Euro NCAP - Spark
Moderátor: Blue Lanos
Euro NCAP - Spark
Tak sem se koukal na www.euroncap.com a nestačil jsem se divit. Chevrolet Matiz (Spark) získal tři hvězdičky, jedna ale byla odebrána. Původní Matiz přitom v roce 1998 získal tři hvězdičky, což tehdy byla na tak malé auto solidní hodnota. Čekal jsem, že Spark se trošku posune a bude atakovat čtyřhvězdičkové hodnocení. Škoda, dost jsem o něm uvažoval jako o nástupci svého Matízka.
Daewoo Matiz CD, 2000, silver
- Reklama
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
No je to zle . Skoro ve vsech bodech je horsi nez Matiz. Asi to s tou vyrazne zlepsenou tuhosti karoserie nebude tak zhave. Skoda... Matiz byl ve sve dobe lepsi nez treba Mondeo apod.
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Myslíš tohle prohlášení z oficiálních internetových stránek?
Bezpečnost a bezpečí
Spark je vybaven vším, co jízdu činí o něco bezpečnější: vylepšenou a zesílenou konstrukcí, zesíleným prvním („A“) sloupkem a protiblokovacím systémem (ABS*), předními a bočními airbagy* i tříbodovými bezpečnostními pásy na všech sedadlech.
Jenom by mě zajímalo, jak by dopadly testy faceliftovaného Matizu, ale tady snad konstruktéři na vyšší tuhosti karoserie nepracovali...
Bezpečnost a bezpečí
Spark je vybaven vším, co jízdu činí o něco bezpečnější: vylepšenou a zesílenou konstrukcí, zesíleným prvním („A“) sloupkem a protiblokovacím systémem (ABS*), předními a bočními airbagy* i tříbodovými bezpečnostními pásy na všech sedadlech.
Jenom by mě zajímalo, jak by dopadly testy faceliftovaného Matizu, ale tady snad konstruktéři na vyšší tuhosti karoserie nepracovali...
Daewoo Matiz CD, 2000, silver
Re: Euro NCAP - Spark
prosimvas prectete si i zpravy i zprisnenych pravidlech testu (ca dva roky zpatky), kdy je vsude jasne receno, ze to, ze auto dopadne hure, nez v predtim provadenych testech je dano prave faktem prisnejsiho posuzovani ...Ido píše:Tak sem se koukal na www.euroncap.com a nestačil jsem se divit. Chevrolet Matiz (Spark) získal tři hvězdičky, jedna ale byla odebrána. Původní Matiz přitom v roce 1998 získal tři hvězdičky, což tehdy byla na tak malé auto solidní hodnota. Čekal jsem, že Spark se trošku posune a bude atakovat čtyřhvězdičkové hodnocení. Škoda, dost jsem o něm uvažoval jako o nástupci svého Matízka.
Pro Jakuba: Ano, máš pravdu. Podmínky se měnily v roce 2003 a 2004 (vždy v lednu). Nicméně žádný model nedopadl ve své nové generaci hůře než v té předchozí. To je bohužel fakt, který konstruktérům Sparku, byť byli limitování výrobními a vývojovými náklady, nedává příliš dobré vysvědčení. Od ledna roku 2004 jde totiž o nejhůře hodnocený model v kategorii superminis (podle dělení Euro NCAP). A to je bohužel fakt, který se nedá ničím smést pod stůl (ani cenou, Picanto či Panda nejsou o nic dražší). Matiz na tom byl ve srovnání s tehdejší konkurencí a podle tehdejších metodik lépe než dnes Spark - a to je podle mě dost objektivní srovnání úrovně bezpečnosti obou vozů. Považuji totiž za naprostou samozřejmost, že konstrukčně mladší model je bezpečnější. A Spark bohužel nic navíc nepřináší...
Daewoo Matiz CD, 2000, silver
1) narovinu - ja bych si sparka nevybral z jineho duvodu, nez vysledek v euroncapIdo píše:Pro Jakuba: Ano, máš pravdu. Podmínky se měnily v roce 2003 a 2004 (vždy v lednu). Nicméně žádný model nedopadl ve své nové generaci hůře než v té předchozí. To je bohužel fakt, který konstruktérům Sparku, byť byli limitování výrobními a vývojovými náklady, nedává příliš dobré vysvědčení. Od ledna roku 2004 jde totiž o nejhůře hodnocený model v kategorii superminis (podle dělení Euro NCAP). A to je bohužel fakt, který se nedá ničím smést pod stůl (ani cenou, Picanto či Panda nejsou o nic dražší). Matiz na tom byl ve srovnání s tehdejší konkurencí a podle tehdejších metodik lépe než dnes Spark - a to je podle mě dost objektivní srovnání úrovně bezpečnosti obou vozů. Považuji totiž za naprostou samozřejmost, že konstrukčně mladší model je bezpečnější. A Spark bohužel nic navíc nepřináší...
2) tehdy daewoo asi nosilo dost penez panu urednikovi, ted ne a podle toho vypada vysledek ...
Ehm...jakub píše:1) narovinu - ja bych si sparka nevybral z jineho duvodu, nez vysledek v euroncapIdo píše:Pro Jakuba: Ano, máš pravdu. Podmínky se měnily v roce 2003 a 2004 (vždy v lednu). Nicméně žádný model nedopadl ve své nové generaci hůře než v té předchozí. To je bohužel fakt, který konstruktérům Sparku, byť byli limitování výrobními a vývojovými náklady, nedává příliš dobré vysvědčení. Od ledna roku 2004 jde totiž o nejhůře hodnocený model v kategorii superminis (podle dělení Euro NCAP). A to je bohužel fakt, který se nedá ničím smést pod stůl (ani cenou, Picanto či Panda nejsou o nic dražší). Matiz na tom byl ve srovnání s tehdejší konkurencí a podle tehdejších metodik lépe než dnes Spark - a to je podle mě dost objektivní srovnání úrovně bezpečnosti obou vozů. Považuji totiž za naprostou samozřejmost, že konstrukčně mladší model je bezpečnější. A Spark bohužel nic navíc nepřináší...
2) tehdy daewoo asi nosilo dost penez panu urednikovi, ted ne a podle toho vypada vysledek ...
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Máš recht.. když jsem viděl první fotky tak jsem byl ze Sparka skoro nadšenej a teď, když je potkávam, jsem z nich vyloženě zklamanej. Mates2 měl prostě pěknej xiftík, kterej už Spark nemá.Vojta píše:Já jsem si na srazu v Morávce do Sparka ani nesedl. Mě se prostě nelíbí. Pouze dvě věci bych bral: přední sedáky a otáčkoměr. Jinak jednoznačně všechno pro Matíz I a II.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Ehm... [/quote]Robert píše:1) narovinu - ja bych si sparka nevybral z jineho duvodu, nez vysledek v euroncapjakub píše:Považuji totiž za naprostou samozřejmost, že konstrukčně mladší model je bezpečnější. A Spark bohužel nic navíc nepřináší...
2) tehdy daewoo asi nosilo dost penez panu urednikovi, ted ne a podle toho vypada vysledek ...
ehm co ...
Vojta píše:Já jsem si na srazu v Morávce do Sparka ani nesedl. Mě se prostě nelíbí. Pouze dvě věci bych bral: přední sedáky a otáčkoměr. Jinak jednoznačně všechno pro Matíz I a II.
osobne mi prijde, ze spousta veci byla na dvojce k lepsimu - byly to drobnosti, ale mit tam otackomer, tak vlastne nevim, na co si stezovat (podotykam vzhled je sujbketivni a prijde mi +/- to same co jednicka), spark se dal v rade veci prinejmensim kontroverznim smerem a v rade veci uplne spatnym ... nejoriginalnejsi byl ve sve dobe m1 (m2 preci jen trosicku ztracel), ale na sparkovi uz te originality, ktera z m1 doslova bila do oci, moc nevidim ... tot muj nazor ...