Princip dodávky paliva

Diskusní forum Daewoo Nexia clubu.

Moderátoři: Blue Lanos, Admins

cubafire
Příspěvky: 555
Registrován: pát led 14, 2005 07:58
Bydliště: Staré Město u UH, CZ
Kontaktovat uživatele:

Princip dodávky paliva

Příspěvek od cubafire »

Ahoj kolegové.
Mám zase problém a proto píšu. Asi mi odešlo palivové čerpadlo :-( bzučí, nebo spíš teda vrže a benzínu dává tak polovinu. A to tam mám ještě 1/4 nádrže :-/. Volal jsem mechanikovi, na kterého mi dal kontakt Ivan a ten mě přivedl aspoň na myšlenku. Samozřejmě čerpadlo musím vyměnit, ale taky musím zajisti, aby se mi to neposralo znovu. Takže se chci zeptat na princip dodávky paliva. Je to tak, že po přepnutí na LPG ŘJ dá signál PČ a to se vypne? Nebo PČ jede pořád a nějakým přepadem se benzín vrací do nádrže? Nerad bych totiž vyhodil 5000 oknem za nové PČ a za 2 měsíce zase. :-(
dřív: NEXIA 1.5 8V, GLE, LPG-BRC
dnes Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi :twisted:
Nexia = srdeční záležitost
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

No já myslím, že u vstřikovačů je taková lišta ze které jsou napájeny benzínem vstřikovače no a do toho tlačí čerpadlo benzín a je tam přetlakový ventil nastaven na 300kp a zbytek se pak vrací zpátečkou do nádrže, ale to je u MPI, jestli máš jednobod, tak ten jsem měl u Pontiaca, ale to už si nejsem schopnej vybavit, ale mělo by to být podobné. :D
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
cubafire
Příspěvky: 555
Registrován: pát led 14, 2005 07:58
Bydliště: Staré Město u UH, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cubafire »

Takže pokud si to vstřik nevezme, tak to jde přepadem zpátky do nádrže jo? Takže i kdyby čerpadlo valilo pořád, tak by to nevadilo, protože by se chladilo a mazalo. Je to tak?
dřív: NEXIA 1.5 8V, GLE, LPG-BRC
dnes Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi :twisted:
Nexia = srdeční záležitost
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Myslim, že tak to asi bude, ale je možný, že čerpadlo nevyvine takovej tlak aby se přebytečný benzín přetlačil do nádrže a průtok se zmenší a pak se může blbě chladit a může odejít :D
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

Tak nějak to funguje a jen málo systémů na LPG odpojuje čerpadlo. Někde jsem slyšel, že tomu čerpadlu příliš nesvědčí, že na LPG běží pořád, protože je tam stále ten samý benzín a většinou je ho tam málo.

Kdesi jsem taky slyšel (nebo spíš na nějakým fóru četl), že v zájmu dobré kondice čerpadla se doporučuje jednou za čas (nevím jak často) vyjezdit celou nádrž benzínu a dotankovat zase čerstvý.
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

To je spíš kvůli vstřikům, aby se nelepily, než kvůli čerpadlu Syn má mojí Feldu máme 90000 km a se benzínem nemám problém :lol: a pod deklem nádrže žijí pavouci a jezdí s náma na víkendy :lol: :lol:
Naposledy upravil(a) Richard dne čtv pro 08, 2005 11:28, celkem upraveno 1 x.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

Richard píše:To je spíš kvůli vstřikům, aby se nelepily, než kvůli čerpadlu Syn má mojí Feldu máme 90000 km a se benzínem nemám problém :lol:
Nebo tak, já už si to moc nepomatuju.
cubafire
Příspěvky: 555
Registrován: pát led 14, 2005 07:58
Bydliště: Staré Město u UH, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cubafire »

Nebo jinak. Myslíte, že při 170 000 km už má čerpadlo právo na to aby odešlo? Přijde mi to nějak brzo. :cry:
dřív: NEXIA 1.5 8V, GLE, LPG-BRC
dnes Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi :twisted:
Nexia = srdeční záležitost
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

U Nexie po tolika kilometrech na to právo má. Podle toho, co čtu tady na fóru, nebo slyším i od lidí, co nexii mají, tak to čerpadlo 200 000 nevydrží.
cubafire
Příspěvky: 555
Registrován: pát led 14, 2005 07:58
Bydliště: Staré Město u UH, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cubafire »

Tak aspoň tak, že jsem to už mohl čekat. :-( Tak mě napadá. Prodám Nexii 96, 1,5 GLE. S LPG najeto 168 000. Sedan. kolik kdo dá? Dal by mi někdo 60.000? :lol:
dřív: NEXIA 1.5 8V, GLE, LPG-BRC
dnes Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi :twisted:
Nexia = srdeční záležitost
Uživatelský avatar
Ivan
Příspěvky: 3937
Registrován: úte zář 02, 2003 23:56
Bydliště: Brno-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan »

Mně paliv. čerpadlo odešlo po 55.000 km.

Daewoo [deu] = velký přítel
Nexia² project

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

No mne este neodislo..cca 75tis..
a tatkovi tiez ne..cca 130tis..

..ten "pretlakovy venitl" je napojeny na sacie potrubie, a reguluje ho podtlak
v sacom potrubii..
Obrázek
..je to tamta "blbinka" z ktorej trci hadicka,
..palivo je privadzane do tej "hrubej" trubky..
..odvadzane je tou tensou...
Uživatelský avatar
Rasťo
Příspěvky: 97
Registrován: sob říj 22, 2005 10:59
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Rasťo »

Richard píše:Myslim, že tak to asi bude, ale je možný, že čerpadlo nevyvine takovej tlak aby se přebytečný benzín přetlačil do nádrže a průtok se zmenší a pak se může blbě chladit a může odejít :D
Že by bolo palivové čerpadlo chladené benzínom...? To sa mi moc nezdá.. Mám si myslieť že keď je malo benzínu, palivové čerpadlo ho zohreje na takú teplotu že zhorí vinutie elektromotora čerpadla? To sa ten benzín akože na koľko stupňov zohreje??? To sa mi fakt nepozdáva...
igor.ma
Příspěvky: 149
Registrován: čtv srp 25, 2005 18:33
Bydliště: Bánovce nad Bebravou

Příspěvek od igor.ma »

No je to tak. Palivove cerpadlo je skutocne chladene od benzinu, samozrejme, ze ten sa nezohreje v nadrzi na taku velku teplotu, ale ak ho mas malo, tak sa pravdepodobne znizuje prietok. Mam tiez LPG, cerpadlo stale bezi, a v prirucke k LPG je doslova napisane, ze by som mal mat v nadrzi minimalne 1/4 a viac, lebo inak hrozi zadretie pal. cerpadla.
Daewoo Lanos 1,5 SX 12/97
Uživatelský avatar
Rasťo
Příspěvky: 97
Registrován: sob říj 22, 2005 10:59
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Rasťo »

igor.ma píše:No je to tak. Palivove cerpadlo je skutocne chladene od benzinu, samozrejme, ze ten sa nezohreje v nadrzi na taku velku teplotu, ale ak ho mas malo, tak sa pravdepodobne znizuje prietok. Mam tiez LPG, cerpadlo stale bezi, a v prirucke k LPG je doslova napisane, ze by som mal mat v nadrzi minimalne 1/4 a viac, lebo inak hrozi zadretie pal. cerpadla.
To ale nepotvrdzuje teoriu o chladeni palivoveho cerpadla palivom. Odporucanie, nejazdit na LPG s menej ako 1/4 nadrzou benzinu (cca 15 litrov), moze mat pricinu v tom ze by mohla nastat situacia, ked pobezi dlhodobo palivove cerpadlo nasucho (ak by sme nemali ziadny benzin a jazdili na LPG). Vtedy by malo cerpadlo o mnoho vyssie otacky a to by mohlo mat za nasledok zadretie a v zapäti zhorenie cerpadla (iba "nahlas" uvazujem). Na chladenie cerpadla benzinom proste neverim. Myslim ze ak by sme urobili experiment a nechali jedno cerpadlo precerpavat kvapalinu s teplotou 20 st. C a druhe cerpadlo kvapalinu s teplotou 60 st. C, ich zivotnost by bola porovnatelna. Verim ze si nikto nemysli ze ak bude v nadrzi 5 litrov benzinu, palivove cerpadlo ho pri jazde na LPG zahreje na 60 st. C...
Espero 1,5; LPG; r.v.:1996
Odpovědět

Zpět na „NEXIA“