CRASH TEST - aneb v čem jezdíme
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
CRASH TEST - aneb v čem jezdíme
Koukněte se na crashtest Nexie
http://www.autoreview.ru/new_site/year2 ... exia/1.htm
http://www.autoreview.ru/new_site/year2 ... exia/1.htm
- Reklama
- Ivan
- Příspěvky: 3937
- Registrován: úte zář 02, 2003 23:56
- Bydliště: Brno-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Poki, že Nexia není super bezpečné auto se už dávno ví, doloženo několika crashtesty i fotkami, takže nic nového pod sluncem... Ve své době ale byla v crashtestech velice dobrá!
Daewoo [deu] = velký přítel
Nexia² project
Tak Fabca samozrejme dopadne podstatne lip, vzdyt mezi tema autama je nejaka ta generace:
http://www.euroncap.com/content/safety_ ... 1=1&id2=75
a jen pro porovnani "novinka" z Ciny:
http://landwind.bootnetworks.com/
(u toho me hodne zklamal ten Ford )
http://www.euroncap.com/content/safety_ ... 1=1&id2=75
a jen pro porovnani "novinka" z Ciny:
http://landwind.bootnetworks.com/
(u toho me hodne zklamal ten Ford )
No asi je rozdíl v energii, která se má utlumit, ty teréňáky váží přes 2 t a zastavit musí taky na stejném kousku. Taky se mi výsledky moc nelíbí, ale když se to semele na silnici, tak je výsledek určitě lepší ve prospěch teréňáku. Když do sebe totiž řachne např Fabie s takovým hovadem, tak rychlost toho džípu se sníží z nárazovejch 50 na cca 25, ale Fabka z 50 pojede -25, tedy cca 75 km a v tom případě bych asi vsadil na ten teréňák
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Problem bych spis videl v rozdilu ve vysce toho offroadu a Fabie. Ze by se Fabie narvala pod nej.Richard píše:No asi je rozdíl v energii, která se má utlumit, ty teréňáky váží přes 2 t a zastavit musí taky na stejném kousku. Taky se mi výsledky moc nelíbí, ale když se to semele na silnici, tak je výsledek určitě lepší ve prospěch teréňáku. Když do sebe totiž řachne např Fabie s takovým hovadem, tak rychlost toho džípu se sníží z nárazovejch 50 na cca 25, ale Fabka z 50 pojede -25, tedy cca 75 km a v tom případě bych asi vsadil na ten teréňák
To snad neni ani faceliftovana Frontera, je skoro okopirovana, a original Opel taky nic moc:
http://www.euroncap.com/content/safety_ ... =9&id2=125
http://www.euroncap.com/content/safety_ ... =9&id2=125
Porad o tom premyslim, ale nejsem fyzik.Richard píše:No asi je rozdíl v energii, která se má utlumit, ty teréňáky váží přes 2 t a zastavit musí taky na stejném kousku. Taky se mi výsledky moc nelíbí, ale když se to semele na silnici, tak je výsledek určitě lepší ve prospěch teréňáku. Když do sebe totiž řachne např Fabie s takovým hovadem, tak rychlost toho džípu se sníží z nárazovejch 50 na cca 25, ale Fabka z 50 pojede -25, tedy cca 75 km a v tom případě bych asi vsadil na ten teréňák
Muj odhad:
Beru, ze "offroad" ma 2 tuny, "Fabie" 1 tunu, obe auta jedou 50 km/h.
Pokud by se vzalo, ze ta auta jsou izolovana soustava, tak hybnost (p=m*v) soustavy musi zustat stejna. Z toho my vyslo, ze auta se po srazce pohybovala rychlosti 16.8 km/h ve smeru offroadu. Pri srazce je deformace umerna zmene kineticke energie (T=1/2*m*(v^2)). Ted uz se da spocitat kineticka energie soustavy pred srazkou a po ni a rozdil mezi nima. Tento rozdil se ihned po srazce rozdeli stejnym dilem mezi obe auta na jejich deformaci. A kdyz sem pak prepocital, jake rychlosti narazu do zdi by dana energie odpovidala vzhledem k hmotnosti vozu, tak mi vyslo, ze by to bylo jako kdyby "offroad" narazil v 41 km/h do zdi a "Fabia" v 58 km/h do zdi.
Děkuju za úplné objasnění nárazového děje
No myslím, že jsem se moc nesekl, každopádně bych byl radši v tom offroadu
No myslím, že jsem se moc nesekl, každopádně bych byl radši v tom offroadu
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502