Euro NCAP - Spark

Nový nástupce Matize zde nesmí chybět

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
Ido
Příspěvky: 66
Registrován: stř zář 01, 2004 07:46
Bydliště: Zlín

Euro NCAP - Spark

Příspěvek od Ido »

Tak sem se koukal na www.euroncap.com a nestačil jsem se divit. Chevrolet Matiz (Spark) získal tři hvězdičky, jedna ale byla odebrána. Původní Matiz přitom v roce 1998 získal tři hvězdičky, což tehdy byla na tak malé auto solidní hodnota. Čekal jsem, že Spark se trošku posune a bude atakovat čtyřhvězdičkové hodnocení. Škoda, dost jsem o něm uvažoval jako o nástupci svého Matízka.
Daewoo Matiz CD, 2000, silver
Reklama
 

Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

No je to zle :(. Skoro ve vsech bodech je horsi nez Matiz. Asi to s tou vyrazne zlepsenou tuhosti karoserie nebude tak zhave. Skoda... Matiz byl ve sve dobe lepsi nez treba Mondeo apod.
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
Ido
Příspěvky: 66
Registrován: stř zář 01, 2004 07:46
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Ido »

Myslíš tohle prohlášení z oficiálních internetových stránek?

Bezpečnost a bezpečí

Spark je vybaven vším, co jízdu činí o něco bezpečnější: vylepšenou a zesílenou konstrukcí, zesíleným prvním („A“) sloupkem a protiblokovacím systémem (ABS*), předními a bočními airbagy* i tříbodovými bezpečnostními pásy na všech sedadlech.


Jenom by mě zajímalo, jak by dopadly testy faceliftovaného Matizu, ale tady snad konstruktéři na vyšší tuhosti karoserie nepracovali...
Daewoo Matiz CD, 2000, silver
Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

Re: Euro NCAP - Spark

Příspěvek od jakub »

Ido píše:Tak sem se koukal na www.euroncap.com a nestačil jsem se divit. Chevrolet Matiz (Spark) získal tři hvězdičky, jedna ale byla odebrána. Původní Matiz přitom v roce 1998 získal tři hvězdičky, což tehdy byla na tak malé auto solidní hodnota. Čekal jsem, že Spark se trošku posune a bude atakovat čtyřhvězdičkové hodnocení. Škoda, dost jsem o něm uvažoval jako o nástupci svého Matízka.
prosimvas prectete si i zpravy i zprisnenych pravidlech testu (ca dva roky zpatky), kdy je vsude jasne receno, ze to, ze auto dopadne hure, nez v predtim provadenych testech je dano prave faktem prisnejsiho posuzovani ...
Uživatelský avatar
Ido
Příspěvky: 66
Registrován: stř zář 01, 2004 07:46
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Ido »

Pro Jakuba: Ano, máš pravdu. Podmínky se měnily v roce 2003 a 2004 (vždy v lednu). Nicméně žádný model nedopadl ve své nové generaci hůře než v té předchozí. To je bohužel fakt, který konstruktérům Sparku, byť byli limitování výrobními a vývojovými náklady, nedává příliš dobré vysvědčení. Od ledna roku 2004 jde totiž o nejhůře hodnocený model v kategorii superminis (podle dělení Euro NCAP). A to je bohužel fakt, který se nedá ničím smést pod stůl (ani cenou, Picanto či Panda nejsou o nic dražší). Matiz na tom byl ve srovnání s tehdejší konkurencí a podle tehdejších metodik lépe než dnes Spark - a to je podle mě dost objektivní srovnání úrovně bezpečnosti obou vozů. Považuji totiž za naprostou samozřejmost, že konstrukčně mladší model je bezpečnější. A Spark bohužel nic navíc nepřináší...
Daewoo Matiz CD, 2000, silver
Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

Příspěvek od jakub »

Ido píše:Pro Jakuba: Ano, máš pravdu. Podmínky se měnily v roce 2003 a 2004 (vždy v lednu). Nicméně žádný model nedopadl ve své nové generaci hůře než v té předchozí. To je bohužel fakt, který konstruktérům Sparku, byť byli limitování výrobními a vývojovými náklady, nedává příliš dobré vysvědčení. Od ledna roku 2004 jde totiž o nejhůře hodnocený model v kategorii superminis (podle dělení Euro NCAP). A to je bohužel fakt, který se nedá ničím smést pod stůl (ani cenou, Picanto či Panda nejsou o nic dražší). Matiz na tom byl ve srovnání s tehdejší konkurencí a podle tehdejších metodik lépe než dnes Spark - a to je podle mě dost objektivní srovnání úrovně bezpečnosti obou vozů. Považuji totiž za naprostou samozřejmost, že konstrukčně mladší model je bezpečnější. A Spark bohužel nic navíc nepřináší...
1) narovinu - ja bych si sparka nevybral z jineho duvodu, nez vysledek v euroncap

2) tehdy daewoo asi nosilo dost penez panu urednikovi, ted ne a podle toho vypada vysledek ...
Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 1266
Registrován: úte srp 31, 2004 19:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert »

jakub píše:
Ido píše:Pro Jakuba: Ano, máš pravdu. Podmínky se měnily v roce 2003 a 2004 (vždy v lednu). Nicméně žádný model nedopadl ve své nové generaci hůře než v té předchozí. To je bohužel fakt, který konstruktérům Sparku, byť byli limitování výrobními a vývojovými náklady, nedává příliš dobré vysvědčení. Od ledna roku 2004 jde totiž o nejhůře hodnocený model v kategorii superminis (podle dělení Euro NCAP). A to je bohužel fakt, který se nedá ničím smést pod stůl (ani cenou, Picanto či Panda nejsou o nic dražší). Matiz na tom byl ve srovnání s tehdejší konkurencí a podle tehdejších metodik lépe než dnes Spark - a to je podle mě dost objektivní srovnání úrovně bezpečnosti obou vozů. Považuji totiž za naprostou samozřejmost, že konstrukčně mladší model je bezpečnější. A Spark bohužel nic navíc nepřináší...
1) narovinu - ja bych si sparka nevybral z jineho duvodu, nez vysledek v euroncap

2) tehdy daewoo asi nosilo dost penez panu urednikovi, ted ne a podle toho vypada vysledek ...
Ehm... :roll:
Vojta

Příspěvek od Vojta »

Já jsem si na srazu v Morávce do Sparka ani nesedl. Mě se prostě nelíbí. Pouze dvě věci bych bral: přední sedáky a otáčkoměr. Jinak jednoznačně všechno pro Matíz I a II.
Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krtek »

Vojta píše:Já jsem si na srazu v Morávce do Sparka ani nesedl. Mě se prostě nelíbí. Pouze dvě věci bych bral: přední sedáky a otáčkoměr. Jinak jednoznačně všechno pro Matíz I a II.
Máš recht.. když jsem viděl první fotky tak jsem byl ze Sparka skoro nadšenej a teď, když je potkávam, jsem z nich vyloženě zklamanej. Mates2 měl prostě pěknej xiftík, kterej už Spark nemá.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Uživatelský avatar
mipo
Příspěvky: 1507
Registrován: úte kvě 10, 2005 18:47
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mipo »

Matiz je krásne, vysmiate, super autíčko, ale Spark je už by taká "tuctovka".
Na druhej strane interiér Sparku sa mi zdal lepšie vyriešený (okrem prístrojovky), ale sedel som v ňom možno dvadsať minút, takže to nemôžem objektívne posúdiť.
Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Příspěvek od Docent »

Řekl bych, že absence teploměru chladicí kapaliny je taky jednoznačně krok zpátky... Se divím, že kapitalističtí soudruzi nepochopí, že se termostat může jednak zaseknout v zavřený poloze a přehřát motor, ale že druhak taky může zůstat otevřený a motor neohřívat :evil: .
Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 1266
Registrován: úte srp 31, 2004 19:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert »

Soudruzi z Koreje pročítají tohle fórum a zjistili, že hodně lidí chce otáčkoměr, tak si řekli, že ho tam dají, ale aby to auto nebylo až moc luxusní, tak si řekli, že teploměr je na hovno, tak ho vytáhli... :lol:
Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Příspěvek od Docent »

Takhle to funguje, bohužel... To je jako s inflací - zdražení plynu o 21% se vykompenzuje zlevněním parních lokomotiv o 2%, aby to lidi moc nepoznali :lol: .
Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

Příspěvek od jakub »

Robert píše:
jakub píše:Považuji totiž za naprostou samozřejmost, že konstrukčně mladší model je bezpečnější. A Spark bohužel nic navíc nepřináší...
1) narovinu - ja bych si sparka nevybral z jineho duvodu, nez vysledek v euroncap

2) tehdy daewoo asi nosilo dost penez panu urednikovi, ted ne a podle toho vypada vysledek ...
Ehm... :roll:[/quote]

ehm co ...
Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

Příspěvek od jakub »

Vojta píše:Já jsem si na srazu v Morávce do Sparka ani nesedl. Mě se prostě nelíbí. Pouze dvě věci bych bral: přední sedáky a otáčkoměr. Jinak jednoznačně všechno pro Matíz I a II.

osobne mi prijde, ze spousta veci byla na dvojce k lepsimu - byly to drobnosti, ale mit tam otackomer, tak vlastne nevim, na co si stezovat (podotykam vzhled je sujbketivni a prijde mi +/- to same co jednicka), spark se dal v rade veci prinejmensim kontroverznim smerem a v rade veci uplne spatnym ... nejoriginalnejsi byl ve sve dobe m1 (m2 preci jen trosicku ztracel), ale na sparkovi uz te originality, ktera z m1 doslova bila do oci, moc nevidim ... tot muj nazor ...
Odpovědět

Zpět na „SPARK“