Kolegové poslední co bych čekal že můj šefik se stane daewaakem , ale ano dnes koupil Esperko, a já mu přislíbil počáteční pomoc při vstupu do daewoo světa
Proto bych rád kdyby někdo z letitých uživatelů mě mohl v pár bodech seznámít s případnými vžitými neduhy espera (jako jsou např. u některých nexií brzdy apd...)
První problém který se vyskytl je nefunkční pravé elektrické zrcátko, včem by asi mohl být problém, popř., neválí se někomu v garáži??
Dik
Jedno Espero změnilo majitele...
Moderátor: Blue Lanos
- Reklama
Ak je nefunkčné len to zrkadlo, tak to má super. To si nastavý aj rukou,
jemným zatlačením na kraje zrkadla. Veď ono sa to aj tak často
neprestavuje.
Čo sa týka neduhov Espera:
moje hlavné problémy bolo očistiť všetky el. kontakty: spínače okien, dverí, skrinky odkladacieho priestoru, tlačidla otvárania kufra, vyčistiť
anténu od bordelu a jej namazanie atď. Najlepšie je použiť na to Kontox 5,
a potom zakonzervovať Kontoxom 10. Do mechanizmu antény dať
vazelinu.
Potom nasledovala kontrola pružín, uložení, čapov, tlmičov a bŕzd.
Myslím že je samozrejmé u kúpe auta výmena opotrebovaných bŕzd, oleja, filtrov a tlmičov, v mojom prípade aj prasknutej pružiny.
Nakoniec je vhodné dať vystriekať dutiny olejom alebo nejakým iným svinstvom proti korózii, čo je najväčší nepriateľ tohto auta.
Pri tom zrkadle by som najprv skontroloval ten malý prepínač ľavé
zrkadlo / pravé zrkadlo, ak mu vôbec nejde ovládanie.
jemným zatlačením na kraje zrkadla. Veď ono sa to aj tak často
neprestavuje.
Čo sa týka neduhov Espera:
moje hlavné problémy bolo očistiť všetky el. kontakty: spínače okien, dverí, skrinky odkladacieho priestoru, tlačidla otvárania kufra, vyčistiť
anténu od bordelu a jej namazanie atď. Najlepšie je použiť na to Kontox 5,
a potom zakonzervovať Kontoxom 10. Do mechanizmu antény dať
vazelinu.
Potom nasledovala kontrola pružín, uložení, čapov, tlmičov a bŕzd.
Myslím že je samozrejmé u kúpe auta výmena opotrebovaných bŕzd, oleja, filtrov a tlmičov, v mojom prípade aj prasknutej pružiny.
Nakoniec je vhodné dať vystriekať dutiny olejom alebo nejakým iným svinstvom proti korózii, čo je najväčší nepriateľ tohto auta.
Pri tom zrkadle by som najprv skontroloval ten malý prepínač ľavé
zrkadlo / pravé zrkadlo, ak mu vôbec nejde ovládanie.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
A zabudol som.
Najväčší neduh tohto krásneho auta sú svetla.
Sú na to dve možnosti:
1. Dať tam žiarovky H1 Osram Silver line + 50 %
2. Dať tam žiarovky H1 100W.
Do výmeny svetiel asi chuť mať nebude. Čo sa týka bŕzd, niekto vraví
že Espero ich má slabé, ja taký pocit nemám. Ale každý brzdí ináč.
Najväčší neduh tohto krásneho auta sú svetla.
Sú na to dve možnosti:
1. Dať tam žiarovky H1 Osram Silver line + 50 %
2. Dať tam žiarovky H1 100W.
Do výmeny svetiel asi chuť mať nebude. Čo sa týka bŕzd, niekto vraví
že Espero ich má slabé, ja taký pocit nemám. Ale každý brzdí ináč.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.