Autoradio
Moderátor: Blue Lanos
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: čtv úno 09, 2006 09:51
- Kontaktovat uživatele:
Autoradio
Prosiiim vas premontovaval uz niekto z vas v espere stare seriove radio za noveeee?
Potreboval by som pomoct - respektive pradit.
Dakujem Miso-BA.
Potreboval by som pomoct - respektive pradit.
Dakujem Miso-BA.
- Reklama
- eMKa Slovensko
- Příspěvky: 2087
- Registrován: úte zář 30, 2003 20:41
- Bydliště: TN - NMnV
- Kontaktovat uživatele:
a ak ti to neda o moc viac roboty mohol by si to supnut aj na www.espero.daewooclub.competer NR píše:ak ti to vydrzi do zajtra, napisem ti farby kablov aj s popisom...
Existují redukce dle typu auta na tzv. ISO konektor. Ten má většina nových radií. Stačí redukce cvak cvak a hraješ v pohodě, žádný hledání a stříhání
Např. já ji mám od www.autoal.cz
Např. já ji mám od www.autoal.cz
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Ehmm, ja som isiel podla manualu co je stiahnutelny aj z tohoto fora a farby sedeli. Akurat pre napajanie odporucam natiahnut nejaky hrubsi (ja som dal 2,5) kablik priamo od baterky, idealne aj so zemenenim. A pripadne odporucam dat vypinac na vyvod k antene, aby zbytocne neviala aj ked si pustate cd.
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: čtv úno 09, 2006 09:51
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: čtv úno 09, 2006 09:51
- Kontaktovat uživatele:
OK. Dik moc. Ako co sa tyka kablov k reproduktorom tie su mi jasne.
Potom je tam kabel s oznacenim AUTO ANT. - co predpokladam, ze patri k eletrike na antenu. Potom ACC B(+) - to by mal byt klasicky (+).
Dalej NEGATIVE GROUND to by mala byt zem (-). LIGHT (ILLUMINATION) to bo kabel potrebny iba k staremu radiu na jeho podsvietenie, ktore mi je ovsem zbytocne a BACK-UP(+) - a ten neviem na co je.
Ako poviem ti narovinu keby som si chcel dat moc robotu natahal by som komplet novu kabelaz - co sa tyka elektriny, ale moc sa mi nechce ked je priprava hotova a navyse neviem kade by sa dali pretiahnut kable od baterky do kabiny a neviem ani kde je hlavny (+) kabel napojeny na piostkovu skrinu - keby som to chel tahat z nej. A tak isto netusim kde vyustuje kabel na eletriku k antene.
Ale prosim ta aj tak ten popis pre istotu posli...
Potom je tam kabel s oznacenim AUTO ANT. - co predpokladam, ze patri k eletrike na antenu. Potom ACC B(+) - to by mal byt klasicky (+).
Dalej NEGATIVE GROUND to by mala byt zem (-). LIGHT (ILLUMINATION) to bo kabel potrebny iba k staremu radiu na jeho podsvietenie, ktore mi je ovsem zbytocne a BACK-UP(+) - a ten neviem na co je.
Ako poviem ti narovinu keby som si chcel dat moc robotu natahal by som komplet novu kabelaz - co sa tyka elektriny, ale moc sa mi nechce ked je priprava hotova a navyse neviem kade by sa dali pretiahnut kable od baterky do kabiny a neviem ani kde je hlavny (+) kabel napojeny na piostkovu skrinu - keby som to chel tahat z nej. A tak isto netusim kde vyustuje kabel na eletriku k antene.
Ale prosim ta aj tak ten popis pre istotu posli...
Naposledy upravil(a) Michal1987 dne pát úno 10, 2006 09:19, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: čtv úno 09, 2006 09:51
- Kontaktovat uživatele:
ACC B+ - je plus spinany klucom, teda neco ako +15, teda 12V, ktore su iba ak je kluc v spinackeMichal1987 píše: Potom ACC B(+) - to by mal byt klasicky (+).
LIGHT (ILLUMINATION) to bo kabel potrebny iba k staremu radiu
BACK-UP(+) - a ten neviem na co je.
LIGHT - mozes vyuzit aj na novsom radiu, niektore maju tzv. DIMMER
BACK-UP+ - je to co potrebujes, teda stalych +12V
pozrem aj farby a popisem to na esperoweb...
inak neviem preco si okolo toho stvoril tri temy...
ex: Chevrolet AVEO SE pearl black
ex: Espero 1.5 16V
ex: Espero 1.5 16V
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: čtv úno 09, 2006 09:51
- Kontaktovat uživatele:
AHAAA, no ale vies co nechapem ked zapojim + kabel z radia na ACC a - na NEGATIVE GROUND vysunie sa mi len antena, ale radio zapnut nemozem ani ked mam kluc v zapalovani.
A co sa tyka BACK-UP nepamatam si presne ale mam pocit ze mi vyhodi poistku na radiu a aj na celkove vnutorne osvetlenie auta.
3 tamy som vytvoril preto lebo som nevedel ako to tu na fore funguje -ako sa tu pridavaju temy a tak....
A co sa tyka BACK-UP nepamatam si presne ale mam pocit ze mi vyhodi poistku na radiu a aj na celkove vnutorne osvetlenie auta.
3 tamy som vytvoril preto lebo som nevedel ako to tu na fore funguje -ako sa tu pridavaju temy a tak....
lebo autoradio dostava napajanie z ACC a pusta ho do ANT vystupu, to je normalne... zapnut sa neda lebo nema trvaly plus...Michal1987 píše:AHAAA, no ale vies co nechapem ked zapojim + kabel z radia na ACC a - na NEGATIVE GROUND vysunie sa mi len antena, ale radio zapnut nemozem ani ked mam kluc v zapalovani.
A co sa tyka BACK-UP nepamatam si presne ale mam pocit ze mi vyhodi poistku na radiu a aj na celkove vnutorne osvetlenie auta.
ved na radiu musis mat tiez dva plusy - B+ a ACC - tak ich zapoj na odpovedajuce vodice v aute... ak chces aby ti radio hralo aj "bez kluca" pripoj oba plusy z radia na BACK-UP+ z auta
AK TI ODCHADZA POISTKA MAS NIEKDE SKRAT - MOZNO V RADIU!!!
...aby ti to nevyhorelo...
ex: Chevrolet AVEO SE pearl black
ex: Espero 1.5 16V
ex: Espero 1.5 16V
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: čtv úno 09, 2006 09:51
- Kontaktovat uživatele:
cize ak som spravne pochopil, aby som mal staly zdroj tak jeden kabel pichnem do ACC B+ a druhy do BACK-UP+?alebo oba plusy s radia prepojim a pichnem ich len do BACK-UP.
Skrat v radiu nemam lebo ked som ho skusal len tak napojit na priamo s baterkou tak islo a skusal som ho aj doma cez transformator....
a s tou zemou sa nemylim vsak? ma oznacenie NEGATIVE GROUND?
Skrat v radiu nemam lebo ked som ho skusal len tak napojit na priamo s baterkou tak islo a skusal som ho aj doma cez transformator....
a s tou zemou sa nemylim vsak? ma oznacenie NEGATIVE GROUND?
Ano, negative ground je oznacenie pre zem. SLovicko negative je tam preto, lebo niektore auta to maju na pomylenie nepriatela naopak a na kosrtu auta je pripojene plus, takze preto negative ground. Proste minus.
Nie je mi uplne jasne comu hovoris oba plusy z radia. Mas na mysli kable ktorymi bolo privadzane napatie (plus) ku povodnemu radiu? V povodnej kabelazi boli dva kabliky (tusim cervene s modrym pasikom, ale na 99% kecam , radsej kukni to servisneho manualu) s takou funkciou ako mali mat,. Teda jeden bol stale plus, na zalohovanie pamati radia (tensi kablik) a dalsi bol na napajanie ked radio hralo (hrubsi kablik) ten bol ale myslim pod prudom len pri zapnutom kluciku. Tak ako to maju snad vsetky auta od vyroby. Mne sa to tak nepaci, takze dalsi dovod preco som si natiahol kable od baterky.
Otazkou je co vlastne zapajas ked sa ti vysunie antena. Antena sa vysunie ak do kabliku na ovladanie anteny pustit napatie. A to aj relativne male. Z tvojho popisu sa ale vobec neda urcit co si kam vlasten pripojil. Ak chces laborovat, tak naprv uplne odpoj stare radio, najlesie ho vyhod z auta. Ak ostane kablik ku antene nezapojeny, tak niet sily co by prut anteny vytiahla .
Kedze mam autiko na lpg a monteri boli klasicke prasce ktore viac pokazia nez urobia tak mi tam urobili peknu ostru rozstrapkanu dieru za nadrzkou pre ostrekovac (verzie s abs tam maju expanzku). Kedze som tadial potreboval vytiahnut jeden konektor, tak som dieru zvacsil a dnes uz tade ide tolko kablov, ze tam uz neprepcham ani vlas . V interieri uz som to dakade ponatahoval . Ale za tu dieru v kasni sa hanbim, lebo som tam nedal ani ja prechodku, tak sa v nej snad kableneprederu, ved som ju aspon natrel farbou tak hrany opilovane pilnikom trochu zaobli.
Inac okrem napatia som natiahol aj zem priamo od baterky. Dufam ze je to lepsie kvoli pripadnemu ruseniu.
A nakoniec pre akekolvek elektrikarske prace v aute odporucam jednak pozerat do servisneho manualu a kupit si za dve stovky meracik, dostat ho aj v hypermarketoch.
Nie je mi uplne jasne comu hovoris oba plusy z radia. Mas na mysli kable ktorymi bolo privadzane napatie (plus) ku povodnemu radiu? V povodnej kabelazi boli dva kabliky (tusim cervene s modrym pasikom, ale na 99% kecam , radsej kukni to servisneho manualu) s takou funkciou ako mali mat,. Teda jeden bol stale plus, na zalohovanie pamati radia (tensi kablik) a dalsi bol na napajanie ked radio hralo (hrubsi kablik) ten bol ale myslim pod prudom len pri zapnutom kluciku. Tak ako to maju snad vsetky auta od vyroby. Mne sa to tak nepaci, takze dalsi dovod preco som si natiahol kable od baterky.
Otazkou je co vlastne zapajas ked sa ti vysunie antena. Antena sa vysunie ak do kabliku na ovladanie anteny pustit napatie. A to aj relativne male. Z tvojho popisu sa ale vobec neda urcit co si kam vlasten pripojil. Ak chces laborovat, tak naprv uplne odpoj stare radio, najlesie ho vyhod z auta. Ak ostane kablik ku antene nezapojeny, tak niet sily co by prut anteny vytiahla .
Kedze mam autiko na lpg a monteri boli klasicke prasce ktore viac pokazia nez urobia tak mi tam urobili peknu ostru rozstrapkanu dieru za nadrzkou pre ostrekovac (verzie s abs tam maju expanzku). Kedze som tadial potreboval vytiahnut jeden konektor, tak som dieru zvacsil a dnes uz tade ide tolko kablov, ze tam uz neprepcham ani vlas . V interieri uz som to dakade ponatahoval . Ale za tu dieru v kasni sa hanbim, lebo som tam nedal ani ja prechodku, tak sa v nej snad kableneprederu, ved som ju aspon natrel farbou tak hrany opilovane pilnikom trochu zaobli.
Inac okrem napatia som natiahol aj zem priamo od baterky. Dufam ze je to lepsie kvoli pripadnemu ruseniu.
A nakoniec pre akekolvek elektrikarske prace v aute odporucam jednak pozerat do servisneho manualu a kupit si za dve stovky meracik, dostat ho aj v hypermarketoch.