super auto,ale už bude mít 80k km a je to pomalu znát.
V sobotu si budu měnit olej,tak zkusim zjistit odkud to je....co kdyby pod hlavou?
Taky sem si všiml že občas při chodu motoru,ať studený či po delší jízdě je chvílemi slyšet takový jako skoro zvonění někde nahoře vpravo.Chvíli zvoní,chvíli ne....snad se jen něco nedůležitého uvolnilo
Matiz r.v.99,ujeto 85k km,s průměrem 5,35 l/100km
Jo taky mi něco takhle zvonilo, když jsem Matesa přivezl domů z autosalonu. Zjistil jsem že byly povolený všechny šrouby na víku hlavy válců a jeden šroub úplně vytočenej (vpravo vzadu) a ten cinkal. Já byl taky vytočenej, protože jsem nechápal jak tohle může opustit fabriku a následně autosalon.Albert_Hein píše:Taky sem si všiml že občas při chodu motoru,ať studený či po delší jízdě je chvílemi slyšet takový jako skoro zvonění někde nahoře vpravo.Chvíli zvoní,chvíli ne....snad se jen něco nedůležitého uvolnilo
Už bez Matesa
Ták už má matízka o5 doma.
Dával som na ňom vymeniť semering a rozvodový remeň. Oprava sa trošíčka zväčšila nakoľko mi po pretesnení a prebrúsení hlavy začalo zahadzovať sviečky olejom. Po neúspešnej reklamaácií hlavy (bola urobená dobre) sme zistili že bol motor prehriatý a je potrebné vymeniť piestové krúžky. Taktiež som zistil že v dezolátnom stave je tesnenie pod vaňou, vymenilo sa za nové.
Predpokladaný odhad bol cca 5000.- Výsledná suma vrátane práce 8500.- Sk.
a aby nebolo toho málo zistili mi že potrebujem v dohľadnej dobe vymeniť aj čerpadlo za cca 2500.- Sk.
a ešte jedna otázočka na záver... Jeden ventil klepká, je to taký tikavý zvuk ktorý počuť pri otvorenej kapote. Technik mi hovoril, že buď si sadne a prestane klepať alebo to bude potrebné prepracovať. Má niekto s tým skúsenosti?
v servise mi do môjho drahého shell helix plus doliali polosyntetický olej madit. Mám ho nechať alebo ho celý vymeniť za shell helix+?
Dával som na ňom vymeniť semering a rozvodový remeň. Oprava sa trošíčka zväčšila nakoľko mi po pretesnení a prebrúsení hlavy začalo zahadzovať sviečky olejom. Po neúspešnej reklamaácií hlavy (bola urobená dobre) sme zistili že bol motor prehriatý a je potrebné vymeniť piestové krúžky. Taktiež som zistil že v dezolátnom stave je tesnenie pod vaňou, vymenilo sa za nové.
Predpokladaný odhad bol cca 5000.- Výsledná suma vrátane práce 8500.- Sk.
a aby nebolo toho málo zistili mi že potrebujem v dohľadnej dobe vymeniť aj čerpadlo za cca 2500.- Sk.
a ešte jedna otázočka na záver... Jeden ventil klepká, je to taký tikavý zvuk ktorý počuť pri otvorenej kapote. Technik mi hovoril, že buď si sadne a prestane klepať alebo to bude potrebné prepracovať. Má niekto s tým skúsenosti?
v servise mi do môjho drahého shell helix plus doliali polosyntetický olej madit. Mám ho nechať alebo ho celý vymeniť za shell helix+?
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Zajimava informace. Na autokacik.pl se stale vede ucena debata, zdali tam nejake tesneni je. Podle mne a taky podle manualu tam neni (v pravem slova smyslu), je tam jen tesnici pasta. Ma tam teda byt jeste nejaka guma nebo tak? Kazdopadne na pretesneni sve vany se brzy (pri pristi vymene oleje) chystam.ss2men píše:v dezolátnom stave je tesnenie pod vaňou, vymenilo sa za nové.
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
to je zaujimave....aj mne tece vana...sice niejeto nic hrozne ale tece. A teraz si ma zaskocil s tym tesnenim....no ked pojdem do servisu sa na to opytam bo si ho chcem tiez vymenit.
mozes mat zle nastavene ventilove vole....respektive na tom jednom ventileJeden ventil klepká, je to taký tikavý zvuk ktorý počuť pri otvorenej kapote.
No fuj.....to by som im dal pekne vymenit.....neviem sice ake to ma nasledky, ale nedoporucuje sa miesat oleje.v servise mi do môjho drahého shell helix plus doliali polosyntetický olej madit. Mám ho nechať alebo ho celý vymeniť za shell helix+?
Matiz SE 99 zelena metla - stale sa na nom pracuje
kontrolka oleja mi ešte nikdy nezasvietila počas jazdy až ti bude za jízdy svítit,tak to můžeš již pomalu vyhledat servis na GO motoru.Olej nejenom že maže,ale hlavně i chladí třecí plochy.Proto máš na měrce rysku min a max.ss2men píše:3 kvapky ?? to nieje až tak veľa, samozrejme postupom času môže byť toho viac.
Ja si dávam cez víkend pretesniť na motore takmer všetko, tesnenie pod hlavou, guferá, a aj tie na ľavej strane kde je klinový remeň a taktiež prebrúsiť a pretlakovať hlavu. Vypočítali mi cenu na cca 5000.- Sk v pondelok budem vedieť ako to dopadlo. Mne Matísek žerie o trochu viac ako tebe. za 1 rok som dolial cca 4litre oleja v hodnote 1500.- Sk. a to sa najazdilo nejakých 25 000 km.
Túto opravu som síce plánoval od leta 2005 ale predtým mi v inom servise vypočítali cenu na 40000.- Sk, čo sa mi zdalo strááášne veľa.
Mám ešte jeden dotaz aký dlhý je merač oleja lebo síce mi ukazuje mierku oleja tesne pod spodnou dierkou ale kontrolka oleja mi ešte nikdy nezasvietila počas jazdy. Mám pocit ako keby som olej dolial a bolo ho viac ako treba a ten sa následne vytlačil von.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
tak kluci ja to zkusim shrnout
ventil cvakat muze ale asi si nesedne protoze se nastavuje jako na skodovce.musi se seridit.vana tesneni nema neexistuje.pouze tesnici tmel.(ten cervenej je to nehorsi co se na vanu muze pouzit)
olej dolity tak strasne nevadi urcite bych kuli tomu nemenil olej.
to je snad vsecko
ventil cvakat muze ale asi si nesedne protoze se nastavuje jako na skodovce.musi se seridit.vana tesneni nema neexistuje.pouze tesnici tmel.(ten cervenej je to nehorsi co se na vanu muze pouzit)
olej dolity tak strasne nevadi urcite bych kuli tomu nemenil olej.
to je snad vsecko
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil