Správná teplota motoru
Moderátor: Blue Lanos
Správná teplota motoru
Ahoj vsichni, mam technickej dotaz, jestli nekdo nevite jaka je spravna teplota motoru. Pri normalni jizde se me rucicka teplomeru zvedne asi jen o 8mm, nedosahne teda ani na tu prvni carku na stupnici teplomeru. Kdyz nekde pak zastavim tak se to pomalu vysplha asi do poloviny ty stupnice, rozjedu se a zas to klesne dolu. Nekde jsem tady cet neco o tom termostau a nasledne vyssi spotrebe, tak si to chci ujasnit. Takze kdyz jedete normalne treba 90km/h kam az se vam ten teplomer vysplha??
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
- Reklama
- PetrCBR
- Příspěvky: 102
- Registrován: stř srp 18, 2004 22:22
- Bydliště: Roznov pod Radhostem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Správná teplota motoru
No ber to tak, ze prumerna teplota by mela byt nekde v polovine ciselniku. Pokud se drzi i po delsi ceste porad dole, tak to bude spatny termostat. V lete se to jeste da prezit, ale v zime se ti motor prakticky nikdy neohreje na spravnou teplotu a muzes pocitat az s dvojnasobnou spotrebou !conpet píše:Ahoj vsichni, mam technickej dotaz, jestli nekdo nevite jaka je spravna teplota motoru. Pri normalni jizde se me rucicka teplomeru zvedne asi jen o 8mm, nedosahne teda ani na tu prvni carku na stupnici teplomeru. Kdyz nekde pak zastavim tak se to pomalu vysplha asi do poloviny ty stupnice, rozjedu se a zas to klesne dolu. Nekde jsem tady cet neco o tom termostau a nasledne vyssi spotrebe, tak si to chci ujasnit. Takze kdyz jedete normalne treba 90km/h kam az se vam ten teplomer vysplha??
Daewoo Espero 2.0MPi, '97 (šmudla)
Kia Cee'd SW 1.6 CVVT, '08 (nový šmudla)
Kia Cee'd SW 1.6 CVVT, '08 (nový šmudla)
A ja jsem si rikal ze me to nejak moc papa benzin. Takze je mozny ze mam opravdu spatnej termostat a motor je studenejsi a zere ?
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Tka ja som mal podobny problem, nie a nie sa teplota vysplhat na polovicu medzi dve ciarocky. Preto som podstupil kompletnu vymenu termostatu a aj teplotneho cidla. Prakticky sa to zlepsilo len o malo a teplota sa vysplha len o maly kusok nad prvu ciarocku. Ked som premeral teplotu motora bolo vsetko OK. Mam taky pocit ze budik(ukazovatel) je mirne posunuty. Lebo aj rucicka paliva mi ukazuje dost nizko a rezerva zacne svietit pomaly az ked tam je iba niekolko deci benzinu... Tak som to prestal brat do uvahy....
Nieco na tom pravdy bude. Ja som to dal aj do fotogalerie... Aj ked som vymenil termostat, rucicka je tesne za palickou tej spojenej stupnice a do polovice sa vysplha len pri jazde v meste... Ked som mal vadny termostat, tak ta rucicka isla tak ze zastavila tesne pred tou prvou palickou.Kazo píše:Tka ja som mal podobny problem, nie a nie sa teplota vysplhat na polovicu medzi dve ciarocky. Preto som podstupil kompletnu vymenu termostatu a aj teplotneho cidla. Prakticky sa to zlepsilo len o malo a teplota sa vysplha len o maly kusok nad prvu ciarocku. Ked som premeral teplotu motora bolo vsetko OK. Mam taky pocit ze budik(ukazovatel) je mirne posunuty. Lebo aj rucicka paliva mi ukazuje dost nizko a rezerva zacne svietit pomaly az ked tam je iba niekolko deci benzinu... Tak som to prestal brat do uvahy....
Rozdiel v spotrebe bol cca 1-1,5 (vtedy cca 7,5 l - teraz cca 6,2 )
A aj nadrz ukazovala tak vseliak cudne, ale odkedy mam LPG,tak ma to uz netrapi
Mně ukazoval teploměr na Matizu v polovině stupnice a ani se nehnul. Tak jsem si taky myslel, že mám vadný čidlo, koupil jsem nový a výsledek je, že teploměr ukazuje kolem 1. čárky, tj. ve čtvrtině stupnice . Když jsem měl vadný termostat, tak teploměr při jízdě nevylezl skoro vůbec, jen po zastavení motoru se vyšplhal s bídou do 1. třetiny před 1. čárku.
no mne to ukazuje tiez pod tou prvou bielov ciarkou, a spotrebu mam aj pri 130 iba 6,5 l,myslim ze je to normalne ,akurat ked som isiel asi 5km na jednotke tak sa vysplhal skoro az po tu druhu ciarku ale vtedy zaplo ventilator,a pekne to kleslo pod prvu
Espero 1,5 16v 74kw DOHC,tmavo modra met.,kridlo, folie, elektrony 7*15 Bravury 195/50R15 ET 27,
sportovy filter+vyfuk,chiptuning,podvozok gsi+kayaba
sportovy filter+vyfuk,chiptuning,podvozok gsi+kayaba
Mne to tiež ukazuje okolo tej prvej čiarky. Asi po 4 km jazdy za mi dostane zo začiatku stupnice na tú prvú čiarku. Keby som mal pokazený termostat tak neverím že za 4 km jazdy tak zohrejem motor. Ináč čo sa týka palivomeru, zoberiem plnú nádrž a ukazuje mi čosi nad tri štrvrtiny nádrže. A kontrolku paliva som svietiť ani nevidel aj keď ručička bola skoro dole, a bojím sa to vyskúšať do sucha, lebo som čítal že sa môže zničiť palivové čerpadlo. Včul buď z toho múdry.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
No jak to tak sleduju, tak to vypada ze asi pockam co to bude delat v zime.Doufam ze nezmrznu . Jinak u vsech aut co jsem mel byla normalni teplota vzdycky uprostred stupnice. A ta spotreba cca 10l je asi v norme pro 1,8. Jo a palivomer me ukazuje asi tak jak ma - Plna je Plna. Rezervo se rozsviti kdyz je rucicka dole asi presne na konci stupnice.
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Ono je asi rozdiel medzi 1,5 a 1,8 . Ked sme kupili espero, tak to bralo do 6l a aj pri 110 az 120 to polo tesne nad 6 (6,2 -6,3 ???) No a ked som mal vadny VSS snimac tak to islo hore, pri 140 - 160 aj 9 l...
Najlepsie je urobit jedno. Zohriat motor a zmerat teplotu v kompenzacnej nadrzke a popripade odmerat odpor na snimaci a zistit akej teplote odpoveda, resp. mozno cez tester CMU aku hodnotu hlasi snimac ...
Len bacha na jednu vec, neviem ako espero ale niektore auta maju 2 snimace teploty 1= rucicka na pristrojovke, 2=teplota pre CMU. Tazke by bolo uplne jedno co ukazuce na pristrojovke, ked je dobra teplota z 2 snimaca.
Najlepsie je urobit jedno. Zohriat motor a zmerat teplotu v kompenzacnej nadrzke a popripade odmerat odpor na snimaci a zistit akej teplote odpoveda, resp. mozno cez tester CMU aku hodnotu hlasi snimac ...
Len bacha na jednu vec, neviem ako espero ale niektore auta maju 2 snimace teploty 1= rucicka na pristrojovke, 2=teplota pre CMU. Tazke by bolo uplne jedno co ukazuce na pristrojovke, ked je dobra teplota z 2 snimaca.
Tak jeste jedna rychla otazka. Kde na motoru 1,8 najdu ten termostat a kde jsou ty 2 cidla? V autodily Krč maji toto : termostat 92C s domečkem
ESPERO 1.8-2.0/LEG.SOHC 560,00 Kč dale :spínač kontrolky vody
RAC,ESP,LAN,NUB,NEX,MAT M100,M150 200,00 Kč dale : spínač teploty vody NEX,ESP,LAN,LEG,NUB,TACUMA 140,00 Kč dale :spínač teploty vody široký závit ESPERO 1,8 2,0 SOHC 585,00 Kč Tech spinacu je nejak moc nee ??? Kterej je vlastne ten co potrebuju ja Vite to nekdo
ESPERO 1.8-2.0/LEG.SOHC 560,00 Kč dale :spínač kontrolky vody
RAC,ESP,LAN,NUB,NEX,MAT M100,M150 200,00 Kč dale : spínač teploty vody NEX,ESP,LAN,LEG,NUB,TACUMA 140,00 Kč dale :spínač teploty vody široký závit ESPERO 1,8 2,0 SOHC 585,00 Kč Tech spinacu je nejak moc nee ??? Kterej je vlastne ten co potrebuju ja Vite to nekdo
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Mne lezi rucicka na 1,5 dohc na druhej ciarke od spodu. Teda na spodku je hruba ciarka a potom prva tenka spojena oblukom s dalsimi troma. Tak na druhej zatstane a o kusok sa prepadne ak zastavim v tieni a povylezie ak idem pomaly v meste. Tak skusim vymenit termostat (260sk+tesnenie) a nemrzku za g12 (ruzovu) 130sk/l dam ju tam 1:1 s vodou, nech sa v zime dobre tlaci cez splynovac .