Zlepsenie radenia
Moderátor: Blue Lanos
Zlepsenie radenia
Ahojte pani,
chcem sa spytat, ci ste sa pri rieseni vole v rychlostnej pake a nepresnosti v radeni stretli s takouto sadou a ci je pre mechanika podla vas tazke takuto vymenu urobit.
Povzbudeny jednou castou Wheelers Dealers som to nasiel a som celkom optimisticky:
Diky za blizsie info.
chcem sa spytat, ci ste sa pri rieseni vole v rychlostnej pake a nepresnosti v radeni stretli s takouto sadou a ci je pre mechanika podla vas tazke takuto vymenu urobit.
Povzbudeny jednou castou Wheelers Dealers som to nasiel a som celkom optimisticky:
Diky za blizsie info.
Daewoo Espero 1.5 16V strieborná /elektróny / klíma / 272 500 km(predané)
Daewoo Espero 1.5 16V / 1996 / tmavomodrá / 233 200 km(predané "spoluobčanom")
Daewoo Espero 1.5 16V / 1996 / zelená / 95 000 km / ABS, AIRBAG 1x, nast. volant, klíma
Daewoo Espero 1.5 16V / 1996 / tmavomodrá / 233 200 km(predané "spoluobčanom")
Daewoo Espero 1.5 16V / 1996 / zelená / 95 000 km / ABS, AIRBAG 1x, nast. volant, klíma
- Reklama
Re: Zlepsenie radenia
Urcite to pomoze,kde si tuto sadu zohnal,daj link...
Re: Zlepsenie radenia
Nasiel som to u jedneho predajcu na allegre, este som neobjednaval.
Polsko ma v tomto pripade nestrasi, nakolko by to malo byt original GM.
http://allegro.pl/mechanizm-zmiany-bieg ... 31051.html
Ak budem objednavat, tak jedine cez autofra.sk - pre dobre skusenosti.
Polsko ma v tomto pripade nestrasi, nakolko by to malo byt original GM.
http://allegro.pl/mechanizm-zmiany-bieg ... 31051.html
Ak budem objednavat, tak jedine cez autofra.sk - pre dobre skusenosti.
Daewoo Espero 1.5 16V strieborná /elektróny / klíma / 272 500 km(predané)
Daewoo Espero 1.5 16V / 1996 / tmavomodrá / 233 200 km(predané "spoluobčanom")
Daewoo Espero 1.5 16V / 1996 / zelená / 95 000 km / ABS, AIRBAG 1x, nast. volant, klíma
Daewoo Espero 1.5 16V / 1996 / tmavomodrá / 233 200 km(predané "spoluobčanom")
Daewoo Espero 1.5 16V / 1996 / zelená / 95 000 km / ABS, AIRBAG 1x, nast. volant, klíma
Re: Zlepsenie radenia
Z polska na daewaky kupis kludne originaly, pretoze sa tam daewaky montovali a za krajsiu cenu nez u nas alebo dokonca z ciech. Jedine ked ma carmax akciu tak sa im vyrovna a kvoli postovnemu a provizii ak nekupujes priamo dokazu cenu z polska aj podliezt.
Ale tento klukopak nema zmysel menit kym sa nerozpadava. Na vole v riadeni nema vplyv, jedine tie silonove vlozky ma zmysel vymenit ale tie nove uz budu "nadosmrti". A je to len par korun. Co sa tyka vole v radeni, tak tie su normalne, ziaduce a nemaju vplyv na funkcnost radenia. Zato maju vplyv na prenos alebo skor neprenos vibracii. Cim vacsie vole tym menej vibracii.
Napriklad v skodovke 120cke novsi system s "gumenou" "kostou" boli vole ako prasa, radit sa dalo normalne, ale radicka nevibrovala, a to ani trosku. Ani na krizovatkovych retarderoch. Svacla ma do ruky len na hrboch co nechal v zladovatelom snehu odhrnac. V Espere su vole take stredne a radicka vibruje len ked ma motor problemy, napriklad ide na tri valce. Ale taky pezot 206 nema vole v radenia ziadne a radicka vibruje ako ista nemenovana pomocka az ako pracka ked zmyka rifle na 1600 otackach. Az by mi to bolo neprijemne keby som maval ruku polozenu na radicke tak ako vacisna polovodicov, ale ja siaham na radicku len ked radim, inak mam ruku odlozenu omnoho pohodlnejsie. Na volante.
Aj tu malu spojovaciu tycku s ciernymi plastovymi koncami, co je na spodku orbrazku dostat samostatne. Ale skutocne ju nema zmysel menit kym neuleti alebo aspon neklepe od vole tak ze by to vadilo.
Ale tento klukopak nema zmysel menit kym sa nerozpadava. Na vole v riadeni nema vplyv, jedine tie silonove vlozky ma zmysel vymenit ale tie nove uz budu "nadosmrti". A je to len par korun. Co sa tyka vole v radeni, tak tie su normalne, ziaduce a nemaju vplyv na funkcnost radenia. Zato maju vplyv na prenos alebo skor neprenos vibracii. Cim vacsie vole tym menej vibracii.
Napriklad v skodovke 120cke novsi system s "gumenou" "kostou" boli vole ako prasa, radit sa dalo normalne, ale radicka nevibrovala, a to ani trosku. Ani na krizovatkovych retarderoch. Svacla ma do ruky len na hrboch co nechal v zladovatelom snehu odhrnac. V Espere su vole take stredne a radicka vibruje len ked ma motor problemy, napriklad ide na tri valce. Ale taky pezot 206 nema vole v radenia ziadne a radicka vibruje ako ista nemenovana pomocka az ako pracka ked zmyka rifle na 1600 otackach. Az by mi to bolo neprijemne keby som maval ruku polozenu na radicke tak ako vacisna polovodicov, ale ja siaham na radicku len ked radim, inak mam ruku odlozenu omnoho pohodlnejsie. Na volante.
Aj tu malu spojovaciu tycku s ciernymi plastovymi koncami, co je na spodku orbrazku dostat samostatne. Ale skutocne ju nema zmysel menit kym neuleti alebo aspon neklepe od vole tak ze by to vadilo.
Re: Zlepsenie radenia
Dakujem za odpoved.
Vzhladom na minimalnu cenu tej klukopaky a moju vacsiu chystajucu sa objednavku z autofra ju mozno vezmem aspon do zasoby. S tou volou to teda chapem, ja som sa mozno zle vyjadril, ono to nie je ani tak vola paky, ako skorej to, ze niekedy, a to najma ked je zima a motor je studeny - prvy 1-2 km tak niektore rychlosti idu trochu tazsie. Ako zaradim vzdy, ale niekedy ide z 1 do 2 fakt jak cez zuby, tiez podradenie do 2.
Soferujem len 3 roky a vela aut okrem esper som nevystriedal, ale tiez mi je cudne, ze 1ku v zime v pohybe takmer vobec nejde zaradit. Jedine za pouzitia uz naozajstnej sily a preto to nechcem robit. Ked auto zastane, tak 1ku dam normalne.
Tiez spiatocka niekedy aj pri spojke na podlahu nejde na prvy sup. 8krat z 10 ano ale tie 2 zvysne razy musim pustit spojku a stlacit znova aby to slo.
Tak ked to nie su vole - ako charakterizovat tento problem?
Spojka je najtvrdsia z esper co som mal, v porovnani s nou je Lanos co mame jak huspenina a ten pritom zaradi vzdy...
Vzhladom na minimalnu cenu tej klukopaky a moju vacsiu chystajucu sa objednavku z autofra ju mozno vezmem aspon do zasoby. S tou volou to teda chapem, ja som sa mozno zle vyjadril, ono to nie je ani tak vola paky, ako skorej to, ze niekedy, a to najma ked je zima a motor je studeny - prvy 1-2 km tak niektore rychlosti idu trochu tazsie. Ako zaradim vzdy, ale niekedy ide z 1 do 2 fakt jak cez zuby, tiez podradenie do 2.
Soferujem len 3 roky a vela aut okrem esper som nevystriedal, ale tiez mi je cudne, ze 1ku v zime v pohybe takmer vobec nejde zaradit. Jedine za pouzitia uz naozajstnej sily a preto to nechcem robit. Ked auto zastane, tak 1ku dam normalne.
Tiez spiatocka niekedy aj pri spojke na podlahu nejde na prvy sup. 8krat z 10 ano ale tie 2 zvysne razy musim pustit spojku a stlacit znova aby to slo.
Tak ked to nie su vole - ako charakterizovat tento problem?
Spojka je najtvrdsia z esper co som mal, v porovnani s nou je Lanos co mame jak huspenina a ten pritom zaradi vzdy...
Daewoo Espero 1.5 16V strieborná /elektróny / klíma / 272 500 km(predané)
Daewoo Espero 1.5 16V / 1996 / tmavomodrá / 233 200 km(predané "spoluobčanom")
Daewoo Espero 1.5 16V / 1996 / zelená / 95 000 km / ABS, AIRBAG 1x, nast. volant, klíma
Daewoo Espero 1.5 16V / 1996 / tmavomodrá / 233 200 km(predané "spoluobčanom")
Daewoo Espero 1.5 16V / 1996 / zelená / 95 000 km / ABS, AIRBAG 1x, nast. volant, klíma
Re: Zlepsenie radenia
Nechapem naco chces radit ,,jednotku,, za jazdy?
To sa ani mne nedalo.
A spiatocka? Na Espere som mal to iste. Nesla? Vytlacil spojku este raz a uz tam bola.
V zime mas stuhnuty olej v prevodovke, tak preto tak tazko ide radit. No ked sa trocha zahreje tak je to v pohode.
To sa ani mne nedalo.
A spiatocka? Na Espere som mal to iste. Nesla? Vytlacil spojku este raz a uz tam bola.
V zime mas stuhnuty olej v prevodovke, tak preto tak tazko ide radit. No ked sa trocha zahreje tak je to v pohode.
ex EVANDA, strieborná metalíza svetlá,
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
- LordMMX
- Příspěvky: 1535
- Registrován: ned úno 20, 2011 05:06
- Bydliště: Halič /SVK/
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zlepsenie radenia
to nejde do hlavy ani mne. načo v pohybe chceš radiť jednotku. mám 2 nexie, na oboch to proste nejde...
na maminej vectre b z roku 2001 sa to tiež nedá... mal som vectru caravan 1997, tiež to nešlo... a na otcovej Honde CR-V to už dupľom nejde...
ale ak potrebuješ aby sa ti rozpadla prevodovka... pokiaľ viem tak 1 prevodový stupeň je primárne určený na pohnutie sa....
na maminej vectre b z roku 2001 sa to tiež nedá... mal som vectru caravan 1997, tiež to nešlo... a na otcovej Honde CR-V to už dupľom nejde...
ale ak potrebuješ aby sa ti rozpadla prevodovka... pokiaľ viem tak 1 prevodový stupeň je primárne určený na pohnutie sa....
Daewoo Lacetti Premiere 2011 (Cruze)
Daewoo Leganza "Areum" CDX 2.0, central + alarm, el. okna, digi klima, dualbag, ABS/TCS
Daewoo nie je len značka... je to životný štýl !! :)
ex: Leganza, 2x Evanda, Lanos, Corsa, Nexia, Espero, Marea
Daewoo Leganza "Areum" CDX 2.0, central + alarm, el. okna, digi klima, dualbag, ABS/TCS
Daewoo nie je len značka... je to životný štýl !! :)
ex: Leganza, 2x Evanda, Lanos, Corsa, Nexia, Espero, Marea
Re: Zlepsenie radenia
Hihihi . Čakal som obdobnú reakciu
Je to vo veľmi špecifických prípadoch, keď som si to všimol, najmä keď dobrzďuješ za nejakým človiečikom, o ktorom si do poslednej chvíľe myslíš, že prejde a ty za ním a postačí ti trojka, dvojka. Avšak vtom brzdové svetlá a čakanie. Tak už brzdím aj ja (v tej chvíli idem tak 5-7 km/h) a idem si tam dať rovno jednotku, lebo viem, že budem musieť zastať. A tam cítim ten odpor.
Priznávam, je to zlý návyk šoférovací, ktorého by som sa mal zbaviť. Samozrejme že v 30ke tam nepchám jednotku. Mám rád zuby svoje aj zuby prevodov
Čiže ak nemožnosť 1ky je normálne chovanie auta a spiatočka je pri esperách tiež bežne problematická, tak potom asi nemám problém.
Už azda len ten pohyb z 1 do 2 pri studenom motore je menej plynulý. Tam beriem vypravcove vysvetlenie.
Díky borci.
Je to vo veľmi špecifických prípadoch, keď som si to všimol, najmä keď dobrzďuješ za nejakým človiečikom, o ktorom si do poslednej chvíľe myslíš, že prejde a ty za ním a postačí ti trojka, dvojka. Avšak vtom brzdové svetlá a čakanie. Tak už brzdím aj ja (v tej chvíli idem tak 5-7 km/h) a idem si tam dať rovno jednotku, lebo viem, že budem musieť zastať. A tam cítim ten odpor.
Priznávam, je to zlý návyk šoférovací, ktorého by som sa mal zbaviť. Samozrejme že v 30ke tam nepchám jednotku. Mám rád zuby svoje aj zuby prevodov
Čiže ak nemožnosť 1ky je normálne chovanie auta a spiatočka je pri esperách tiež bežne problematická, tak potom asi nemám problém.
Už azda len ten pohyb z 1 do 2 pri studenom motore je menej plynulý. Tam beriem vypravcove vysvetlenie.
Díky borci.
Daewoo Espero 1.5 16V strieborná /elektróny / klíma / 272 500 km(predané)
Daewoo Espero 1.5 16V / 1996 / tmavomodrá / 233 200 km(predané "spoluobčanom")
Daewoo Espero 1.5 16V / 1996 / zelená / 95 000 km / ABS, AIRBAG 1x, nast. volant, klíma
Daewoo Espero 1.5 16V / 1996 / tmavomodrá / 233 200 km(predané "spoluobčanom")
Daewoo Espero 1.5 16V / 1996 / zelená / 95 000 km / ABS, AIRBAG 1x, nast. volant, klíma
- vladimir fodor
- Příspěvky: 275
- Registrován: ned led 27, 2008 11:04
- Bydliště: Selce pri BB
Re: Zlepsenie radenia
Ako zaberá spojka?
Re: Zlepsenie radenia
No spojka ide v porovnaní s predošlými 2 esperami a priateľkinym Lanosom veľmi dobre. Je ešte dosť pevná. Zaberá cca. v 1/3-1/2.
Samozrejme, teraz keď je 15° je to oveľa menej citeľné a aj hneď ráno je medzi 1 a 2 takmer hladký prechod. A tiež už sa snažím odnaučiť zlozvyku pchať 1 pri úplnom nezastavení auta
Samozrejme, teraz keď je 15° je to oveľa menej citeľné a aj hneď ráno je medzi 1 a 2 takmer hladký prechod. A tiež už sa snažím odnaučiť zlozvyku pchať 1 pri úplnom nezastavení auta
Daewoo Espero 1.5 16V strieborná /elektróny / klíma / 272 500 km(predané)
Daewoo Espero 1.5 16V / 1996 / tmavomodrá / 233 200 km(predané "spoluobčanom")
Daewoo Espero 1.5 16V / 1996 / zelená / 95 000 km / ABS, AIRBAG 1x, nast. volant, klíma
Daewoo Espero 1.5 16V / 1996 / tmavomodrá / 233 200 km(predané "spoluobčanom")
Daewoo Espero 1.5 16V / 1996 / zelená / 95 000 km / ABS, AIRBAG 1x, nast. volant, klíma
Re: Zlepsenie radenia
Ta 1 tam ani za chodu jít nemá a zpátečku podržet chvíli spojku dole jinak počítáš zuby , dělalo to espero i lega co mám ted. Když stojím na kopci , běžně se rozjíždím na 2
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Re: Zlepsenie radenia
to že nejde zaradiť za jazdy jednoducho 1-ka je myslím spôsobené dizajnom synchronizácie 1. stupňa. občas sa to na niektorých vozoch dá riešiť "medziplynom" - pri podradení stačí 1-2x vyšlapnúť spojku a tá jednotka sa tam potom dá pretlačiť bez porátania zubov. samozrejme auto musí ísť rozumnou rýchlosťou max. 10-15 km/h.
Re: Zlepsenie radenia
Alebo takym dizajnom synchronov ako mala moja predosla prevodovka. Zo synchronov ostala len asi tretina .
Re: Zlepsenie radenia
Zdravím vas borci. Mám podobný problém s radením.
Najprv som myslel ze obcas motor nema vykon v spodnych otackach ked sa rozbieham na 1ku ale ono sa radila 3ka tak samozrejme ze auto sa tazko rozbiehalo.
Takze problem je v radeni prevodov. Bud funguje vsetko normálne.
Alebo sa stane ze dam normalne 1ku ale potom nejde zaradit 2ka 3-4-5 ide normalne
Alebo nedam ani 1 ani 2 rozbeh na 3ke a po jazde sa to upravi do normalu.
Tiez som si vsimol ze sa to stava ked odbacam alebo sa auto krízi krúti.
Čítal som tu ze niekto menil silentblok prevodovky ale nebolo spomenute ktory z nich lebo myslim ze su dva. 1 v strede na podlahe auta a druhy na boku pri kolese chytení o karoseriu. Viem najlepsie by bolo pozriet pod auto ale prsi a tiez tam nemusi byt vidiet mozu sa zdat oba v poriadku.
Tak by som rad vedel ze vymena ktoreho pomohla.
Respeknive co sposobuje problem s radenim.
Najprv som myslel ze obcas motor nema vykon v spodnych otackach ked sa rozbieham na 1ku ale ono sa radila 3ka tak samozrejme ze auto sa tazko rozbiehalo.
Takze problem je v radeni prevodov. Bud funguje vsetko normálne.
Alebo sa stane ze dam normalne 1ku ale potom nejde zaradit 2ka 3-4-5 ide normalne
Alebo nedam ani 1 ani 2 rozbeh na 3ke a po jazde sa to upravi do normalu.
Tiez som si vsimol ze sa to stava ked odbacam alebo sa auto krízi krúti.
Čítal som tu ze niekto menil silentblok prevodovky ale nebolo spomenute ktory z nich lebo myslim ze su dva. 1 v strede na podlahe auta a druhy na boku pri kolese chytení o karoseriu. Viem najlepsie by bolo pozriet pod auto ale prsi a tiez tam nemusi byt vidiet mozu sa zdat oba v poriadku.
Tak by som rad vedel ze vymena ktoreho pomohla.
Respeknive co sposobuje problem s radenim.
Re: Zlepsenie radenia
Páni tak som vymenil silentblok motora, cely ten mechanizmus radenia co je na prevodovke. Nastavil podla návodu a radenie ako zamlada.
Plus sa opravila este jedna dalsia závada a to ze sa zacala vypínať pácka smeroviek
Plus sa opravila este jedna dalsia závada a to ze sa zacala vypínať pácka smeroviek