Přifoukávání vzduchu do svodů
Moderátor: Blue Lanos
Přifoukávání vzduchu do svodů
Mám Daewoo Tico a pod vzduchovým filtrem jsem objevil, že je tam systém, který si bere čistý přefiltrovaný vzduch a přifoukává jej do výfukových svodů, je mi jasné, že to dělají kvůli, snížení emisí. Ale zajímalo by mě, zda to nemá negativní vliv na dynamiku a spotřebu. Pokud ano, jak jej co nejlépe odpojit, aby to nenarušilo ostatní chod motoru?
Zbyňa z Brna
email: NITRO.Z@CENTRUM.CZ
Zbyňa z Brna
email: NITRO.Z@CENTRUM.CZ
- Reklama
- Radoslav Hološka
- Příspěvky: 856
- Registrován: sob kvě 08, 2004 09:53
- Kontaktovat uživatele:
Sportovy filter na Tico.
Zbyno,s tymito vecami sa netrap a na zvysenie vykonu v Ticu pouzi ako my priame sanie. To spociva vo vybrati povodneho papieroveho filtra z airboxu a z osadenia noveho napr. kuzela na koniec,resp. zaciatok natrubku. Tym padom odpojis aj privod tepleho vzduchu k saniu z vyfukoveho potrubia (rezim leto-zima). Auticko potom citelne lepsie taha,dvojku toci do 50 km/h. A navyse filter len precistis a naolejujes cca kazdych 15.000 km.
Foto po tejto uprave zasleme do fora neskor.
Foto po tejto uprave zasleme do fora neskor.
TICO
Díky Radoslavovi za poslání stránky z manuálu- výměna oleje v převodovce, šroub jsem našel, ale je tam úžasný přístup, chtělo by to montážní jámu. Zkusím vyndat baterku i s kastlíkem, abych si tam udělal alespoň trochu místa a mohl zvrchu nalít olej.
Jinak do přímého sání jsem zatím nešel, ale vytvořil jsem něco jako náporové sání: odhodil jsem ty kolena, který vedly do podběhu a natahl sem je až před přední mřížku nárazníku, z které jsem demontoval plastovový kryt. Pro větší sběr vzduch jsem mezi koleno a mřížku vložil seříznutou pet láhev 2l kterou jsem navlíkl na koleno. Motor teď nasává studený vzduch z venku a ne teplý od motoru, teď je motor živější, což je poznat nejvíce nad 110, nevýhoda-větší znečištění vzduchového filtru. Maximálka někde za 160km/h ručička se zastavila o tyčku nulování denních kilometrů. Nikomu to zkoušet, ale nedoporučuji, auto je značně nervozní a hrozí crash a přetočení motoru (nemá omezoveč otáček) Což si myslel, asi i pan podnikatel v VW Passat, kterého jsem na dálnici předjel asi při 150.
Zdar Zbyňa
Jinak do přímého sání jsem zatím nešel, ale vytvořil jsem něco jako náporové sání: odhodil jsem ty kolena, který vedly do podběhu a natahl sem je až před přední mřížku nárazníku, z které jsem demontoval plastovový kryt. Pro větší sběr vzduch jsem mezi koleno a mřížku vložil seříznutou pet láhev 2l kterou jsem navlíkl na koleno. Motor teď nasává studený vzduch z venku a ne teplý od motoru, teď je motor živější, což je poznat nejvíce nad 110, nevýhoda-větší znečištění vzduchového filtru. Maximálka někde za 160km/h ručička se zastavila o tyčku nulování denních kilometrů. Nikomu to zkoušet, ale nedoporučuji, auto je značně nervozní a hrozí crash a přetočení motoru (nemá omezoveč otáček) Což si myslel, asi i pan podnikatel v VW Passat, kterého jsem na dálnici předjel asi při 150.
Zdar Zbyňa
- Radoslav Hološka
- Příspěvky: 856
- Registrován: sob kvě 08, 2004 09:53
- Kontaktovat uživatele:
No Zbyno,tak Ty si vazne samovrah! My mame na Ticu 13" pneu 155/65 R 13 ale 160km/h sme este neskusali! Myslim,ze s filtrom Kingdragon a vyfukom Ulter Sport by sme takuto rychlost nemali mat problem dosiahnut,ale tie sirsie pneu to uz asi nepotiahnu,maju vacsi valivy odpor. Ty mas to sanie vyriesene skor na amaterskej urovni,ja som zastancom dokonalejsich a znackovejsich veci. Vyfuk nebol drahy a urcite nezhrdzavie tak skoro,ako original Daewoo. Filter stoji 1200 Sk,po piatich vymenach a jeho ocisteni sa investicia vracia a vydrzi udajne 150.000 km!
No kazdopadne nemam nic proti Ticu, ale 160 je trosku moc!!! Tico neni vubec na tohle staveny! Maximalni konstrukcni rychlost ktera je uvedena v TP pocita s aerodynamikou a urcitym zatizenim podvozku a brzd.... Navic staci aby blbe fouknul vitr a ses mrtvej
Opatrne!!!
Opatrne!!!
PECA
Daewoo Nubira II Kombi r.v. 2001 CDX 2,0 16V troška tuningu a hudby
Fiat Punto 1,7TD 3dver. r.v. 1994 žádný tuning a hóóóódně hudby
Honda VFR 800 r.v.1999 miláček, troska tuningu, výfuk pod sedlem atd...
Daewoo Nubira II Kombi r.v. 2001 CDX 2,0 16V troška tuningu a hudby
Fiat Punto 1,7TD 3dver. r.v. 1994 žádný tuning a hóóóódně hudby
Honda VFR 800 r.v.1999 miláček, troska tuningu, výfuk pod sedlem atd...
Zdravim vas vsetkych.
Mam par otazok na tie upravy ktore ste tu spomenuli.
1. Ked vyradis z cinnosti sanie ohriateho vzduchu, nenastane problem pri volnobehu v zime pokial je este studeny motor? Prave kvoli tomu sa totiz vzduch predhieva. Viem, ze potom ma vacsi vyznam lokalne ohrievanie volnobezneho okruhu priamo v karburatore, ale aj tak ma to zaujima.
2. Ked nahradim vzduchovy filter niecim co kladie mensi odpor, je pravdepodobne, ze to menej zadrzuje prach a ine necistoty. Nevylagruje sa skor motor od toho svinstva?
3. Ked nahradim vzduchovy filter niecim co kladie mensi odpor,, zmenia sa tlakove pomery v karburatore a aj v prisavani do vyfukoveho zvodu. Aky to ma vplyv na spotrebu? Na emisie?
4. Co obnasa (poplatky, urady) dat si dopisat do velkeho technicaku alternativny rozmer diskov R13? Urobil to uz niekto? Plati sa za to? Ake urady maju s tym docinenia? Niektori z vas maju 13 plcove disky uz namontovane. Z akeho modelu auta pasuju? ako je to s priemerom otvorov na sroby. Ten sa v type disku neudava.
Dik za odpoved, pomozes nielen mne.
Marian
Mam par otazok na tie upravy ktore ste tu spomenuli.
1. Ked vyradis z cinnosti sanie ohriateho vzduchu, nenastane problem pri volnobehu v zime pokial je este studeny motor? Prave kvoli tomu sa totiz vzduch predhieva. Viem, ze potom ma vacsi vyznam lokalne ohrievanie volnobezneho okruhu priamo v karburatore, ale aj tak ma to zaujima.
2. Ked nahradim vzduchovy filter niecim co kladie mensi odpor, je pravdepodobne, ze to menej zadrzuje prach a ine necistoty. Nevylagruje sa skor motor od toho svinstva?
3. Ked nahradim vzduchovy filter niecim co kladie mensi odpor,, zmenia sa tlakove pomery v karburatore a aj v prisavani do vyfukoveho zvodu. Aky to ma vplyv na spotrebu? Na emisie?
4. Co obnasa (poplatky, urady) dat si dopisat do velkeho technicaku alternativny rozmer diskov R13? Urobil to uz niekto? Plati sa za to? Ake urady maju s tym docinenia? Niektori z vas maju 13 plcove disky uz namontovane. Z akeho modelu auta pasuju? ako je to s priemerom otvorov na sroby. Ten sa v type disku neudava.
Dik za odpoved, pomozes nielen mne.
Marian
Nevím jak na Slovensku ale v čechách mě to stálo 10Kč kolek a byl sem na DI ale musel sem mít v ruce knížku k elektronům ve které bylo napsáno že jsou schválené od německé TüV přímo na Lanose a dával sem 15" takže něco podobného potřebuješ i k Ticu .
Filtr tam sice pustí víc vzduchu ale nečistot tam o moc víc nejde a tomu motoru zase tak strašně moc nevaděj spoustu lidí tam má takovej filtr a jezdí v pohodě , a když nebudeš jezdit neustále naplno ale tak jako do té doby než si vyměnil filtr tak ti dokonce klesne spotřeba s podtlakama si hlavu nelámej
Filtr tam sice pustí víc vzduchu ale nečistot tam o moc víc nejde a tomu motoru zase tak strašně moc nevaděj spoustu lidí tam má takovej filtr a jezdí v pohodě , a když nebudeš jezdit neustále naplno ale tak jako do té doby než si vyměnil filtr tak ti dokonce klesne spotřeba s podtlakama si hlavu nelámej
Re: Sportovy filter na Tico + dotazy + připomínka ...:)
Vážení, já jezdím s Ticem 2,5 roku snažím se spíše na spotřebu - 4,2 L/100km - není problém...* Chtěl jsem se jen zeptat: a) když odstrním vzduch filtr a dám sportovní, případně povedu studený vzduch do motoru náporovým sáním, zda mu to nebude vadit...přeci jen jestli neni lepší ten ohřátý, nee?... b) Tico má přívod vzudchu regulován elektronikou, nebo se mýlim? ...a tak by si stejně asi vzal jen to co potřebuje, neni tak? c) Mé Tico jezdí na 2. převodový stupeň 80km/hod 3.př.s 120/km/hod 4. -nezkoušel jsem asi něco 135km/hod 5. 160km*-/hod ... Takže poznámka typu, že na z jede i 50 mi nepřijde namístě... Gusep
Re: Sportovy filter na Tico + dotazy + připomínka ...:)
Vážení, já jezdím s Ticem 2,5 roku snažím se spíše na spotřebu - 4,2 L/100km - není problém...* Chtěl jsem se jen zeptat: a) když odstrním vzduch filtr a dám sportovní, případně povedu studený vzduch do motoru náporovým sáním, zda mu to nebude vadit...přeci jen jestli neni lepší ten ohřátý, nee?... b) Tico má přívod vzudchu regulován elektronikou, nebo se mýlim? ...a tak by si stejně asi vzal jen to co potřebuje, neni tak? c) Mé Tico jezdí na 2. převodový stupeň 80km/hod 3.př.s 120/km/hod 4. -nezkoušel jsem asi něco 135km/hod 5. 160km*-/hod ... Takže poznámka typu, že na z jede i 50 mi nepřijde namístě... Gusep
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?t=1612marianH píše:Zdravim vas vsetkych.
Mam par otazok na tie upravy ktore ste tu spomenuli.
4. Co obnasa (poplatky, urady) dat si dopisat do velkeho technicaku alternativny rozmer diskov R13? Urobil to uz niekto? Plati sa za to? Ake urady maju s tym docinenia? Niektori z vas maju 13 plcove disky uz namontovane. Z akeho modelu auta pasuju? ako je to s priemerom otvorov na sroby. Ten sa v type disku neudava.
Dik za odpoved, pomozes nielen mne.
Marian