nefunkcne TCS ?
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
nefunkcne TCS ?
Dnes som skusal na lade TCS. Kolesa preklzovali ako keby som tam ziadne TCS nemal, kontrolka na palubke blikala jak diva. Hovorim si, ze na lade to nejde, skusime asfalt. Takze otacky cca 4000, spojka vyslapnuta, pustam spojku TCS blika, kola preklzuju. Toto asi neni normal, ze ? Alebo to ma fungovat len ak jedno koleso ma ine otacky ako druhe ? Napr. jedno na asfalte, druhe na snehu ? Som si stale myslel ( aj si myslim ), ze to ma fungovat tak, ze nebudem schopny zahrabat obidvoma kolesami naraz ( samozrejme aj jednym - jedno asfalt/ druhe sneh). Tak ako to vlastne je ?
P.S. Uz som sa bal, ze mi nejde ABS, ale ked to zacalo kopat do pedalu, tak som sa ukludnil.
P.S. Uz som sa bal, ze mi nejde ABS, ale ked to zacalo kopat do pedalu, tak som sa ukludnil.
Lacetti HB 2004, 1.8 CDX, imperial blue, seria ( zatial )
- Reklama
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
asi tak jak píše rebro..
Všechny elektronický systémy maji nějakej svuj fyzikální limit. Jestli to jde vypnout (mělo by jít, normální auta na to maji tlačítko, nevim jak Daewrolet) tak to vypni a zkus to samý s a bez TCS a snad poznáš rozdíl. Já myslim že by to mělo bejt dobrý k lepšímu rozjezdu na ledě ale zázraky bych od toho nečekal. Asi jako když zjistíš, že hrabeš na místě a ubereš plyn.
Všechny elektronický systémy maji nějakej svuj fyzikální limit. Jestli to jde vypnout (mělo by jít, normální auta na to maji tlačítko, nevim jak Daewrolet) tak to vypni a zkus to samý s a bez TCS a snad poznáš rozdíl. Já myslim že by to mělo bejt dobrý k lepšímu rozjezdu na ledě ale zázraky bych od toho nečekal. Asi jako když zjistíš, že hrabeš na místě a ubereš plyn.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
a ty nemas TCS ?Krtek píše:asi tak jak píše rebro..
Všechny elektronický systémy maji nějakej svuj fyzikální limit. Jestli to jde vypnout (mělo by jít, normální auta na to maji tlačítko, nevim jak Daewrolet) tak to vypni a zkus to samý s a bez TCS a snad poznáš rozdíl. Já myslim že by to mělo bejt dobrý k lepšímu rozjezdu na ledě ale zázraky bych od toho nečekal. Asi jako když zjistíš, že hrabeš na místě a ubereš plyn.
vypnut nejde, nema to tlacitko. Ide o to, ze v pohode viem zahrabat, bez naznaku korekcie zo strany TCS. Na lade sa to chovalo ako keby tam TCS nebolo.
- Blue Lanos
- Příspěvky: 4033
- Registrován: pát srp 29, 2003 17:10
- Bydliště: NMnV
na octavii co sme mali na sluzobke to fungovalo takze to tvoje zrejme nefunguje daj to spravit
http://www.cardomain.com/id/27101976
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Tak to skús tak, že s jedným kolesom budeš na lade a s druhým na asfalte.Romeo_neprihlaseny píše:a ty nemas TCS ?Krtek píše:asi tak jak píše rebro..
Všechny elektronický systémy maji nějakej svuj fyzikální limit. Jestli to jde vypnout (mělo by jít, normální auta na to maji tlačítko, nevim jak Daewrolet) tak to vypni a zkus to samý s a bez TCS a snad poznáš rozdíl. Já myslim že by to mělo bejt dobrý k lepšímu rozjezdu na ledě ale zázraky bych od toho nečekal. Asi jako když zjistíš, že hrabeš na místě a ubereš plyn.
vypnut nejde, nema to tlacitko. Ide o to, ze v pohode viem zahrabat, bez naznaku korekcie zo strany TCS. Na lade sa to chovalo ako keby tam TCS nebolo.
Inak mňa to vôbec nenapadlo skúšať, ale dali ste mi chrobáka do hlavy.
No teraz toho ladu v BA moc neni, ale staci mokra trava.PeLi píše:Tak to skús tak, že s jedným kolesom budeš na lade a s druhým na asfalte.Romeo_neprihlaseny píše:a ty nemas TCS ?Krtek píše:asi tak jak píše rebro..
Všechny elektronický systémy maji nějakej svuj fyzikální limit. Jestli to jde vypnout (mělo by jít, normální auta na to maji tlačítko, nevim jak Daewrolet) tak to vypni a zkus to samý s a bez TCS a snad poznáš rozdíl. Já myslim že by to mělo bejt dobrý k lepšímu rozjezdu na ledě ale zázraky bych od toho nečekal. Asi jako když zjistíš, že hrabeš na místě a ubereš plyn.
vypnut nejde, nema to tlacitko. Ide o to, ze v pohode viem zahrabat, bez naznaku korekcie zo strany TCS. Na lade sa to chovalo ako keby tam TCS nebolo.
Inak mňa to vôbec nenapadlo skúšať, ale dali ste mi chrobáka do hlavy.
BTW, pozrite sa do manualu, sekcia tusim 3-23 mal by tam byt popis ako to funguje, ja mam nemecky manual a podla toho, co som prelozil to bude tak, ze to bude fungovat len na rozhrani dvoch povrchov.
Lacetti HB 2004, 1.8 CDX, imperial blue, seria ( zatial )
neboj tcs ti funguje
tcs funguje len pri rozdielnej prilnavosti kolies na rozdielnych povrchoch... cize ak stojis pri krajnici na lade a na druhej strane mas asfalt tak bez tcs sa nerozbehnes... funguje to tak, ze presmykujuce koleso za/pribrzdi a tym padom sa ti vykon a krutak presunie na zaberajuce koleso... a ked ti hrabu obe kolesa rovnakymi otackami tak ti tcs nezabere... tcs vyuziva senzory z abs, s ktorymi snima otacky prednych kolies, ked zisti vacsi rozdiel tak ti jedno koleso (to co sa toci rychlejsie) pribrzdi... cize ked chces hrabat a hrabes oboma kolesami rovnako rychlo tak ti nefunguje...ciye ked chces vyliezt nejaky zladovately kopec a kolesa sa ti budu rovnako pretacat tak ho nevylezes... dalsia vec je ked nahodou ti zacne pri presmykovani kolies blikat tcs tak uber plyn (a netoc 4000 ), lebo si znicis brzdove oblozenie
tcs na nubke nevypnes tak ako nevypnes abs... a na koktavke ho tak isto nevypnes... to co vypnes je asr a to je nieco uuuuplne ineho ako tcs... tcs ti nekoriguje smyk, vychylenie zo smeru jazdy, on ti koriguje len presmyknutie kolies navzajom
tcs na nubke nevypnes tak ako nevypnes abs... a na koktavke ho tak isto nevypnes... to co vypnes je asr a to je nieco uuuuplne ineho ako tcs... tcs ti nekoriguje smyk, vychylenie zo smeru jazdy, on ti koriguje len presmyknutie kolies navzajom
Re: neboj tcs ti funguje
to je pekne vysvetlene, ale na skodofkach to nefunguje nahodou tak, ze nejsi schopny gumovat vobec ? Dokopca som to testoval, bol to samy lad a nepohol som sa vobec. Kontrolka blikala, ale system nijako nekorigoval moju snahu vyliezt kopec. TCS mi zatial pripada ako troska zbytocna pomocka. Keby tam bol aj stabilizacny program, tak OK, ale samotne to moc asi vyuzite nema.dudo píše:tcs funguje len pri rozdielnej prilnavosti kolies na rozdielnych povrchoch... cize ak stojis pri krajnici na lade a na druhej strane mas asfalt tak bez tcs sa nerozbehnes... funguje to tak, ze presmykujuce koleso za/pribrzdi a tym padom sa ti vykon a krutak presunie na zaberajuce koleso... a ked ti hrabu obe kolesa rovnakymi otackami tak ti tcs nezabere... tcs vyuziva senzory z abs, s ktorymi snima otacky prednych kolies, ked zisti vacsi rozdiel tak ti jedno koleso (to co sa toci rychlejsie) pribrzdi... cize ked chces hrabat a hrabes oboma kolesami rovnako rychlo tak ti nefunguje...ciye ked chces vyliezt nejaky zladovately kopec a kolesa sa ti budu rovnako pretacat tak ho nevylezes... dalsia vec je ked nahodou ti zacne pri presmykovani kolies blikat tcs tak uber plyn (a netoc 4000 ), lebo si znicis brzdove oblozenie
tcs na nubke nevypnes tak ako nevypnes abs... a na koktavke ho tak isto nevypnes... to co vypnes je asr a to je nieco uuuuplne ineho ako tcs... tcs ti nekoriguje smyk, vychylenie zo smeru jazdy, on ti koriguje len presmyknutie kolies navzajom
Predstavte si situaciu, ze prichadzate z vedlajsej cesty, ktora ide do kopca. Zastanete na krizovatke, lenze tam je strk z posypaca. Chcete odbocit, ale je husta premavka, takze potrebujete rychlejsie pridat a zatocit aby sme to stihli pred tym kamionom, lenze sme na strku a kolesa hrabu a kamienky lietaju. Pomoze tam TCS ala Daewoo, alebo bude treba TCS ala VW ?????
Lacetti HB 2004, 1.8 CDX, imperial blue, seria ( zatial )
- Brainman
- Příspěvky: 1393
- Registrován: sob led 29, 2005 10:01
- Bydliště: Seletice
- Kontaktovat uživatele:
ty kokso (vyvoleni ), neplette pojmy!!
TCS neni ekvivalent ESP.Pokud to nekde najdu pokusim se to sem prepsat
tak tady je jeden clanek
http://www.auto.cz/main.php?site=slovni ... ojem&id=93
TCS neni ekvivalent ESP.Pokud to nekde najdu pokusim se to sem prepsat
tak tady je jeden clanek
http://www.auto.cz/main.php?site=slovni ... ojem&id=93
Renault Scenic RXi 2.0 IDE 16V 104kW Daewoo Matiz I CD LPG
- Brainman
- Příspěvky: 1393
- Registrován: sob led 29, 2005 10:01
- Bydliště: Seletice
- Kontaktovat uživatele:
a tady neco jineho
Když se kola zastaví
Protiblokovací brzdový systém (ABS - Antilock Braking System) zabraňuje zablokování kol při prudkém brzdění a díky tomu je vůz na libovolném povrchu stále, pochopitelně jen v mezích fyzikálních zákonů řiditelný. Nejčastěji přichází ABS ke slovu na mokrém, namrzlém nebo nezpevněném povrchu. Jakmile se některé kolo začne blížit ke stavu, kdy by mohlo dojít k jeho zablokování, začne systém ABS tlak v brzdě kola prudce přerušovaně (až 16krát za sekundu) snižovat a kolo tak neztrácí potřený kontakt s povrchem vozovky.
Systém ABS může být doplněn o funkci CBC (Cornering Brake Control), která úpravou velikosti potřebného brzdícího tlaku v každém z kol zvlášť dokáže výrazným způsobem potlačit působení stáčivých sil kolem svislé osy vozu, vznikající při brzdění v zatáčkách.
Je třeba se podělit o brzdné síly
Jako součást ABS je standardně dodáván elektronický rozdělovač brzdné síly (EBV / EBD). Úkolem tohoto systému je automatické optimální rozdělení brzdného účinku mezi přední a zadní nápravu podle jejich statického a dynamického zatížení. To totiž může být velmi rozdílné, přičemž jiná je situace u plně naloženého auta a jiná u vozidla, v němž sedí pouze řidič. Plně naložené vozidlo má více zatíženu zadní nápravu a té proto systém přiděluje větší brzdnou sílu. Podobné pravidlo platí i pro přední nápravu - čím je větší zatížení přední nápravy, tím větší část brzdného účinku na ni připadá.
Systém EBD se zapíná při prudkém brzdění, těsně před aktivací protiblokovacího systému ABS. Pomocí stejných senzorů jako ABS monitoruje rozdíl v rychlosti otáčení mezi předními a zadními koly a zjistí-li možnost zablokování zadních kol, nedovolí zvýšení tlaku v zadních brzdách. Tím zajišťuje maximální zpomalení a zároveň i stabilitu vozu při jakémkoli rozložení zatížení v něm.
S autem na klouzačce
Pro protiskluzové systémy existuje několik různých označení (ASR, ASC, DTC, EDS, ETC , ETS, TCS, TC), daných především tím, že je dodává více automobilových výrobců. Optimalizují přenos točivého momentu motoru na kola, čímž zlepšují vlastnosti automobilu při rozjezdu na kluzkém povrchu nebo při rychlých průjezdech zatáčkami. Pracují přitom na různých principech. Systém ASR například automaticky reguluje velikost prokluzu hnaných kol při rozjezdu nebo akceleraci. K jeho omezení přitom využívá brzdy poháněných kol a snižování výkonu motoru. Systémy označované ASC, DTC, ETC, ETS, TCS či TC pracují na stejném nebo podobném principu.
Úkolem elektronické uzávěrky diferenciálu (EDS) je zabránit na mokrém nebo zledovatělém povrchu vozovky prokluzování jednoho z hnacích kol. Protože je činný jen při samotném rozjedu a nedokáže proklouznutí hnacích kol zabránit úplně, nelze ho považovat za plnohodnotný protiskluzový systém. Elektronika řídicí jednotky zjišťuje informace o otáčkách hnacích kol a ty vyhodnocuje. Při zaznamenání rozdílu v otáčkách jednotlivých hnacích kol, což znamená protáčení jednoho z nich, dojde k aktivaci systému, přičemž EDS úzce spolupracuje s protiblokovacím brzdným systémem (ABS). Na základě pokynu řídící jednotky je pak prokluzující kolo přibržděno.
Když hrozí nebezpečí smyku
Dalšími zařízeními, která zajišťují bezpečné chování vozu v kritických situacích, zejména při průjezdech zatáčkami, jsou elektronické stabilizační systémy. S těmi se, podle jednotlivých výrobců, setkáváme pod označením AHS, DSC, ESP, VDC nebo VSC. V průběhu jízdy vyhodnocuje tento systém některé parametry (např. rychlost nebo natočení volantu) a v případě, že sledované hodnoty vyhodnotí jako reálné nebezpečí vzniku smyku, vyvolá přibrzděním příslušných kol odpovídající protireakci. Stabilizační systém přitom spolupracuje s celou řadou dalších elektronických systémů, přičemž mezi ty nejvýznamnější patří opět ABS a protiskluzový systém.
Když se kola zastaví
Protiblokovací brzdový systém (ABS - Antilock Braking System) zabraňuje zablokování kol při prudkém brzdění a díky tomu je vůz na libovolném povrchu stále, pochopitelně jen v mezích fyzikálních zákonů řiditelný. Nejčastěji přichází ABS ke slovu na mokrém, namrzlém nebo nezpevněném povrchu. Jakmile se některé kolo začne blížit ke stavu, kdy by mohlo dojít k jeho zablokování, začne systém ABS tlak v brzdě kola prudce přerušovaně (až 16krát za sekundu) snižovat a kolo tak neztrácí potřený kontakt s povrchem vozovky.
Systém ABS může být doplněn o funkci CBC (Cornering Brake Control), která úpravou velikosti potřebného brzdícího tlaku v každém z kol zvlášť dokáže výrazným způsobem potlačit působení stáčivých sil kolem svislé osy vozu, vznikající při brzdění v zatáčkách.
Je třeba se podělit o brzdné síly
Jako součást ABS je standardně dodáván elektronický rozdělovač brzdné síly (EBV / EBD). Úkolem tohoto systému je automatické optimální rozdělení brzdného účinku mezi přední a zadní nápravu podle jejich statického a dynamického zatížení. To totiž může být velmi rozdílné, přičemž jiná je situace u plně naloženého auta a jiná u vozidla, v němž sedí pouze řidič. Plně naložené vozidlo má více zatíženu zadní nápravu a té proto systém přiděluje větší brzdnou sílu. Podobné pravidlo platí i pro přední nápravu - čím je větší zatížení přední nápravy, tím větší část brzdného účinku na ni připadá.
Systém EBD se zapíná při prudkém brzdění, těsně před aktivací protiblokovacího systému ABS. Pomocí stejných senzorů jako ABS monitoruje rozdíl v rychlosti otáčení mezi předními a zadními koly a zjistí-li možnost zablokování zadních kol, nedovolí zvýšení tlaku v zadních brzdách. Tím zajišťuje maximální zpomalení a zároveň i stabilitu vozu při jakémkoli rozložení zatížení v něm.
S autem na klouzačce
Pro protiskluzové systémy existuje několik různých označení (ASR, ASC, DTC, EDS, ETC , ETS, TCS, TC), daných především tím, že je dodává více automobilových výrobců. Optimalizují přenos točivého momentu motoru na kola, čímž zlepšují vlastnosti automobilu při rozjezdu na kluzkém povrchu nebo při rychlých průjezdech zatáčkami. Pracují přitom na různých principech. Systém ASR například automaticky reguluje velikost prokluzu hnaných kol při rozjezdu nebo akceleraci. K jeho omezení přitom využívá brzdy poháněných kol a snižování výkonu motoru. Systémy označované ASC, DTC, ETC, ETS, TCS či TC pracují na stejném nebo podobném principu.
Úkolem elektronické uzávěrky diferenciálu (EDS) je zabránit na mokrém nebo zledovatělém povrchu vozovky prokluzování jednoho z hnacích kol. Protože je činný jen při samotném rozjedu a nedokáže proklouznutí hnacích kol zabránit úplně, nelze ho považovat za plnohodnotný protiskluzový systém. Elektronika řídicí jednotky zjišťuje informace o otáčkách hnacích kol a ty vyhodnocuje. Při zaznamenání rozdílu v otáčkách jednotlivých hnacích kol, což znamená protáčení jednoho z nich, dojde k aktivaci systému, přičemž EDS úzce spolupracuje s protiblokovacím brzdným systémem (ABS). Na základě pokynu řídící jednotky je pak prokluzující kolo přibržděno.
Když hrozí nebezpečí smyku
Dalšími zařízeními, která zajišťují bezpečné chování vozu v kritických situacích, zejména při průjezdech zatáčkami, jsou elektronické stabilizační systémy. S těmi se, podle jednotlivých výrobců, setkáváme pod označením AHS, DSC, ESP, VDC nebo VSC. V průběhu jízdy vyhodnocuje tento systém některé parametry (např. rychlost nebo natočení volantu) a v případě, že sledované hodnoty vyhodnotí jako reálné nebezpečí vzniku smyku, vyvolá přibrzděním příslušných kol odpovídající protireakci. Stabilizační systém přitom spolupracuje s celou řadou dalších elektronických systémů, přičemž mezi ty nejvýznamnější patří opět ABS a protiskluzový systém.
Renault Scenic RXi 2.0 IDE 16V 104kW Daewoo Matiz I CD LPG
A kto tu pisal o ESP ????Brainman píše: ty kokso (vyvoleni ), neplette pojmy!!
TCS neni ekvivalent ESP.Pokud to nekde najdu pokusim se to sem prepsat
tak tady je jeden clanek
http://www.auto.cz/main.php?site=slovni ... ojem&id=93
a navyse mi pripada chovanie celeho TCS v Lacetti ako toto:
úkolem elektronické uzávěrky diferenciálu (EDS) je zabránit na mokrém nebo zledovatělém povrchu vozovky prokluzování jednoho z hnacích kol. Protože je činný jen při samotném rozjedu a nedokáže proklouznutí hnacích kol zabránit úplně, nelze ho považovat za plnohodnotný protiskluzový systém. Elektronika řídicí jednotky zjišťuje informace o otáčkách hnacích kol a ty vyhodnocuje. Při zaznamenání rozdílu v otáčkách jednotlivých hnacích kol, což znamená protáčení jednoho z nich, dojde k aktivaci systému, přičemž EDS úzce spolupracuje s protiblokovacím brzdným systémem (ABS). Na základě pokynu řídící jednotky je pak prokluzující kolo přibržděno.
podla toho co pises by TCS malo uplne zabranit preklzu kolies
Lacetti HB 2004, 1.8 CDX, imperial blue, seria ( zatial )