Startovanie v zime
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
Startovanie v zime
ahojte, momentalne udreli v Blave priadne mrazy a ja nemozem nastartovat ani s dobitou bateriou. Prejavuje sa to nasledovne: otocim klucik....zasvietia vsetky kontrolky, ktore maju svietit...a startujem...a z motora sa ozve len take bzzzzz...ale netoci sa....roztoci sa asi az po tretom-stvrtom pokuse a ma tendenciu naskocit....ale nenaskoci...pri nasledovnych pokusoch o start....sa mi zaznu vsetky potrebne kontrolky okrem kontrolky oleja, ktora by tiez mala svietit.....no a niekde z motora, resp. zadnej casti auta pocujem teraz trocha ine bzucanie.... no a to uz mozem startovat kolko chcem...neni sanca.....
to iste sa mi stalo tyzden dozadu na lyzovacke.....potom trocha cez den povolili mrazy a kontrolka oleja sa rozsvietila a auto naskocilo.....nasledne som pridal do nadrze nemrznuce aditivum.....no a do teraz som natankoval raz 3/4 nadrze bez aditiva....
vzdy som skusal odpojit palivovu hadicku v motore....a vzdy z nej isiel benzin....
Moje otazky:
1. primarne neroztocenie startera...kde moze byt problem
2. co ta kontrolka oleja?...co to znamena?
3. ten divny bzukot niekde cca zozadu auta....zeby palivove cerpadlo?
dakujem za kazdu radu
M.
to iste sa mi stalo tyzden dozadu na lyzovacke.....potom trocha cez den povolili mrazy a kontrolka oleja sa rozsvietila a auto naskocilo.....nasledne som pridal do nadrze nemrznuce aditivum.....no a do teraz som natankoval raz 3/4 nadrze bez aditiva....
vzdy som skusal odpojit palivovu hadicku v motore....a vzdy z nej isiel benzin....
Moje otazky:
1. primarne neroztocenie startera...kde moze byt problem
2. co ta kontrolka oleja?...co to znamena?
3. ten divny bzukot niekde cca zozadu auta....zeby palivove cerpadlo?
dakujem za kazdu radu
M.
- Reklama
- bzučení ze zadu je benzínové čerpadlo, mělo by bzučet jen chvíli tak 10 max. 20 sekund, tady mě napadá pokud bzučí furt, že asi nenatlakuje vstřikovací systém (v tom případě pomůže výměna čerpadla) dál mi napadá ten přetlakový ventil v lišté vstřiků, jestli netěsní nebo nepřimrzl a benzín si jen koluje v systému a zpět do nádrže
- kontrolka oleje, jaký olej tam máš? Jestli 15w/40 tak ten je na takovej mráz hustej a stačí otáčení motoru startérem, aby se vytvořil tlak oleje a kontrolka zhasla, ale měla by se po nějaké době zas rozsvítit, se startováním nemá nic společného
- no a startér co nezasouvá pastorek do věnce setrvačníku - vyčistit, promazat (může být zatuhlý mechanizmus vysouvání) nebo ev. vyměnit vysouvací cívku se stykačem. Mě jednou pomohlo očistit kontakty stykače, byly na nich pecky jako hrách. To víš startér si bez problému vezme 200- 300A a ty kontakty dost trpí
- kontrolka oleje, jaký olej tam máš? Jestli 15w/40 tak ten je na takovej mráz hustej a stačí otáčení motoru startérem, aby se vytvořil tlak oleje a kontrolka zhasla, ale měla by se po nějaké době zas rozsvítit, se startováním nemá nic společného
- no a startér co nezasouvá pastorek do věnce setrvačníku - vyčistit, promazat (může být zatuhlý mechanizmus vysouvání) nebo ev. vyměnit vysouvací cívku se stykačem. Mě jednou pomohlo očistit kontakty stykače, byly na nich pecky jako hrách. To víš startér si bez problému vezme 200- 300A a ty kontakty dost trpí
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Jedině změřit tlak benzínu ve vstřikovací liště (když máš MPI) nebo u jednobodého vstřikovače. Ten ventil jak zkusit nevím, snad zkusit odpojit zpátečku do nádrže, zapnout zapalování a zpočátku by nemělo nic téct až když se natlakujou vstřiky, tak by měl téct přebytečnej benzín jakoby do nádrže, ale fakt nevím, tohle mi jen napadlo
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
no a presne toto robi aj mne. najprv cerpadlo zabzuci normalne a prestane a ak na prvi raz nenastartujem zacne bzucat ale ovela tichsie a auto ani za boha nenaskoci len pokasliava a som skoncil. stalo sa mi to 3x a vzdy som ostal stat. nakoniec vzdy zariskujem a dam sa roztiahnut a na 5 metroch to bez problemov startne tak ja uz neviem co tomu je. mam uplne spucenu vratnu trubicku benzinu tak som myslel ci to neprechlastava tak ju idem dat zajtra vymenit a uvidim ci to nebolo tym aj ked to jazdi na benzin normalne. len nestartuje, mrcha