Jak už to bývá v nejméně vhodnou dobu se mi pokazil stěrač před řidičem.
Stalo se mi to na Cliu 3, ale předpokládám, že ten mechanismus bude na všech autech podobný/stejný...
Normálně stírám a najednou zůstal stěrač před řidičem ve vzpřímené poloze, druhý normálně funguje dál (takže i motorek bude OK).
Sundal jsem zatím jen ten stěrač (volně rukou s ním mohu stírat manuálně), jestli třeba matka hned na stěrači nebyla volná, ale i samotná osička jde rukou otáček (viz šipka na fotce). Chci se jen zeptat, jestli to třeba už někdo neřešil a bude to jen banalita (jiný uvolněný šroub) nebo v čem by mohl být problém, než se odhodlám to celé sundat, abych byl připraven?
Předem děkuji za pomoc a přejí šťastné a veselé!
Přestal najednou fungovat 1 stěrač
Moderátoři: Blue Lanos, pejee, lomngi
Přestal najednou fungovat 1 stěrač
• EX: Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
- Reklama
Re: Přestal najednou fungovat 1 stěrač
Tak nevím, jestli to není nějaké prokletí. Mě se dnes stalo absolutně totéž v 17.00.
Po otevření kapoty motoru je pod stěrači plastový kryt na 4 nebo 6 šroubů. Přepokládám, že po jeho sejmutí se umožní přístup k mechanismu a doufám, že tam je vypadlý nějaký čep nebo malý kulák. Pokud nebude zítra pršet, tak se na to vrhnu. Pokud je tam kulák, tak ten bývá jištěn malou pružinovou pojistkou a ta mohla zrezavět a vypadnout. Je-li tam rovný čep, tak to bude ségrovka nebo matička. No a nebo taky cokoliv jiného. Sám jsem zvědav.
Po otevření kapoty motoru je pod stěrači plastový kryt na 4 nebo 6 šroubů. Přepokládám, že po jeho sejmutí se umožní přístup k mechanismu a doufám, že tam je vypadlý nějaký čep nebo malý kulák. Pokud nebude zítra pršet, tak se na to vrhnu. Pokud je tam kulák, tak ten bývá jištěn malou pružinovou pojistkou a ta mohla zrezavět a vypadnout. Je-li tam rovný čep, tak to bude ségrovka nebo matička. No a nebo taky cokoliv jiného. Sám jsem zvědav.
Re: Přestal najednou fungovat 1 stěrač
Tak nakonec to přeci jen byla relativně banalita - pouzdro čepu, které se jen nacvakává na čep, bylo už tak vyjeté, že už vůbec nedrželo na čepu (viz foto).
Motorek byl v pořádku, akorát při demontáži v servisu v něm zalomili jeden ze 2 připevňovacích šroubů.
Vzhledem ke stavu lišty jsem se radši rozhodl pro celou novou lištu včetně motorku a pro jistotu objednal originál (5 000 Kč), i když z druhovýroby se totéž dá sehnat i za 1 255 Kč (ale už podle fotek se mi to moc nelíbilo). Takže teď čekám, až díl dorazí.
Motorek byl v pořádku, akorát při demontáži v servisu v něm zalomili jeden ze 2 připevňovacích šroubů.
Vzhledem ke stavu lišty jsem se radši rozhodl pro celou novou lištu včetně motorku a pro jistotu objednal originál (5 000 Kč), i když z druhovýroby se totéž dá sehnat i za 1 255 Kč (ale už podle fotek se mi to moc nelíbilo). Takže teď čekám, až díl dorazí.
• EX: Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)